Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ducato 1987, 2.5d, silnik 8144.67, filtr oleju
Autor Wiadomość
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-02, 12:05   ducato 1987, 2.5d, silnik 8144.67, filtr oleju

hej,

w minionym tygodniu zajrzeliśmy sobie z Zulusem :) pod maski, i okazało się że u niego (J5, 1992) na pasie przednim jest solidny kawał żelastwa pod nazwą filtr paliwa, podczas gdy u mnie jest tylko drobny pipek z sitkiem na przewodzie paliwowym.

na zdjęciu spod mojej maski zaznaczyłem:
- na zielono - mój pipek
- na czerwono - miejsce gdzie Zulus ma potężny filtr paliwa

dodatkowo, przejrzałem na iparts bodajże listę filtrów paliwa do ducato 280, i okazuje się ze poza dużymi filtrami do obudów takich jak u Zulusa, jest tez dostępny taki pipek jak mój, do montażu na przewodzie.

w efekcie pytania:
1) czy ktoś poza mną ma jako filtr taki pipek? czy były jakieś modele silników do któregoś roku gdzie takie rozwiązanie było fabrycznie?
2) czy też raczej poprzedni właściciel sobie uprościł budowę układu paliwowego?

pozdrawiam
serwan

filtr_paliwa.jpg
Plik ściągnięto 73 raz(y) 725,13 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 134/101
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2017-07-02, 12:12   

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie czy to rzeźba zaznaczając miejsce gdzie powinien być filtr z pompką :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2017-07-02, 16:57   

Bim napisał/a:
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie czy to rzeźba zaznaczając miejsce gdzie powinien być filtr z pompką :spoko


Małe sprostowanie: Filtr bez pompki :mrgreen:
Ducato nie miało filtrów z pompką.
Ten mały "pipek", to filtr wstępny i one były montowane w DI. Dopiero za nim był montowany właściwy filtr(ten na pasie przednim).
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2017-07-02, 19:17   

Jak nie masz właściwego filtra paliwa to nie jest dobrze dla diesla (wtryskiwacze i pompę może trafić szlag)!!! Ja bym szybko założył coś normalnego bo to co masz to nadaje się do skuterka typu "komarek".

20170702_191311.jpg
Plik ściągnięto 100 raz(y) 82,36 KB

20170702_191335.jpg
Plik ściągnięto 93 raz(y) 96,46 KB

_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-07-02, 20:55   

dziwaczek napisał/a:
Ja bym szybko założył coś normalnego bo to co masz to nadaje się
Do ogrodu :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2017-07-02, 21:47   

amples napisał/a:
dziwaczek napisał/a:
Ja bym szybko założył coś normalnego bo to co masz to nadaje się
Do ogrodu :diabelski_usmiech


Też to widziałem, ale nie chciałem tego pisać :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
1506edi 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2017-07-03, 08:07   

Może masz tak,paliwo z baku idzie do pompy paliwa-potem filtr- dalej pompa wys ciśnienia-wtryski.chciał w ten sposób zabezpieczyć pompę przed syfem z baku bo niczym nie filtrowana(prócz filtra w baku).Ja tak mam ducato z 85r. Wszystkie przewody wymieniłem już na nowe dawno temu ale właśnie tak mam jak opis wyżej.Wcześniej nic nie wskazywało żeby ktoś tam coś zmieniał,ani przewody gumowe ani sztywne nie były wydłużane,bądż cięte-dlatego zrobiłem tak samo.W tym układzie pompa paliwa jest przed filtrem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-03, 10:19   

te zdjęcia które wkleił Dziwaczek (dzięki) sugerują że tak właśnie jest jak pisze 1506edi:

1) zbiornik z paliwem
2) filtr - pipek
3) pompa paliwa
4) 'duży' filtr na przednim pasie

ktoś jeszcze tak ma? i jeżeli tak, to z 'dużego' filtra gdzie idzie przewód paliwowy? o ile wiem DI nie mam 'pompy wysokiego ciśnienia'?

pozdrawiam
serwan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-03, 10:52   

zajrzałem do literatury :) i wygląda na to że:

- faktycznie zamiast pipka powinien być 'duży' filtr na pasie przednim; nabyłem już na allegro używkę, zobaczymy jak się sprawdzi
- kolejność elementów w układzie też już mam
- co do pompki - DI nie ma pompki na obudowie filtra, a pod pompą paliwa (nie wiedziałem, a nuż się komuś ta wiedza przyda)
- z 'dużego' paliwo idzie do pompy paliwa, stamtąd do pompy wtryskowej

pozdrawiam
serwan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 134/101
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2017-07-03, 12:40   

Odnośnie pompki na filtrze paliwa to wprowadziłem Cię w błąd :oops:
Popatrzyłem na Avatar a nie na opis Ducato

Ja w j5 Peugeot mam w formie gumowego przycisku na górze :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-07-03, 12:55   

Bim napisał/a:
Odnośnie pompki na filtrze paliwa to wprowadziłem Cię w błąd :oops:
Popatrzyłem na Avatar a nie na opis Ducato

Ja w j5 Peugeot mam w formie gumowego przycisku na górze :spoko

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2017-07-04, 15:51   

Gewehr napisał/a:
amples napisał/a:
dziwaczek napisał/a:
Ja bym szybko założył coś normalnego bo to co masz to nadaje się
Do ogrodu :diabelski_usmiech


Też to widziałem, ale nie chciałem tego pisać :mrgreen:


To ja zdementuję - to jest przewód do paliwa (wiem że wygląda jak do ogrodu, ale czy ktoś widział wąż do ogrodu o średnicy wew. 6mm i do tego przezroczysty??). Ten przewód jest do wody/paliwa/powietrza pod ciśnieniem - dlatego ma zbrojenie. A przezroczysty założyłem dlatego aby było widać że płynie paliwo i zawór zwrotny działa jak należy. Mam ten przewód z 5 lat "nie poci się", nie kruszy, nie pęka - jak ktoś będzie w okolicy mogę dać kawałęk
Wiem co kupowałem (sklep motoryzacyjny) i co to za przewód - nie szydzić tylko pomyśleć/zapytać!!!
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2017-07-04, 20:14   

Ja pod żadnym pozorem, nie szydzę :mrgreen:
Pokaż mi tylko, kto fabrycznie w motoryzacji montuje takie przewody ;)
Nie stosuje się ich, bo są szybkopalne i malo odporne termicznie, oraz na uszkodzenia mechaniczne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2017-07-04, 21:38   

Gewehr napisał/a:
Ja pod żadnym pozorem, nie szydzę :mrgreen:
Pokaż mi tylko, kto fabrycznie w motoryzacji montuje takie przewody ;)
Nie stosuje się ich, bo są szybkopalne i malo odporne termicznie, oraz na uszkodzenia mechaniczne.


Tego typu przewody były stosowane kiedyś - fakt w epoce motorów, maluchów itp. i działało. Miałem takie w motorze (tylko nie zbrojone) i itp. teraz są nowsze ale przezroczystych nie znalazłem te mają zastosowanie np. przy kompresorach, są odporne na wysokie ciśnienie, oleje i odporne mechanicznie. Przed pompą paliwa mogą być stosowane i są o niebo lepsze niż te twarde fabryczne w tym roczniku. Nie stosowałbym jako wysoko ciśnieniowe tam winny być gumowe i zbrojne. :spoko
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-07, 10:07   

nabyłem obudowę filtra - doszła, wygląda imponująco i nawet na sprawną; odkręciłem stary filtr, chciałem wyczyścić całość i.. mam kłopot.

na zdjęciu zaznaczyłem:
- na zielono - element (gruby pierścień, ok. 1,5cm grubości) który obraca się wokół własnej osi (i osi obudowy), a który jest jakby 'podkładką' między filtrem właściwym a obudową; czemu on służy?
- na fioletowo - z elementu o którym wyżej wystaje pipek z pręcikiem i dziurką :) jaka jest ich rola?
- na niebiesko - na górnej krawędzi pierścienia jest jakby uszczelka; chcę zdjąć cały pierścień żeby ją obejrzeć i ewentualnie wymienić, problem w tym że ten pierścień nie współpracuje przy zdejmowaniu
- na czerwono - pierścień wydaje się trzymać obudowy filtra poprzez śrubę z otworem na klucz ampulowy zaznaczoną na czerwono; kłopot w tym że mimo przyłożenia sporego wektora całość nie daje się odkręcić, w efekcie nie mam pewności czy to faktycznie śruba, czy może jakiś stały element obudowy

i pytania:
1) ktoś podpowie jak zdjąć pierścień (zaznaczony na zielono)?
2) do czego służy pipek (zaznaczony na fioletowo)?

pozdrawiam
serwan

obudowa_filtra_1.jpg
Plik ściągnięto 69 raz(y) 289,57 KB

obudowa_filtra_2.jpg
Plik ściągnięto 81 raz(y) 242,43 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***