Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato 2.5D Regulacja kąta pompy wtryskowej.
Autor Wiadomość
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-07-21, 02:31   Ducato 2.5D Regulacja kąta pompy wtryskowej.

Mam takie pytanie tak jak w tytule:
Czy, jak i kiedy reguluje się pompę wtryskową.
Auto to Ducato 1989 silnik 2,5D bez turbo.
Auto zapala bez problemu ale trzeba lekko pomachać pedałem gazu przy zapaleniu.
Jak już zapali to trzyma obroty idealnie.
Filtr powietrza nowy.
Filtr paliwa nowy.
Auto ma mało mocy i dużo pali.
Wiem że to stary technologicznie, słaby silnik ale jednak coś chyba jest nie tam żeby przy 90km/h spala 15l a przy 70km/h 11l . Mówię tutaj o prędkości z gps nie licznikowej czyli ok6-8 % licznik pokazuje więcej.
90km/h to mecząca prędkość dla niego, najlepiej się jedzie 70km/h.
Kiedy wciśniemy pedał gazu do 3 / 4 to jakby jego największa moc.
Dociskanie dalej na niewiele się zdaje i ta pozostała cześć 1 / 4 jest jakby jałowa.
Macie kogoś od regulacji do polecenia w okolicach Trójmiasta?
_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-21, 10:26   

powiedziałbym że poza ciut za dużym spalaniem przy 70kmh wszystko jest w porządku.. ;) ale zwiększone spalanie to już niekoniecznie tak gruba rzecz jak pompa, może masz już wtryski mocno zużyte?

u mnie jadąc 50-60 potrafi spalić 8l, jadąc 70 pali już 10l, a jak raz przegoniłem po hajłeju 80-90 to nalałem ponad 11.. nie wiem ile bym nalał gdybym cały bak zużył jadąc 90 :)

swoją drogą oczywiście chętnie poczytam ile palą (i przy jakich prędkościach) inne 2,5d

pozdrawiam
serwan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
1506edi 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2017-07-21, 12:00   

Moge się podzielić spalaniem właśnie wróciłem z nad morza,mnie lepiej pali drogami drugorzędnymi niż autostradą.Mam go 7 rok poza tym że odpala zawsze około 4 sekundy od kręcenia rozrusznika to reszta ok.I tak jazda autostradą 90 km (gps) spalanie do 10,5 max.Innymi drogami 9L.Ważne to waga waszych camperów.Jak załadowałem swojego w 5 dorosłych osób+bagaże rowery to spalił 11,5 na A1. Wtryski (jaki dymek z rury na zimnym i ciepłym),na forum poszukaj ktoś opisał jak podregulować pompe w tym silniku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-07-22, 05:35   

Nie wiem czy z tego posta robić ankietę o spalaniu ale jeżeli tak to mam jeszcze propozycję, proszę podawać rozmiar kół czy 14 czy 16 i o ile to możliwe rozmiar opon. Ja mam 14 oryginalnie powinny być 185 na 80 na 14 a mam 215 na 80 na 14. znacznie większe opony OBNIŻYŁY spalanie. Sprawdzone wielokrotnie. Na małych kółkach obroty silnika przy ten samej prędkości są wyższe i Kamper znacznie gorzej się prowadził.

Ja natomiast czekam na polecenie speca od pomp i kątów ;) ew. odp na wyżej zadanie pyt.
_________________
Brum Brum Brum,
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-22, 10:10   

pogubiłem się; piszesz że spala Ci 15l przy 90kmh, i dodajesz że założenie większych kół znacznie obniżyło spalanie?..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
1506edi 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2017-07-22, 17:40   

Cały czas 185R14C
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
magneto 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: HYMER Fiat 89' 564
Dołączył: 08 Gru 2016
Piwa: 2/1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-23, 21:08   

Mój Hymer Integra 2.5D Ducato pali w zależności od kierunku wiatru :) . Tak poważnie to opory mają na niego największy wpływ. Jeżdżę z prędkościami około 80 km\h i minimalne spalanie jakie zanotowałem to 8 litrów z wiatrem w plecy. Maksymalne 10,5 wliczając w to odcinki autostradowe i 90 - 100 km\h po drodze. Odpala się go na zimno tak, że wciskam pedał przyspieszenia w podłogę przekręcam kluczyk i silnik odpala po 2 - 3 sekundach od uruchomienia rozrusznika. Po uruchomieniu bardzo delikatnie podszarpuje też przez 2 sekundy i dalej cyka jak zegarek. Na ciepło pali na widok kluczyka. Byłem z tym u mojego mechanika. Powiedział żeby sobie tym na razie głowy nie zawracać. Moje koła to rozmiar 14". Rok 89'.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-07-24, 04:20   

serwan napisał/a:
pogubiłem się; piszesz że spala Ci 15l przy 90kmh, i dodajesz że założenie większych kół znacznie obniżyło spalanie?..


Tak, wcześniej gaz do dechy na autostradzie i wyszło spalanie 17 przy załadowanym bardzo aucie.
_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
1506edi 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2017-07-24, 15:35   

Jedynie co u siebie mam do zrobienia to zawory bo wszystkie mają 0,4 troche już mało.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2017-07-27, 12:34   

magneto napisał/a:
Mój Hymer Integra 2.5D Ducato pali w zależności od kierunku wiatru :) . Tak poważnie to opory mają na niego największy wpływ. Jeżdżę z prędkościami około 80 km\h i minimalne spalanie jakie zanotowałem to 8 litrów z wiatrem w plecy. Maksymalne 10,5 wliczając w to odcinki autostradowe i 90 - 100 km\h po drodze. Odpala się go na zimno tak, że wciskam pedał przyspieszenia w podłogę przekręcam kluczyk i silnik odpala po 2 - 3 sekundach od uruchomienia rozrusznika. Po uruchomieniu bardzo delikatnie podszarpuje też przez 2 sekundy i dalej cyka jak zegarek. Na ciepło pali na widok kluczyka. Byłem z tym u mojego mechanika. Powiedział żeby sobie tym na razie głowy nie zawracać. Moje koła to rozmiar 14". Rok 89'.


Ja stosuję identyczny system odpalania i też dałem spokój. :wyszczerzony:
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***