 |
|
poszukiwane dane techniczne dotyczące silnika 2,4 TDCI 115KM |
Autor |
Wiadomość |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-01-19, 19:30 poszukiwane dane techniczne dotyczące silnika 2,4 TDCI 115KM
|
|
|
Szukam oficjalnych danych serwisowych silnika 2,4 tdci 115 KM z 2011 roku, najbardziej potrzebne siły dokręcania ( głowica, karter, wtryskiwacze) |
|
|
|
 |
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2018-01-21, 16:40 Re: poszukiwane dane techniczne dotyczące silnika 2,4 TDCI 1
|
|
|
Flag napisał/a: | Szukam oficjalnych danych serwisowych silnika 2,4 tdci 115 KM z 2011 roku, najbardziej potrzebne siły dokręcania ( głowica, karter, wtryskiwacze) | Nie sądzę, aby momenty dokręcania głowicy oraz ramki (ażuru) różniły się w modelu Mk6 i Mk7
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114723&page=3 post#27
Jeżeli chodzi o wtryskiwacze, to w Mk6 wynosi 52Nm, niestety nie mam danych dla wtryskiwaczy Denso i Siemens.
Mocowanie miski do bloku - 23Nm.
Jeżeli stale eksploatujesz ten model Transita i sam go naprawiasz, to może kup instrukcję serwisową Haynesa. Jest w jęz. angielskim, więc dobrze jest znać przynajmniej podstawy tego języka. Ale i bez tego informacje które np teraz potrzebujesz - tam znajdziesz. Ja niestety mam dla poprzedniego modelu Mk6.
http://allegro.pl/ford-tr...7131487154.html |
_________________ Zgredzik |
|
|
|
|
 |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-01-21, 19:35
|
|
|
Hey
dzięki, te dane z forum forda juz mam nawet wydrukowane, ale nie jestem pewny czy te same dla mojego auta, na 99,99% tak poniewz te glowice sa zamienne dla mk6 i mk7.
Dzięki za linka! książka właśnie kupiona, mam nadzieje ze dojdzie wczesniej niz głowica
Pozdrawiam |
|
|
|
|
 |
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2018-01-21, 21:13
|
|
|
Flag napisał/a: | ale nie jestem pewny czy te same dla mojego auta, na 99,99% tak poniewaz te glowice sa zamienne dla mk6 i mk7. | Głowice 2,4 są prawie identyczne. Duże zmiany nastąpiły w silnikach Puma 2,2 we wrześniu 2011, mniej więcej wtedy zaprzestano montowania silników 2,4, RWD dostały silnik 2,2.
-------------------------------
Nieśmiało spytam - czy kupujesz samą głowicę, czy kpl. razem z ramką - ażurem?
Głowica jest obrabiana podczas produkcji w złożeniu razem z ramką (otwory pod wałki) i od tej pory stanowią jedną niezamienną część z jednym wspólnym numerem. Nie występują oddzielnie.
Jeżeli dołożysz do głowicy "obcy" ażur, zachodzi ryzyko, że łożyskowanie wałków będzie nieprawidłowe. Czasami przesunięcie na połączeniu wynosi kilka dziesiątych mm (fatalnie), czasami można trafić szczęśliwie i jest ok. |
_________________ Zgredzik |
|
|
|
|
 |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-01-21, 22:31
|
|
|
wojtekjanus napisał/a: | Flag napisał/a: | ale nie jestem pewny czy te same dla mojego auta, na 99,99% tak poniewaz te glowice sa zamienne dla mk6 i mk7. | Głowice 2,4 są prawie identyczne. Duże zmiany nastąpiły w silnikach Puma 2,2 we wrześniu 2011, mniej więcej wtedy zaprzestano montowania silników 2,4, RWD dostały silnik 2,2.
-------------------------------
Nieśmiało spytam - czy kupujesz samą głowicę, czy kpl. razem z ramką - ażurem?
Głowica jest obrabiana podczas produkcji w złożeniu razem z ramką (otwory pod wałki) i od tej pory stanowią jedną niezamienną część z jednym wspólnym numerem. Nie występują oddzielnie.
Jeżeli dołożysz do głowicy "obcy" ażur, zachodzi ryzyko, że łożyskowanie wałków będzie nieprawidłowe. Czasami przesunięcie na połączeniu wynosi kilka dziesiątych mm (fatalnie), czasami można trafić szczęśliwie i jest ok. |
nie kupuje nowej, moja poszla do naprawy. dostane spasowaną z azurem, wałkami i klawiaturą.
Jest idealnie prosta, nie ma wżerów, brak przepaleń czy pęknięć. Wymiana zaworów i wszystkich prowadnic.
Troche mam rozkmine z klawiatura by wydaje sie ok ale moze powinieniem profilaktycznie wymiec, przy czym 1550zl za oryginal to duzo jak za profilaktyke a podróbki nie włożę do glowicy bo sie boje. |
|
|
|
 |
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2018-01-22, 09:34
|
|
|
Flag napisał/a: | Troche mam rozkmine z klawiatura by wydaje sie ok ale moze powinieniem profilaktycznie wymiec, przy czym 1550zl za oryginal to duzo jak za profilaktyke a podróbki nie włożę do glowicy bo sie boje. | Jeżeli nie ma luzu na regulatorach, to bym tych nie wymieniał - w myśl zasady: działa - nie ruszać... Co do zamienników - w Auto-Waś włożyli mi zamienniki i pracowały bardzo dobrze. Niestety nie wiem jakiej firmy. No ale oni przy ok. 2 tys. Transitów robionych rocznie wiedzą najlepiej co jest ok, a co nie... |
_________________ Zgredzik |
|
|
|
 |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-01-22, 14:40
|
|
|
wojtekjanus napisał/a: | Flag napisał/a: | Troche mam rozkmine z klawiatura by wydaje sie ok ale moze powinieniem profilaktycznie wymiec, przy czym 1550zl za oryginal to duzo jak za profilaktyke a podróbki nie włożę do glowicy bo sie boje. | Jeżeli nie ma luzu na regulatorach, to bym tych nie wymieniał - w myśl zasady: działa - nie ruszać... Co do zamienników - w Auto-Waś włożyli mi zamienniki i pracowały bardzo dobrze. Niestety nie wiem jakiej firmy. No ale oni przy ok. 2 tys. Transitów robionych rocznie wiedzą najlepiej co jest ok, a co nie... |
kupiłem oryginał nowy bo okazalo sie ze w 2 miejscach sie rolka przycina.
Bede jeszcze robił osiowanie otworow pod wałki.
Troche sie tego nazzbierało ale silnik bedzie jak nowy |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|