Nowy silnik |
Autor |
Wiadomość |
Lutek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymermobile B584
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2018-02-14, 15:40 Nowy silnik
|
|
|
Witam szanownych kolegów . Mam pytanie ? czy może ktoś próbował wymienić silnik ten z ducato I 2,5D na coś mocniejszego np: 2,8D lub TD z nowszego ducato coraz częściej o tym myślę a każda sugestia może sie bardzo przydać. pozdrawiam serdecznie Piotr |
_________________ lutek |
|
|
|
 |
fiba56
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymer 2007
Nazwa załogi: fiba56
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2008 Piwa: 2/22 Skąd: Wodzisław śl.
|
Wysłany: 2018-02-14, 15:48
|
|
|
Mnie 3 lata temu po awarii starego 2,5l mechanik założył 2,8 ale nie wiem co jeszcze musiał wymienić.Teraz na autostradzie rozbuja się nawet do 140 km/h. |
|
|
|
 |
Lutek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymermobile B584
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2018-02-14, 16:06
|
|
|
A co ze skrzynią pasowała ta od 2,5D ? |
_________________ lutek |
|
|
|
 |
MisioKRAK
weteran

Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Suburban
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014 Piwa: 1/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-03-05, 22:04
|
|
|
Był gość co to miał taki wynalazek, Jak byś to robił to odezwij się do mnie. Też bym chętnie wymienił tego żółwia pijaka. Może wymienić 2 silniki będzie taniej i sprawniej niż jeden z 2 giej strony ( oczywiście odpukać ) w tym starym nic się jeszcze nigdy nie popsuło bo nie ma co się popsuć. |
_________________ Brum Brum Brum,
 |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
|
|
|
 |
Suburban
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014 Piwa: 1/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-03-06, 16:09
|
|
|
Podpinam się do tematu:
Cześć,
Chciał bym zmienić silnik z 2,5 na coś mocniejszego.
Pacjent to ducato 1.
- Czy ktoś by mi mógł polecić kogoś kto się tego podejmie?
Na ogół wszystko w aucie robię sam ale na wymianę silnika nie mam warunków.
- Jaki silnik polecacie?
Jeżeli chodzi o skrzynie to ja jestem otwarty na propozycje :D może być wymiana silnika i skrzyni chodź jeżdżę na większych oponach więc mam jakiś zapas (prędkość)
 |
_________________ Brum Brum Brum,
 |
|
|
|
 |
roldis
trochę już popisał
Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016 Otrzymał 2 piw(a)
|
Wysłany: 2018-03-06, 17:33
|
|
|
jak sie bawić w przekładkę to najlepiej cały zespól napędowy , to ma zdecydowanie sens. Pytanie odwieczne - jak sie mają pólosie z II do budy I .Ich długość oraz czy wejdą w starą piastę.Podwieszenie zespołu raczej do ogarniecia. Co do kól to wiadomo najlepiej jeżdzić na 16 ach.... |
|
|
|
 |
Suburban
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014 Piwa: 1/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-03-07, 01:43
|
|
|
Z tego co wiem był jakiś tu gość co miał wsadzone cały zespół i przerabiał półosie, kto w dzisiejszych czasach się tego podejmie. Jaki warsztat ? |
_________________ Brum Brum Brum,
 |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2018-03-07, 08:46
|
|
|
też widziałem 2.8 ale ze skrzynią z 2.5 TD |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
roldis
trochę już popisał
Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016 Otrzymał 2 piw(a)
|
Wysłany: 2018-03-07, 09:09
|
|
|
problem z półosiami zakładam ,że można rozwiązać następująco : oryginalny przegub w piastę koła , nowszy z II do skrzyni wraz z pólosią - na jej bazie ewentualne przeróbki w polączeniu ze starym przegubem zewn. A kto zrobi ? samemu sie robi projekt a powazniejsze przeróbki zleca slusażowi lub warsztatowi np. zajmującemu sie wałami napedowymi i przegubami. Myslę ze max koszt robocizny (nie licząc wkłądu własnego) to 1500zł |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2018-03-07, 09:28
|
|
|
a ja wiem że skrzynia z Ducato II jest za duża |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
roldis
trochę już popisał
Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016 Otrzymał 2 piw(a)
|
Wysłany: 2018-03-08, 16:22
|
|
|
byłem w warsztacie zajmującym sie przegubami napedowymi, sprawdzili mi w serwisówkach ducato I i II . wychodzi ze przeguby zewnetrzne są takie same - 28 zębów , prawa póloś tej samej długości ale w II jest na podporze ( skoro idzie nowy zespół to jest i podpora ) czyli z prawą stroną powinno być spoko - wchodzi póloś z II. Z lewą jest gorzej , w II było (wdg katalogu pare długości ) tu moze się pojawić konieczność dorabiania półośki - są zaklady co to robią (jeden ponoć w Radomiu - koszt 200 do 300zł ) |
|
|
|
 |
Lutek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymermobile B584
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2018-03-16, 18:18 przekładka
|
|
|
serdeczne dzięki za rozwinięcie tematu ,sporo mi się rozjaśniło .Zaskoczony jestem że te silniki z ducatoII pasują do skrzyni w DI, a co chodzi z tym kołem zamachowym ? |
_________________ lutek |
|
|
|
 |
pawel-m
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2008 Piwa: 5/1 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-03-17, 06:55
|
|
|
koledzy tylko nie rozpędzajcie sie do dużych predkosci no bo przeciez kiedys trzeba zahamowac ,a hamulce z 1.9 lub 2,5 w wozach bez turbiny to takie slabawetarcze małe i bez wentylacji takze o tym tez trzebaby pomysleć |
_________________ pawel |
|
|
|
 |
|