| 
            
               |  | 
 |  
 
	
			| poduszki pneumatyczne transit 2.5D 96r na bliźniaku |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | adomag   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Ford Transit Rimor 96R
 Dołączył: 09 Wrz 2017
 Skąd: Tulce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-04-01, 16:15   poduszki pneumatyczne transit 2.5D 96r na bliźniaku |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Zakupiłem transita 2.5 diesel, wolny ssak, auto jest na bliźniaku i ma też poduszki na powietrze miedzy kastą a dyfrem (tylnym mostem) Całość w papierach ma bite 2550 kg.wagi. Moje pytanie a raczej dwa są następujące. ile atmosfer należy pompować w opony skoro na bliźniaku i ile pompować w poduszki od pneumatycznego zawieszenia? Mam nad drzwiami w części mieszkalnej kompresorek i dwa manomerty na których widzę ile jest w poduszkach powietrza, nie wiem tylko ile powinno być :-(. Dziękuję za poświęcony czas i wszelkie podpowiedzi. :-)
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | CORONAVIRUS   Kombatant
 fan SAN ESCOBAR
 
  
 Twój sprzęt: IVECO DAILY III
 Nazwa załogi: BRAK
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Sie 2011
 Piwa: 566/755
 Skąd: z Rumi przez jedno i
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-04-01, 17:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | każdy kamper czy inne towarowe wozidło inaczej reaguje na ciśnienie w poduszkach . 
 minimum to 1 atm w trakcie jazdy by nie uszkodzić poduszek , na niektórych manometrach ta wartosć jest określona na czerwono jak i powyżej 6 atm , też na czerwono.
 
 zrób doświadczenie , miarka do ręki i pompuj po jednej atm , sprawdzaj o ile się podnosi , jak bedziesz dalej nabijał a on już nie będzie się podnosił to dla Ciebie informacja ,że powyżej takowego nabicia dalsze pompowanie nie ma sensu , wręcz jest szkodliwe bo guma już się bez sensu naciąga co skraca jej żywot .
 
 Kogo byś nie spytał to inaczej odpowie , jedni jeżdzą na 1 atm a inni na 2, 3 , 4 i 5 .... zależy od wagi auta i rodzaju i wielkości poduszek .  Zależy też od preferencji kierowcy , ja normalnie jeżdżę na 2 ale jak chcę jechać szybciej po krętej , górskiej drodze to nabijam do 5 by auto sie nie przechylało .
 
 tyle od praktyka
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | adomag   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Ford Transit Rimor 96R
 Dołączył: 09 Wrz 2017
 Skąd: Tulce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-04-01, 18:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki, już mam jakieś wskazówki na początek :-) a ciśnienie w oponach na bliźniaku? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | CORONAVIRUS   Kombatant
 fan SAN ESCOBAR
 
  
 Twój sprzęt: IVECO DAILY III
 Nazwa załogi: BRAK
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Sie 2011
 Piwa: 566/755
 Skąd: z Rumi przez jedno i
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-04-01, 19:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | poszukaj wklejki , przeważnie w ramach drzwi , tam powinny być wskazówki . |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | wojtekjanus   doświadczony pisarz
 
 Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 25 Cze 2014
 Piwa: 12/1
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-04-02, 11:09 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | adomag napisał/a: |  	  | Dzięki, już mam jakieś wskazówki na początek :-) a ciśnienie w oponach na bliźniaku? | 
 Najczęściej podawane jest dla modeli na bliźniakach ciśnienie przód 3,8 bara, tył 3,2 bara przy oponach 185R15C.
 Ale to odnosi się to do mocno ładowanych modeli o DMC co najmniej 3.000 kg. W przypadku kampera trochę bym odpuścił i przód i tył, aby jazda była bardziej komfortowa.
 |  
				| _________________ Zgredzik
 |  
				|  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | adomag   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Ford Transit Rimor 96R
 Dołączył: 09 Wrz 2017
 Skąd: Tulce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-04-02, 13:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najczęściej podawane jest dla modeli na bliźniakach ciśnienie przód 3,8 bara, tył 3,2 bara przy oponach 185R15C. Ale to odnosi się to do mocno ładowanych modeli o DMC co najmniej 3.000 kg.......
 
 Moja masa własna to 2550, tak mam wbite w papierach a dmc 3500, wiec radzisz odpuszczać z tych wartości które podałeś? Jutro sprawdzę dokładnie jakie mam opony z przodu i na bliźniaku, napiszę i dzięki Wam coś razem ustalimy bo na majówkę śmigam do Krakowa na 4 dni :-) ahoj przygodo :-)
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | wojtekjanus   doświadczony pisarz
 
 Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 25 Cze 2014
 Piwa: 12/1
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-04-03, 15:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myślę, że możesz odpuścić nieco, ok. 0,3 - 0,5 bara. 	  | adomag napisał/a: |  	  | wiec radzisz odpuszczać z tych wartości które podałeś? | 
 Jeżdżę Transitami codziennie od 30 lat, ale ostatnio (tzn. kilka lat) tylko prywatnie - czyli w zasadzie na pusto, ja i pies.
   I uważam, że jazda stale na pusto na nominalnym ciśnieniu nie ma sensu...
 Moje DMC wynosi 2.800, a ładowność 1.000 kg. Jeżdżąc na pusto zmniejszam ciśnienie z tyłu o 0,5 - 0,7 bara, przód ok. 0,3 - 0,5 bara. Mimo tego opony zużywają równo na całej szerokości, natomiast wyraźnie czuć większy komfort jazdy, zwłaszcza mniejsze podskakiwanie tyłu na nierównościach (ja mam FWD, cała masa układu napędowego jest z przodu).
 Więcej daję zimą na oponach 195, mniej latem na oponach 215.
 
 Nominalne ciśnienie ma sens przy pełnym obciążeniu, a i to tylko podczas dłuższej podróży.
 |  
				| _________________ Zgredzik
 |  
				|  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Możesz ściągać załączniki na tym forum
 
 | Dodaj temat do ulubionych
 Wersja do druku
 
 
 |  |