Czujnik przekroczenia temperatury itd |
Autor |
Wiadomość |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-04-12, 08:58 Czujnik przekroczenia temperatury itd
|
|
|
Czujnik przekroczenia temperatury itd. silnik sofim 8144.67
Po stronie pasażera/akumulatora stojąc przodem do silnika w jego górnej części jest czujnik z tego co u wyczytałem miał być czujnik oleju a u mnie jest tam czujnik temp. ale nie temperatury na wskaźniku tylko ten od czerwonej lampki w zegarach.
Zaczyna świecić lekko już w 60 stopniach , przy 90 jest już widoczny nawet w dzień ale dalej to ~50% jasności np. zaciągniętego ręcznego.
Jeśli kabel odłączę to temperatura jest nadal pokazywana prawidłowo tylko lampka od przegrzania się nie świeci.
Ja takiego czujnika który się zapali po przekroczeniu powiedzmy 100st. c nie widziałem są albo normalne czujniki temp albo przełączniki do wiatraków.
Przełączniki do wiatraków mają:
pojedynczy: otwarcie 92 st, zamknięcie 87st
podwójny : 1-otwarcie 87 st, zamknięcie 82st ,2-otwarcie 92 st, zamknięcie 87st
Więc jak widać żaden nie zrobi tego do czego lampka ostrzegająca służy i nie widzę takiego czujnika do kupienia?
Ja nam dwa wentylatory i podwójny przełącznik z trzema kablami, wentylator od strony pasażera włącza się równo kiedy mam 90 stopni na wskaźniku w desce, chodzi z 4-5sekund i za kilkna minut znów da 5 sekund się włącza.(samochód stoi jest z 18stopni)
Czy to działa prawidłowo, czy może jakiś problem z masą bo mam też takie z światłami tylnymi choinka. |
|
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-04-12, 19:56 Re: Czujnik przekroczenia temperatury itd
|
|
|
pasza napisał/a: | Ja nam dwa wentylatory i podwójny przełącznik z trzema kablami, wentylator od strony pasażera włącza się równo kiedy mam 90 stopni na wskaźniku w desce, chodzi z 4-5sekund i za kilka minut znów da 5 sekund się włącza.(samochód stoi jest z 18stopni) |
Jaja jak berety
Wymieniłem wszystkie bezpieczniki i jak było tak jest nadal włącza się ten od strony pasażera, ale sprawdziłem i bezpiecznik nr1 wentylator 16A jest przepalony więc wstawiłem taki sam jak w nr.12 też wentyl 25A.
I cuda bo teraz się kręci ten od strony kierowcy, jak to jest możliwe przecież tam nie ma żadnej elektroniki aby puszczała prąd na inny wentyl jeśli bezpiecznik się spali, a włącza się przecież dalej przy tej samej temperaturze równo 90 stopni jak wcześniej ?
Być może jest to to "podwójny : 1-otwarcie 87 st, zamknięcie 82st ,2-otwarcie 92 st, zamknięcie 87st " ale ja na desce widzę tę samą temperaturę a przecież różnica w włączeniu to 5 stopni i powinno to być widać na wskaźniku.
Wentyle chodzą z taką samą prędkością (jak odrzutowce) a ja tu czytałem że jeden chodzi wolniej? |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-04-12, 21:54 Re: Czujnik przekroczenia temperatury itd
|
|
|
pasza napisał/a: | Czujnik przekroczenia temperatury
...
od czerwonej lampki w zegarach.
Zaczyna świecić lekko
...
lampka od przegrzania.
...
przełączniki do wiatraków.
...
Przełączniki do wiatraków mają:
pojedynczy: otwarcie 92 st, zamknięcie 87st
podwójny : 1-otwarcie 87 st, zamknięcie 82st ,2-otwarcie 92 st, zamknięcie 87st
.... | Qrde ale zmiksowałeś że aż trudno to wyprostować.
Porządkując:
Czym ty jeździsz nadal jest tajemnicą a szperać mi się nie chce.
Awatar z info dużo pomaga nawet jak jesteś wylogowany a ktoś zechciałby Ci coś sensownego odpisać. Kumasz? Ok.
Czujnik, lampka przegrzania - nie spotkałem się z tym w żadnym z moich kamperów.
Nie ma przełączników wiatraków, są WŁĄCZNIKI/sterowniki przekaźników.
One się nie otwierają i nie zamykają pomiędzy 82/87/92st C
Ona załączają, pierwszy przy np 82 drugi wspomaga pierwszego np przy 92 i kręcą się razem aż schłodzą układ.
Ty opisałeś niejako działanie termostatów w dieslu i benzyniaku - tak to można zrozumieć a jeśli błędnie rozumiem to w Twoim interesie jest pisać zrozumiale bo otwarcie (obwodu) przy 92 wyłącza wiatrak, a zamknięcie (obwodu) przy 87 załącza go.
Mamy paradoks.
.
Porównanie ze wskaźnikiem nigdy nie idzie dokładnie w parze, podawane wartości są orientacyjne. Słaba masa robi takie numery, może to być wspólna masa kontrolki "przegrzania" i cewek przekaźników*, ale na pewno jeśli taka kontrolka istnieje to nie zaświeca się narastająco z temperaturą, jak już to ON-OFF.
Dla mnie sygnałem przegrzania silnika jest wywalona uszczelka głowicy.
.
* Podobne numery robi słaba masa lamp tylnych, wyobraź sobie że każda dyskotekowa żarówka to wentylator i kontrolka = dyskotekowa wariacja. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-04-12, 22:25
|
|
|
Ten silnik to 2.5 przed 90 rokiem. Piszę z pamięci. Jak uda mi się dostać do komputera, to opiszę działanie czujników. W telefonie nie lubię pisać |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-04-12, 22:51 Re: Czujnik przekroczenia temperatury itd
|
|
|
Socale napisał/a: |
Czym ty jeździsz nadal jest tajemnicą a szperać mi się nie chce.
Awatar z info dużo pomaga nawet jak jesteś wylogowany a ktoś zechciałby Ci coś sensownego odpisać. Kumasz? Ok. |
Przeczytaj uważnie, nie pomieszałem podałem na początku wpisu typ silnika, podane przełączniki wentylów i ich temp otwarcia zamknięcia też podałem od tego silnika.
Może trochę namieszałem z drugim postem nie w temacie czujnika wysokiej temperatury.
https://www.autodoc.pl/cz...280/14370-2-5-d
Proste pytanie, kiedy powinna się zapalić kontrolka wysokiej temperatury? czy tak jak u mnie zapalać się stopniowo? |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-04-12, 22:53
|
|
|
Albo świeci, albo nie. Nie ma stopniowo. Powyżej 110oC |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-04-12, 23:03
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Albo świeci, albo nie. Nie ma stopniowo. Powyżej 110oC |
Dokładnie tak powinno być i tak myślałem że będzie.
Problem tylko taki jak opisałem wcześniej jaki to czujnik bo takiego nie widzę aby można było kupić.
Mi ta kontrolka zachowuje się tak jak gdyby tam ktoś wkręcił zwyczajny czujnik temperatury i wraz z wzrostem temperatury podaje wyższe napięcie na lampkę.
A może tak ma być a jakaś prosta elektronika powinna włączyć lampkę dopiero powyżej jakiejś wartości?
Sprawdziłem jak pisałem wcześniej odłączenie tego czujnika nie powoduje zmian w odczycie temp. czyli czujniki temp. cieczy mam dwa + przełącznik wentylatorów.
Tu czujniki układu chłodzenia:
https://www.iparts.pl/aut...741-100334.html
Edit:
Taki czujnik mam dokładnie taki z zielonym kabelkiem
https://www.iparts.pl/cze...01-1440942.html
"Włącznik temperaturowy, kontrolka płynu chłodzącego MEAT & DORIA 82601
Punkt zmienny [°C] 115"
Czyli wygląda na to że on u mnie jest uszkodzony i zachowuje się jak zwyczajny czujnik temperatury. |
|
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-04-12, 23:27
|
|
|
sprawa się wyjaśniła jednak istnieje taki czujnik, na stronie włoskiej jest to lepiej opisane bo pisze że chodzi o lampkę
https://www.tuttiautopezz...ne-refrigerante
Ale pytanie czy taki czujnik może się uszkodzić i działać jak zwyczajny czujnik temp. jak u mnie?
Masy na silniku posprawdzałem/wyczyściłem i na karoserii też.
 |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-04-13, 11:10
|
|
|
pasza napisał/a: | ...
Ale pytanie czy taki czujnik może się uszkodzić i działać jak zwyczajny czujnik temp. jak u mnie?
... |
Nie.
To jest włącznik termiczny ON-OFF. Czujnik "płynnej zmiany wartości" charakteryzuje się zmienną impedancją którą odzwierciedla wskazówka temperatury.
.
Jeszcze tak sobie myślę, czy aby na południu kontynentu taka kontrolka nie była standardem, wszak zagrożenie przegrzania jest większe.
.
Wspomniałeś o dyskotece w tylnych lampach, opisałem ci ale nie wyciągnąłeś wniosku to podpowiem inaczej:
Ta kontrolka w wyniku słabej oryginalnej masy innych kontrolek/wskaźników ect, może obecnie stanowić ich jedyną łączność z masą. Prąd jak nie ma dobrej masy to przepływa do niej po najniższej linii oporu, w przypadku tylnych lamp poprzez inne żarówki.
Zestaw wskaźników i kontrolek to jest właśnie taka tylna lampa, lecz nieco bardziej skomplikowana. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-04-13, 21:49
|
|
|
Socale napisał/a: | pasza napisał/a: | ...
Ale pytanie czy taki czujnik może się uszkodzić i działać jak zwyczajny czujnik temp. jak u mnie?
... |
Nie.
To jest włącznik termiczny ON-OFF. Czujnik "płynnej zmiany wartości" charakteryzuje się zmienną impedancją którą odzwierciedla wskazówka temperatury.
.
Jeszcze tak sobie myślę, czy aby na południu kontynentu taka kontrolka nie była standardem, wszak zagrożenie przegrzania jest większe.
.
Wspomniałeś o dyskotece w tylnych lampach, opisałem ci ale nie wyciągnąłeś wniosku to podpowiem inaczej:
Ta kontrolka w wyniku słabej oryginalnej masy innych kontrolek/wskaźników ect, może obecnie stanowić ich jedyną łączność z masą. Prąd jak nie ma dobrej masy to przepływa do niej po najniższej linii oporu, w przypadku tylnych lamp poprzez inne żarówki.
Zestaw wskaźników i kontrolek to jest właśnie taka tylna lampa, lecz nieco bardziej skomplikowana. |
Masy wszystkie przeczyściłem ale wiem że problem istnieje dalej w tylnych światłach ,np. jak włączę kierunkowskaz to miga z lampką tylnych przeciwmgielnych?
Nie wiem gdzie szukać? |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-04-13, 23:02
|
|
|
pasza napisał/a: | ...
Masy wszystkie przeczyściłem ale wiem że problem istnieje dalej w tylnych światłach ,np. jak włączę kierunkowskaz to miga z lampką tylnych przeciwmgielnych... |
Masy tamte, nie są masami tych.
Masa lamp nie ma wpływu na kontrolki bo lampa tylna ma swoją masę, a kontrolki swoją.
Pasza... gnaj do elektryka bo nie kojarzysz materii. Diabełek tam sobie siedzi i się śmieje. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Lutek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymermobile B584
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2018-04-17, 08:58
|
|
|
Miałem podobny przypadek u siebie w camperku ( mam na myśli choinkę w tylnych lampach ) okazało się że poluzował sie przewód masowy pod takim deklem w kabinie na nadkolu gdzie jest mocowanie kolumny mac-person tam do jednej z trzech śrub podłączona jest masa. Po dokręceniu problem zniknął |
_________________ lutek |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-04-20, 07:08
|
|
|
Lutek napisał/a: | Miałem podobny przypadek u siebie w camperku ( mam na myśli choinkę w tylnych lampach ) okazało się że poluzował sie przewód masowy pod takim deklem w kabinie na nadkolu gdzie jest mocowanie kolumny mac-person tam do jednej z trzech śrub podłączona jest masa. Po dokręceniu problem zniknął |
Mam masy po obu stronach na nadkolach jeden za aku po stronie pasażera i po stronie kierowcy i to wszystko przeczyściłem ale tam nie miałem żadnego dekla? |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-04-20, 10:05
|
|
|
Lutek napisał/a: | ...
mam na myśli choinkę w tylnych lampach ) okazało się że poluzował sie przewód masowy pod takim deklem w kabinie na nadkolu
... |
Masa tylnych lamp jest przykręcona "oczkiem" do RAMY lub sąsiedniego elementu metalowego z tyłu pojazdu!!!
Tam trzeba szukać.
Jeśli jest gniazdo do podłączenia przyczepy to tam też bywa przyczyna gdyż elektrycy często przypinają się do kabla masowego a ten zaraz utlenia się i kontakt pogarsza.
.
Odkręć klosz dyskotekowej lampy, zlokalizuj która blaszana "ścieżka" jest masą wszystkich żarówek (to jest ta co łączy wszystkie korpusy żarówek), weź kawałek kabla i połącz tą ścieżkę z czystym fragmentem ramy na próbę lub innego żelastwa, np czystej kuli haka.
.
.
.
Problem kontrolki to inny problem ale może mieć wspólny mianownik przyczynowy: masa.
Może być utlenione (zielone) złącze na którymś pinie we wtyczkach wpinanych do zegarów, ale również w drodze dalszej w kierunku bieguna ujemnego akumulatora bo taka jest droga masy. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Lutek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymermobile B584
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2018-04-20, 16:37
|
|
|
Pasza mówiąc o nadkolach i deklach miałem na myśli wnętrze kabiny tam sa śruby mocujące kolumny |
_________________ lutek |
|
|
|
 |
|