Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja paneli solarnych
Autor Wiadomość
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-04-19, 10:37   

Ja bym zamontował dwa takie panele w szereg do tego regulator MPPT 20A i akumulator ok 200Ah (2x100W) - wersja max. wydajnie.
Wersja eco.. panele równolegle i najzwyklejszy regulator PWM 30A aku. 150-200Ah.
Wymień lodówkę na turystyczną taką na 12V zyskasz na prądzie :idea
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-04-19, 12:01   

powiedzcie mi, czy podłaczając regulator do akumulatora, zabezpieczaliście jeszcze ten odcinek bezpiecznikiem? oraz odcinek od regulatora do solara?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-04-19, 18:01   

Kubbek napisał/a:
powiedzcie mi, czy podłaczając regulator do akumulatora, zabezpieczaliście jeszcze ten odcinek bezpiecznikiem? oraz odcinek od regulatora do solara?


Od regulatora do aku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-04-19, 18:28   

Taka ściąga z podstawowymi informacjami opisana łopatologicznie:

Panele słoneczne w przyczepie.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 524 raz(y) 224,1 KB

_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kwlp 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot boxer l4h3
Dołączył: 15 Sie 2012
Piwa: 3/3
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2018-04-23, 00:25   

Fajna sciąga w PDF, krótko i na temat. Przydała się dzięki
_________________
Paweł
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-04-26, 13:44   

Podpowoedzcie mi bo mam problem z chińską instrukcją, napisaną po angielsku do sterownika solarnego. Mam akumulator głębokiego wyładowania. Na sterowniki mam do wyboru różnego typu baterie :sealed, gel, flood. Którego typu jest mój akumulator? W załączniku instrukcja

IMG_20180426_134029.jpg
Plik ściągnięto 99 raz(y) 1,76 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jawy88
początkujący forumowicz

Dołączył: 08 Gru 2014
Piwa: 3/9
Wysłany: 2018-04-26, 18:04   

wg mnie b1 jak byś podał dokładne dane akumulatora to by było łatwiej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-04-26, 19:22   

1. zwykły akumulator kwasowy
2. akumulator typu AGM
3. akumulator żelowy

Podaj typ (oznaczenia akumulatora)!!!!
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 141/6
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2018-04-26, 20:07   

Wg mnie:
B1 kwasowy szczelny (z zaworem)
B2 żelowy
B3 kwasowy zalewany (z korkami)
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-04-26, 23:00   

Mam taki aku https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/akumulator-80ah-510a-exide-dual-er350-dc-p-266.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-04-27, 05:39   

Wg. mnie to jest zwykły akumulator kwasowy tylko taki głębokiego rozładowania w opisie jest "dual" są jeszcze "dual agm" ale to już coś innego i dwa razy droższe.
Na ulotce do regulatora są wymienione typy aku. zaraz na początku ja bym ustaeił opcję 1. tj. "open"
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-04-27, 07:38   

Pytałem o co innego Dziwaczek. Chodzi mi o opcję między sealed, gel, flood. Dzięki za odpowiedź Krzlac.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
stary wyga


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 64/10
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2018-04-27, 08:03   

Sealed - AGM
Gel - żelowy
Flood - kwasowy (zwykły)

Twój to najprawdopodobniej zwykły kwasowo-ołowiowy tyle że głębokiego rozładowania.
_________________
Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com

"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-04-27, 09:30   

To chyba trzeba ustawić opcję "b3" dla twojego akumulatora, ale taka uwaga w instrukcji jest podane napięcie ładowania dla b3-14.6V (trochę dużo) dla b1- jest 14.4V czyli tyle ile powinno być dla akumulatora kwasowego. Z uwagi na to bym wybrał wstępnie opcję opcję b1 mimo że nie masz akumulatora AMG i bym pomierzeł rzeczywiste napięcie ładowania potem sprawdził ładowania dla b3.
Pod rozwagę zostawiam. Opcja b1 napewni nie zaszkodzi akumulatorowi a b3 przy 14.6V może troszkę zaszkodzić będzie "gazował" przy ładowaniu i szybciej się zużyje i po co wodór w kamperku :spoko .
Ja bym ustawił b1 :idea:
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
@ndrzej 
weteran


Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Piwa: 131/205
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2018-04-27, 21:50   

Podpinam się do tematu...

Przez trzy lata od kupna kampera miałem spokój z przeciekami. Ostatnio, po większej ulewie, po kablu od solara do szafki zaczęła kapać woda. :evil: W związku z powyższym nie obejdzie się moim zdaniem bez zdemontowania solara (niestety aluminiowa rama od niego przykręcona jest na wylot dwoma śrubami :gwm ) i uszczelnienia zarówno kabla jak i śrub. Kabel ma ok. 8 mm średnicy, śruby - 6 mm.

Słyszałem, że w celu uszczelnienia można użyć specjalnych przelotek, ale nie wiem gdzie ich szukać i jak one wyglądają. Czekam na podpowiedź... :)
_________________
Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***