Energoblok - upalony pin - jak naprawić? |
Autor |
Wiadomość |
marcincin
stary wyga

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 50/36 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-06-03, 23:52 Energoblok - upalony pin - jak naprawić?
|
|
|
Mam problem z jednym ze złącz mojego energobloku (model - EBL 99). W trakcie wyjazdu zauważyłem, że lodówka nie działał w trakcie jazdy - sygnalizowała taki sam komunikat jak przy zgaszonym silniku. Po małym dochodzeniu namierzyłem problem - na pine zasilającym energoblok prądem z alternatora (na skutek prawdopodobnie pogorszenia się styku) wygenerowała się wysoka temperatura, która stopiła obudowę pinu - widać to na zdjęciach zlacze1 i zlacze2 (trochę się rozmazały) - generalnie ten konkretny pin przestał przewodzić prąd o natężeniu jakie jest potrzebne do zasilania grzałki lodówki (ok 10 A)
Pytanie jak taki standard wtyczek się nazywa (zdjęcie energoblok pokazuje gniazda żeńskie energobloku)? Czy można gdzieś nabyć nową wtyczkę (męską lub komplet m/ż) wraz z pinami lub chociaż same piny (ten zagotowany już do niczego się nie nadaje). Potrzebuję wtyczki z pięcioma pinami - wpinana do gniazda Block 2 energobloku (osłona dwóch skrajnych ma kształt owalno-kwadratowy - środkowe są okrągłe) - na przyszłość może także przydać się złącze męskie czteropinowe - (wyjście zasilania lodówki jak dobrze kombinuję - wpinane do Block 1). Jak takie uszkodzenie ewentualnie naprawić innymi metodami?
Osobiście uważam, że konstruktorzy coś w tym temacie spaprali. Do złącz Block 1 i Block 2 dochodzą przewody o sporych średnicach (ok 2mm i 3mm średnicy mierzonej bez izolacji), które następnie są zaciśnięte w delikatnych pinach zrobionych z cieniutkiej blachy, pustych w środku. Każde najmniejsze pogorszenie styku generuje problem taki jaki wystąpił u mnie.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
zlacze_1.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 21 raz(y) 160,7 KB |
zlacze_2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 16 raz(y) 138,17 KB |
energoblock.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 18 raz(y) 241,13 KB |
|
_________________ Marcincin
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2018-06-04, 00:39
|
|
|
W dokumentacji energobloku na schemacie są wyszczególnione typy złączy. Żłącza są do kupienia między innymi w sklepie Conrad. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2018-06-04, 05:23
|
|
|
Zmierz ile A idzie na grzałkę, tzn ile grzałka pobiera bo może więcej niż powinna |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
poptek
zaawansowany

Twój sprzęt: Buerstner Ixeo Time 726G
Nazwa załogi: POPTEK TEAM
Dołączył: 04 Lip 2014 Piwa: 5/28 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2018-06-04, 06:31
|
|
|
Kupisz też wtyczki i piny w Reimo - koszt 40 -50 zł. Artykuł numer 81249. |
_________________ Pozdrawiam
Tomek. |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-06-05, 00:34
|
|
|
to wtyki prądowe Molexa. Może nie w każdym elektronicznym do kupienia ale w każdym 10x tańsze niż w reimo i 5x tańsze niż w Conradzie. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
marcincin
stary wyga

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 50/36 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-06-14, 12:19
|
|
|
maszakow napisał/a: | to wtyki prądowe Molexa. Może nie w każdym elektronicznym do kupienia ale w każdym 10x tańsze niż w reimo i 5x tańsze niż w Conradzie. |
Akurat wtyczki z pięcioma wtykami nie udało mi się znaleźć - są podwójne, poczwórne, sześciostykowe, ale piątek nie ma (bynajmnie mi nie udało się znaleźć w internecie). W Reimo zestaw niedostępny. Kupiłem same piny i powymieniałem - profilaktycznie wszystkie wysokoprądowe (współpracujące między innymi z lodówką). Okazało sie, że jeszcze jeden pin miał zaśniedziałe połączenie z kablem i zaczyna się grzać. Awaria usunięta - lodówka działa na alternatorze.
Wnioski - trzeba co jakiś czas profilaktycznie kontrolować stan połączeń elektrycznych - grzejące się końcówki kabli mogą wskazywać na początek przyszłej awarii. |
_________________ Marcincin
 |
|
|
|
 |
jacik
stary wyga

Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-06-14, 12:32
|
|
|
Zapytaj w TME Molex seria MLX
TME MLX |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2018-06-16, 07:45
|
|
|
marcincin napisał/a: | Wnioski - trzeba co jakiś czas profilaktycznie kontrolować stan połączeń elektrycznych - grzejące się końcówki kabli mogą wskazywać na początek przyszłej awarii. | Trzeba wszystkie współpracujące ze sobą piny męskie i żeńskie posmarować wazeliną bez kwasową i problem się nie powtórzy. Chyba, że układ elektryczny znacznie przeciąży się ale to już siła złego na jednego. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|