Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Moment dokręcania śrub pokrywy zaworów.
Autor Wiadomość
pasza 
stary wyga

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Dołączył: 08 Lis 2017
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-06-15, 22:56   

wojtekjanus napisał/a:

Ja zawsze dbałem o swoje auta na bieżąco i nie dopuszczałem do takich sytuacji, że silnik podczas normalnej eksploatacji bierze i pali olej. Jeśli już - to tylko awaryjnie. Stosowanie takich patentów jak OIL CATCH TANK to nie dla mnie. To jest coś z obszaru patentów typu "turbinka Kowalskiego"...


Ale tu mowa o silnikach z lat 80/90 przecież one zawsze miały przedmuchy i paliły olej.
Dbanie ma polegać na remoncie kapitalnym silnika który jest w dobrym stanie i przejedzie jeszcze więcej od nowego kampera za setki tysięcy z salonu czy jak?

Z tego co się zorientowałem to ludziska nawet żadnych "OIL CATCH TANK" nie dają tylko jak już umiera to tuba pod samochód i jeszcze z 200 tys robią ,choć im mówiono że motor jutro/niebawem umrze

Ja zużycie oleju mam prawie żadne ale słyszałem że "OIL CATCH TANK" poprawia pracę i nie czopuje tak silnika
Ten co zamówiłem stawia takie zagrożenie jak piszesz (nadciśnienie w skrzyni) bo on raczej dla mniejszych pojemności i przekrój tub jest za mały ale i tak go sprawdzę.

Pytanie to czy ten olej który od nowości w tych autach dostawał się do kolektora ssącego jest ok czy raczej lepiej by było aby tam nie szedł z odmy,?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2018-06-17, 17:31   

pasza napisał/a:
czy jak?
Jest kilka podstawowych zasad dbania o silnik diesla - oprócz tego co się potocznie nazywa "dobrą ręką".
1. Najważniejsze są wtryskiwacze, które jeżeli leją powodują bardzo szybkie zużycie pierścieni tokowych, paliwo w postaci skroplin zmywa olej z gładzi cylindrowej; szczególnie istotne podczas zimnych rozruchów, gdy pompa podaje zwiększoną dawkę wtrysku.
2. Prawidłowe ustawienie rozrządu - kąt wyprzedzenia wtrysku, istotne dla mocno niszczącego silnik diesla spalania stukowego.
3. Prawidłowe ustawienie zaworów.
4. Używanie dobrego oleju, wymiana maks. co 10 kkm.
5. Jeżeli są kłopoty z odpalaniem (zwłaszcza zimą) silnika, nie traktować samostartu jak normalnego sposobu odpalania, a jeżeli już jest to konieczne to stosować odpowiednią procedurę.
6. Dbać i utrzymywać w sprawności bardzo wrażliwy i zawodny układ świecy płomieniowej - bardzo pomaga i skraca zimny rozruch.
7. Silnik 2,5D to masywny i ciężki silnik, mało wysilony, wyjątkowo nie znosi dobrze wysokich obrotów i dużych obciążeń kiedy jest zimny - trzeba dać zawsze czas na osiągnięcie nominalnej temperatury - dopiero wtedy można go piłować.
8. Zaślepić EGR.

Mój ostatni "Osiołek" (trzeci) osiągnął przebieg 860.000 km (80% w ruchu miejskim) i palił po nocy na mrozie z półobrotu. Ale wtryski nie lały strumieniami paliwa, świeca płomieniowa działała, a rozrusznik i aku były sprawne. Jeździłem od początku na Mobilu1 0W/40.
pasza napisał/a:
miały przedmuchy i paliły olej.
Ależ skąd - moje wszystkie trzy "Osiołki" od wymiany do wymiany nie wymagały żadnej dolewki oleju. O przedmuchach w ogóle nie myślałem i nie było to żadnym problemem, po prostu nie zajmowałem się tym...
Miałem szereg innych problemów z tymi autami (głównie z korozją), ale nie z silnikami...

Miałem zaskakującą awarię pompy wstępnej paliwa, padł jej uszczelniacz na popychaczu i wysysała olej z silnika w straszliwych ilościach. Wracając spod holenderskiej granicy wlałem w sumie w silnik 15 litrów oleju, z tylnej szyby i klapy olej ściekał na ziemię strumyczkami. Ale dojechałem do Warszawy...
_________________
Zgredzik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Spax 
weteran


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Mar 2016
Piwa: 65/86
Skąd: Kolumna
Wysłany: 2018-07-17, 20:47   

yahoda,
Proponuję, abyś zadbał za wczasu o przekładnię kierownicy (maglownica). Nastały czasy, że na szrotach już nawet brak. A naprawiać, już dobrze nadpsutych nie chcą.
_________________
:) »»» Mapka z odwiedzonymi miejscami we Francji ««« Aktualizacja 17.05.2018 :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group