Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mała modyfikacja elektrobloku CB PC 100
Autor Wiadomość
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-08-29, 12:57   Mała modyfikacja elektrobloku CB PC 100

Mam taki mały pomysł na modyfikację tego urządzenia pod kątem ładowana akku rozruchowego z solara. A mianowicie jak podpinam się pod słupek to wszystko fajnie oba akku są ładowane. kontroler ładowania z solara podpięty jest bezpośrednio do akku zabudowy i nie ma dodatkowego wyjścia do ładowania akku rozruchowego. A gdy by tak pod pin w elektrobloku który otrzymuje sygnał z ładowarki słupkowej zapodać oszukańczy sygnał że niby jesteśmy pod słupkiem to czy czasem nie będzie jednocześnie ładował się akku rozruchowy z solara? Wrzucam diagramy takie żeby było wiadomo o jakim urządzeniu mowa

Installation-PC100-CBE.JPG
Plik ściągnięto 55 raz(y) 118,03 KB

PC100_ok.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 37,84 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-08-29, 13:13   

A gdzie masz regulator solarów podpięty ?
W przypadku słupka ładuje ładowarka z 230 / na 12v
Solar daje swoje, trzeba by jakiś przekaźnik chyba dać by z regulatora szło jak z ładowarki.
Chyba lepiej już dać separator/przełącznik (znany tu) i wpiąć się solarem w kable do rozruchowego
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 69/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-08-29, 13:16   

Temat do ogarnięcia :ok
Podpinasz po prostu przewody z regulatora w to samo miejsce co z ładowarki.
ładowanie z dwóch źródeł na raz może się źle skończyć, więc aby do tego nie dopuścić wystarczy wstawić przekaźnik sterowany z 230V :chytry
Kiedy przekaźnik nie będzie wysterowany - ładowanie będzie szło przez regulator z solarów. Kiedy tylko podłączysz się do słupka, wtedy przekaźnik przełączy się na ładowanie z ładowarki, która i tak dopiero wtedy zostanie uruchomiona :szeroki_usmiech
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-08-29, 13:17   

No :lol: stereo pisaliśmy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 69/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-08-29, 13:19   

Bronek napisał/a:
A gdzie masz regulator solarów podpięty ?


Darek Szczecin napisał/a:
kontroler ładowania z solara podpięty jest bezpośrednio do akku zabudowy

Z tego podłączenia trzeba by zrezygnować.



Bronek napisał/a:
No :lol: stereo pisaliśmy

Dokładnie :haha:
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-08-29, 13:22   

Bronek napisał/a:
A gdzie masz regulator solarów podpięty ?
W przypadku słupka ładujeb ładowarka z 230 / na 12v
Solar daje swoje, trzeba by jakiś przekaźnik chyba dać by z regulatora szło jak z ładowarki


Tracera mam podpiętego pod akku zabudowy bezpośrednio. Tak mnie dziś rano naszło bo na akku zabudowy 14,4V słońce świeci i już nie ma czego ładować, a na Akku rozruchowym 12,5V. Auto stoi nie odpalane od 2 tygodni i wyjątkowo na zewnątrz bo garaż zawalony.
Można jakiś przekaźnik czy coś, ale skoro sygnał do CBE PC z ładowarki słupkowej powoduje ładowanie obydwu Akku to chyba jak by oszukać elekroblok i zapodać mu sygnał +12V na pin od odpowiedzialny że na wyświelaczu zapala się wtyczka to chyba powinno to tyrać. W sumie więcej pisanie niż to warte, wrócę na chatę i sprawdzę :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 69/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-08-29, 13:30   

Darek Szczecin napisał/a:
wrócę na chatę i sprawdzę

Temat sprawdzony i działa :ok
Tylko trzeba dać odpowiedni przekaźnik, bo tam spory prąd płynie.
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-08-29, 13:32   

Roberto napisał/a:
Darek Szczecin napisał/a:
wrócę na chatę i sprawdzę

Temat sprawdzony i działa :ok
Tylko trzeba dać odpowiedni przekaźnik, bo tam spory prąd płynie.


się rozumie minimum 2 x większy niż idzie na MAX po polskiemu :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-08-29, 13:41   

Roberto napisał/a:
Darek Szczecin napisał/a:
wrócę na chatę i sprawdzę

Temat sprawdzony i działa :ok
Tylko trzeba dać odpowiedni przekaźnik, bo tam spory prąd płynie.


się rozumie minimum 2 x większy niż idzie na MAX po polskiemu :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 69/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-08-29, 13:44   

A swoją drogą jak się bawisz z kabelkami i przekaźnikami to można sobie zrobić inny automat.
No chyba że już masz.... :confused
Chodzi o rozdzielanie napięcia 230V.
U mnie pierwotnie było tylko jedno gniazdko, a kamperek dość duży.
Od istniejącej instalacji zrobiłem dodatkowe odczepy i miałem 3 punkty... plus jeden z wyjściem z umieszczonej w garażu przetwornicy 12/230V.
Rozwiązanie okazało się mało praktyczne.
Zrobiłem więc jedną instalację, ale wyjście 230V z przetwornicy oraz 230V ze słupka podłączyłem za pomocą przekaźnika (sterowanego 230V).
Teraz nie ma strachu, że oba te napięcia się "spotkają". Nie muszę o tym pamiętać.
Puki nie podepnę się do słupka to w gniazdkach jest napięcie z przetwornicy.
Podłączenie do słupka powoduje automatyczne odcięcie przetwornicy i podanie na wszystkie gniazdka zewnętrznego zasilania :ok
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-08-29, 13:46   

Roberto napisał/a:
A swoją drogą jak się bawisz z kabelkami i przekaźnikami to można sobie zrobić inny automat.
No chyba że już masz.... :confused
Chodzi o rozdzielanie napięcia 230V.
U mnie pierwotnie było tylko jedno gniazdko, a kamperek dość duży.
Od istniejącej instalacji zrobiłem dodatkowe odczepy i miałem 3 punkty... plus jeden z wyjściem z umieszczonej w garażu przetwornicy 12/230V.
Rozwiązanie okazało się mało praktyczne.
Zrobiłem więc jedną instalację, ale wyjście 230V z przetwornicy oraz 230V ze słupka podłączyłem za pomocą przekaźnika.
Teraz nie ma strachu, że oba te napięcia się "spotkają". Nie muszę o tym pamiętać.
Puki nie podepnę się do słupka to w gniazdkach jest napięcie z przetwornicy.
Podłączenie do słupka powoduje automatyczne odcięcie przetwornicy i podanie na wszystkie gniazdka zewnętrznego zasilania :ok


Mam już to :szeroki_usmiech , Bronek mnie naprowadził, furka działa jak UPS ekspres kawowy mielący nawet się nie skubnie że źródło zasilania się zmieniło :spoko
Ostatnio zmieniony przez Darek Szczecin 2018-08-29, 13:50, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 69/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-08-29, 13:48   

U mnie te poprawki działają już w kolejnym kamperze :szeroki_usmiech
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-08-29, 13:58   

Miałem też w tym robić ten przerzutnik 230v ze słupka-master .........230v z przetwornica- slave.
Bezpieczniki itp.
To mi uratowało EB w Nadarzynie, poszła tylko ładowarka, którą potem Wojtek Socale uzdrowił.

Tu póki co, nie robię. Zostawiłem kilka gniazdek na przetwornicy, bo nagle znalaz) em sens takiego rozwiązania/ uspawiedliwienia /mego lenistwa.

To klima, gdy chodzi to ze słupka też póki co, a dodanie jej np ekspresu a to 1400 wat, może wywalić korki na słupie. Choć teraz już to rzadkość.
Dlatego ekspres, lokówka itp z racji solarów, efoya i 200 ah akumulatorów , jadą czysto na przetwornicy, nawet jak będzie słupek 230 v
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2018-08-29, 14:17   

Pomysł bardzo dobry ale trzeba pamiętać że ładowanie akumulatora rozruchowego polega na równoległym spięciu przekaźnikiem obu akumulatorów. I dodatkowa uwaga - sprawdzić poziom sygnału sterującego - w niektórych modelach elektroniki jest to 5V.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-08-29, 14:41   

kaimar napisał/a:
Pomysł bardzo dobry ale trzeba pamiętać że ładowanie akumulatora rozruchowego polega na równoległym spięciu przekaźnikiem obu akumulatorów. I dodatkowa uwaga - sprawdzić poziom sygnału sterującego - w niektórych modelach elektroniki jest to 5V.


Sygnał sprawdzony 12V jak byk i elektroblok CBE dostaje taki sygnał już drugi rok, sygnał nie pochodzi od ładowarki słupkowej bo mam MainWell która nie posiada takiej funkcji, jest wysterowany przez przekaźnik 230V. Czyli jeśli jest napięcie na słupku to na pin elektrobloku podawane jest +12V. Można to jeszcze pokomplikować tylko po co :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***