Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
potrzebna pomoc w zakresie mechaniki
Autor Wiadomość
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 18/20
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-04, 11:16   

Ustawione. Chodzi jak przed wymianą. Dziękuję za pomoc.
_________________
http://www.tekigraf.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2018-09-04, 20:19   

qdlaty_78 napisał/a:
Zagadał :lol: Czy chodzi tak samo jak przed? Składam i jazda próbna. Żeby ustawić kont statyczny na pompie trzeba zdejmować pasek?


Jeden kolega już podawał namiary na wątek, gdzie jest dokładnie opisane, jak ustawia się statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144 post #8
Wątek dotyczy pompy Lucas EPIC, ale Boscha ustawia się identycznie.

Silnik 2,5D miał historycznie trzy różne paski rozrządu, tylko częściowo zamienne, bo zmieniała się i wysokość zębów kół i ich szerokość. Generalnie wyglądało to tak:

- od 1984 do 1991 roku ma zęby wysokości 2,5 mm, szerokość paska 25,4 mm (nr 6138677)
- od 1991 do 09/1997 ma wyższe zęby 3,5 mm, taką samą szerokość 25,4 mm (nr 1135355)
- od 09/1997 do 2000 jest szerszy, ma 27,6 - 28,0 mm (nr 1135354), tu wprowadzono także inny napinacz.

Wszystkie mają 130 zębów, ten o szerokości 25,4 mm i zębach 3,5mm można ewentualnie założyć zamiast szerszego, odwrotnie nie.
Podaję te dane, bo niewłaściwy pasek w tym silniku to opłakane skutki...

Siłę napinacza paska dobrze jest nieco wspomóc podczas jego blokowania, czyli lekko dodać siłę naciągu śrubokrętem. Kołki ustalające można zastąpić wiertłami odpowiedniej średnicy, problem jest z kołkiem koła pompy, bo jest dwuśrednicowy. Ale na mniejszym wiertle o średnicy 5mm (otwór w korpusie pompy) można nawinąć taśmę izolacyjną w odpowiednim miejscu tak, aż powstanie wałek o średnicy 9 mm (otwór w kole pasowym pompy). To zdaje egzamin. Bez dwuśrednicowego kołka pompy nie ustawimy prawidłowo kąta wyprzedzenia wtrysku.
Wał korbowy kołkuje się na kole zamachowym, w silnikach z EPIC-em w otworze pod kołek montowany jest czujnik położenia wału, więc w takim przypadku na czas kołkowania trzeba ten czujnik wyjąć. W silnikach z Boschem takiego problemu z czujnikiem nie ma.

Reszta istotnych szczegółów jest opisana w podanym linku.

Czasem są problemy z pompami CAV Lucas (historycznie pierwsza pompa w tym silniku, nie mylić z EPIC-em) oraz z wczesnymi pompami Boscha sprzed 1991 roku - są kołkowane w innym miejscu. Ale to nie dotyczy Twojego przypadku.
_________________
Zgredzik
Ostatnio zmieniony przez wojtekjanus 2018-09-08, 20:01, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 18/20
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-04, 21:16   

Warto by to było gdzieś podwiesić by nie szukać na innym forum. Chodź Transit w tej budzie będzie zaraz na wyginięciu. :spoko 😎
_________________
http://www.tekigraf.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***