| 
            
               |  | 
 |  
 
	
			| potrzebna pomoc w zakresie mechaniki |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | qdlaty_78   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
 Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 31 Lip 2013
 Piwa: 19/22
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-09-04, 11:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ustawione. Chodzi jak przed wymianą. Dziękuję za pomoc. |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | wojtekjanus   doświadczony pisarz
 
 Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 25 Cze 2014
 Piwa: 12/1
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-09-04, 20:19 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | qdlaty_78 napisał/a: |  	  | Zagadał  Czy chodzi tak samo jak przed? Składam i jazda próbna. Żeby ustawić kont statyczny na pompie trzeba zdejmować pasek? | 
 
 Jeden kolega już podawał namiary na wątek, gdzie jest dokładnie opisane, jak ustawia się statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku.
 https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144  post #8
 Wątek dotyczy pompy Lucas EPIC, ale Boscha ustawia się identycznie.
 
 Silnik 2,5D miał historycznie trzy różne paski rozrządu, tylko częściowo zamienne, bo zmieniała się i wysokość zębów kół i ich szerokość. Generalnie wyglądało to tak:
 
 - od 1984 do 1991 roku ma zęby wysokości 2,5 mm, szerokość paska 25,4 mm (nr 6138677)
 - od 1991 do 09/1997 ma wyższe zęby 3,5 mm, taką samą szerokość 25,4 mm (nr 1135355)
 - od 09/1997 do 2000 jest szerszy, ma 27,6 - 28,0 mm (nr 1135354), tu wprowadzono także inny napinacz.
 
 Wszystkie mają 130 zębów, ten o szerokości 25,4 mm i zębach 3,5mm można ewentualnie założyć zamiast szerszego, odwrotnie nie.
 Podaję te dane, bo niewłaściwy pasek w tym silniku to opłakane skutki...
 
 Siłę napinacza paska dobrze jest nieco wspomóc podczas jego blokowania, czyli lekko dodać siłę naciągu śrubokrętem. Kołki ustalające można zastąpić wiertłami odpowiedniej średnicy, problem jest z kołkiem koła pompy, bo jest dwuśrednicowy. Ale na mniejszym wiertle o średnicy 5mm (otwór w korpusie pompy) można nawinąć taśmę izolacyjną w odpowiednim miejscu tak, aż powstanie wałek o średnicy 9 mm (otwór w kole pasowym pompy). To zdaje egzamin. Bez dwuśrednicowego kołka pompy nie ustawimy prawidłowo kąta wyprzedzenia wtrysku.
 Wał korbowy kołkuje się na kole zamachowym, w silnikach z EPIC-em w otworze pod kołek montowany jest czujnik położenia wału, więc w takim przypadku na czas kołkowania trzeba ten czujnik wyjąć. W silnikach z Boschem takiego problemu z czujnikiem nie ma.
 
 Reszta istotnych szczegółów jest opisana w podanym linku.
 
 Czasem są problemy z pompami CAV Lucas (historycznie pierwsza pompa w tym silniku, nie mylić z EPIC-em) oraz z wczesnymi pompami Boscha sprzed 1991 roku - są kołkowane w innym miejscu. Ale to nie dotyczy Twojego przypadku.
 |  
				| _________________ Zgredzik
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez wojtekjanus 2018-09-08, 20:01, w całości zmieniany 3 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | qdlaty_78   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
 Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 31 Lip 2013
 Piwa: 19/22
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-09-04, 21:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Warto by to było gdzieś podwiesić by nie szukać na innym forum. Chodź Transit w tej budzie będzie zaraz na wyginięciu.  😎 |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Możesz ściągać załączniki na tym forum
 
 | Dodaj temat do ulubionych
 Wersja do druku
 
 
 |  |