Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Świeci check engine
Autor Wiadomość
LupekT
początkujący forumowicz

Dołączył: 12 Maj 2010
Wysłany: 2018-10-21, 21:02   Świeci check engine

Szanowni koledzy proszę o radę.

W moim kamperze Ducato 2.3 96 kW 2008 po nastartowaniu włącza sie światło check engine , jednak nie pojawia sie to za każdym razem. Po kilkukrotnym włączeniu i wyłączeniu silnika (5-6 razy) , swiatełko gaśnie. Samochód porusza się bez problemu. W silniku jest nowy EGR, nowa przepustnica. Korekcja na wtryskach jest chyba w normie ( 0,2-0,6 ). Profesjonalna diagnostyka Magnetti - Marelli i również MES po podłączeniu nie znajdują jakichkolwiek błędów. Po kasacji nie znalezionych błędów i kolejnym starcie światło check engine już nie świeci. Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-10-21, 21:09   

Badziewne testery. Jak się zapali check, błąd zawsze zostaje w pamięci. Egr i przepustnica zaprogramowane?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-10-21, 22:54   

Woda/czujnik wody w filtrze paliwa , zaglądałeś?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LupekT
początkujący forumowicz

Dołączył: 12 Maj 2010
Wysłany: 2018-10-25, 21:51   

Zaglądałem,wody w filtrze nie ma i co dalej zkontrolowac.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-10-25, 22:12   

Skasowany błąd i nie świeci już, czy zaświecił się ponownie?
Jeszcze czujniki ciśnienia w wydechu trzeba sprawdzić.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-10-25, 22:25   

2008 to jedynie sonda lambda. Innych czujników w układzie wydechowym tam nie ma. Jak jest woda w filtrze, to nie zapala check. Jest do tego oddzielna kontrolka. Po 2014 na wyświetlaczu pojawia się komunikat "Skontrolować filtr oleju napędowego ". Jeszcze raz diagnostyka dobrym testerem. Inaczej będzie wróżenie z fusów. Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia przepustnicy, EGR, map sensora, jak również kilku innych elementów :mrgreen:
Ps. Okablowanie sondy lambda też może być ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-10-25, 23:06   

Gewehr napisał/a:
2008 to jedynie sonda lambda. Innych czujników w układzie wydechowym tam nie ma.
...
Po 2014 na wyświetlaczu pojawia się komunikat "Skontrolować filtr oleju napędowego "
...
Okablowanie sondy lambda też może być ;)

Aaa... tego nie wiedziałem, sądziłem że D3 ma od początku DPF i czujniki.
.
No to mi tylko czekać :)
.
Jak najbardziej! U mojej mamuśki w Maybachu (Peu-206) 6 miesięcy przez kabelek Check się świecił. Zgasiłem go naprawą... kabelka.
.
.
.
Kumplu, za wiedzę ponownie na zdrowie:

Porter.jpg
Plik ściągnięto 2148 raz(y) 28,33 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-10-26, 19:34   

U mnie zaswiecił sie raz 4 tys temu i wczoraj w Hiszpanii (aż mnie zmroziło).po zatrzymaniu i odpaleniu po godzinie zgasł. a przede mna jeszcze z 12 tys km. Dodatkowo zpala mi sie czasami balonik poduszki ale tez gasnie. Motor ten sam 2,3 z 2007. :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LupekT
początkujący forumowicz

Dołączył: 12 Maj 2010
Wysłany: 2018-10-26, 21:43   

EGR ,przepustnica i map senzor nowe - oryginalne .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-10-26, 21:56   

.
Gewehr napisał/a:

...
Egr i przepustnica zaprogramowane?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jurekf 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Hymer 614 2 2
Dołączył: 03 Wrz 2015
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Essen Szczecin
Wysłany: 2018-10-27, 10:24   

Miałem taki sam problem na początku po kilkukrotnie odpalonym silniku lampka gasła po przejechaniu sezonu lampka zapaliła się na dobre silnik pracował normalnie nie tracąc mocy po wizycie w warsztacie samochodowym Fiata i po zresetowaniu przejechałem znowu parę tysięcy nastompił ten sam problem.
Wizyta w serwisie Fiata jestem przed urlopem diagnoza mechaniczna przepustnica do wymiany i w drogę jedziemy przez Alpy diagnostyka trafna .
Następny sezon zapala się to okropna lampka wizyta u servisanta nnowu przepustnica tym razem elektryczna decyzja nic nie robię jeżdżę dalej po rozmowie z majstrem jedziemy znów na południe zostałem poinformowany o ewentualnym problemie jeśli ta lampka się ponownie zaświeci jadąc po gòrach może silnik stracić moc.
Pojechałem zrobić test na znanej górce ledwo no pojechałem na 1 biegu
Wymiana przepustnica tym razem elektrycznej.
Zrobiłem 50.000 tys.km nara ze wszystko ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LupekT
początkujący forumowicz

Dołączył: 12 Maj 2010
Wysłany: 2018-10-27, 12:05   

Kolego jaki typ silnika masz w samochodzie bo ja mam 2.3 96kw Multi Jet no i tam przepustnica jest elektrycznie sterowana. Stara przepustnica była z produkcji Wahler i miały wadę konstrukcyjną. Praktycznie wszyscy to zmieniali. Teraz mam nową produkcji Magneti Marelli no i było trzeba jeszcze kabelek do podłączenia. W przedostatnim poście użytkownik Socale pisze "Egr i przepustnica zaprogramowane?". Egr jest sterowany pod ciśnieniem , nie ma żadnego czujnika(Silnik EURO 4), więc jak tam programować. Przepustnica Magneti Marelli nie zauważyłem na korpusie żaden specialny kod. A kolega mechanik, który mi ją montował nic o programowaniu nie wspomniał. Czy na pewno Egr i przepustnice trzeba programować tak jak się programują wtryskiwacze.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2018-10-27, 12:58   

LupekT napisał/a:
Czy na pewno Egr i przepustnice trzeba programować tak jak się programują wtryskiwacze.

Jest procedura wymiany. Masz ją w sofcie diagnostycznym. Programujesz również wymianę np. MPROP. EGR musi się zgrywać razem z przepustnicą, stąd programowanie. Jak tego nie zrobisz, wywala problemy z przepływem powietrza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jurekf 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Hymer 614 2 2
Dołączył: 03 Wrz 2015
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Essen Szczecin
Wysłany: 2018-10-27, 16:09   

(_Kolego jaki typ silnika masz w samochodzie bo ja mam 2.3 96kw)
Rok budowy 2010 2.3 130 PS
Nie jestem mechanikiem w dwuch przypadkach pokazano wymienione części gdzie gołym okiem można było zauważyć wyrobione miejsca .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-10-28, 08:56   

LupekT napisał/a:
jaki typ silnika masz w samochodzie bo ja mam 2.3 96kw Multi Jet no


Ciekawe jaki masz tez przebieg ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***