Świeci check engine |
Autor |
Wiadomość |
LupekT
początkujący forumowicz
Dołączył: 12 Maj 2010
|
Wysłany: 2018-10-21, 21:02 Świeci check engine
|
|
|
Szanowni koledzy proszę o radę.
W moim kamperze Ducato 2.3 96 kW 2008 po nastartowaniu włącza sie światło check engine , jednak nie pojawia sie to za każdym razem. Po kilkukrotnym włączeniu i wyłączeniu silnika (5-6 razy) , swiatełko gaśnie. Samochód porusza się bez problemu. W silniku jest nowy EGR, nowa przepustnica. Korekcja na wtryskach jest chyba w normie ( 0,2-0,6 ). Profesjonalna diagnostyka Magnetti - Marelli i również MES po podłączeniu nie znajdują jakichkolwiek błędów. Po kasacji nie znalezionych błędów i kolejnym starcie światło check engine już nie świeci. Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-10-21, 21:09
|
|
|
Badziewne testery. Jak się zapali check, błąd zawsze zostaje w pamięci. Egr i przepustnica zaprogramowane? |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-10-21, 22:54
|
|
|
Woda/czujnik wody w filtrze paliwa , zaglądałeś? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
LupekT
początkujący forumowicz
Dołączył: 12 Maj 2010
|
Wysłany: 2018-10-25, 21:51
|
|
|
Zaglądałem,wody w filtrze nie ma i co dalej zkontrolowac. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-10-25, 22:12
|
|
|
Skasowany błąd i nie świeci już, czy zaświecił się ponownie?
Jeszcze czujniki ciśnienia w wydechu trzeba sprawdzić. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-10-25, 22:25
|
|
|
2008 to jedynie sonda lambda. Innych czujników w układzie wydechowym tam nie ma. Jak jest woda w filtrze, to nie zapala check. Jest do tego oddzielna kontrolka. Po 2014 na wyświetlaczu pojawia się komunikat "Skontrolować filtr oleju napędowego ". Jeszcze raz diagnostyka dobrym testerem. Inaczej będzie wróżenie z fusów. Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia przepustnicy, EGR, map sensora, jak również kilku innych elementów
Ps. Okablowanie sondy lambda też może być |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-10-25, 23:06
|
|
|
Gewehr napisał/a: | 2008 to jedynie sonda lambda. Innych czujników w układzie wydechowym tam nie ma.
...
Po 2014 na wyświetlaczu pojawia się komunikat "Skontrolować filtr oleju napędowego "
...
Okablowanie sondy lambda też może być |
Aaa... tego nie wiedziałem, sądziłem że D3 ma od początku DPF i czujniki.
.
No to mi tylko czekać
.
Jak najbardziej! U mojej mamuśki w Maybachu (Peu-206) 6 miesięcy przez kabelek Check się świecił. Zgasiłem go naprawą... kabelka.
.
.
.
Kumplu, za wiedzę ponownie na zdrowie:
Porter.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 2148 raz(y) 28,33 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-10-26, 19:34
|
|
|
U mnie zaswiecił sie raz 4 tys temu i wczoraj w Hiszpanii (aż mnie zmroziło).po zatrzymaniu i odpaleniu po godzinie zgasł. a przede mna jeszcze z 12 tys km. Dodatkowo zpala mi sie czasami balonik poduszki ale tez gasnie. Motor ten sam 2,3 z 2007. |
|
|
|
 |
LupekT
początkujący forumowicz
Dołączył: 12 Maj 2010
|
Wysłany: 2018-10-26, 21:43
|
|
|
EGR ,przepustnica i map senzor nowe - oryginalne . |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-10-26, 21:56
|
|
|
.
Gewehr napisał/a: |
...
Egr i przepustnica zaprogramowane? |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
jurekf
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hymer 614 2 2
Dołączył: 03 Wrz 2015 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Essen Szczecin
|
Wysłany: 2018-10-27, 10:24
|
|
|
Miałem taki sam problem na początku po kilkukrotnie odpalonym silniku lampka gasła po przejechaniu sezonu lampka zapaliła się na dobre silnik pracował normalnie nie tracąc mocy po wizycie w warsztacie samochodowym Fiata i po zresetowaniu przejechałem znowu parę tysięcy nastompił ten sam problem.
Wizyta w serwisie Fiata jestem przed urlopem diagnoza mechaniczna przepustnica do wymiany i w drogę jedziemy przez Alpy diagnostyka trafna .
Następny sezon zapala się to okropna lampka wizyta u servisanta nnowu przepustnica tym razem elektryczna decyzja nic nie robię jeżdżę dalej po rozmowie z majstrem jedziemy znów na południe zostałem poinformowany o ewentualnym problemie jeśli ta lampka się ponownie zaświeci jadąc po gòrach może silnik stracić moc.
Pojechałem zrobić test na znanej górce ledwo no pojechałem na 1 biegu
Wymiana przepustnica tym razem elektrycznej.
Zrobiłem 50.000 tys.km nara ze wszystko ok |
|
|
|
 |
LupekT
początkujący forumowicz
Dołączył: 12 Maj 2010
|
Wysłany: 2018-10-27, 12:05
|
|
|
Kolego jaki typ silnika masz w samochodzie bo ja mam 2.3 96kw Multi Jet no i tam przepustnica jest elektrycznie sterowana. Stara przepustnica była z produkcji Wahler i miały wadę konstrukcyjną. Praktycznie wszyscy to zmieniali. Teraz mam nową produkcji Magneti Marelli no i było trzeba jeszcze kabelek do podłączenia. W przedostatnim poście użytkownik Socale pisze "Egr i przepustnica zaprogramowane?". Egr jest sterowany pod ciśnieniem , nie ma żadnego czujnika(Silnik EURO 4), więc jak tam programować. Przepustnica Magneti Marelli nie zauważyłem na korpusie żaden specialny kod. A kolega mechanik, który mi ją montował nic o programowaniu nie wspomniał. Czy na pewno Egr i przepustnice trzeba programować tak jak się programują wtryskiwacze. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-10-27, 12:58
|
|
|
LupekT napisał/a: | Czy na pewno Egr i przepustnice trzeba programować tak jak się programują wtryskiwacze. |
Jest procedura wymiany. Masz ją w sofcie diagnostycznym. Programujesz również wymianę np. MPROP. EGR musi się zgrywać razem z przepustnicą, stąd programowanie. Jak tego nie zrobisz, wywala problemy z przepływem powietrza. |
|
|
|
 |
jurekf
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hymer 614 2 2
Dołączył: 03 Wrz 2015 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Essen Szczecin
|
Wysłany: 2018-10-27, 16:09
|
|
|
(_Kolego jaki typ silnika masz w samochodzie bo ja mam 2.3 96kw)
Rok budowy 2010 2.3 130 PS
Nie jestem mechanikiem w dwuch przypadkach pokazano wymienione części gdzie gołym okiem można było zauważyć wyrobione miejsca . |
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-10-28, 08:56
|
|
|
LupekT napisał/a: | jaki typ silnika masz w samochodzie bo ja mam 2.3 96kw Multi Jet no |
Ciekawe jaki masz tez przebieg ? |
|
|
|
 |
|