Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
iveco 90-16 turbo
Autor Wiadomość
piotrul
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato-Adria(była) Iveco 4x4 w budowie
Dołączył: 23 Mar 2013
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Fidlin/Gdańsk
Wysłany: 2018-05-28, 07:21   

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRJjWLELTS6mCkl4XbmYGu075pyRddn29L-dfijnTTOo9R64Re6
:mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 46/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2018-09-01, 06:58   

trochę idzie do przodu
Kabina "A" w 80 procentach gotowa.
Kabina "B" stan surowy zamknięty. Obecnie mocowanie rolety, jej osłony, bagażnika kabiny "B", zbiorników wody (sumarycznie 350 l) i inst wodnej (ciśnieniowa w kab "B" nurek w kabinie "A", instalacji el rozprowadzenie no i niebawem (wy)budowa socjalna kabiny "B". Materiały i sprzęt zgromadzone.
kilka fotek z postępu prac.
http://www.jasawa.pl/link...eria/index.html

Jak widać galeryjka na "B" uległa weryfikacji na rzecz płaskiej konstrukcji własnej będącej jednocześnie osłona rolety
Okna poszły według "metody @świstaka" domowe
Koncepcja koła na dachu w zasadzie poległa, wraca koncepcja na rampie z tyłu
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 46/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2018-11-02, 14:23   

no i już po przeglądzie zakwalifikowany jako kempingowy. W przyszłym tygodniu formalności w WK.
Potem wykończeniówka i dopieszczanie. Jakieś foty jak się w materii ogarnę.
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 46/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2018-11-03, 22:49   

kilka nowych fot "postępowych"
http://jasawa.pl/linki/cz...iacd/index.html

poprzednie dla porządku
http://jasawa.pl/linki/fa...eria/index.html

i lekkie podsumowanie
IVECO MAGIRUS 90-16 o przebiegu 29000 km.
EX straż pożarna Niemcy.
Obecnie (02.11.2018)spec kemping (po przeglądzie w OSKP)
Masa własna 6500 ( w tym: pojazd gotowy do jazdy tj: 100 l paliwa, 230 l wody 100 kilogramowy łącznik pedały wolant) wzrośnie jeszcze o dwa dodatkowe akumulatory, instalacje solarna, wyciągarkę przód i tył, rurowe zbiorniki grzewcze wody na dachu tylny balkon z mocowaniem butli gaz (2x 11kg) i koła zapasowego oraz konstrukcje bagażników dachowych. Agregat 230V. Razem jakieś 600-800 kg. Nie wydaje się zatem sensownym obniżanie DMC do 7,5 T
DMC: 9 000

Organizacja socjale:
Kabina „A”
6 miejsc siedzących (pierwotnie 9)
Dwa miejsca sypialne. Kuchenka dwupalnikowa, zlew, woda tylko zimna – choć rozważam pociągnięcie w późniejszym terminie ciepłej z kabiny „B” na szybkozłączkach. Dwie szafki kuchenne.
Lodówka 40L kompresorowa w schowku ale z możliwością „przenośna”. Zasadnicza kuchnia w zasadzie jest w kabinie „B” ta w „A” to taka podręczna. Kilka schowków „bakistowych” kilka” jaskółkowych” i pojemnikowych. Duży właz dachowy umożliwiający komunikację z platforma widokową ;) na dachu oraz dużym bagażnikiem, no i oczywiście dostęp do dachu kabiny „B”.
Agregat 230V na dachu kabiny „A” sterowanie i odpalanie agregatu z kabiny. Generalnie poza brakiem łazienki i wysokości stania kab „A” w pełni autonomiczna ;)
Instalacja elektryczna: fabryczna 24V oraz dodatkowo z przetwornicy 12V . Napięcie 230V z przetwornicy i agregatu (jeszcze nie zamontowane)
Radio, radio CB. Monitor kam cofania. Stacja dok laptopa. Komunikacja z kabina „B”
Ogrzewanie: odsilnikowe oraz Webasto 5KW.

Kabina „B”
Ca 3 na 2.5 m
Łazienka, WC kasetowe, brodzik, ogrzewanie wody piecyk gazowy przepływowy.
Kuchnia: zlew woda ciepła zimna, kuchenka dwupalnikowa, szuflady, szafki, schowki, lodówka (tu mam wybór i rozważam. 12/230V+gaz czy kompresorowa 12/24/230V obie 40 l
Sypialnia/jadalnia. Łóżko o wymiarach 2 na 1.15 po złożeniu jadalni stół w zasadzie dla 4 osób. (generalnie auto jest budowane dla dwóch osób i dwóch dużych psów)
Bardzo duży bagażnik pod tylna częścią zabudowy, dostępny od strony lewej (mała śluza) i od strony prawej (duże podnoszone „wrota”). Bagażnik zrobiony tak by w razie co zapewnić wygodny nocleg dla dwóch osób (nie wiem po co ale tak jest ;) co daje w sumie 6 miejsc leżących )
Kilka dużych szafek oraz schowki bakistowe.
Markiza po prawej burcie. Listwa kedrowa po lewej burcie. Obie na całej długość budy „B”.
Ogrzewanie: piecyk koza (obecnie realizuje koncept obudowy rury kominowej tunelem i rozprowadzenie ciepła odkominowego poprzez nadmuch tunelu powietrzem z zewnątrz (wydmuch ciepłego powietrza z tunelu kominowego do wewnątrz). Kilka patyków daje natychmiastowe ciepełko w całej kabinie. Rozważam dołożenie pieca Webasto 2KW jako szybkiego dogrzania. Rury nadmuchów na wszelki wypadek rozprowadzone.
Instalacja 12/24/230
Radio. Komunikacja z kabiną „A”


Do zrobienie… od groma jeszcze i trochę ;)
Wykończeniówka meblowa. Instalacja gazowa, trochę podłubać przy ist wodnej. Generalnie ciśnieniowo sprawdzona, do zrobienia, wybór i montaż baterii, odpływy (zlew, brodzik) zbiornik szarej podłączyć. Sam zbiornik jest już pod autem i ma 60 l pojemności
Podłączenie el instalacji w kabinie „B”. Czujnik poziomu wody, wskaźnik, panel przełącznikowo bezpiecznikowy, odcięcie zasilania.
Instalacja 230V do rozprowadzenia w całym aucie (tzn kable w budzie już są rozprowadzone ale bez zasilania i odbiorników)
Mocowanie 2 x aku pod montażem wyciągarki przedniej (krótkie kable zasilające windę).
Mocowanie wyciągarek przód tył (wybór padł jednak na elektryki po 9300 kg kazdy)
Tylny balkon z mocowanie koła zapasowego, butli i skrzyń na bambetle.
Bomik załadunkowy na dach.
Tapicerki (zamówione już).
Lampki i lampeczki wszelkie dookolnie.
I jeszcze pierdylion który wylezie w trakcje ;)
_________________
Norbert J. Zbróg
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 46/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2018-12-20, 19:40   

dumam
mam tak
pierwsza instalacja 24V fabryczna 2 x aku 12V 125Ah i to jest fabryczna instalacja + webasto suche kabiny "A"

druga instalacja 24V 2 x 125 (nie wiem jeszcze jakiej firmy czy też jakiego nonejmu) kwasiaki i to jest do obsługi: wyciągarka przód + 2 x lodówka 24V a 40W każda + wsparcie akumulatora kontenera przetwornicą 24 do 13,8 )

pierwsza i druga połączone dual systemem (seperator)
pierwsza i druga wsparta solarami. Każda ma swój panel 270W / 31V / 7.8 Amp

trzecia 12V kontenera zasilane przez:
przetwornicę 24 do 13.8 z instalacji "drugiej"
solar 100W

i teraz dumanie bo:

akumulator 12V kontenera obsługuje:
oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne socjalne, pompę wody ciśnieniowa, system spuszczania wody w toalecie, kontrolę poziomu w zbiornikach wody, dwa wentylatory kabiny, webasto suche, być może przetwornicę 12 do 230 - 300W (ale może być i tak, że przetwornica pójdzie z instalacji pierwszej (podwozia).
Generalnie poza webastem na rozpalaniu nic tam dużego prądu nie potrzebuje.
Dawać żela czy kwasiaka?
mam na oku takiego żela 120Ah
https://allegro.pl/oferta/akumulator-ze ... 6814553644
w tej kasie mogę kupić kwasiaka koło 180 - 200Ah
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 46/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2019-01-24, 20:12   

no i trochę się popchało do przodu łącznie z montażem baterii i windy.
Baterie do instalacji 12V to dwie yuasa marine (wstrząsoodporne kwasiaki) 12V 80Ah spięte do 12V 160Ah
Baterie do instalacji 24V (winda, lodówka kilka pierdół i wsparcie przez przetwornicę 24->13.8V) 2x12 V - 24V 125Ah Varta do maszyn wstrząsoodporne kwasiaki
Podwozie (instalacja fabryczna) zostaje przy 2 x 12V - 24V 125 Ah BOSH
Przetwornica 3000W Volt (he he he) Polska ;)
W kwestii agregatu pozostanę na razie przy posiadanym od lat jakichś ze 20; ROBINIE 1200


poza tym zabudowa poszła do przodu, tapicerki już są.
Se można luknąć na obrazki jak kto ciekawy:
http://njz.pl/2019/near/garaz/fanaberia/cfind.html
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 41/113
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-01-30, 21:01   

Fajnie, ale tak calkiem serio nie lepiej tam jakiego mechanika bylo wstawic, toto co masz na przodzie poradzi sobie z tym Potworem? Ale w sumie naprawde fajnie wychodzi, choc na poczatku wydawalo mi sie pozostawianie tej strazackiej zabudowy za nietrafione,ale nie mialem racji
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 46/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2019-01-31, 00:36   

tom-cio napisał/a:
Fajnie, ale tak calkiem serio nie lepiej tam jakiego mechanika bylo wstawic, toto co masz na przodzie poradzi sobie z tym Potworem? Ale w sumie naprawde fajnie wychodzi, choc na poczatku wydawalo mi sie pozostawianie tej strazackiej zabudowy za nietrafione,ale nie mialem racji


mechanik musiałby mieć skąd wziąć napęd, nie ma w tym modelu POM, a i nie ma go gdzie zamontować. Można by myśleć o hydrauliku i napędzie jak do wywrotu tj silnik 24V i pompa hydrauliczna ale pompa bierze w zasadzie tyle prądu co winda.
No cóż, to pewien kompromis na teraz, w przyszłości może (jak zdybię reduktor z PMO) dam mechanika a ten elektryk pójdzie na tył.
Winda ma 9.5 tony uciągu, akumulatory (24V 125Ah) dla niej są na b.krótkich kablach no i w razie czegoś głębszego od razu praca przez blok. Musi wystarczyć.

A propos zabudowy strażackiej, trochę wkurzają mnie rolety, teraz przy tych małych mrozach i wilgoci, bez podgrzewacza nie można ich otworzyć, zamarzają zamki.
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gwc
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2013
Wysłany: 2019-02-01, 00:26   

Psikam wd40
Likwiduje problem zamarzających zamków w długo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 46/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2019-02-01, 08:17   

gwc napisał/a:
Psikam wd40
Likwiduje problem zamarzających zamków w długo

nie
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 41/113
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-02-01, 22:52   

A zawsze zostaje jeszcze se zaspiewac,"a moze sie wyjedzie", triforem nie chcialbym tego targac :mrgreen: , ale zblocze faktycznie, zreszta pewnie w super ciezki teren pchac sie nie bedziesz, raczej pewnie wyprawa, w kazdym razie mocno kciuki trzymam za ukonczenie projektu
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***