 |
|
Przesunięty przez: Świstak 2019-06-13, 18:53 |
elektroblok cbe |
Autor |
Wiadomość |
lis
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot J5 euramobil/Ford Rimor
Dołączył: 04 Sie 2014 Skąd: sulejówek
|
Wysłany: 2019-04-23, 16:04 elektroblok cbe
|
|
|
Witam.
kupiłem niedawno Rimor-Ford z 1998 roku. W poprzednim kamperze miałem zupełnie inne rozwiązanie elektrobloku. Może ktoś mi podpowie czy przełącznik 230v może być w pozycji włączonej niezależnie od podpięcia zasilania z sieci - czy trzeba go za każdym razem wyłączyć. Mam również drugie pytanie- Jaki solar można podłączyć do tego urządzenia(z regulatorem czy bez?)? Mam instrukcję do niego niestety jedyna informacja jaką w niej znalazłem to to że jest tam wejście w tylnej części na solar- nic więcej
dzieki
adam
20190422_153012.jpg cbe |
 |
Plik ściągnięto 6 raz(y) 391,57 KB |
|
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-04-23, 16:51
|
|
|
Cześc, w załączeniu masz krótką instrukcję. Power 230V zawsze ON, wg mnie tu nie ma regulatora ani podłączenia paneli.
A910-6__EN.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 174 raz(y) 70,93 KB |
|
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-04-23, 17:13
|
|
|
tak naprawdę to jest to ładowarka akumulatorów z zabezpieczonymi bezpiecznikami kilkoma wyjściami na wewnętrzne urządzenia kampera, wyjście 3 z gniazda 16 jest opisane jako zasilanie regulatora solarów ( ciekawe ) podłączone bezpośrednio do akumulatora kabinowego... |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
artur_diag
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato 1 Dethleffs
Nazwa załogi: DreamTeam
Dołączył: 22 Kwi 2019 Postawił 1 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-04-23, 21:49
|
|
|
Możesz podłączyć solar ale z regulatorem, nie polecam regulatorów PWM. jeśli chodzi o wielkość baterii ja założyłem 270 w i regulator 20 A. przy maksymalnej mocy daje ok 8 A co przy akumulatorze 85 Ah jest w górnej granicy bezpieczeństwa.
Akumulator powinien być ładowany prądem o maksymalnej wartości 1/10 pojemności, dla przykładu pojemność 60 Ah prąd max 6 A.
Co do solarów masz do wyboru dwa rozwiązania sposobu montażu, klejone lub na ramie, polecam Ci klejone dlatego że odpada koszt budowy stelaża. Możesz spotkać się z opiniami aby pozostawić szczelinę powietrzną pomiędzy solarem a dachem aby powietrze chłodziło panel, (dotyczy to paneli w ramie). Moim zdaniem wydajność takiego rozwiązania będzie niewielka dlatego ze powietrze też się rozgrzeje pod panelem i będzie miało podobną temperaturę. A sam ruch powietrza w bezwietrzny dzień będzie słaby. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
lis
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot J5 euramobil/Ford Rimor
Dołączył: 04 Sie 2014 Skąd: sulejówek
|
Wysłany: 2019-04-24, 07:08
|
|
|
dziękuję wszystkim za pomoc |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|