Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
2,5 D - parę pytań przed zakupem
Autor Wiadomość
chris_66 
doświadczony pisarz

Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 5/5
Skąd: warszawa
Wysłany: 2019-07-03, 23:52   2,5 D - parę pytań przed zakupem

czołem
trochę poczytałem i nadal mam niejasności

2,5 D jest podobno niezły oprócz tego że słabawy, wyboru na razie nie mam za dużego a taki trafia się do kupienia (DMC 3100)

a pytanka mam takie - czy fiat i cała reszta to te same silniki (mam książkę od citroen/peugeot), pytanie pod kątem rozrządu

jak wygląda kwestia ewentualnej zmiany na TD - sam silnik czy razem ze skrzynią (czy różnią się przełożeniami)

czy zamiana silników jest plug and play ?? w sensie przekładki bez kombinacji typu inna komora silnika ??

swapa na coś współczesnego raczej nie przewidywał bym ze względu na kupę roboty
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Comsio 
Kombatant
weteran cepek

Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lut 2013
Piwa: 45/196
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-07-04, 07:42   

Demonem to on nie jest.
Mam Tdi jak dla mnie w kamperowaniu :ok
W trojaczkach jest ruznica w silnikach i skrzyni biegów.
Komora taka sama.

Tyle ode mnie. :kawka:
_________________
Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
doświadczony pisarz

Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 5/5
Skąd: warszawa
Wysłany: 2019-07-05, 10:28   

życie zweryfikowało plany
po przejażdzce 2,5D i 2,5TD doszedłem do wniosku, że życie jest zbyt piękne i krótkie żeby męczyć się w trząsącym pudle wlokąc się po drodze

to nie dla mnie, odpuszczam te stare trupy :roll:
poszukiwania ruszają po wakacjach, czegoś czym da się jeździć bez ryzyka utraty słuchu i choroby wibracyjnej :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
jsaluga 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Mc Louis mc2
Nazwa załogi: WZDuzeiMale
Dołączył: 07 Wrz 2016
Piwa: 8/22
Skąd: Slask
Wysłany: 2019-07-05, 11:27   

I tak czymaj.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
coolzizi 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Hymer Eriba Tramp
Nazwa załogi: SZEWCE
Dołączył: 25 Paź 2014
Piwa: 1/1
Skąd: Dobry Śląsk
Wysłany: 2019-07-10, 14:12   

Witam, nie tylko stare są trupami.
Czy szanowne grono może spojrzeć na kampera z linku i ocenić tą ofertę?
https://www.otomoto.pl/of...-20190421160722
A trzęsie we wszystkich starych i nowych w zależności od podłoża.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 247/377
Skąd: Gubin

Wysłany: 2019-07-10, 15:27   

No bez turbo to słaba ta jazda. Ten z moim logo 3100dmc ma silnik 2,5 TD/ 95KM chyba że coś mu zostało powyrywane. To właśnie silnik Peugeot/ Citroen zupełnie inny od fiata i rozrząd był robiony nawet tu na forum i nie sądzę że już go przejeździł.
Osiągał 125/h na naszej S3 a zazwyczaj latał odrobine szybciej od tirów na tempomacie 100/h
Po wytłumieniu całkiem bardzo znośnie. No ale to kilka lat temu i nie wiadomo co się zmieniło.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
stary wyga

Twój sprzęt: MALIBU t 440 qb (2016)
Nazwa załogi: ZŁOTKI
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 30/32
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-07-10, 17:43   

chris_66 napisał/a:
doszedłem do wniosku, że życie jest zbyt piękne i krótkie żeby męczyć się w trząsącym pudle wlokąc się po drodze
to nie dla mnie, odpuszczam te stare trupy :roll:


Pięknie to ująłeś :bukiet:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
coolzizi 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Hymer Eriba Tramp
Nazwa załogi: SZEWCE
Dołączył: 25 Paź 2014
Piwa: 1/1
Skąd: Dobry Śląsk
Wysłany: 2019-07-11, 08:52   

A mnie ,,piękno" określenia ,,trupy" nie podoba się. Wiem, że chris66 nie chciał urazić użytkowników tylko opisał mam nadzieję silniki i konstrukcję ciągnika. Zabudowa np. mojego 29 letniego Hymera w jakości przewyższa wiele zrobionych z paździerza nowszych zabudów kamperów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 50/134
Skąd: Bytom

Wysłany: 2019-07-11, 22:12   

I co z tego że przewyższa,jak na wczasy do Wenecji jedziesz 3 dni blokując drogi po których się poruszasz,kamper ma jechać prędkością osobówki i tylko wtedy ma sens,Chris niestety ale ma rację.Ja Wenecję że Śląska(1000km) robię w 9 -10 godzin,a Ty?
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dominik 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 1,9TD AUTOSTAR Amical1
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2008
Piwa: 12/9
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2019-07-11, 22:15   Re: 2,5 D - parę pytań przed zakupem

chris_66 napisał/a:
czołem
trochę poczytałem i nadal mam niejasności

2,5 D jest podobno niezły oprócz tego że słabawy, wyboru na razie nie mam za dużego a taki trafia się do kupienia (DMC 3100)

a pytanka mam takie - czy fiat i cała reszta to te same silniki (mam książkę od citroen/peugeot), pytanie pod kątem rozrządu

jak wygląda kwestia ewentualnej zmiany na TD - sam silnik czy razem ze skrzynią (czy różnią się przełożeniami)

czy zamiana silników jest plug and play ?? w sensie przekładki bez kombinacji typu inna komora silnika

swapa na coś współczesnego raczej nie przewidywał bym ze względu na kupę roboty


Były dwa motory PSA, oraz FIAT-owski głośny, ale nie do zaje.....
_________________
Ewa i Piotrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
doświadczony pisarz

Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 5/5
Skąd: warszawa
Wysłany: 2019-07-11, 22:50   

coolzizi napisał/a:
A trzęsie we wszystkich starych i nowych w zależności od podłoża.


nie mówię o trzęsieniu bo jedziesz po marnej drodze
mówię o trzęsieniu takim, że nic nie widzisz w lusterkach na postoju , albo że wibracje czujesz w mięśniach pół godziny po skończeniu jazdy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
doświadczony pisarz

Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 5/5
Skąd: warszawa
Wysłany: 2019-07-11, 22:51   

Socale napisał/a:
No bez turbo to słaba ta jazda. Ten z moim logo 3100dmc ma silnik 2,5 TD/ 95KM chyba że coś mu zostało powyrywane. To właśnie silnik Peugeot/ Citroen zupełnie inny od fiata i rozrząd był robiony nawet tu na forum i nie sądzę że już go przejeździł.
Osiągał 125/h na naszej S3 a zazwyczaj latał odrobine szybciej od tirów na tempomacie 100/h
Po wytłumieniu całkiem bardzo znośnie. No ale to kilka lat temu i nie wiadomo co się zmieniło.


sporo się zmieniło , niestety na niekorzyść :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
doświadczony pisarz

Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 5/5
Skąd: warszawa
Wysłany: 2019-07-11, 22:53   

coolzizi napisał/a:
A mnie ,,piękno" określenia ,,trupy" nie podoba się. Wiem, że chris66 nie chciał urazić użytkowników tylko opisał mam nadzieję silniki i konstrukcję ciągnika. Zabudowa np. mojego 29 letniego Hymera w jakości przewyższa wiele zrobionych z paździerza nowszych zabudów kamperów.


nie mam nic do starych zabudów (moja przyczepa obecna yo 1998) , ale silniki i reszta motoryzacyjna nie przekonała mnie
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 46/10
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-07-11, 23:29   

tom-cio napisał/a:
I co z tego że przewyższa,jak na wczasy do Wenecji jedziesz 3 dni blokując drogi po których się poruszasz,kamper ma jechać prędkością osobówki i tylko wtedy ma sens,Chris niestety ale ma rację.Ja Wenecję że Śląska(1000km) robię w 9 -10 godzin,a Ty?


Jak to często bywa na tym forum: ze skrajności w skrajność.

Moim zdaniem nie ma kampera zdolnego do jazdy z prędkościami osobówek (140km/h na autostradzie). Jeśli są to tylko blaszanki, a i to z dużą rezerwą, bo 3,5t (często i więcej) z prędkością 140 km/h to zdecydowany brak rozsądku.

Kamper ma być przede wszystkim miejscem do wygodnego mieszkania. Stanowić miejsce wypoczynku, regeneracji po zwiedzaniu i odpoczynku na kempingu. Jeśli szukamy przede wszystkim środka szybkiego transportu to znaczy, że trzeba wsiadać w osobówkę i walić po hotelach, czy kwaterach. Kupno kampera nie ma wtedy zbyt dużego sensu.

Zawsze przy zakupie kierować należy się moim zdaniem zabudową, w drugiej kolejności zaś mocą, czy generacją silnika (byleby był w miarę bezawaryjny i dawał sobie jakoś radę z masą). Śmieszy mnie czasem jak leją się strony dywagacji, czy 2.0 115KM, czy 2.3 130KM. Jakby te 15 KM decydowało o jakości wakacji.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Comsio 
Kombatant
weteran cepek

Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lut 2013
Piwa: 45/196
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-07-11, 23:52   

tom-cio napisał/a:
I co z tego że przewyższa,jak na wczasy do Wenecji jedziesz 3 dni blokując drogi po których się poruszasz,kamper ma jechać prędkością osobówki i tylko wtedy ma sens,Chris niestety ale ma rację.Ja Wenecję że Śląska(1000km) robię w 9 -10 godzin,a Ty?



Tylko tak ci się zdaje że szybko jedziesz . :(
Nie stety ale ty tak że blokujesz innym :( szybszym użytkownikom dróg.

Bezpiecznego kamperowania życzę. :spoko
_________________
Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***