|
|
Fiat dethleffs 462 1,9D |
Autor |
Wiadomość |
f68
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Globethrotter A520
Nazwa załogi: f68
Dołączył: 08 Paź 2007 Piwa: 5/6 Skąd: 3city
|
Wysłany: 2009-02-26, 03:51
|
|
|
to ze fiat był samochodem roku - to zadna norma
tylko wymysł wspaniałego marketingu włoskiego (każdy model fiata był samochodem roku
uno 3 lata z rzedu , tipo , scudo, tempra, punto .....)
działający na psychikę ludzką , zresztą ktoś podał fiata do sądu we włoszech za działne reklamowe podprogowe i fiat przegrał zmieniając slogan reklamowy z car of the year na van of the year lae prawda że się nie da zabić tych fiatów podczas eksploatacji |
|
|
|
|
rafalcho
weteran uzależniony od CT
Twój sprzęt: FORD TRANSIT Burstner Nexxo Family a 645
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2007 Piwa: 10/12 Skąd: Łódź / Andrespol
|
Wysłany: 2009-02-26, 07:25
|
|
|
eler1 napisał/a: | a nie zapomiałeś o US i deklaracji VAT tam jednego dnia nic niewskórasz |
W moim przypadku czas otrzymania poświadczenia z US trwał ponad 1 tydzień.
|
_________________ Pozdrawiam
rafalcho
www.techrol.eu |
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2009-02-27, 14:20
|
|
|
jacekk napisał/a: | Pierwszy raz sprowadzam auto z niemiec, mam duzo obaw |
zycze Ci..aby nie skonczylo sie tak
http://www.youtube.com/watch?v=MSxIa5AUdJA
|
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
Grzesiek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Talento Dethleffs 462 A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Wrz 2008 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2009-03-05, 18:16
|
|
|
Wracając do Dethleffsa 460. Wyrwałem dzisiaj swoje maleństwo z trawnika i pojechałem zmierzyć nacisk na tylną oś- ponieważ kusi mnie podest na motocykl. Więc przy pustych zbiornikach (i z pusta butlą gazową ) wynosi 1140 kg. Mam z tyłu poduszki powietrzne, więc zostaje 360 kg zapasu plus 5% tolerancji policyjnej Podest to 30-50 kg. Ze wzoru ze strony Sawiko, wychodzi,że masa podestu plus 120kg motorka, to nacisk na oś 250kg. Hmmmm...... Żonka,bety,trochę gazu i wody (chociaż zbiornik czystej z przodu, ale brudnej z tyłu - metoda kropelkowa ? ) trochę na styk... Co myślicie? |
|
|
|
|
jacekk
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: dethleffs A 462 1,9 D
Dołączył: 09 Lut 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-03-05, 20:38
|
|
|
Ten model ma nacisk na tylnia os ok 2,5 tony w ubieglym tygodniu bylem na przegladzie pierwszym i diagnosta po przeczytaniu dokumentacji dwa razy sprawdzal o co tu chodzi, gdyz stwierdzil, ze takie naciski maja ciezarowki. Po drugich ogledzinach okazalo sie ze os tylnia jest tak umiejscowiona ze praktycznie 2/3 masy pojazdu spoczywa na niej. Sprawdz jak mi nie wiezysz wizualnie jak ona w tym modelu jest umiejscowiona? i sam ocenisz. Tak wiec mysle ze z motorem nie powinno byc problemu, sam tez zamiezam montowac platforme i po przestudiowaniu i wyliczeniach akurat w tym typie nie ma problemu, natomiast mam problem z hakiem na przyczepe gdyz okazalo sie ze stosunek mocy i masy jest za maly i nie moge z przyczepa jezdzic. Mam 1.9 bez turbo, a ja myslalem ze to zalezy od masy pojazdu ciagnacego ale nie ma tego zlego w tej zabudowie co by na dobre nie wyszlo,, chodzi mi o ten nacisk na tylnia os. |
|
|
|
|
Grzesiek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Talento Dethleffs 462 A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Wrz 2008 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2009-03-06, 17:47
|
|
|
Mam trochę inne informacje Tzn. widziałem kilkanaście Talento 1.9D kamperów z hakami. Jeden przyciągnął nawet spore auto na lawecie, więc myślę że problem jest tylko w wielkości i masie przyczepy, max. masa przyczepy to chyba 1300 kg. W instrukcji nacisk na oś bez przeróbek to, o ile dobrze pamiętam 1350 kg, w instrukcji poduszek pneumatycznych pisze że podnoszą max. nacisk do 1500 kg. Ktoś widocznie pomylił rubryki bo 2500 kg to więcej niż cały bolid. |
|
|
|
|
oliko
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Dukato IV 2,3 Multijet
Nazwa załogi: DANUSIA OLEK
Dołączył: 07 Mar 2009 Piwa: 33/19 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2009-03-07, 12:03
|
|
|
Nie mial bym kompleksow majac silnik 1,9. Producent wiedzial co robi wkladajac taki silnik. Silniki slabsze trzeba tylko troszke inaczej eksploatowac. Nie jezdzic pod gore na wysokich biegach. Dac mu odpowiedni moment (obroty) nie bac sie ze troche wysokie obroty. Akurat silnik to lubi. Ma leprze przeplukanie powietrzem. Ktorego bez turbiny zawsze mu brakuje.
A ze wolniej sie jedzie? no coz do szybkiej jazdy kupuje sie formule 1. Kamperem sie podziwia widoki. Proponuje sie nie martwic mniejsza moca silnika. Takie silniki po 200 tys to tak naprawde sa dopiero dotarte. Moze przy 600 tys trzeba bedzie myslec o jakims remoncie ale nie sadze aby kamperem ktos tyle kilometrow zrobil. Dbac o olej serwisowac lancuch rozrzadu i co 100 tysiecy wymienic koncowki wtryskiwaczy i jazda. |
_________________ "Carpe Diem " - a może Camper Diem ???
https://www.youtube.com/watch?v=gULy9Ix2pnY to były wakacje!
|
|
|
|
|
jordaniec
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Dukato model Winner
Nazwa załogi: Team2009
Dołączył: 23 Lut 2009 Skąd: Szczecin/Kołobrzeg
|
Wysłany: 2009-04-13, 15:06
|
|
|
Witam.
Drodzy koledzy forumowicze.Jestem jeszcze nie jezdzonym kamperowiczem a juz moje plowe oczeta zachodza lza i rzadki wlos jezy mi sie na glowie. o czym ja sie tutaj dowiaduje. Jakiec sprawdzanie naciskow na os.Czy to ktos sprawdza w czasie przegladow? Czy Inspekcja Ruchu Drogowego zawraca glowe biednym turystom takze?
W roznych strzepach informacji znalazlem,ze mam silnik 1,9 i cos na ksztalt turbo pod maska tez jest.Zadnych informacji od poprzedniego wlasciciela ani instrukcji nie mam.mam tylko wole jazdy i przygody.Czego mam sie spodziewac z moim sprzetem?.
Pozdrowionka .Jordaniec |
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2009-04-13, 19:42
|
|
|
jordaniec napisał/a: | Czego mam sie spodziewac z moim sprzetem?. |
bez obaw,
skoro auto dopiero co nabyłeś, zafunfuj mu (kamperowi) solidny przegląd,
usuń drobne usterki, załaduj go................... i w drogę.
Czyń śmiało wypady zrazu krótkie, co by poznakomić auto i jego narowy
póżniej śmielej ,dalej....... i dalej,.................................................... i dalej
tylko traf przy okazji na jakieś spotkanie
pozdrawiam Cię:spoko |
|
|
|
|
jordaniec
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Dukato model Winner
Nazwa załogi: Team2009
Dołączył: 23 Lut 2009 Skąd: Szczecin/Kołobrzeg
|
Wysłany: 2009-04-14, 10:03
|
|
|
Dzieki za troske dobra Duszo w swiateczny dzionek. Pewnie mu tak zrobie aczkolwiek zanim kupilem poddalem go ogledzinom rzeczoznawcy PZMot.Wydalil dosc pochlebna ocene ale ja mam glownie na mysli wszystko to co poza silnikiem i podwoziem.
Pelno tu schowkow,wezykow i innych przyciskow ktorych przeznaczenia nie znam.
Czy sa dwa czy jeden akumulator,co zrobic aby sprawdzis elementy wyposazenia-grzanie,lodowke,kuchenke itepe.Glowa za mala od watpliwosci ale Wasze podpowiedzi beda skrupulatnie wprowadzane w czyn no i oczywiscie w drooooooooooge. Pozdro Jordaniec |
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-04-14, 14:16
|
|
|
Mam propozycję jesteś z okolic Szczecina a tam jest duża grupa kolegów którzy jak się z nimi spotkasz pomogą sprawdzić |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|