Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja paneli solarnych
Autor Wiadomość
reaven22 
stary wyga

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 58/5
Skąd: WGM
Wysłany: 2019-06-09, 14:13   

Przetwornica stabilizuje napięcie wyjściowe, po zastosowaniu LEDy nie będą mrugać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Concorde 620
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 1/4
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-06-10, 09:46   

reaven22 napisał/a:
Artur.Dell napisał/a:
Wczoraj wieczorem dokonałem kilku pomiarów. Oto ich wyniki:

Akumulator rozruchowy:
1. Napięcie przed zapłonem silnika 12,6V
2. Napięcie po zapłonie silnika na wolnych obrotach 14,2V
3. Napięcie po zapłonie na przyspieszonych obrotach 14,2V
Akumulator pokładowy:
1. Napięcie w stanie spoczynku (przy napięciu przychodzącym z solarów w wysokości 14,0V) 13,0V. Na regulatorze 3 kreski z 5-ciu.
2. Napięcie po zapłonie silnika 12,8V
3. Napięcie po zapłonie silnika i włączeniu lodówki 12,5V. Na regulatorze 2 kreski z 5-ciu.

Ładowanie akumulatora pokładowego bez obciążenia 5,8-6,0A
Ładowanie akumulatora pokładowego po włączeniu lodówki 7,8-8,2A

...

A żeby było śmieszniej to dziś o 8:30 akumulator pokładowy miał 14,4V i trwało ładowanie z solarów na poziomie 0,8-1,0A

Zadziwiający jest ten mój akumulator...


Na moje oko to ładowanie z alternatora jest takie jak być powinno.
Problem może leżeć w separatorze lub przewodach od separatora, po odpaleniu auta separator powinien spiąć akumulator rozruchowy z zabudową i po jakiś czasie napięcie na zabudowie powinno również wynosić 14,2V.

Podaj jaki masz separator i jak masz możliwość to sprawdź jak grube przewody spinają oba akumulatory.



Układ regulujący ładowanie akumulatora jest w energobloku Calira EVS 12/12a.
W załączeniu schemat.
Kable przychodzące z alternatora maja na oko 6mm2

Calira EVS 1212a - schemat.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 258,96 KB

_________________
Artur
http://lubimypodrozowac.com.pl/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2015
Piwa: 39/68
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2019-06-10, 20:12   

Artur.Dell napisał/a:
Układ regulujący ładowanie akumulatora jest w energobloku Calira EVS 12/12a.
W załączeniu schemat.
Kable przychodzące z alternatora maja na oko 6mm2


nie znam opisu wejść, ale patrząc na schemat to jedyna możliwość regulacji jest na tyrystorach
w prostowniku transformatora sieciowego., poza tym wszelkie inne połaczenia są na przekażnikach typu włącz/wyłącz, więc komparatory które tam są mogą tylko podłączać lub odłączać ładowanie, żadnych regulacji typu stałę napięcie/prąd. Więc albo tak ma być, albo
któryś z przekażników lub styków jest zważony. Więcej trudno coś powiedzieć jak nie mam
pojęcia co gdzie jest we wtyczce...
sprawdziłbym przekażniki i same złącza, czy nie są podtopione, zaśniedziałe.
Może na początek wyczyścić złączki. Nie wiem czy są pozłacane. na początek detergentem
typu pianka do monitora a po wytarciu spłukanie alkoholem isopropylowym lub chociaż etylowym ...
A przekażniki czy na stykach nie ma spadków napięć i czy nie "brzęczą" lub
napięcie na stykach jest zbyt wysokie.... (np ponad 1 Volt). Na przekażnikach poprawiłbym także lutowanie; mógł się stworzyć zimny lut. trudno go wypatrzyć (pod dobrą lupą czarne kółeczko w kropli lutu), ale po prostu poprawić wszystkie luty na stykach przekażnika... (będą grube ścieżki)
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Concorde 620
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 1/4
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-06-12, 13:00   

Dziękuje za wsparcie.
Przejrzę moją magiczną energo-skrzynkę i zobaczymy co tam w niej słychać. ;)
_________________
Artur
http://lubimypodrozowac.com.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
stary wyga

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 58/5
Skąd: WGM
Wysłany: 2019-06-12, 15:15   

Według schematów to K1 odpowiada za spięcie akumulatora rozruchu z Aku zabudowy. Sprawdził bym czy jest wysterowany po odpaleniu, a jeśli jest to w nim bym szukał problemu słabego ładowania z alternatora.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Concorde 620
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 1/4
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-07-29, 06:44   

AWARIA

Mam poważny problem z moja instalacją solarną.
Otóż trzy z czterech paneli przestały działać. Panele połączone były w dwie sekcje. Tak, że finalnie otrzymywałem 37V i ładowanie przy pełnym słońcu na poziomie 17A.
Teraz mam tylko 14V i 2-3A.

Po dokonaniu pomiarów ustaliłem że trzy z paneli wcale nie podają prądu, a czwarty podaje 17,5V, przy czym na regulatorze jest już 14V. Nie wiem dlaczego obcięło napięcie.

Po wylutowaniu diod, bo myślałem że to ich sprawka, panele nie ożyły.


Co może być przyczyną awarii? Czy panele są do kosza?
_________________
Artur
http://lubimypodrozowac.com.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Concorde 620
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 1/4
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-08-10, 07:55   Re: Akumulator żelowy AGM 12V

Skorpion napisał/a:


Akumulator żelowy AGM 12V 40Ah Bezobsługowy VOLT POLSKA
do panela

Producent: VOLT Polska
Kod towaru: AKU5
Dostępność: dostępny
Wysyłka
Dostawa w ciągu 1-2 dni
Ocena klientów: 0.00 Dodaj komentarz
Cena sugerowana: 399.00 zł(-25%)
Nasza cena: 299.00 zł + koszt dostawy
Opis towaru

Akumulator żelowy AGM 12V 40Ah bezobsługowy VOLT POLSKA
Akumulatory bezobsługowe wykonane są w technologii AGM i przeznaczone do stosowania w systemach zasilania awaryjnego jak i innych aplikacjach, w których akumulator pracuje cyklicznie lub buforowo.
Charakteryzują się wysoką odpornością na głębokie rozładowania
Świetnie absorbują gazy.
Projektowana żywotność wynosi 8-10 lat dla 20-25°C.
Wyprodukowane w fabryce akumulatorów YUASA.

Zastosowanie
Zasilanie rezerwowe, CO
Systemy automatyki oraz jako źródło energii w urządzeniach przenośnych
Zasilanie silników i innych urządzeń w trybie pracy cyklicznej

BEZPIECZNY ZAKUP
24 m-c gwarancja
Towar posiada 24 miesięczną gwarancję
Możliwość zwrotu towaru bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni

Szczegóły
Kod producenta: NP40-12
Napięcie: 12V
Pojemność akumulatora: 40Ah
Waga: 11,9 kg
Wymiary: 196 × 166 × 175 mm (dł. × szer. × wys.)
Dane firmy
Krzysztof Waszkiewicz
TOOLES Krzysztof Waszkiewicz
Ul. Jarzębinowa 2A
15-793 Białystok

Email: taketools@gmail.com
Kom: +48 532 566 565
Poniedziałek – piątek: 07:30 - 16:30
Sobota: 08:00 - 11:30
Niedziela: zamknięte


t_zestaw_zasilania_735.jpg
Czym najskuteczniej przykleić te narożniki do dachu?
Czy wystarczą same narożniki do paneli o długości ok. 160cm? Czy konieczne byłoby dołożenie czegoś po środku?
Plik ściągnięto 1 raz(y) 22,8 KB

_________________
Artur
http://lubimypodrozowac.com.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Turok 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I '88 Burstner 2.5D
Dołączył: 03 Wrz 2017
Piwa: 22/20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-10, 08:55   

Artur.Dell napisał/a:
Czym najskuteczniej przykleić te narożniki do dachu?
Czy wystarczą same narożniki do paneli o długości ok. 160cm? Czy konieczne byłoby dołożenie czegoś po środku?


Ja kleiłem na taki zestaw:
Aktywator powierzchni Sika Aktivator PRO
Podkład gruntujący Sika Primer 206G+P
Klej Sikaflex 252 biały

Na środek nic nie dawałem - trzyma jak cholera:)
W razie co mam gdzieś instrukcję jak dokładnie kleić takim zestawem, więc w razi co pisz to zeskanuję i podeślę:)

Zerknij na mój wątek z remontu jest tam parę fotek z montażu solarów: LINK
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Concorde 620
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 1/4
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-08-10, 10:10   

Turok, jeśli to nie kłopot to poproszę o skan.
_________________
Artur
http://lubimypodrozowac.com.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Turok 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I '88 Burstner 2.5D
Dołączył: 03 Wrz 2017
Piwa: 22/20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-10, 10:39   

Artur.Dell napisał/a:
Turok, jeśli to nie kłopot to poproszę o skan.


Znalazłem nawet w sieci tam gdzie kupowałem:


-Zmatowienie elementu mocującego i miejsca klejenia tego elementu
Produkt: włóknina ścierna drobna.
Cel: uzyskanie delikatnie zmatowionej powierzchni przeznaczonej do klejenia.
Instrukcja stosowania: przetrzyj włókniną ścierną dolną powierzchnię elementu mocującego oraz jego miejsce mocowania. Dla poprawienia estetyki wykonania użyj taśmy papierowej do oklejenia miejsca mocowania.
-Aktywacja powierzchni klejenia
Produkt: Sika® Aktivator PRO
Cel: Oczyszczenie i aktywowanie różnych typów powierzchni.
Instrukcja stosowania: nasącz niepylące czyściwo odpowiednią ilością preparatu Sika® Aktivator PRO i jednym płynnym ruchem rozprowadź na powierzchni. Sika® Aktivator PRO rozprowadzaj przesuwając szmatkę w jednym kierunku po całym obszarze klejenia. Czas odparowania 3 min.
-Gruntowanie powierzchni klejenia
Produkt: Sika® Primer 206 G+P (kolor czarny).
Cel: Zapewnienie silnego i trwałego łączenia różnych typów powierzchni.
Instrukcja stosowania: na wcześniej zabezpieczone taśmą papierową miejsce klejenia nałóż cienką, jednorodną warstwę środka Sika® Primer 206G+P. To samo zrób na dolnej powierzchni elementu mocującego. Używaj aplikatora w formie gąbki. Czas schnięcia Sika® Primer-206 G+P 10 minut.
-Klejenie elementów mocujących
Nakładanie kleju: wyciśnij odpowiednią ilość kleju Sikaflex 252 na element mocujący lub drugą powierzchnię (wciąż zabezpieczoną taśmą papierową). Dociśnij element mocujący do klejonej powierzchni w czasie nie dłuższym niż 30 minut od nałożenia ścieżki kleju. Ewentualny nadmiar kleju usuń zaraz po dociśnięciu klejonych elementów. Usuń zabezpieczającą taśmę papierową.

A TU masz linka gdzie kupowałem - tam jeszcze w zestawie jest włóknina i gabeczka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Artur.Dell
Artur.Dell 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Concorde 620
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 1/4
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-10-01, 18:16   

michałp napisał/a:
trzyma się mocno i nic nie świszczy.


Nawiązując do postu z dnia 21.01.2019r. powiedz mi proszę jakie wymiary maję te Twoje panele.
Ja chcę zamontować panele o wymiarach 1650x992mm i zastanawiam się czy wystarczą same narożniki, czy też lepiej byłoby na długości dołożyć jeszcze jakieś wsporniki.
_________________
Artur
http://lubimypodrozowac.com.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Concorde 620
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 1/4
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-10-01, 18:28   

Turok napisał/a:
Artur.Dell napisał/a:
Turok, jeśli to nie kłopot to poproszę o skan.


Znalazłem nawet w sieci tam gdzie kupowałem:


-Zmatowienie elementu mocującego i miejsca klejenia tego elementu
Produkt: włóknina ścierna drobna.
Cel: uzyskanie delikatnie zmatowionej powierzchni przeznaczonej do klejenia.
Instrukcja stosowania: przetrzyj włókniną ścierną dolną powierzchnię elementu mocującego oraz jego miejsce mocowania. Dla poprawienia estetyki wykonania użyj taśmy papierowej do oklejenia miejsca mocowania.
-Aktywacja powierzchni klejenia
Produkt: Sika® Aktivator PRO
Cel: Oczyszczenie i aktywowanie różnych typów powierzchni.
Instrukcja stosowania: nasącz niepylące czyściwo odpowiednią ilością preparatu Sika® Aktivator PRO i jednym płynnym ruchem rozprowadź na powierzchni. Sika® Aktivator PRO rozprowadzaj przesuwając szmatkę w jednym kierunku po całym obszarze klejenia. Czas odparowania 3 min.
-Gruntowanie powierzchni klejenia
Produkt: Sika® Primer 206 G+P (kolor czarny).
Cel: Zapewnienie silnego i trwałego łączenia różnych typów powierzchni.
Instrukcja stosowania: na wcześniej zabezpieczone taśmą papierową miejsce klejenia nałóż cienką, jednorodną warstwę środka Sika® Primer 206G+P. To samo zrób na dolnej powierzchni elementu mocującego. Używaj aplikatora w formie gąbki. Czas schnięcia Sika® Primer-206 G+P 10 minut.
-Klejenie elementów mocujących
Nakładanie kleju: wyciśnij odpowiednią ilość kleju Sikaflex 252 na element mocujący lub drugą powierzchnię (wciąż zabezpieczoną taśmą papierową). Dociśnij element mocujący do klejonej powierzchni w czasie nie dłuższym niż 30 minut od nałożenia ścieżki kleju. Ewentualny nadmiar kleju usuń zaraz po dociśnięciu klejonych elementów. Usuń zabezpieczającą taśmę papierową.

A TU masz linka gdzie kupowałem - tam jeszcze w zestawie jest włóknina i gabeczka


A może zamiast tych trzech składników zastosować Siroflex Grip & Grab

https://www.noxan.pl/skle...-grip-grab.html
_________________
Artur
http://lubimypodrozowac.com.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wkizet 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,8 itdt Hobby 595CM
Nazwa załogi: Zajączki
Dołączył: 04 Sty 2019
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Andrychów
Wysłany: 2019-10-03, 18:36   

Artur.Dell napisał/a:
michałp napisał/a:
trzyma się mocno i nic nie świszczy.


Nawiązując do postu z dnia 21.01.2019r. powiedz mi proszę jakie wymiary maję te Twoje panele.
Ja chcę zamontować panele o wymiarach 1650x992mm i zastanawiam się czy wystarczą same narożniki, czy też lepiej byłoby na długości dołożyć jeszcze jakieś wsporniki.


Przepatrzyłem sporo ofert, sam sobie montując solar. Na tej aukcji masz i narożniki i wsporniki po środku. Chyba warto, ja osobiście nie znalazłem takiego zestawu taniej. https://allegro.pl/oferta/elementy-montazowe-panel-solarny-pv-kamper-8270197096
Ten element na kable dostałem inny, bardziej obły, większy.
Swój solar kupiłem w mniejszym rozmiarze, 160W, 1485x670x35, elementy wyłącznie na kleju Sika 252. Przejechałem jakieś 700km, ostatnio pod niezły wiatr i wszystko trzyma się jak należy.
Mam nadzieję, że z czasem nie odpadnie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cezary113 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: MB James Cook Klassik 93
Nazwa załogi: CzaryMary
Dołączył: 09 Lip 2018
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-03, 20:49   

Artur.Dell napisał/a:
Artur.Dell napisał/a:
A może zamiast tych trzech składników zastosować Siroflex Grip & Grab

https://www.noxan.pl/skle...-grip-grab.html

Ciekawa oferta , ja kleiłem na Dekalin M5 - trzymało zacnie.(Piszę trzymało bo jak wiesz z innych postów byłem zmuszony zdemontować to elastyczne chińskie g..no a trochę się namęczyłem).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Concorde 620
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 1/4
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-10-03, 23:02   

wkizet napisał/a:
Artur.Dell napisał/a:
michałp napisał/a:
trzyma się mocno i nic nie świszczy.


Nawiązując do postu z dnia 21.01.2019r. powiedz mi proszę jakie wymiary maję te Twoje panele.
Ja chcę zamontować panele o wymiarach 1650x992mm i zastanawiam się czy wystarczą same narożniki, czy też lepiej byłoby na długości dołożyć jeszcze jakieś wsporniki.


Przepatrzyłem sporo ofert, sam sobie montując solar. Na tej aukcji masz i narożniki i wsporniki po środku. Chyba warto, ja osobiście nie znalazłem takiego zestawu taniej. https://allegro.pl/oferta/elementy-montazowe-panel-solarny-pv-kamper-8270197096
Ten element na kable dostałem inny, bardziej obły, większy.
Swój solar kupiłem w mniejszym rozmiarze, 160W, 1485x670x35, elementy wyłącznie na kleju Sika 252. Przejechałem jakieś 700km, ostatnio pod niezły wiatr i wszystko trzyma się jak należy.
Mam nadzieję, że z czasem nie odpadnie.


Dziś znalazłem równie atrakcyjna ofertę:
https://www.solarne.info/...-szt-p-156.html
https://www.solarne.info/...-szt-p-182.html
_________________
Artur
http://lubimypodrozowac.com.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***