Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ładowania Hymer 564 Ducato 1989
Autor Wiadomość
pablo79 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer 564 89' na Ducato I
Dołączył: 01 Sie 2019
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-08-01, 12:40   Brak ładowania Hymer 564 Ducato 1989

Witam,

Jestem na wyjeździe w dalekiej Norwegii i zaobserwowałem, że wskaźnik ładowania w zabudowie - gdy auto jest odpalone - po włączeniu lodówki czy świateł mijania/ drogowych, czy innego prądożernego odbiornika bardzo wychyla się na czerwone.
Mam wrażenie, że cały prąd idzie z akumulatora zabudowy (po odpaleniu oba aku są łączone ze sobą).
Zmierzyłem napięcie na aku rozruchowym gdy silnik jest uruchomiony i jest 12,5 V - czyli altek raczej nie ładuje.
Tylko czemu lampka od ładowania zachowuje się poprawnie i nie wskazuje na jakąś awarię?
Po przekręceniu kluczyka się świeci, po odpaleniu silnika gaśnie - tak jak zawsze do tej pory.

Obstawiam regulator albo diody - ale czy kontrolka wtedy nie powinna się świecić?

Macie pomysły co to może być i co jeszcze sprawdzić?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A570 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 16/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2019-08-01, 13:50   Re: Brak ładowania Hymer 564 Ducato 1989

pablo79 napisał/a:
Witam,

Jestem na wyjeździe w dalekiej Norwegii i zaobserwowałem, że wskaźnik ładowania w zabudowie - gdy auto jest odpalone - po włączeniu lodówki czy świateł mijania/ drogowych, czy innego prądożernego odbiornika bardzo wychyla się na czerwone.
Mam wrażenie, że cały prąd idzie z akumulatora zabudowy (po odpaleniu oba aku są łączone ze sobą).
Zmierzyłem napięcie na aku rozruchowym gdy silnik jest uruchomiony i jest 12,5 V - czyli altek raczej nie ładuje.
Tylko czemu lampka od ładowania zachowuje się poprawnie i nie wskazuje na jakąś awarię?
Po przekręceniu kluczyka się świeci, po odpaleniu silnika gaśnie - tak jak zawsze do tej pory.

Obstawiam regulator albo diody - ale czy kontrolka wtedy nie powinna się świecić?

Macie pomysły co to może być i co jeszcze sprawdzić?



Jeżeli szczotki się jeszcze nie skończyły to możliwe, że na linii wzbudzenia D+ masz jakieś obciążenie. Na próbę można podczas pracy silnika zasilić z + akumulatora zacisk D+ alternatora.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gardamm
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FIAT Talento 1991 GRANDUCA 49
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2011
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-08-01, 13:58   Re: Brak ładowania Hymer 564 Ducato 1989

pablo79 napisał/a:
Witam,

Jestem na wyjeździe w dalekiej Norwegii i zaobserwowałem, że wskaźnik ładowania w zabudowie - gdy auto jest odpalone - po włączeniu lodówki czy świateł mijania/ drogowych, czy innego prądożernego odbiornika bardzo wychyla się na czerwone.
Mam wrażenie, że cały prąd idzie z akumulatora zabudowy (po odpaleniu oba aku są łączone ze sobą).
Zmierzyłem napięcie na aku rozruchowym gdy silnik jest uruchomiony i jest 12,5 V - czyli altek raczej nie ładuje.
Tylko czemu lampka od ładowania zachowuje się poprawnie i nie wskazuje na jakąś awarię?
Po przekręceniu kluczyka się świeci, po odpaleniu silnika gaśnie - tak jak zawsze do tej pory.

Obstawiam regulator albo diody - ale czy kontrolka wtedy nie powinna się świecić?

Macie pomysły co to może być i co jeszcze sprawdzić?



sprawdź czy akumulator zabudowy nie padł :roll:
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pablo79 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer 564 89' na Ducato I
Dołączył: 01 Sie 2019
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-08-01, 17:53   

Na linii wzbudzenia podpięte są tylko fabrycznie dwa przekaźniki, jeden od lodówki, drugi od łączenia akumulatorów. To funkcjonuje bo po odpaleniu mogę włączyć lodówkę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gardamm
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FIAT Talento 1991 GRANDUCA 49
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2011
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-08-01, 19:17   

pablo79 napisał/a:
Na linii wzbudzenia podpięte są tylko fabrycznie dwa przekaźniki, jeden od lodówki, drugi od łączenia akumulatorów. To funkcjonuje bo po odpaleniu mogę włączyć lodówkę.


a co sie dzieje z prądem w zabudowie bez odpalania silnika ??
(swiatło lodówka pompa wody)
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pablo79 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer 564 89' na Ducato I
Dołączył: 01 Sie 2019
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-08-01, 19:24   

Wszystko pięknie śmiga, solar na bieżąco doładowuje.
Korzystamy z wszelakich dobrodziejstw, światła, pompka wody, przetwornica.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pablo79 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer 564 89' na Ducato I
Dołączył: 01 Sie 2019
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-08-03, 01:06   

Dziś wieczorem zauważyłem (bo wróciliśmy już z za koła podbiegunowego i jest ciemno), że kontrolka minimalnie się żarzy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pablo79 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer 564 89' na Ducato I
Dołączył: 01 Sie 2019
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-08-12, 10:21   

Podczas dalszej podróży zaobserwowaliśmy jeszcze takie objawy:
- kontrolka świeciła się bardziej wraz ze wzrostem obrotów przy wciśniętym gazie
- gdy się gaz odpuściło (obroty podobne) kontrolka gasła

Koniec końców temat okazał się banalny - wczołgałem się pod kamperka, sprawdziłem naciąg paska - okazał się luźny - naciągnąłem go i temat został definitywnie rozwiązany. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***