 |
|
Zbiornik LPG wstawiłem se. Ver3 |
Autor |
Wiadomość |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-10-24, 20:52
|
|
|
Joasia I Wielka napisał/a: | Socale napisał/a: | czyli rezystancja 0,0 i malutka dioda led z rezystorem, | i jak ja mam se to zrobić ?! poproszę trochę bardziej łopatologicznie teraz mam wielozawór bez szkiełek, dokupić które? a potem jak zamontować??? |
Nadrabiam zaległość.
W wielozaworze na wskaźniku u mnie jest maluśka wtyczka 2 pin. Biała.
Te 2 piny są wewnątrz wskaźnika zwierane przy najniższym poziomie pływaka.
Nie umiem rysować więc opiszę drogę prądową.
+12V>rezystor 1kohm>dioda led(tu ważna polaryzacja diody)> z diody na dowolny pin we wskaźniku> z drugiego pinu na masę.
Wszystkie połączenia są szeregowe.
Jak nie skumasz, dobijaj się, jak wrócę to narysuję i zapodam foto.
.
.
.
sweetek napisał/a: | Przebrnąłem przez całość....
Ale pytanie mam jako laik o parę rzeczy:
- jak się ma instalowanie zbiornika wewnętrznego do podwieszania pod autem?
- czy ze wzgledów praktycznych, czy technicznych zbiornik jest cylindryczny? Czy do poboru fazy lotnej lepszy jest taki czy toroidalny?
- jak nie musi posiadać wszystkich kwitów to czy uważacie, że użycie zbiornika 10 letniego wymontowanego z auta (wewnętrzny toroidalny) jest dopuszczalne?
- jak technicznie jest z rozwiązana kwestia podpięcia pod reguktor (nie duocontrol)?
... |
- Pod autem podwieszasz, w aucie dociągasz do dedykowanej ramy i do podłogi
Ma być bez partactwa i tyle.
- miedzy poprzeczkami ramy pod spodem toroidalny się raczej nie zmieści - patrz foto na początku tematu. Do poboru lotnej nie ma znaczenia kształt, rurka ma być pod sufitem zbiornika. Ale jakby się zgłębić, to chlupanie fazy ciekłej w zbiorniku w czasie jazdy, zależne jest od ustawienia wobec najczęstszych przeciążeń auta czyli poprzecznie lub wzdłużnie = auto sportowe a autobus mają przeciwne przeciążenia. Start/hamowanie/lewo/prawo - wyobraźnia pomoże. Toroidalny wydaje się być mniej chlupliwym, nie ma to jednak znaczenia.
- Producent zbiornika ma w poważaniu do jakich celów wykorzystywany gaz z jego zbiornika. On homologuje zbiornik i bierze odpowiedzialność jak np pęknie spaw, gaz wycieknie i zrobi kuku. To się jeszcze nie zdarzyło nawet podczas wypadków drogowych aut z LPG. Zbiornik po to ma dozór żeby był w czasie ważności bezpieczny. Zatem, odpuść stary.
- Chyba jednak nie przez całość brnąłeś a bynajmniej bez początku tego tematu, bo tam o reduktorze było.
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
Joasia I Wielka ;)
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Joasia & Spółka
Dołączyła: 26 Paź 2016 Piwa: 9/8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-10-25, 16:48
|
|
|
Socale napisał/a: | Jak nie skumasz, dobijaj się, jak wrócę to narysuję i zapodam foto. | troszku skumałam, ale rysuneczek i foto by się przydały, co bym kichy nie zrobiła bo na moim wielozaworze nie ma wskaźnika tylko miejsce na niego
wielozawór.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 6 raz(y) 37,26 KB |
|
_________________ Joasia
Nie ważne ile masz w życiu szczęścia, ważne ile z niego wykorzystasz |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-10-25, 18:14
|
|
|
Trzeba dokupić i zamontować
np. :
sensor.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 59,58 KB |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-10-25, 19:33
|
|
|
Dokładnie to.
Wskaźnik mam jeden luzem, mogę Ci wysłać, za wtyczką musiałbym poszperać a jak nie to u każdego gazownika za grosiki z 5m kabelkiem.
.
Rysunek zrobiłem, trochę upodlony ale zrozumiały chyba.
t_sensor_125.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 0 raz(y) 63,79 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Joasia I Wielka ;)
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Joasia & Spółka
Dołączyła: 26 Paź 2016 Piwa: 9/8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-10-26, 00:50
|
|
|
Socale, no dzięki Ci Panie już wszystko kumam
pan w sklepie doradził mi taki, czy może być??
rezerwa.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 11 raz(y) 42,1 KB |
|
_________________ Joasia
Nie ważne ile masz w życiu szczęścia, ważne ile z niego wykorzystasz |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-10-26, 19:33
|
|
|
Też może być.
Przymocuj do wielozaworu na środkowe dziurki pod śrubki, poruszaj pływakiem ze skrajności w skrajność, jeśli wskazówka będzie się zachowywała adekwatnie, to na najniższym poziomie multimetrem sprawdź impedancję, tak by była 0,...
Potem wykonaj układ próbny z led i sprawdź czy zaświecenie odpowiada z poziomem pływaka, może być tak, że led będzie się świeciła na całym zakresie, wówczas potrzebny będzie pewien prosty układ elektroniczny. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
chris_66
weteran
Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Cze 2007 Piwa: 16/36 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2019-10-26, 22:40
|
|
|
papamila napisał/a: | chris_66 napisał/a: | wielkość butli jak tych Jarkowych tylko do poziomego używania, widział ktoś takie ??? |
zbiorniki cylindryczne poziome tak, pobór fazy lotnej
np wymiar l=63cm, średnica = 23 cm pojemność 23l -
cena 1900zł brutto
(zbiornik, mocowanie, wielozawór, zawór bezpieczeństwa, wskażnik zapełnienia, wąż do tankowania) |
trochę drogo
a chciałem poziomy bo mam kupę miejsca pod podłogą i bym odzyskał schowek gazowy
mam teraz zwykły stalowy i nie widzę za bardzo sensu, ciężki , za duży, bez kontroli ilości gazu |
|
|
|
 |
GasBank
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Bedford Rascal Bambi
Dołączył: 24 Paź 2019 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-10-28, 10:57
|
|
|
Przepraszam za brak kontaktu, mieliśmy urwanie 'głowy' po targach. Zapraszam, chętnie pomożemy www.gas-bank.com |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2019-10-29, 21:26
|
|
|
https://www.carbonzorro.c...e-included.html
właśnie o te chodziło
light-composite-caravan-bottle-multivalve-included.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 1510 raz(y) 32,61 KB |
|
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
yamah
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 266/109 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2019-10-29, 22:00
|
|
|
GasBank napisał/a: |
Przepraszam za brak kontaktu, mieliśmy urwanie 'głowy' po targach. Zapraszam, chętnie pomożemy www.gas-bank.com |
Ech coś nie tak z tą pomocą dzwoniłem,zamówiłem,podałem dane i |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
 |
|
|
|
 |
smolik
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato L4H3
Dołączył: 29 Paź 2019 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2019-10-29, 23:17
|
|
|
Wow - przeczytałem post długi jak na jeden montaż zbiornika - no ale jak się okazuje ważny dla wielu.
Uwielbiam gaz w osobówkach którymi jeździłem i jeżdżę, dlatego potruchtałem do zaprzyjaźnionego gazownika któremu ufam i przedstawiłem sprawę. Jest też diagnostą.
Jako diagnosta wolałby nie widzieć zbiornika ale jak już by go zobaczył to wymagałby tylko homologacji na zbiornik i może zerknąłby na jego zamontowanie a nie podłączenie bo zabudowa kamperowa to nie jego działka. Auto ma jeździć i być bezpieczne w trakcie jazdy. Tak samo nie interesuje go jak podłączone są butle 11kg w bagażniku kampka.
Jako instalator - potwierdza możliwość czerpania fazy lotnej ze zbiornika poprzez zakrzywienie lub wycięcie rurki poboru. Skoro holenderskie butle w Hymerach benzynowaych mają 2 wyjścia z jednego zbiornika - jedno ciekłe do silnika drugie lotne do kuchenki i ogrzewania to ......
Inną sprawą jest jakakolwiek homologacja na takie podłączenie w Polsce - DTT czy może UDT czy wystarczy gość z osiedlowej administracji z urządzonkiem do sprawdzania szczelności?
A czy ktoś (z nadzoru) sprawdza szczelność podpięcia butli w kampku po jej wymianie? albo szczelność butli w domu po jej wymianie - a jak widać nie wszystkim to wychodzi (tragedia w Inowrocławiu)
Dumając w domu nad:
1) Bezpieczeństwo aby nie zaciągnąć stanu ciekłego ze zbiornika w przechyle, w trakcie jazdy przy hamowaniu (ciasto w piekarniku w trakcie jazdy , w trakcie awarii pływaka i zatankowaniu pod kokardkę,
2) Problem używania mieszanki gazu w zimę bez parownika, z zamontowanym pod autkiem zbiornikiem
3) zamknięcia awaryjnego w trakcie fajerwerków
4) zachowanie homologacji dla zbiornika z czerpnią stanu ciekłego a nie przeróbek na lotny (To jest Polska - mydło do stóp używać do mycia stóp, mydło do łydek używać do mycia łydek a zbiorniki z poborem ciekłego używać dla poboru ciekłego - tak wyznają urzędnicy i reszta anty-innowacyjnych
Socale -chwała ci za upór i umiejętność powtarzania się dla utrwalenia tematu dla innych. Wspomniałeś coś o zbiorniku buforowym - jako, czy coś takiego.
A gdyby tak zostawić pobór stanu ciekłego ze zbiornika głównego (brak przeróbek, obaw o zaciągnięcie ciekłego, pobór w zimie równej mieszanki,) do zbiorniczka (pojemności 5L) który mało zajmie miejsca w cieplutkiej szafeczce wewnątrz kampka z ustawionym dławikiem (pływakiem) dla zatankowania max 10% pojemności cieczy. 90% miejsca wypełnia bezpieczny stan gazowy z którego pobieramy do dalszej eksploatacji? z dodatkowym zaworem bezpieczeństwa.
Oczywiście mamy dodatkowy kg butli buforowej ale tym samym eliminujemy powyższe wymienione punkty "zapalne" - chyba |
|
|
|
 |
adaml61
weteran

Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 167/132 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2019-10-30, 06:40
|
|
|
Pojawiła się alternatywa w podobnej cenie jak butla samochodowa , miałem montować tez zbiornik ,ale w tej sytuacji mi się nie chce .https://www.carbonzorro.com/en/206-gas-bottles-cylinders |
Ostatnio zmieniony przez adaml61 2019-10-30, 12:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
smolik
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato L4H3
Dołączył: 29 Paź 2019 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2019-10-30, 07:56
|
|
|
papamila napisał/a: | chris_66 napisał/a: | wielkość butli jak tych Jarkowych tylko do poziomego używania, widział ktoś takie ??? |
zbiorniki cylindryczne poziome tak, pobór fazy lotnej
np wymiar l=63cm, średnica = 23 cm pojemność 23l -
cena 1900zł brutto
(zbiornik, mocowanie, wielozawór, zawór bezpieczeństwa, wskażnik zapełnienia, wąż do tankowania) |
zbiornik z GZWM o którym wspominał Krimar i mischka - na sam zbiornik z poborem fazy lotnej 200/1380 40L tak aby się zmieścił między podłogami wewnątrz kampka dostałem cenę 412 zł netto.
Skoro w Niemczech sprzedawane do zastosowań Karawaningowych a "NIEMCY to dla wielu wyznacznik perfekcji, bezpieczeństwa i ochrony zdrowia " (prócz małych wpadek Volkswagena)
to czemu przepłacać za polskie zbiorniki płacąc 350-500 euro skoro one polskie i w polskich cenach dostępne ? |
|
|
|
 |
bert
weteran

Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 133/4 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2019-10-30, 08:18
|
|
|
[quote="smolik"][quote="papamila"] chris_66 napisał/a: | a "NIEMCY to dla wielu wyznacznik perfekcji, bezpieczeństwa i ochrony zdrowia " (prócz małych wpadek Volkswagena)
|
i dwóch Wojen Światowych
sroka nie mogłem się powstrzymać |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
 |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2019-10-30, 09:37
|
|
|
smolik napisał/a: | a sam zbiornik z poborem fazy lotnej 200/1380 40L tak aby się zmieścił między podłogami wewnątrz kampka dostałem cenę 412 zł netto. |
a czy masz ofertę na cenę armatury? |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|