Wysłany: 2019-11-05, 23:49 ByboMINIbil czyli let's go tiny. :D
Wahałem sie czy rozpoczynać ten wątek już, czy po wyprowadzeniu tej kupy nieszczescia na prostą, ale może uchronicie mnie przed jakimiś błędem. Np powiecie mi żebym w żadnym bądź razie nie kupował chlodni. Dlaczego nikt mi tego nie powiedział? No... bo k...a nie pytalem .
Inna sprawa ze nie planowalem. Wyszlo przypadkiem. Kosztowal na nasze 5000 ma 14 lat i na imie ma tfu opel vivaro. Na szczescie to nie taki prawdziwy opel, tylko renault... choć nie wiadomo co gorsze 🤣
25 godzin wyrywalem tą chlodnie z samochodu!!!
Zdjecia wroce pozniej.
PLAN
1. Zabrac do polski na naprawy blacharskie, porzadna impregnacje podwozia (w Norwegii wszystko rdzewieje) iiiiiii... wymiane klekota na F4R720 czyli benzynowy, zeliwny silnik Renault o poj. 2.0 ktory potem zostanie zagazowany.
2. W srodku oczywiscie łóżko, kuchnia i ...pelen węzeł sanitarny z prysznicem. Wiosna zrobię podnoszony dach latarniowy i wtedy odzyskam dumna podstawę wyprostowaną. Dwa dni temu znalazlem ze oczywiscie ameryki nie odkrylem 😤
Dach chyba wyrzezbie z pianki PU i zywicy na tkaninie szklanej/weglowej/aramidowej. Konstrukcja spawana z aluminum, podnosniki gazowe. Moze pnematyka 😎. Moze zrobie forme i otworze produkcje 🤣
3. Ogrzewanie podlogowe, wodne, piec gazowy dwufukcyjny od MarcinaPK. Rozmawialem z nim juz. Sprzeda, ale nie zainstaluje. Damy rade.
4. Izolacja jak na woz drzymaly przystalo bliska naturze. Korek ekspandowany na plaskie blachy i welna owcza ktora zostala mi z Ducato. Ale wpadlo mi tez do glowy wypelnienie z ekofiber w luznych workach w przestrzeniach zamknietych skleka i roznych zakamarkach. Namiot podnoszonego dachu bedzie podwojny i prawdopodobnie izolowany. Moze watolina, a moze oglosze camperteamowa zbiorke starych kurtek puchowych podloga z pozostalosci z izolacji chlodni -5cm chyba PUR z jednej strony zostal panel wlokna szklanego na zywicy, na to cienka sklejka bo twarda ta pianka niemożebnie. Co na sklejke nie wiem. W kolo alufoxem termos.
5. Zbiorniki wszystkie wewnatrz. System wodny latwy do opróżnienia i sklerozoodporny. Czyli zawor antyfrost z Trumy. Kibelek z thetforda, Zlew z miski dla psa, umywalka z drewna w zywicy... brodzik tez... a co... ladnie bedzie. Choc niezdrowo.
6. Zewnetrzych okien nie przewiduje. Ale zamierzam wymienic tylne drzwi na klape pod ktora mozna stac i w razie potrzeby rozpiac jakis namiot, wiec moze trafia się z oknem. Rozwazam tez montaz okna w drzwiach przesuwnych ze wzgledu na widocznosc przy wyjezdzaniu z podporzadkowanej. Ale zadnych kamperowych, zadnych okien dachowych z plastiku. Moge zrobic rozpinany namiot dachu. Chociaz chetnie bym wstawil swietliki nie owierane w dach, najlepiej okragle. Gdzie mozna dostac okragle hartowane szyby "po czymstam"?
7.Baterie LiFePo4 bo male i lekkie. Mysle ze 200ah wystarczy. Na dachu solary elastyczne, chyba ze mnie cena zniecheci, wtedy wkomponuje sztywny - zwlaszcza jesli sam bede robil dach. Zadnej przetwornicy. Mam jedną do Ducato od roku - nie zamontowaną... obecnie testuje przy jej pomocy szuflade nie zamkniętą zatrzaskiem (szuflada z samodomykiem w prowadnicy krytej z ikei trzyma tak mocno ze nawet mocno obciazona na rondach sie nie otwiera). Tracer 20A pewnie wystarczy. Panele o wyzszym napieciu - nie sprawdzalem jeszcze czy wystepuja w elastycznych. Rozwazam instalacje kolektora ciepla w dachu, moglby chlodzic elastyczne panele, ale nie wiem czy ma to uzasadnienie. Ktos na forum zrobil rurki, musze znalezc i zapytac czy grzeja wode. Na klime miejsca chba braknie, poza tym po co komu w Norwegii takie cudo.
8.Fotele z galaxy/sharana, meble z plyty stolarskiej, prawdopodobnie rozszerze pomysl zastosowany na drzwiczkach szafek w ducato. Zamiast plycin napieta tkanina tapicerska. Moze powymyslam jakies fantazyjne ksztalty w komputerze bo ...w czwartek ma przyjechac kolega kolezanki.. ze scannerem 3d... BEDZIEMY SKANOWAC!!! Wiec tym razem wszystko zaplanowane.. i na CNC...
Nie wiem co jeszcze... na scianach raczej nie bedzie sklejki.. w ducato mam te tkaniny na ramach i jest super cosy i extra akustyka i lekkie to i zdjac do prania mozna... oczywiscie nie wszedzie ma sens.
I na koncu DLACZEGO
po co mi takie male jak mam duze. Od styczna bede pracowac w norwegii w niepelnym wymiarze godzin, nie bede juz wynajmowac mieszkania i te kilka dni czesto da sie przemieszkac w camperku. Wam nie musze wyjasniac ze to zadna degradacja jakosci zycia, a wrecz przeciwnie. A maly dlategpo ze w Oslo nie lubia samochodow, likwiduja miejsca parkingowe, wprowadzaja beboparkering czyli parkowanie tylko dla mieszkancow dzielnicy i okazuje sie ze najlatwiej zaparkowac w garazu podziemnym... ducato nie wjedzie. Vivaro tak.
R
Ps troche ten post uzupelnie zdjeciami ale później
ps2 przenioslem watek we wlasciwe temu miejsce
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2019-11-06, 06:43
No no no.... Ambitny plan. Chcesz to wszystko zrobić do stycznia??? I wpakować wszystko że zbiornikami do środka?
Czemu nie będzie okien otwieranych? Jak będziesz się wentylowac?
Oczywiscie nie dam rady do stycznia... 😭 Dobrze bedzie jak samochod bedzie gotowy do tego czasu.
Zabudowa bedzie na poczatku roku.
Zaczne pewnie w polsce - izolacje, instalacje, moze machne dolna czesc raptorem... potem zabiore do N i tam w kroloftet zrobie meble a jak przyjdzie wiosna czyli w 🤬😤 maju, zrobie ten podnoszony dach. Wentylacja bedzie zimowa tak jak mam w Ducato - mechaniczna spod podlogi 24/7 wiatraczkiem z zasilacza (najlepsze zrodlo wiatraków, lepsze to tylko te duze z chlodzenia procka). A do lata mam nadzieje moc sie wentylowac przez otwierane klapki w namiocie dachu. Jak bedzie malo to cos zakombinuje.
A okien brak bo samochod w technologii stealth. Kibel dostepny przez tylne drzwi, wylot z pieca gazowego maly na zderzaku, pobory wody albo tylem, albo w ramie drzwi przesuwnych. Totalna konspira. W Oslo nie mozna spac w samochodzie na publicznej ulicy. Ze wzgledu na cyganow i zapewne sezonowych robotnikow budowlanych - nie chce zeby mnie przeganiali.
Ale jak pisalem sklaniam sie ku swietlikom w dachu. Na obecna chwile mysle ze wkleje szybe z szyberdachu. Caly szyberdach sie nie sprawdza. Wiem bo mam. Moze nawet dwie. Zobacze jak zgra sie z panelami. Ale fajnie byloby miec cos mniejszego. Szukam dawcy jakichs malych okienek. Ktos ma pomysl? Sa zeglarskie, ale to akryl, bedzie sie rysowal. Wolalbym szklo.
Jakby ktos mial model3d albo rysunki dwg do tego samochodu to moge go pokochac calym sercem.😂🤪👍
R
Piec ktorym chwali sie MarcinPK - forumowy kolega, ktory to serwisuje i konwertuje kampery, choc z tego co mowi planuje sie raczej skupic na produkcji swoich lodowek. Rowniez slawnych choc nieco mitycznych - trudno je dostac ze wzgledu na terminy.
Opracowal i chyba opatentowal piec gazowy montowany po powoziem, grzejacy wode uztykowa i do ogrzewania pojazdu. Wymiary z tego co wiem s20x d70x w26. Troche dla mnie wysoki, ale jeszcze musze dobrze przymierzyc. Rozwazam miejscowe podniesienie podlogi. Izolacji bedzie mniej, ale w koncu to piec... a latem bedzie chodzil na malej mocy, jedyna przeszkoda to halas.
Nie wiem czy jest opcja montazu w pojezdzie. Moga byc przeszkody natury technicznej.
Rozwazam awaryjnie eberspracher hydronic b4ws na benzyne, ale z tego co na youtube widze pracuje jak odzutowiec.
Moze ktos ma doswiadczenia?
Rozwazam awaryjnie eberspracher hydronic b4ws na benzyne, ale z tego co na youtube widze pracuje jak odzutowiec.
Moze ktos ma doswiadczenia?
A czemu nie piec na rope, którą pociągniesz z baku samochodu? Wielu z nas tak ma i raczej każdy sobie chwali.
Bo... nie bedzie diesla w baku, silnik bedzie zamieniony na F4R 720 i zagazowany, bo...
NIE CIERPIE DIESLA
nie cierpię smrodu spalin, zwłaszcza polskich zaspawanych egrow, nie cierpię zapachu paliwa na rekach, wibracji silnika i odgłosu traktora.
Tyle osobistych wycieczek
Webasto poza tym jest glosne, tak samo zreszta jak eberspacher suchy czy mokry, Truma tez jest nie cicha, ale to cykanie webasto mnie rozwala.
A ze strony finansowej... zapewne żyjecie w błogosławionej ignorancji na temat nienawiści chciwego norweskiego rządu do samochodów. żeby wjechać do centrum miasta Oslo w godzinach szczytu bezyniak musi zapłacić 28 koron na granicy miasta + 28 na ringu zewnętrznym + 21 na wewnętrznym, diesel odpowiednio 31+31+23, poza godzinami szczytu 21+21+17 za beznzyne i 25+25+19 za diesla. Elektryczny 10+10+8 i 5+5+4. Poza tym jak zanieczyszczenie powietrza osiągnie wyższy poziom (te poziomy sa takie w Oslo ze w Polsce urządzenia mierzące rozpuściły by się w 5 minut - co świadczy o polskim syfie, większość ludzi nie ma pojęcia jakie czyste powietrze może być zima poza polska) jak osiągnie wyższy poziom to diesel do Oslo nie wjedzie W OGÓLE!! jedynie ciężarówki z euro 6.
Sam widzisz ze moja nienawiść do diesla poparta narodowym skąpstwem nie pozostawia mi wyboru
R
Twój sprzęt: Opel Vivaro Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 25/74 Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2019-11-07, 12:54
Rozumiem Twoją nienawiść do diesla bardzo dobrze Tym mocniej obserwuję wątek, bo może i ja, zamiast remontować, wrzucę kiedyś benzyniaka (ale bez gazu).
Za to nie rozumiem problemu z hałasem pieca - z tłumikiem ssania i wylotu, moim zdaniem, nie jest uciążliwy. Ale to subiektywne odczucia.
Rozumiem Twoją nienawiść do diesla bardzo dobrze Tym mocniej obserwuję wątek, bo może i ja, zamiast remontować, wrzucę kiedyś benzyniaka (ale bez gazu).
Za to nie rozumiem problemu z hałasem pieca - z tłumikiem ssania i wylotu, moim zdaniem, nie jest uciążliwy. Ale to subiektywne odczucia.
Zdam relacje z wymiany z uwzględnieniem cen i komplikacji, z tego co czytam ten silnik jest trwaly i tani w naprawie. Nie jak "sieczkobrzeki" z wtryskami za tysiace zlotych. (pisownia oryginalna jednego z wlascicieli po swapie).
Mam mokre w Ducato do pogrzewania silnika zimą i jest glosne, a raz mialem w wynajetym kamperze suche i tez to bylo przeżycie. Moja żona wowczas z grobową miną oznajmila, że ona w takim jezdzic nie chce. Wiec mamy Trume, choc troche z deszczu pod rynne. Na szczescie z żoną puki co jezdzimy latem. Ale juz w przyszłym roku sezon będzie cały rok, wiec jesli piec od Marcina jest taki jak mowil, to truma pojdzie na allegro.
Mozliwe ze taki hydronic będzie cichy jak go dobrze zamontować . Niektórzy pisza że mokre webasto pod podwoziem dobrze zaizolowanego campera jest prawie nieslyszalne. Jestem w stanie w to uwierzyc, ale moze jakis filmik ktos nagra.. albo co
Żarlo żarlo I zdechlo... tyle sie napisalem jaki diesel wstretny, a wychodzi ze bedzie musial na razie zostac, bo mój mechanik słabo się czuje w temacie nie posiadając kompletnego dawcy i straszy odleglymi terminami. Wiec faza 1A doprowadzic diesla do stanu idealnego i uzywac do czasu fazy 1B - wymiany silnika od dawcy, czyli trzeba szukac taniego, najlepiej trzasnietego trafica/opla w benzynie i przeszczepic kompletny system. Tymczasem dzis scanowalismy.
Spodziewalem sie wiekszego zakresu, ale w sumie wystarczy.
R
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 94/193 Skąd: Nicelea
Wysłany: 2019-11-08, 13:15
decumanus napisał/a:
...
Spodziewalem sie wiekszego zakresu, ale w sumie wystarczy.
R
wow. z tym scanem to pojechałeś... super.
W czym będziesz na tym skanie pracować?
Ten scan ma parametry (wymiary) rzeczywiste też pomierzone?
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Najpierw spróbuję na tym scanie zbudowac geometrię w Rhino, a potem zobaczymy, albo w Rhino, albo w moim zawodowym programie -archicadzie. Podobno scaner ma dokladnosc do 2mm, ale widze ze powinien byl zrobic wiecej scanow w środku pojazdu. Zmierzylem miedzy nadkolami i niby ma 127cm.... nie pamietam czy nie ppwinno byc 130, ale jestem przygotowany mentalnie na drobna kalibracje
Ale jest to bajka. Robisz przekroj gdzie chcesz i masz wszystkie kraglosci. Boskie.
R
Dwa lata temu dokładnie o tej porze brałem się za odnawianie podwozia swojego Trafica Zajęło mi to dwa miesiące, ale miałem trochę lepszy stan.
Czemu chcesz zmienić silnik na benzynę? Ja szukam trafika 2012-2014 całego na dawcę 2.0 dci 115km, to jest bardzo dobra jednostka napędowa na łańcuchu rozrządu.
ps. miło popatrzec na kolejnego Trafica/Vivaro kamperyzowanego
Dwa lata temu dokładnie o tej porze brałem się za odnawianie podwozia swojego Trafica Zajęło mi to dwa miesiące, ale miałem trochę lepszy stan.
Czemu chcesz zmienić silnik na benzynę?
Odpowiedz 7 postow wyzej.
Nie mam warunkow do samodzielnej blacharko-lakierki, wiec idzie do firmy. Samochod byl tani właśnie żeby zostala górka na tą robote i silnik. Na razie diesel zostaje.
Btw. - twoj zakres prac oniesmiela. Szacun.
Pytanie z innej beczki.
Użytkuje ktoś kibelek Thetforda z ceramiczna muszlą? Mam w Ducato z plastikową, i zastanawiam sie czy warto wydać 500+ 😂 (jakby mi hnojki dali jakies🤬)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum