Problem z uruchamianiem |
Autor |
Wiadomość |
jolka.g
trochę już popisał
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019 Postawił 4 piw(a) Skąd: Gilowice (Żywiec)
|
Wysłany: 2019-11-05, 18:08 Problem z uruchamianiem
|
|
|
Od jakiegoś czasu mam problem z uruchomieniem silnika. Najczęściej kiedy jest zimny, lub szybko przekręcam kluczyk. Po włączeniu stacyjki lampka kontrolna świec żarowych tylko błyśnie krótko, potem czekam chwilę i... raz pali, raz nie. Za którymś razem załapuje, ale jest to denerwujące np. podczas zjazdu z promu itp. Podejrzewam, że problem tkwi gdzieś w układzie podgrzewającym świece, np. przekaźnik lub coś innego. Znalazłem taki zestaw na ebayu:
https://www.ebay-kleinanz...13569-223-4887. Czy ktoś miał podobny problem i mógłby coś podpowiedzieć? Z góry dziękuję za każdą pomoc... |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-11-05, 18:35
|
|
|
jolka.g napisał/a: | Podejrzewam, że problem tkwi gdzieś w układzie podgrzewającym świece, np. przekaźnik lub coś innego. | Nie trzeba podejrzewać tylko sprawdzić ,
Multimetr w łapki i posprawdzać .
nie kupować w ciemno , |
|
|
|
 |
007jędruś
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/20 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2019-11-05, 19:53
|
|
|
To musi być jakaś inna przyczyna.
Podgrzewanie świecą płomieniową w fiacie jest specyficzne i nie takie szybkie jak podgrzewanie świcami zarowymi.
Jeśli po przekręceniu kluczyka kontrolka tylko mignie i gaśnie to układ załączania świecy się nie aktywuje, to normalna sytuacja latem.
Układ zaczyna działać tylko w niskiej temperaturze i wygląda to tak że kontrolka zapala się na kilka - kilkanaście sekund po czym zaczyna migac i wtedy możemy zakręcić rozrusznikiem. |
|
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2019-11-06, 08:28
|
|
|
Sprawdż najpierw świecę.Wykręć ją i podłącz bezpośrednio do akumulatora. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
|
|
|
 |
jolka.g
trochę już popisał
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019 Postawił 4 piw(a) Skąd: Gilowice (Żywiec)
|
Wysłany: 2019-11-07, 12:06
|
|
|
Dzięki Dziwaczek, mam taki sam silnik i dokładnie te części chciałem sprawdzić ew. wymienić. Znalazłem na eBayu odpowiedni zestaw. Nie wiem tylko, jak się do tego zabrać...? Najpierw trzeba chyba wyjąć baterię, by dostać się do tego dziadostwa? |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-11-07, 12:10
|
|
|
Przecież masz opisane w moim wpisie na koncu, są fotki. Masz padniętą świecę płomieniową a nie sterownik!
Wyciagnij ją i sprawdz czy dziala, mozesz napusac mi PM topomogę jak to zrobić. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
jolka.g
trochę już popisał
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019 Postawił 4 piw(a) Skąd: Gilowice (Żywiec)
|
Wysłany: 2019-11-07, 15:38
|
|
|
Zgadza się, Twój post traktuje temat dość szczegółowo. Przepraszam... |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2019-11-07, 18:10
|
|
|
Sterowniki do płomieniówki Fiat Dukato oddam za flaszkę |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
tom-cio
weteran

Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
|
|
|
 |
jolka.g
trochę już popisał
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019 Postawił 4 piw(a) Skąd: Gilowice (Żywiec)
|
Wysłany: 2019-11-19, 12:28
|
|
|
Dziś wreszcie dostałem płomieniówkę, wymieniłem i... dupa! Lampka kontrolna gaśnie prawie natychmiast, elektrozawór pyka i nic. Za pierwszym razem, odczekałem chwilę, uruchomiłem. Potem już nic... Sterownik? Pomocy!
Jano |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2019-11-19, 13:01
|
|
|
Nie bardzo rozumiem,silnik pali czy nie? |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-11-19, 13:19
|
|
|
jolka.g napisał/a: | Dziś wreszcie dostałem płomieniówkę, wymieniłem i... dupa! Lampka kontrolna gaśnie prawie natychmiast, elektrozawór pyka i nic. Za pierwszym razem, odczekałem chwilę, uruchomiłem. Potem już nic... Sterownik? Pomocy!
Jano |
Jeśli to jest płomieniowa świeca, to działa dopiero poniżej 1-3 stopni. Powyżej tej wartości silnik odpala bez tej świecy. Jeśli są problemy w odpalaniu, to trzeba zrobić pomiar kompresji, a jak jest ok, to wtryski do sprawdzenia. Jaki to dokładnie silnik i w jakich temperaturach już nie pali? |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-11-19, 13:20
|
|
|
jolka.g napisał/a: | Dziś wreszcie dostałem płomieniówkę, wymieniłem i... dupa! Lampka kontrolna gaśnie prawie natychmiast, elektrozawór pyka i nic. Za pierwszym razem, odczekałem chwilę, uruchomiłem. Potem już nic... Sterownik? Pomocy!
Jano |
Nie pomocy tylko poczekaj jak temp. spadnie ponizej zera, min temp zadzaialania to ok. 5C inaczej nie zadziała płomieniówka!!! Przecztaj "ze zrozumieniem" to co masz opisane w linku powyżej.
Świecę sprawdzileś - rozgrzewa się do czerwoności?
Z opisanych objawów to powino dzialać, kontrolka mryga raz tylko na chwilę (dodatnie temperatury) to diagnostyka, musi sie palić ciaglym światelkiem, odczekujesz ok 20s i uruchamiasz rozrusznik, jak silnik zaskoczy to zaczyna kontrolka mrugać moze i z minutę jak jest bardzo zimno.
Po odpaleniu silnik jest cieply, jak zgasisz i chcesz odpalic na cieplym to płomieniówka nie zadziała.
Czekaj na mrozy poprostu.
Te silniku odpalają spokojnie do -5C bez dzialajacej płomienowki - jak są sprawne😁 |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
|
 |
007jędruś
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/20 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2019-11-19, 14:33
|
|
|
007 napisał/a: | To musi być jakaś inna przyczyna.
Podgrzewanie świecą płomieniową w fiacie jest specyficzne i nie takie szybkie jak podgrzewanie świcami zarowymi.
Jeśli po przekręceniu kluczyka kontrolka tylko mignie i gaśnie to układ załączania świecy się nie aktywuje, to normalna sytuacja latem. (...) |
Wcześniej po opisanych objawach napisałem, że to musi być inna przyczyna. Ale kolega sam sobie postawił diagnozę i zmienił świecę teraz koniecznie chce zmieniać sterownik.
To po co pytać na forum? Jak się wie lepiej. |
|
|
|
 |
|