Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
kopci na biało
Autor Wiadomość
daro35 
weteran

Twój sprzęt: Przyczepa Hobby de lux 560
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lis 2017
Piwa: 76/254
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-12-04, 23:38   kopci na biało

I zaczyna się walka,po odebraniu od mechanika auto kopci na wolnych na biało i nie równo pracuję,tego nie było, jak pompuje pompką ręczną,dym znika auto pracuję prawidłowo,jakby przypowietrzało się na wolnych obrotach,sprawdzany był zwiększacz dawki paliwa ten z tyłu za pompą i wyciągane wtryski do sprawdzenia........jakieś pomysły? :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2019-12-05, 09:18   

Pytanie po co do mechanika auto pojechało i co robił ?

Jeśli pompką wymuszasz prawidłowe zasilanie pompy wtryskowej która zaczyna prawidłowo pracować to znaczy ,że dolot paliwa z baku jest ograniczony , jakis syf + mróz , sitko w baku .... tam szukaj ,
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
daro35 
weteran

Twój sprzęt: Przyczepa Hobby de lux 560
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lis 2017
Piwa: 76/254
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-12-05, 10:39   

Auto wylądowało u mechanika bo po powrocie z gór pokazały się wycieki,wymianę rozrządu,więc przy okazji wyjęcia silnika i skrzyni sprawdzane było co się dało.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yaro 65 
zaawansowany


Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2013
Piwa: 10/9
Skąd: Chełmek / Kraków
Wysłany: 2019-12-05, 11:01   

Zapłon sprawdzić , nie oczami
czujnikiem.
_________________
Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .

pozdr. Jarek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-12-05, 11:32   

Kiedyś miałem coś podobnego po dolaniu paliwa sprawa znikła.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-12-05, 12:31   

Moim zdaniem, jest źle ustawiony kąt wtrysku po wymianie rozrządu. Jest zbyt późny, przez to gubi dawkę i dymi na niebiesko. Pewnie odczułeś że silnik pracuje ciszej i bardziej miękko, jak przed naprawą. Jeśli to stary kapeć, a nie zeszłoroczne auto. To najlepiej ustawić dynamicznie, lub przez wprawnego mechanika na słuch. Statycznie może się nie udać, z uwagi na poddarty tłoko-rozdzielacz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 14/9
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2019-12-05, 16:12   

Też przychylam się do teorii źle ustawionego rozrządu.
Można jeszcze spróbować regulacji na pompie, bo pewnie jest tam taka możliwość.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
smok_wawelski 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2019
Piwa: 122/77
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2019-12-05, 16:25   

Oczywiście że auto z reklamacja do mechanika
Skoro kopci na biało jak piszesz to pytanko - jak zachowuje sie poziom płynu chłodniczego ?
kopcenie na biało i nierówna praca może sugerować upg
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
daro35 
weteran

Twój sprzęt: Przyczepa Hobby de lux 560
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lis 2017
Piwa: 76/254
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-12-05, 17:00   

Dzięki wszystkim za wszelkie pomysły,jutro podziałam z tym kątem wtrysku bo to także mi się wydaje najbardziej prawdopodobne, najgorsze to to,że ci starzy dobrzy mechanicy ustawiający takie tematy na słuch już ich nie ma i co dalej,biedna przyszłość nas jeżdżących starymi dziadkami czeka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-12-05, 21:47   

Daro...
Dokładnie i powoli przeczytaj i zrozum to co wytłuściłem tutaj:
https://www.camperteam.pl...p=350983#350983
Zwróć uwagę na "wał/wałek" bo to istotne.
.
Dodam jeszcze chyba nieopisaną tu historię:
W moim J5 1992 2,5TD ktoś wcześniej założył pompę elektryczną która podawała na pompę wtryskową paliwo pod zwiększonym ciśnieniem. Jako zwolennik fabrycznych konstrukcji, ceniący rzeźbę tylko w sztuce, likwidowałem ją i... zaczął mi dymić na biało. Identycznie jak u Ciebie. Gdy doszedłem w czym tkwi zależność, zrozumiałem decyzję zastosowania tej pompy - alternatywa druciarska choć zadziałała to jednak nie było to konstrukcją fabryczną. Fabryczne zasilanie pompy wtryskowej jest poprzez samoistne zasysanie paliwa jeśli jest ono w zbiorniku.
Pompka ręczna nie ma wytwarzać lecz pomagać zassać paliwo z pustego wcześniej baku.
Zacząłem szperać.
Doszedłem do wniosku że kąt początku wtrysku jest ściśle zależny od ciśnienia "natarcia" paliwa na pompę wtryskową. To zwiększone ciśnienie miało wpływ na to, że podczas cyklu paliwo szybciej podlegało "sprężaniu" w pompie wtryskowej a w efekcie szybciej wykonywanego wtrysku do odpalenia zawartości. Stąd różnice które też zauważyłeś - miałem to.
Spokojnie, jesteś już blisko.
Teraz należy wyregulować wtryskiwacze na przyrządzie, gdyż mogą one za wcześnie lać lub za późno wtryskiwać mgłę. Tu może zajść konieczność wymiany końcówek wtryskiwaczy i ponowna regulacja, ale po tym, można rozrząd ustawiać książkowo.
Ja to wszystko przeszedłem i zestroiłem idealnie - jak gitarry Metallica.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-12-06, 20:24   

Pisałem w poprzednim temacie,poluzować nakrętki i breszka podciagnac górę pompy około milimetr,dwa w stronę silnika.zakrecic nakrętkę jednaNa nagrzanym zapalić ,i jak bedzie dobrze dokręcić jak nie będzie to jeszcze pociągnąć.i tyle ,to trzeba na słuch ,żaden przyrząd nie pomoze bo bzdury wychodzą,te pomy już mają tyle lat że mechanicy nie radzą sobie.ma na cieplym przy połowie gazu puścić dymka przy odpuszczeniu na czarno,jak tak będzie to gitara
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
daro35 
weteran

Twój sprzęt: Przyczepa Hobby de lux 560
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lis 2017
Piwa: 76/254
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-12-06, 20:47   

Dzięki chłopaki wielkie,dziś rano jak prowadziłem go na zbieżność było tak samo,jak go odbierałem,zajechałem go zatankować i wydaje mi się że już tego kopcenia mniej i praca jakby równiejsza,zobaczymy jutro,jak będzie tak samo,ruszę tak jak piszecie pompę,zauważyłem też że po wymianie mocowań górnych,amortyzatorów i reszty,koła skręcają dużo lżej,jakieś pozytywy jednak są :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-12-06, 20:48   

tom-cio napisał/a:
Pisałem w poprzednim temacie,poluzować nakrętki i breszka podciagnac górę pompy około milimetr,dwa w stronę silnika.zakrecic nakrętkę jednaNa nagrzanym zapalić ,i jak bedzie dobrze dokręcić jak nie będzie to jeszcze pociągnąć.i tyle ,to trzeba na słuch ,żaden przyrząd nie pomoze bo bzdury wychodzą,te pomy już mają tyle lat że mechanicy nie radzą sobie.ma na cieplym przy połowie gazu puścić dymka przy odpuszczeniu na czarno,jak tak będzie to gitara


To jest C25, do bloku pogorszysz temat. Jeszcze bardziej opóźnisz kąt wtrysku. Starą pompę ustawisz dynamicznie. Jest to bardzo dokładna metoda, która gwarantuje dokładność do 0,2 stopnia :mrgreen: Jedynie musi być w idealnej kondycji pasek rozrządu, aby można było zrobić dokładny pomiar ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2019-12-07, 10:09   

daro35 napisał/a:
,zajechałem go zatankować i wydaje mi się że już tego kopcenia mniej i praca jakby równiejsza,


ciepło ciepło :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-12-07, 10:16   

Post przeniesiony z innego tematu.
.
tom-cio napisał/a:
Przesuń pompę o.milimetr...

No nie, pompy raczej bym nie ruszał, trzeba dojść do ustawień sprzed naprawy, jeśli pompa nie była ruszana a tych objawów nie było to diabełek siedzi i się śmieje ale w innym miejscu.
Ja bym się przyjrzał dokładnościom - mam na myśli przesunięcie o pół ząbka o którym wspominam wyżej w linku. Trzeba pamiętać że rozrząd to 2 paski i nie trudno o błąd.
Ja eksperymentowałem ale przed każdym odpaleniem, ręcznie kontrolne 2 obroty wałem. Na jednym ustawieniu rozruch krótki i praca twarda jak C360 zimą, na innym rozruch dłuższy ale praca mięciutka jakby tłoki były z gąbki, aż wycelowałem właściwą pozycję kół zębatych.
.
Edit: O qrde, problem przeskoczył z tematu na temat i teraz się zdublowało.
Ok, przenoszę tego posta do "Kopci na biało"
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***