| Awaryjne tankowanie butli z gazem 11kg (10kg) | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Gewehr   weteran
 
  
 Pomógł: 39 razy
 Dołączył: 30 Paź 2013
 Piwa: 226/114
 Skąd: AmWarsztat.pl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-20, 23:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Takiego typu jest najlepszy. Wszelkie nakręcane na butlę będą z uszczelką gumową, a ona może powodować luzowanie się takiego połączenia. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Gewehr   weteran
 
  
 Pomógł: 39 razy
 Dołączył: 30 Paź 2013
 Piwa: 226/114
 Skąd: AmWarsztat.pl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-20, 23:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Razem pisaliśmy   Tak, to jest na rurkę. Możesz wyeliminować całkowicie wszelkie elastyki z instalacji.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | toscaner   Kombatant
 vanlife na pełny etat www.toscaner.com
 
  
 Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
 Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 03 Lis 2013
 Piwa: 241/267
 Skąd: Honolulu, Prypeć
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-21, 00:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podoba mi się to rozwiązanie, a najlepsze w tym jest to, że mam pewne, na sztywnych połączeniach, profesjonalne, z wlewem jak do samochodów, bardzo ekonomiczne, bo gaz na stacjach jest 2-2,5x tańszy od paliw nie mówiąc już o złodziejskich cenach za gaz w butlach. Np. koszt napełnienia: 28 euro (ok. 120zł) za 18 litrów w IT i np. 26£ (ok. 160zł) za ok. 22l. w UK.
   Gdzie na stacjach w IT: € 0,59/l, a w UK: £ 0,49/l. Każdy łatwo policzy ile się dopłaca za luksus napełnienia butli u dystrybutora.
   |  
				| _________________ Toscaner
 Blog: Toscaner.com
 Youtube: Toscaner Vanlife
 Budowa domka ze złomka
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Świstak   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: Milka, Milka2
 Nazwa załogi: Świstaki
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Piwa: 483/100
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-21, 09:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja i tak uważam że największą zaletą jest możliwość dotankowania kilka razy w tygodniu. Co do butli - najszybciej trafisz na szrocie. Prawie w każdej stacji kasowania pojazdów chętnie się tego pozbędą bo stali mało a problem z opróżnieniem spory i zwyczajnie nie chcą tego na złom przyjmować. 
 Co do składu mieszanki - o ile wiem u nas w zimie zmienia się proporcje mieszance LPG w okresie zimowym, więc tankując zimą wlejesz mniej butanu. Przynajmniej tak było 5 lat temu...
 |  
				| _________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
 
 
 Milka - może ją spotkacie?
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | toscaner   Kombatant
 vanlife na pełny etat www.toscaner.com
 
  
 Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
 Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 03 Lis 2013
 Piwa: 241/267
 Skąd: Honolulu, Prypeć
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-12-21, 10:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | W moim przypadku skład mieszanki nie będzie miał znaczenia. Załóżmy, że zatankuję na full takie 28l w lutym. Wtedy gazu mam na 6+ miesięcy gotowania, czyli skończy się w ...sierpniu. Raczej na minusie nie będzie już od kilku miesięcy, więc wypalę wszystko, nawet gdyby był sam butan Muszę poszukać jedynie butli i rozebrać/przerobić ten wielozawór, żeby pobierało fazę lotną. Ciekawe czy znajdę coś w Szkocji na szrotach. Odpadłby transport. Chyba tu zostaniemy na "przerwę techniczną".
              : |  
				| _________________ Toscaner
 Blog: Toscaner.com
 Youtube: Toscaner Vanlife
 Budowa domka ze złomka
 
  |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Mirekl61   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Pilote
 Nazwa załogi: 3M
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 25 Gru 2014
 Piwa: 54/38
 Skąd: Podlaskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-16, 14:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozpracowałem awaryjne tankowanie Części :
 1 nakrętka (lewy gwint) z krućcem od starego reduktora
 2 złączka naprawczy na rurkę fi 8
 3 rurka fi 8
 4 zawór tankowania lpg
 
   
 
 
	
		| 20160816_143025-1024x768.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 31 raz(y) 115,57 KB |  
 
	
		| 20160816_143834_008-1280x960.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 43 raz(y) 149,73 KB |  
 |  
				| _________________ https://www.youtube.com/c...xihGpxH8adyX-RQ
 https://www.facebook.com/...100009089293943
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | CORONAVIRUS   Kombatant
 fan SAN ESCOBAR
 
  
 Twój sprzęt: IVECO DAILY III
 Nazwa załogi: BRAK
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Sie 2011
 Piwa: 566/755
 Skąd: z Rumi przez jedno i
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-16, 14:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Mirekl61 napisał/a: |  	  | Rozpracowałem awaryjne tankowanie Części :
 1 nakrętka (lewy gwint) z krućcem od starego reduktora
 2 złączka naprawczy na rurkę fi 8
 3 rurka fi 8
 4 zawór tankowania lpg
 
   | 
 
 
 i pokazałeś jakiemuś fajtłapie jak wysadzić rodzinę w powietrze ... jesteś pewnie z siebie dumny ...GRATULACJE
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Mirekl61   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Pilote
 Nazwa załogi: 3M
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 25 Gru 2014
 Piwa: 54/38
 Skąd: Podlaskie
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | toscaner   Kombatant
 vanlife na pełny etat www.toscaner.com
 
  
 Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
 Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 03 Lis 2013
 Piwa: 241/267
 Skąd: Honolulu, Prypeć
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-16, 21:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Taką samą konstrukcję miał makaron do tankowania swoich makarońskich butli. Jedynie końcówka z lewym gwintem jest tam ciut mniejszej średnicy i ten cały zestaw jaki Ty zbudowałeś, a ja kupiłem w PL pół roku temu do poskładania, to o dupę było rozbić, bo nie pasował do włoskiej butli. No ale czytając newsy z ostatniego roku widzę, że głupie makarony się nie wysadzają, jedynie tylko islamiści, to może nie będzie tak źle. Ważne, żeby tankować pustą butlę i zostawić odrobinę zapasu. Ja planowałem do pustej 10kg nalewać max 15 litrów i spać spokojnie. No ale końcówka nie pasowała i kuchenkę przerobiłem na kartusze, które kupię nawet w Chinach.
   Tam produkują.
   Drożej, ale spokój.
 W Z2 będzie butla pod auto.
   Też będzie spokój.
   |  
				| _________________ Toscaner
 Blog: Toscaner.com
 Youtube: Toscaner Vanlife
 Budowa domka ze złomka
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Istquai początkujący forumowicz
 
  
 Twój sprzęt: VW T2
 Dołączył: 11 Sty 2014
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-12-24, 01:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odświeżam wątek z poważnym problemem. 
 Robię podobną instalację do tej Toscanera z tym, że tankować będę w USA i nie wiem nawet gdzie szukać przejściówki PL-USA lub nawet DE-USA (po uprzednim przejściu PL-DE). Na amazonie mają dziesiątki różnych adapterów ale nie wiem który będzie odpowiedni
   
 edit// sam sobie odpowiem. w USA jest złącze ACME czyli te same co w Niemczech, Belgii, Szwajcarii itd
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | LukF   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 31 Sty 2017
 Piwa: 551/433
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-12-05, 15:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odświeżam temat. 
 Jadę za dwa tygodnie na miesiąc do Hiszpani. Będziemy też na nartach z 4 dni w Sierra Nevada.
 Zabieram z PL dwie butle propanu. Zainspirowany wątkiem Toscanera robię zewnętrzne  podłączenie gazu do butli 11kg. Do tego wkręcana na zewnątrz odpowiednia  przejściówka do  danego kraju ( Hiszpania ma dwa typy: bayonet i eurocconector). I gotowe. Całość na sztywnym ale elastycznym
  przewodzie gazowym używanym przy montażu LPG w samochodach o długości 2mb z końcówkami łączonymi na beczółkę. A wlew z boku u dołu auta koło tylnego lewego koła. Tankuję bez otwierania schowka na butle. Całość szczelna i bezpieczna. Tylko tak wg.mnie rozwiążę problem posiadania około 4 butli gazu na miesiąc jeżdżenia po Hiszpanii. Bo gdybym tam stał i zimował to ktoś mi gaz przywiezie a ja tylko zapłacę.  Ale nie planuję  stać. Chcę zwiedzać   
 Całe 2 metrowe przyłącze na jutro przygotuje mi pan gazownik. Dla mnie dodatkowa zaleta tego przyłącza jest zwiazana z tym, że jak będę sprzedawał kampera to przyłącze zabiorę sobie do nowego pojazdu i tez mi bedzie pasować
   
 Ps. Bardzo ostrożni zaraz zaczną krytykować...
   |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | gryz3k   Kombatant
 
 Twój sprzęt: Ape 50
 Nazwa załogi: gryz3k
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 05 Wrz 2010
 Piwa: 569/306
 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-12-05, 17:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja kupiłem u Papamili butlę do tankowania. Bez rzeźby i na legalu.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | jsaluga   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Mc Louis mc2
 Nazwa załogi: WZDuzeiMale
 Dołączył: 07 Wrz 2016
 Piwa: 20/69
 Skąd: Slask
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-12-05, 17:03 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | toscaner napisał/a: |  	  | Taką samą konstrukcję miał makaron do tankowania swoich makarońskich butli. Jedynie końcówka z lewym gwintem jest tam ciut mniejszej średnicy i ten cały zestaw jaki Ty zbudowałeś, a ja kupiłem w PL pół roku temu do poskładania, to o dupę było rozbić, bo nie pasował do włoskiej butli. No ale czytając newsy z ostatniego roku widzę, że głupie makarony się nie wysadzają, jedynie tylko islamiści, to może nie będzie tak źle. Ważne, żeby tankować pustą butlę i zostawić odrobinę zapasu. Ja planowałem do pustej 10kg nalewać max 15 litrów i spać spokojnie. No ale końcówka nie pasowała i kuchenkę przerobiłem na kartusze, które kupię nawet w Chinach.
   Tam produkują.
   Drożej, ale spokój.
 W Z2 będzie butla pod auto.
   Też będzie spokój.
   | 
 Butlę trzeba ważyć. Do pustej 11kg wchodzi 21l gazu. Jeżeli zostanie ci jakaś część w butli, to butlę na wagę odejmij tarę którą masz nabitą na butli i z proporcji wylicz ile powinieneś zatankować. Nie widzę powodu żeby zaraz wylatywać w powietrze.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | LukF   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 31 Sty 2017
 Piwa: 551/433
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-12-05, 17:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ilość do tankowania naturalnie tak można wyliczyć. Dzięki. 
 Co do zakupu  legalnej butli do tankowania za 1 000PLN to w moim przypadku sens może mieć zakup 2 szt. za 2 000PLN... Bo niby jak  przy moich potrzebach mam używać jednej butli zwykłej i jednej do tankowania... Na  nartach w zimie na jednej butli nie da się wyżyć...
 A 2 000PLN to jednak za drogo. Mój patent z przejściówkami wyniesie z 200zl. Też na legalu
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | LukF   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 31 Sty 2017
 Piwa: 551/433
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-12-06, 14:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie odebrałem mój profesjonalny zestaw do tankowania butli. Razem z.adapterem do tankowania w PL, D, i dwie różne do  E zapłaciłem 180zł. Myślę, że warto. A czy było warto to napiszę po powrocie z Hiszpanii   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  |