Truma C6002 problem z praca z akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Roza
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil 770 HB
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 27 Mar 2010 Piwa: 103/18 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-12-25, 13:12 Truma C6002 problem z praca z akumulatora
|
|
|
Witajcie.
Mamy ogrzewanie Truma C6002 i podczas pracy z akumulatora i koniecznosci poboru duzego pradu (najwyzsze obroty) Truma po chwili wraca na najnizsze obroty i tak bez konca. Gdy podlaczyc prad 230V lub podczas ladowania z silnika Truma pracuje dobrze rowniez na najwyzszych obrotach. Nowe akumulatory same w sobie nie moga byc problemem. Ma ktos jakies pomysly.
Pozdrawiam swiatecznie |
_________________ "...wszyscy jesteśmy Grekami na wygnaniu..." |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2019-12-25, 13:50
|
|
|
Ja bym zaczął od sprawdzenia i wyczyszczenia wszystkich złączek, zwłaszcza masy, potraktować sprayem do usuwania tlenków metali. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-12-25, 17:39
|
|
|
Trzeba sprawdzić napięcie na słupkach akumulatora w czasie pracy Trumy.Wygląda to na zbyt małe napięcie w czasie maksymalnego poboru. Nowy akumulator, nie znaczy że jest DOBRY. W dzisiejszych czasach i przepisach ekologicznych, często już w sklepie akumulator to padaczka |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-12-25, 23:15 Re: Truma C6002 problem z praca z akumulatora
|
|
|
Roza napisał/a: | ...
Truma C6002...
wraca na najnizsze obroty i tak bez konca.
...
Ma ktos jakies pomysly.
|
Różyczko, C6002 to już mądra Truma. Wiatrak nawiewu jest sterowany na podstawie danych z czujników.
Ustalenie temperatury żądanej na pulpicie, powoduje nakaz jak najszybszego jej osiągnięcia. Jak czujnik "zgłosi" że żądana temperatura została osiągnięta, to następuje tryb utrzymania tej temperatury, dlatego nadmuch zwalnia i płomień maleje. Czujnik czuwa, jego dane na bieżąco są interpretowane przez elektronikę, która decyduje o intensywności nawiewu i płomieniu palnika gazowego. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-12-25, 23:48
|
|
|
Tak ale... Wtedy i na 230v było tak samo.
Ja stawiam na zaniki napięcia( tak najogólniej) Trzeba zmierzyć napięcie na wejściu prądu do urządzenia , po załączeniu. I zmierzyć napięcia na aku. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-12-26, 10:40
|
|
|
Jaki masz panel sterujący? W panelach tych czarnych z pokrętłem jest taka czerwona dioda, zapala się gdy truma się wyłącza awaryjnie i świeci ciągłym światłem na czerwono.
Jak mruga na czerwono a truma działa to znaczy że jest za niskie napięcie zasilające - zwróć na to uwagę!!! |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Roza
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil 770 HB
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 27 Mar 2010 Piwa: 103/18 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-12-26, 19:09
|
|
|
Dzieki wielkie za dotychczasowe odpowiedzi.
Bedziemy mierzyc to napiecie pod obciazeniem, ale akurat nie mamy czym (na wyjezdzie).
Problem wystepuje tylko przy pracy z akumulatora, gdy jest doladowywany z silnika lub 230V nie wystepuje ( do tej pory). Wyglada jakby na zbyt duzy pobor pradu do mozliwosci akumulatora? Tak mysle moze wentylator ma duzy opor i duze zapotrzebowanie na prad? Moze tym tropem?
Czerwona dioda nie miga podczas pracy, piec przechodzi w tryb podtrzymania mimo ze temperatura nie zostala osiagnieta. |
_________________ "...wszyscy jesteśmy Grekami na wygnaniu..." |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-12-26, 19:31
|
|
|
Roza napisał/a: | Dzieki wielkie za dotychczasowe odpowiedzi.
Bedziemy mierzyc to napiecie pod obciazeniem, ale akurat nie mamy czym (na wyjezdzie).
Problem wystepuje tylko przy pracy z akumulatora, gdy jest doladowywany z silnika lub 230V nie wystepuje ( do tej pory). Wyglada jakby na zbyt duzy pobor pradu do mozliwosci akumulatora? Tak mysle moze wentylator ma duzy opor i duze zapotrzebowanie na prad? Moze tym tropem?
Czerwona dioda nie miga podczas pracy, piec przechodzi w tryb podtrzymania mimo ze temperatura nie zostala osiagnieta. |
Najbliższy market budowlany i miernik za 20 zlotych. Droższy nie potrzebny Głównym problemem może być np brak wody w którymś akumulatorze, lub zwarta cela |
|
|
|
 |
Roza
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil 770 HB
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 27 Mar 2010 Piwa: 103/18 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-12-26, 20:06
|
|
|
Akumulator wykluczam, to samo na 3 roznych w tym zupelnie nowym |
_________________ "...wszyscy jesteśmy Grekami na wygnaniu..." |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-12-26, 21:10
|
|
|
no to masz kłopot. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-12-26, 21:23
|
|
|
No to trzeba robić pomiary i szukać. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-12-26, 21:28
|
|
|
Uj, to może być głębsza, ale zapewniam że pierdoła.
Na aku bez 230V i bez pracy alternatora szaleje.
Napięcie w instalacji pokładowej (12V umowne) podczas pracy silnika jak i z podłączeniem do 230V wynosi 13,8-14,4V a bywa że nawet 15,0V
Podejrzewam błąd interpretacji dostarczanego napięcia, stąd zachowanie oszczędnościowe. Jeśli elektronika otrzymuje do pracy wymagane np 12,2V a "widzi" 11,7V to też stara się oszczędzać energię z której korzysta.
Trzeba eksperymentować, pierwszym krokiem są pomiary napięcia na aku zabudowy podczas pracy silnika (alternatora), podczas podłączenia do sieci 230V (po dobie) i na końcu pomiar po odłączeniu dostawy energii = wyłączeniu silnika, odłączeniu od sieci 230V
.
Edit: Gewehr, qmplu, razem pisaliśmy, mi trochę więcej pisaniny więc dłużej zeszło
Ale fajnie że metodyka diagnozowania się pokrywa. To droga do sukcesu w rozwiązaniu problemu. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
Zaradek
stary wyga

Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Piwa: 13/9 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2019-12-26, 21:38
|
|
|
Miałem podobny problem ze swoją Trumą, taka różnica, że mój poec nie odpalał wcale jeśli napięcie było niższe niż 12,7V. Elektrozawór nie utrzymywał się w stanie otwartym. Cyknął i zamykał się ponownie. Oczywiście próba odpalenia kończyła się zawsze błędem.
Z braku czasu na większą rozkminę podłączyłem Trumę przez przetwornicę (step up step down) na której ustawiłem 13V. Problemy sie skończyły.
Zdaję sobie sprawę, że jest to raczej "proteza" niż usunięcie defektu ale póki co rozwiązuje problem całkowicie. |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/89 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2019-12-29, 22:09
|
|
|
A sprawdzałeś na pełnej butli ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Zaradek
stary wyga

Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Piwa: 13/9 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2019-12-30, 17:06
|
|
|
Jeśli pytasz mnie, to tak sprawdzałem na pełnej, półpełnej itd. |
|
|
|
 |
|