Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat Ducato 2,5 tdi 116 KM 1995 r. Wyskakuje 5 bieg&#129
Autor Wiadomość
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-03, 16:35   Fiat Ducato 2,5 tdi 116 KM 1995 r. Wyskakuje 5 bieg&#129

Witam,jesteśmy nadal w trasie i jak udało się już poprzednie usterki wyeliminować ( z pomocą forum) to przyszła kolejna. Ni z tąd ni z owąd nagle jak wrzucę 5 bieg to po kilku sekundach wyskakuje. Strasznie to irytujące. Oczywiście jak go wrzucę i mocno trzymam to auto normalnie jedzie na nim bez oznak jakiś awarii. Przejrzałem już dwie linki od lewarka do skrzyni. Wszystko wygląda ok. Zauważyłem regulację ale tylko przy lewarku i na lewej lince. Trochę to poregulowałem ale nic nie pomogło. Być może jest jakaś możliwość ustawienia? Może ktoś z was miał podobny problem. Z góry dziękuję za pomoc.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-03, 16:36   

... zapomniałem napisać że tak jest tylko na piątym biegu... wcześniej oczywiście było ok.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-01-03, 16:50   

Zajechałeś V bieg. Za wcześnie go wkładałeś i się wysypał. Przypadłość "nowych" kierowców ducato z silnikami Sofim :mrgreen: Już go nie używaj, to może da się uratować.
https://youtu.be/QwJz-7-Letk
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-03, 17:25   

Kurcze jestem kierowcą od wielu lat
..jak można .. zajechać 5 bieg...na autostradzie...😱😱😱 Jeszcze mam 400 km do domu i tylko autostrady nie da się jechać na 4 .
70 km h 👿
Naprawdę tak mogło się stać???
Za wcześnie tzn przy 70 km h go wrzucałem,!! To źle??
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-03, 17:26   

Jeśli tak to lipa😨😨😨
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-01-03, 17:36   

Te silniki mają mocny dół, a słabą V. Minimum 80km/h i dopiero ostatni bieg. Pomimo tego że to stare skrzynie, to koła są drogie i ja bym nie wkładałeł już do czasu naprawy tej V. Może da się uratować. Jeśli nie, to będziesz w plecy dwa kola V biegu i przesuwkę z synchronizatorem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-01-03, 17:38   

Zapomniałem napisać, że zamienniki się nie nadają. Muszą być oryginalne koła. Inaczej przejdziesz 1000km i powtórka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 358/496
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2020-01-03, 18:31   

Gewehr napisał/a:
Minimum 80km/h

Mi mechanik powiedział, że 90km/h :-P
Jestem świeżo po wymianie V biegu, ale wymieniłem na "szybką" V - efekt nie do opisania - nawet przy 110km/h da się normalnie rozmawiać bez wyciszonej kabiny, o wyścigach z TIRami nie wspomnę :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-01-03, 18:34   

Piszesz o DI. W DII już nie ma tego problemu :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-03, 19:17   

To teraz podstawowe pytanie...
Ile kosztuje taka ..naprawa..i czy długo trwa. Bo ja musiałbym do Polski przyjechać na tą wymianę. ( Mieszkam w Niemczech).
Ja wrzucałem koło 70 km/h.
Jak lecisz na autostradzie 100 i nagle trochę górka to jak masz 80 to trzeba wbijać 4 bieg?!?!?!
Ja trzymałem na piątce i ładnie jechał przecież po to jest turbo żeby szedł...🤔😱👿
Czy jeszcze są jakieś ważne rzeczy o których nie wiem?
Auto mam krótko i zrobiłem już łącznie 6000 km ( ostatni wyjazd czyli ten 4000 km i kilka awarii😱😱😱).
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-01-03, 19:24   

Generalnie nie można cisnąć na V poniżej 80-90km/h. Koszt naprawy, to jakieś 350-500 netto, plus olej i części. Cena zależy od regionu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-03, 19:40   

No właśnie,ciekawe ile te części...😉
Jak ktoś z was może polecić jakiegoś dobrego mechanika który by się podjął takiej naprawy to proszę napiszcie.
( Można pisać też na PW). Oczywiście dla mnie dobry region to tanio, solidnie i najlepiej strona Polski od strony Niemiec ( bym za długo na tej 4 ce nie jechał 😱😱😈😈).
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-01-03, 19:50   

Mieszkasz i zarabiasz w Niemczech, to rób tam i wspieraj ich gospodarkę. Nie bierz sobie tego co piszę zbytnio do serca :mrgreen: Poprostu pracując w Polsce, nie wyobrażam sobie jechać np. na Ukrainę naprawiać auto, bo tam taniej :spoko
Zresztą jak nasz zobaczy że dewizowiec, to cena 250% w górę :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-01-03, 20:43   

Nikita, to nie jest tak, że to Ty w ciągu 6kkm 5 bieg zarżnąłeś, uśmierciłeś itd. To jest efekt stylu jazdy od nowości tej skrzyni. Kamper waży i na ten defekt złożył się cały przebieg, objawił się w Twoich rękach, przy równie podobnym błędzie w użytkowaniu tego biegu.
Z drugiej strony, mój Autostar (peugeot 2,5TD-95KM) na 4ce rozkręcał się do 100/h + wrzut 5ki + tempomat i tylko utrzymywanie tej prędkości a nie osiąganie jej na ostatnim biegu. Jak trzeba było dało się docisnąć do 120 na krótko.
Pod górkę jak prędkość spadała o 10%, tempomat rozłączał się, to skutkowało wymuszeniem redukcji biegu niżej w odpowiednim momencie.
.
.
.
Gewehr napisał/a:
Zapomniałem napisać, że zamienniki się nie nadają. Muszą być oryginalne koła. Inaczej przejdziesz 1000km i powtórka.

Gewehr, za wiedzę, która innym ratuje złotówki/euro:

Porter.jpg
Plik ściągnięto 1982 raz(y) 28,33 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-01-03, 22:58   

Zamontuje nowe koła i nie zmieni stylu jazdy, to za 5-10 tysięcy powtórka. Przerabiałem nieraz ten temat :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***