Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat Ducato 2,5 tdi 116 KM 1995 r. Wyskakuje 5 bieg&#129
Autor Wiadomość
Wojciechu 
Kombatant


Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2013
Piwa: 159/151
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2020-01-04, 00:25   

Wszystko co piszecie jest prawdą. Mam to już za sobą. Koszt naprawy + części - drogo - bardzo drogo- 3,500 w Łodzi. Dziś 5-tka wrzucona tylko - grubo powyżej 3,200 obrotów ;)
_________________
prof-os

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-04, 01:08   

Wszystko rozumiem. Jeżdżę już od wielu lat i...
Te auto mam od niedawna ale jak pałuję je na 4 biegu to silnik mało z ramy nie wyskoczy przy 80 , oczywiście da się też 90 pojechać ale nie wyobrażam sobie go tak cisnąć. Często jest tak że jadę 80 i chcę wrzucić 5 i jechać szybko ale prędkość spada do 70 mam 5 i rozpędzam go do 120-130? To źle..?
Ktoś pisał że mechanik mu radził by 5 wbijać przy 90 km/h. To niewykonalne przy normalnej eksploatacji.
Poza tym te auta to dostawczaki niewierzę by tak się ktoś z nimi obchodził gdy były np. jako samochody firmowe na trasy.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-04, 01:12   

Ci co mieli ten bieg uszkodzony,to jakie mieli objawy?
Jeździli,jeździli i nagle trach,bieg wyskakuje i nie da się na nim jechać,czy coś zgrzytało,czy co? Jakie objawy mieliscie.
U mnie wszystko było ok a teraz bieg wyskakuje tzn. koła się rozwaliły a jak trzymam lewarek w tym położeniu c piąty bieg to jedzie... może u mnie to coś innego 🤔🤔🤔
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-01-04, 01:23   

Jest tak jak Ci napisałem. Przez dwadzieścia lat wymieniłem tych piątek z 50. Wiem co piszę. W busach problem problem mniejszy, bo nie latały załadowane po 3.5 tony z górką. Wyskocz na autostradę i trzymaj lewarek. W domu wydasz ze 3500 zlotych i będziesz bogatszy o nowe doświadczenia ;)
Film który wstawiłem przynajmniej widziałeś?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 14/9
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2020-01-04, 07:11   

Od siebie dodam, że w busach dochodzi do częstszej wymiany oleju w skrzyni biegów ze względu na przebieg czy też konieczność wymiany sprzęgła. W kamperach (w szczególności tych starszych) z dużym prawdopodobieństwem olej jeszcze może być fabryczny, albo ..... już go nie ma bo „wykapał” :lol:
Ma więc zatem zastosowanie teorii „jak dbasz, tak masz”.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-01-04, 08:48   

Jedz na IV nie podtrzymuj na siłę bo dalsza awaria i koszty większe.
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-04, 09:47   

Już w domu. Więc udało się dojechać. Nawet nie trzeba było wzywać ADAC :haha:
Teraz trzeba będzie naprawić. Temat można zamknąć.
Dzięki wam wszystkim za pomoc i radę.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-01-04, 14:02   

Napisz po naprawie co było i ile kasy wyszło finalnie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 360/502
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2020-01-04, 14:42   

nikita55 napisał/a:
Teraz trzeba będzie naprawić.

Jak chcesz, dam Ci namiary na dobrego fachowca, numery tel. masz w moim avatarku :spoko
Blisko granicy z D ;)
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-04, 14:48   

Będę informował na bieżąco...na razie muszę odpocząć w domu.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-01-04, 22:00   

nikita55 napisał/a:
...
na 4 biegu to silnik mało z ramy nie wyskoczy przy 80
...
mam 5 i rozpędzam go do 120-130
...
Ktoś pisał że mechanik mu radził by 5 wbijać przy 90 km/h. To niewykonalne przy normalnej eksploatacji.
...

Wykonalne. Ja 5kę wrzucałem jak na 4ce osiągałem prędkość docelową i zapinałem tempomat. Nie było z tym problemu.
Coś tu mi nie gra, za duża rozbieżność w przełożeniach 4 i 5 biegu, chyba dyferencjał*, może był wymieniany od innego auta o innym przeznaczeniu/przełożeniu. Są na tej przekładni różne przełożenia, dopasowywane do przewidywanego sposobu użytkowania np szybsze dla dużych przebiegów autostradowych osobobusach i wolniejsze ale silniejsze dla zadań budolokalnych + targanie ciężarów i przyczep.
.
* Dyferencjał to ostatnie stałe i niezmienne przełożenie napędu bezpośrednio na osie/koła z korektą trajektorii toru jazdy kół.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2020-01-04, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2020-01-04, 22:09   

Socale napisał/a:
Za duża rozbieżność w przełożeniach 4 i 5 biegu, coś tu mi nie gra, chyba dyferencjał, może był wymieniany
Nie dyfer a a kola 5-tego biegu :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-01-04, 22:25   

Edytowałem międzyczasie ale i tak coś nie gra.
Koła zębate 5 biegu, to jedno koło zębate i jego zatrybienie na stałym kole zębatym na tzw. choince.
Nie da się zmienić parametrów tylko dla 5 biegu na tym etapie. Choinkowe przełożenie (natarcie) jest stałe.
Chyba, bo zgłupłem.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-01-04, 22:43   

V bieg to dwa koła. Jedyny bieg który można modyfikować w tej skrzyni. IV bieg jest zawsze taki sam. Czyli koło na wałku atakującym i wałek sprzęgła z kołem na stałe. Jeśli jest problem rozpędzić auto na IV do 90km/h, to ma założone prawdopodobnie zbyt małe koła. Ewentualnie licznik przekłamuje i jest wtedy znacznie więcej jak 90 :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
onionskin
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-05, 15:03   

No idzie te 90 ale jest strasznie głosny i nie wiem czy to też zdrowe dla silnika.
W tej skrzyni biegów znalazłem u dołu korek spustu oleju na kwadrat ( nie wiem jaki jest muszę kupić jakis klucz. Czy ktoś wie jaki to rozmiar? Czy to jakiś standard?).
Ten korek spustu jest na zewnętrznej części skrzyni czyli od strony koła.
Drugi korek jest od wewnątrz czyli od środka auta jak gdyby. Jest trochę ponad ośką. Jest po zewnętrznej stronie na klucz sześciokątny a w środku taki sam kwadrat.
Czyli odkręcam górny i sprawdzam stan oleju ( z ciekawości).
A potem dolny spuszczam olej i boczny dekiel zdejmuję i oglądam co się rozwaliło...😨
Jak ktoś wie jaki to klucz na kwadrat to proszę o pomoc.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***