|
Fiat Ducato 2,5 tdi 116 KM 1995 r. Wyskakuje 5 bieg |
| Autor |
Wiadomość |
Wojciechu
Kombatant

Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2013 Piwa: 159/151 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2020-01-04, 00:25
|
|
|
Wszystko co piszecie jest prawdą. Mam to już za sobą. Koszt naprawy + części - drogo - bardzo drogo- 3,500 w Łodzi. Dziś 5-tka wrzucona tylko - grubo powyżej 3,200 obrotów |
_________________ prof-os
Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
 |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2020-01-04, 01:08
|
|
|
Wszystko rozumiem. Jeżdżę już od wielu lat i...
Te auto mam od niedawna ale jak pałuję je na 4 biegu to silnik mało z ramy nie wyskoczy przy 80 , oczywiście da się też 90 pojechać ale nie wyobrażam sobie go tak cisnąć. Często jest tak że jadę 80 i chcę wrzucić 5 i jechać szybko ale prędkość spada do 70 mam 5 i rozpędzam go do 120-130? To źle..?
Ktoś pisał że mechanik mu radził by 5 wbijać przy 90 km/h. To niewykonalne przy normalnej eksploatacji.
Poza tym te auta to dostawczaki niewierzę by tak się ktoś z nimi obchodził gdy były np. jako samochody firmowe na trasy. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2020-01-04, 01:12
|
|
|
Ci co mieli ten bieg uszkodzony,to jakie mieli objawy?
Jeździli,jeździli i nagle trach,bieg wyskakuje i nie da się na nim jechać,czy coś zgrzytało,czy co? Jakie objawy mieliscie.
U mnie wszystko było ok a teraz bieg wyskakuje tzn. koła się rozwaliły a jak trzymam lewarek w tym położeniu c piąty bieg to jedzie... może u mnie to coś innego 🤔🤔🤔 |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-01-04, 01:23
|
|
|
Jest tak jak Ci napisałem. Przez dwadzieścia lat wymieniłem tych piątek z 50. Wiem co piszę. W busach problem problem mniejszy, bo nie latały załadowane po 3.5 tony z górką. Wyskocz na autostradę i trzymaj lewarek. W domu wydasz ze 3500 zlotych i będziesz bogatszy o nowe doświadczenia
Film który wstawiłem przynajmniej widziałeś? |
|
|
|
 |
Horte
zaawansowany

Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 14/9 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2020-01-04, 07:11
|
|
|
Od siebie dodam, że w busach dochodzi do częstszej wymiany oleju w skrzyni biegów ze względu na przebieg czy też konieczność wymiany sprzęgła. W kamperach (w szczególności tych starszych) z dużym prawdopodobieństwem olej jeszcze może być fabryczny, albo ..... już go nie ma bo „wykapał”
Ma więc zatem zastosowanie teorii „jak dbasz, tak masz”. |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-01-04, 08:48
|
|
|
| Jedz na IV nie podtrzymuj na siłę bo dalsza awaria i koszty większe. |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2020-01-04, 09:47
|
|
|
Już w domu. Więc udało się dojechać. Nawet nie trzeba było wzywać ADAC
Teraz trzeba będzie naprawić. Temat można zamknąć.
Dzięki wam wszystkim za pomoc i radę. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-01-04, 14:02
|
|
|
| Napisz po naprawie co było i ile kasy wyszło finalnie. |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2020-01-04, 14:42
|
|
|
| nikita55 napisał/a: | | Teraz trzeba będzie naprawić. |
Jak chcesz, dam Ci namiary na dobrego fachowca, numery tel. masz w moim avatarku
Blisko granicy z D |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2020-01-04, 14:48
|
|
|
| Będę informował na bieżąco...na razie muszę odpocząć w domu. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-01-04, 22:00
|
|
|
| nikita55 napisał/a: | ...
na 4 biegu to silnik mało z ramy nie wyskoczy przy 80
...
mam 5 i rozpędzam go do 120-130
...
Ktoś pisał że mechanik mu radził by 5 wbijać przy 90 km/h. To niewykonalne przy normalnej eksploatacji.
... |
Wykonalne. Ja 5kę wrzucałem jak na 4ce osiągałem prędkość docelową i zapinałem tempomat. Nie było z tym problemu.
Coś tu mi nie gra, za duża rozbieżność w przełożeniach 4 i 5 biegu, chyba dyferencjał*, może był wymieniany od innego auta o innym przeznaczeniu/przełożeniu. Są na tej przekładni różne przełożenia, dopasowywane do przewidywanego sposobu użytkowania np szybsze dla dużych przebiegów autostradowych osobobusach i wolniejsze ale silniejsze dla zadań budolokalnych + targanie ciężarów i przyczep.
.
* Dyferencjał to ostatnie stałe i niezmienne przełożenie napędu bezpośrednio na osie/koła z korektą trajektorii toru jazdy kół. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
| Ostatnio zmieniony przez Socale 2020-01-04, 22:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2020-01-04, 22:09
|
|
|
| Socale napisał/a: | | Za duża rozbieżność w przełożeniach 4 i 5 biegu, coś tu mi nie gra, chyba dyferencjał, może był wymieniany | Nie dyfer a a kola 5-tego biegu |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-01-04, 22:25
|
|
|
Edytowałem międzyczasie ale i tak coś nie gra.
Koła zębate 5 biegu, to jedno koło zębate i jego zatrybienie na stałym kole zębatym na tzw. choince.
Nie da się zmienić parametrów tylko dla 5 biegu na tym etapie. Choinkowe przełożenie (natarcie) jest stałe.
Chyba, bo zgłupłem. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
| |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-01-04, 22:43
|
|
|
V bieg to dwa koła. Jedyny bieg który można modyfikować w tej skrzyni. IV bieg jest zawsze taki sam. Czyli koło na wałku atakującym i wałek sprzęgła z kołem na stałe. Jeśli jest problem rozpędzić auto na IV do 90km/h, to ma założone prawdopodobnie zbyt małe koła. Ewentualnie licznik przekłamuje i jest wtedy znacznie więcej jak 90 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 1 piw(a): onionskin |
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2020-01-05, 15:03
|
|
|
No idzie te 90 ale jest strasznie głosny i nie wiem czy to też zdrowe dla silnika.
W tej skrzyni biegów znalazłem u dołu korek spustu oleju na kwadrat ( nie wiem jaki jest muszę kupić jakis klucz. Czy ktoś wie jaki to rozmiar? Czy to jakiś standard?).
Ten korek spustu jest na zewnętrznej części skrzyni czyli od strony koła.
Drugi korek jest od wewnątrz czyli od środka auta jak gdyby. Jest trochę ponad ośką. Jest po zewnętrznej stronie na klucz sześciokątny a w środku taki sam kwadrat.
Czyli odkręcam górny i sprawdzam stan oleju ( z ciekawości).
A potem dolny spuszczam olej i boczny dekiel zdejmuję i oglądam co się rozwaliło...😨
Jak ktoś wie jaki to klucz na kwadrat to proszę o pomoc. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
|
|