Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat Ducato 2,5 tdi 116 KM 1995 r. Wyskakuje 5 bieg&#129
Autor Wiadomość
Misio 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Toskana 1,9 TD
Nazwa załogi: MisioKot
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 799/1217
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-08, 14:31   

Gewehr napisał/a:
Są solidne w stosunku do ceny. Również jak posiedzisz trochę nad aucie, to zawsze wróci na kołach. Czasem wolniej, czasem normalnie, ale zawsze na kołach :mrgreen:


W zeszłym roku wracałem z Węgier na czwartym biegu bo piątka się zbuntowała. Marcin wymienił ją, czyli dał jej nowe życie i lata dalej. :lol:
_________________
Pozdrawiamy - Danusia-Kotek i Henio-Misio

Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą...ks.Jan Twardowski
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
romanden 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato zabudowa Mizar 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Cze 2017
Piwa: 38/21
Skąd: Ukraina
Wysłany: 2020-01-10, 08:42   Re: Fiat Ducato 2,5 tdi 116 KM 1995 r. Wyskakuje 5 bieg&

nikita55 napisał/a:
Witam,jesteśmy nadal w trasie i jak udało się już poprzednie usterki wyeliminować ( z pomocą forum) to przyszła kolejna. Ni z tąd ni z owąd nagle jak wrzucę 5 bieg to po kilku sekundach wyskakuje. Strasznie to irytujące. Oczywiście jak go wrzucę i mocno trzymam to auto normalnie jedzie na nim bez oznak jakiś awarii. Przejrzałem już dwie linki od lewarka do skrzyni. Wszystko wygląda ok. Zauważyłem regulację ale tylko przy lewarku i na lewej lince. Trochę to poregulowałem ale nic nie pomogło. Być może jest jakaś możliwość ustawienia? Może ktoś z was miał podobny problem. Z góry dziękuję za pomoc.


Buło tak samo przed Sylwestrem, dobrze ze zajechałem na serwis.

Okazało się że nie odkręcona nakrętka. Gdybym jechał dalej, miałbym kłopot.

Za 30 minut i małą kase wszystko zostało naprawione

Nie trzeba zdejmować skrzynie biegów żeby to naprawić








To było zamieniono, pozwoliło odkręcić się nakrętce.





Widać, że było odkręcone, spacerovała V wprawo-wlewo.

Ostatnio zmieniony przez romanden 2020-01-10, 08:51, w całości zmieniany 4 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
romanden 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato zabudowa Mizar 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Cze 2017
Piwa: 38/21
Skąd: Ukraina
Wysłany: 2020-01-10, 08:47   

Mechanik mówił, że tak bywa, ale gdy odrazu zakrencić i zmienić tamtą rzecz na zdjęciu, to nic się nie stanie, gdybym jechał dalej, to tak, byłaby droga naprawa.

Koszt naprawy był 100 zł (i troche oleju dolewano było). Ale to na Ukrainie.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-10, 10:00   

Ja tak zrobiłem z 400 km...był sylwester i zaraz po nim musiałem wracać i nie było nawet czasu szukać mechanika,zajechałem do domu na północ...
Jutro chyba już rozbiorę ten dekiel i się okaże co i jak...
Oby niezbyt rozwalone to było 😱😱😱
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
romanden 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato zabudowa Mizar 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Cze 2017
Piwa: 38/21
Skąd: Ukraina
Wysłany: 2020-01-10, 13:52   

nikita55 napisał/a:
Ja tak zrobiłem z 400 km...był sylwester i zaraz po nim musiałem wracać i nie było nawet czasu szukać mechanika,zajechałem do domu na północ...
Jutro chyba już rozbiorę ten dekiel i się okaże co i jak...
Oby niezbyt rozwalone to było 😱😱😱


No.. ja przejechałem około 800 km :)
Masz jeszcze 400 ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-10, 21:42   

Ciekawi mnie czy mam ten sam defekt.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-11, 18:06   

Witam,
U mnie jednak wałek się nie rozkręcił tylko wydaje mi się że boczna część koła tego chyba na 58 zębów ( dużego) jest zużyta.

IMG_20200111_162829.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 377,31 KB

IMG_20200111_162221.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 480,29 KB

IMG_20200111_162157.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 300,79 KB

IMG_20200111_161506.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 505,18 KB

IMG_20200111_161533.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 370,52 KB

_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-11, 18:18   

Teraz pytanko. Skrzynia ma dekiel i uszczelkę w bardzo dobrym stanie. Czy przed złożeniem na gotowo muszę jeszcze uszczelniać na jakiś uszczelniacz typu Loctite czy ta uszczelka co jest to wystarczy?
Wałek się nie rozkręcił koła te na 35 i 58 zębów wyglądają na bardzo dobre. Tylko wieniec gdzie wchodzi przesówka ( w kole 58 zębów) wygląda na mocno wytarty ( tak mi się wydaje). Teraz pytanie... widziałem że można dokupić tylko te duże koło na 58 zębów. Czy jeśli się okaże że to jest zużyte mogę wymienić tylko je (😁) czy muszę w komplecie z tym mniejszym 35 zębów. Ze względu na koszty jeśli to nic złego ewentualnie tylko jedno zmienić. Nie wiem w jakim stanie jest ..przesówka..bo chciałem ją obejrzeć dopiero wtedy przy wymianie koła. Ewentualnie obrócić bo wydaje mi się że nie była obracana...
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2020-01-11, 19:21   

nikita55 napisał/a:
wygląda na mocno wytarty ( tak mi się wydaje).
Wymotuj - zainteresuj się przesuwką , bo prawdo podobnie ona sprawia problemy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-11, 20:16   

Przesówkę mogę obrócić a moje koło ma zużyty ten wieniec co przesówka na niego nachodzi bo nowy wygląda inaczej...🤔

Screenshot_20200111-201301~2.png
Plik ściągnięto 1033 raz(y) 269,52 KB

_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-01-12, 09:29   

Te koła zawsze parami. Daj zdjęcia Twojego koła w dobrej jakości, tak aby było widać zęby spinające. Jeśli nie próbowałeś jechać na V tak jak Ci pisałem, powinno wystarczyć przełożenie przesuwki. Koła kupuj tylko i wyłącznie oryginalne. Na zamiennikach nie pojeździsz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-12, 10:53   

Kurczę, myślałem że na tych moich zdjęciach dobrze widać że te zazębienia co przesówka wchodzi na nie jest zużyte ( jest na płasko mocny schodek i się świeci🤔). Na ostatnim zdjęciu jest nowe koło i widać na nim takie wycięcie i na brzegu taki ząbek. U mnie to jest starte....
Lepszych zdjęć nie mogę zrobić ( na razie) bo nie mogę odkręcić nakrętki ( jest na klej) przydał by się klucz pewnie😵
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2020-01-12, 10:55   

Przejechałem tak około 400 km,bo na autostradzie było ciężko na czwórce piłować...🙃
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-01-12, 11:07   

nikita55 napisał/a:
Przejechałem tak około 400 km,bo na autostradzie było ciężko na czwórce piłować...🙃


No to i koła. Jeśli trzymałeś lewarek ręką, to i widełki :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2020-01-12, 12:31   

nikita55 napisał/a:
myślałem że na tych moich zdjęciach dobrze widać że te zazębienia co przesówka wchodzi na nie jest zużyte ( jest na płasko mocny schodek i się świeci).

Na zdjęciu w pełnym wymiarze widać
Koło na zębach ma skosy (boki zębów są istotne , na zdjęciu zaznaczone ) ,
nawet dobra (idę o zakład ze jest bardziej zniszczona) przesuwka będzie wyskakiwała,
Rozebrać synchronizator , sprawdzić sprężynki , kulki czy dobrze-mocno trzymają przesuwkę w danej pozycji ,
sprawdzić - zmierzyć rowek na przesuwce i grubość widełek powinny do siebie pasować bez zbędnych dużych luzów , jak wspomniał Gewehr
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***