Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Upierdliwy błąd E517 H lub A
Autor Wiadomość
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 278/413
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-01-08, 22:42   Upierdliwy błąd E517 H lub A

TRUMA COMBI 6 i podobne.
Uwaga Koledzy na cwaniaczków konstruktorków/inżynierków od 7 boleści. Gnojki sobie wymyślili by z byle powodu umilić wydawanie kasy na serwis tej "Traumy".
Już dziś startowałem wieczorem do Uniejowa a tu psikus z ogrzewaniem: E517 H
Żadne zabiegi z zaleceń instrukcji nie pomagały. E517 H upierdliwie istniał, mimo że ewentualnych wad nie było, to ów błąd był, a wynikł z mojego dzisiejszego grzebania w prądzie.
Ok, sedno:
Jak resetem lub innym sposobem nie da się błędu skasować, to oznacza że serwis woła o waszą kasę a ja ich przechytrzyłem. Nie mam zdjęć bo sprawa nerwowa i gorąca na czas.
Temat w edycji uzupełnię o szczegóły i zdjęcia za kilka dni, tymczasem jak kogoś ten dramat dotknie, dzwońcie, piszcie, pomogę ile mogę na razie z pamięci.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
suzu4x4 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs T 7057
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 3/1
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2020-01-09, 10:01   

Socale napisał/a:
TRUMA COMBI 6 i podobne.
Uwaga Koledzy na cwaniaczków konstruktorków/inżynierków od 7 boleści. Gnojki sobie wymyślili by z byle powodu umilić wydawanie kasy na serwis tej "Traumy".
Już dziś startowałem wieczorem do Uniejowa a tu psikus z ogrzewaniem: E517 H
Żadne zabiegi z zaleceń instrukcji nie pomagały. E517 H upierdliwie istniał, mimo że ewentualnych wad nie było, to ów błąd był, a wynikł z mojego dzisiejszego grzebania w prądzie.
Ok, sedno:
Jak resetem lub innym sposobem nie da się błędu skasować, to oznacza że serwis woła o waszą kasę a ja ich przechytrzyłem. Nie mam zdjęć bo sprawa nerwowa i gorąca na czas.
Temat w edycji uzupełnię o szczegóły i zdjęcia za kilka dni, tymczasem jak kogoś ten dramat dotknie, dzwońcie, piszcie, pomogę ile mogę na razie z pamięci.



Kod błędu E517H oznacza najczęściej że po prostu skończył się gaz lub próbujesz uruchomić ogrzewanie przy zamkniętym zaworze gazu.

Nie było czasem tak że zresetowałeś panel lub kilkukrotnie próbowałeś skasować błąd przed usunięciem usterki (czyli zapewnieniem dopływu gazu) ??

Wówczas kod błędu zaczyna "mrugać" co powoduje zablokowanie urządzenia na 15 minut, trzeba odczekać piętnaście minut aż kod błędu będzie "świecić" ciągłym wyświetleniem, zapewnić dopływ gazu i dopiero skasować kod zgodnie z procedurą (nie resetować ani nie wyłączać panelu przed skasowaniem błędu)

jest to opisane w instrukcji ;)

Cytat:
Uwaga: Jeśli błąd 507, 516 lub 517 jest wyświetlany na panelu sterowania nagrzewnicy, włączanie i wyłączanie panelu sterowania nie pomaga. Nie usuwa to usterki, ale blokuje grzejnik na 15 minut. Grzałka jest również blokowana na 15 minut, jeśli błąd 507, 516 lub 517 zostanie usunięty czterokrotnie bez ustalenia zasilania gazem.


Usuwanie usterki 507/516/517 (przerwano dopływ gazu)

Kod błędu 507, 516 lub 517 miga, ponieważ grzałka jest nadal w 15-minutowym czasie blokowania. Prawdopodobnie było to spowodowane wyłączeniem panelu sterowania nagrzewnicy lub przerwaniem zasilania nagrzewnicy 12 V. Grzałka jest również blokowana na 15 minut, jeśli wyświetlona usterka zostanie usunięta czterokrotnie bez przywrócenia zasilania gazem.

Poczekaj 15-minutowy czas blokowania nagrzewnicy. W tym czasie nie należy wyłączać panelu sterowania grzejnika, a także nie przerywać zasilania.
Po upływie czasu blokady nagrzewnicy błąd jest wyświetlany na stałe zamiast migać. Można go teraz usunąć zgodnie z opisem w powyższym punkcie.


Cytat:



Odczytywanie kodu ostrzeżenia

–Pokrętłem / przyciskiem wybrać symbol.–Nacisnąć pokrętło / przycisk. Pokazywany jest aktualny kod ostrzeżenia. W oparciu o instrukcje poszukiwania błędów (od strony 18 i nast.) można ustalić i usunąć przyczynę ostrzeżenia.


Przyczyna została usunięta, powrót do poziomu ustawień–Nacisnąć pokrętło / przycisk.


TYLKO W TEN SPOSÓB KASUJEMY BŁĘDY !!! RESETEM NIE SKASUJEMY BŁĘDU TYLKO ZABLOKUJEMY TRUME NA 15 MIN


Cytat:
Przyczyna nie została usunięta, powrót do poziomu ustawień–Nacisnąć przycisk powrotu.

W tym przypadku ostrzeżenie nie zostaje potwierdzo-ne w panelu obsługi Truma CP plus, a symbol ostrzeże-nia nie znika. Dane urządzenie pozostaje w stanie ostrzegania. Pozostałe podłączone urządzenia można nadal obsługiwać.
Ostatnio zmieniony przez suzu4x4 2020-01-09, 15:00, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA CARADO PLA RollerTeam GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 70/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2020-01-09, 14:22   

Socale napisał/a:
Uwaga Koledzy na cwaniaczków konstruktorków/inżynierków od 7 boleści. Gnojki sobie wymyślili by z byle powodu umilić wydawanie kasy na serwis tej "Traumy".


Akurat to nie jest wymysł konstruktorów a unijnych urzędników. Nowa regulacja mówi że urządzenie gazowe po nieudanych próbach zapłonu ma się zablokować.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 278/413
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-01-09, 17:41   

Ok, zgoda. Przepisy, ale to nie o to chodzi by z powodu „braku gazu” jechać potem do serwisów.
Suzu, instrukcję wczoraj prawie zjadłem a przynajmniej nauczyłem się jej na pamięć. Technicznie tez jestem rozumny. Chyba :mrgreen:
No ale serio.
Żadna z procedur błędu nie wyłączyła.
W godzinę czasu nauczyłem się języka fińskiego i tak Fin mi pomógł.
Upierdliwy błąd obojętnie jaki ale jak jest nie wyłączalny z poziomu pulpitu, to trzeba wleźć
do centralki w Trumie i tylko tam można przekonać ją że już wszystko w porządku.
Jak zrobię zdjęcia to zapodam z opisem procedury. Tego w instrukcji nie ma, to już dla serwisów.
Pozdrowienia z cieplutkiego kampera :spoko
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
suzu4x4 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs T 7057
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 3/1
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2020-01-09, 18:34   

to opisz w wolej chwili w jaki sposób powstał ten błąd , czy świecił "na stałe" czy "mrugał"
oraz czy wykonałeś procedurę opisaną prze zemnie powyżej , bom ciekaw :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zlopp 
początkujący forumowicz

Dołączył: 13 Sty 2020
Skąd: Gdańsk-Zaspa
Wysłany: 2020-01-13, 18:09   

opisz w jakis sówb był ten bład moze były tego wieksze przyczyny
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
alpo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: w poszukiwaniu
Nazwa załogi: alpo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2013
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Luboń k/Poznania
Wysłany: 2020-01-14, 16:11   

procedurę dla wszystkich opublikował Elcamp na Campermajstrach na facebooku
_________________
alpo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
suzu4x4 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs T 7057
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 3/1
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2020-01-14, 17:58   

alpo napisał/a:
procedurę dla wszystkich opublikował Elcamp na Campermajstrach na facebooku


możesz rzucić jakimś linkiem ?? nie posiadałem nigdy FB więc nie bardzo wiem jak tam się poruszać bez konta
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
alpo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: w poszukiwaniu
Nazwa załogi: alpo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2013
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Luboń k/Poznania
Wysłany: 2020-01-15, 07:52   

Jeśli błąd się świeci wystarczy 2 krotnie nacisnąć pokrętło i błąd się skasuje

pozdrawiam
Darek Łuczak
_________________
alpo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
suzu4x4 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs T 7057
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 3/1
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2020-01-15, 10:10   

alpo napisał/a:
Jeśli błąd się świeci wystarczy 2 krotnie nacisnąć pokrętło i błąd się skasuje

pozdrawiam
Darek Łuczak


tyle to wiem, zresztą wynika to z instrukcji którą zacytowałem kilka postów wyżej :roll:

myślałem ze jakaś dodatkowa procedura o której pisał kolega @Socale , w takim razie czekamy jak opisze co spowodowało błąd którego nie dało się usunąć zgodnie z procedurą opisaną w instrukcji i jakie było skuteczne rozwiązanie ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 278/413
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-01-15, 18:48   

No więc dopełniam obietnicy. Zgodnie z tym co
kaimar napisał/a:
...
po nieudanych próbach zapłonu ma się zablokować.

tak się stało.
Problem tylko w tym że się nie odblokowało nawet po godzinie, mimo że gaz był włączony, napięcie zasilania podobne jak na foto, czynności kilka godzin wcześniej zakończone.
Jak pisałem tego dnia grzebałem w elektryce i e-zawór na zbiorniku raz był otwarty, raz zamknięty, pykało, otwierało, zamykało - bo grzebałem. Ogrzewanie było włączone, zbiornik gazu pełny ale sądzę że w powodu wahań i częstotliwości braku gazu centralka zwariowała.
Z pulpitu nie dało się błędu skasować, więc zacząłem szperać, gdzieś w Finlandii ktoś miał podobnie i...
Dostałem się do Trumy, odpiąłem dekiel.
Świeciła się zielona kontrolka, a czerwona mrugała sygnalizując błąd, ale jego numer nie pokrywał się ze wskazanym na wyświetlaczu. Jakaś rozbieżność.
A więc jak cokolwiek upierdliwie tkwi i nie daje się wyłączyć/skasować, ratunkiem może być odpięcie dekielka na Trumie, są tam 3 led, zielona, żółta, czerwona, tuż obok zielonej jest przycisk. Resetowałem w różny sposób, ale dopiero za którymś razem trafiłem w prawidłowy reset:
Zielona ma świecić, żółta nie, czerwona miga błyskami.
Przytrzymujemy przycisk tak długo aż zaświeci się żółta, puścić przycisk zanim żółta sama zgaśnie - inaczej reset nie udany i błąd nadal tkwi.
Od tamtej pory żadnych problemów bo nie bawiłem się w prądzie, ale teraz wiem, że nieregularne dostawy gazu, a w moim przypadku ze zbiornika LPG poprzez e-zawór ogłupiają centralę, dlatego wzywa serwis, który robi to co wytłuściłem.
Podczas prawidłowej pracy wszystkie 3 led świecą ciągle = prawidłowo.

IMG_0073.JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 533,26 KB

IMG_0052.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 450,42 KB

IMG_0068.JPG
Plik ściągnięto 2 raz(y) 367,7 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
suzu4x4 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs T 7057
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 3/1
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2020-01-15, 20:38   

stawiam wirtualne :kufel za rzeczowy opis , może się kiedyś przydać, choć mam nadzieję że nie bo już wykonałem wszystkie przeróbki i na chwilę obecną nic więcej nie planuję robić :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***