Otwarty przez: Banan 2021-12-16, 21:34 |
KONIEC PRZERab. BLASZAKÓW NA KAMPERY ? +opowieści fantastów |
Autor |
Wiadomość |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
|
|
|
 |
Fockewulf
trochę już popisał
Dołączył: 29 Sty 2020 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-01-30, 14:17
|
|
|
tolo61 napisał/a: | Hej
Każdy kamper jest dwuosobowy
Amen
|
To jakies podchwytliwe zagranie? |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2020-01-30, 14:25
|
|
|
Fockewulf napisał/a: | powinna byc na ten temat rzetelna informacja tak aby kazdy mógl podjąc świadomą decyzję jaką drogą pójdzie. | Twoje są rzetelne : Fockewulf napisał/a: | Wygląda to tak - diagnosta powinien klepnąć nam konwersje N1-M1 ze zmiana liczby miejsc na większą pojazdu tylko i wyłącznie na podstawie kwitu z jednostki uprawnionej. Wymóg ten jest na pewno od wspomnianego wyzej tekstu jednolitego czyli 2016r. |
2016 nie było mowy o spec. kempingowym ,
przede wszystkim mówił o zmianie ilości miejsc w ciężarowym
gdzie twoja rzetelność , a możne po prostu oszukujesz-kłamiesz
Fockewulf napisał/a: | Jezeli ktoś chce zrobic konwersje to niestety zostaje mu skorzystanie z firmy tym sie zajmujacej chociaz w zakresie samej drugiej linii, co pewnie tanie nie będzie... |
I tu dochodzimy do sedna sprawy
Tylko gdzie reklama tej firmy
która za nas przeskoczy niedogodności , bo tylko ona ma takie uprawnienia .
Zresztą ten przepis z 15 stycznia powstał dzięki lobbowaniu takich " firemek " które chcą mieć monopol ,
Ustawodawca ma to w czterech literach , kto będzie hojniejszy pod tego będzie pisane prawo |
|
|
|
 |
Fockewulf
trochę już popisał
Dołączył: 29 Sty 2020 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-01-30, 14:36
|
|
|
Rozszyfrowałeś mnie. Porażony twoją błyskotliwością wycofuje sie ze wszystkiego co napisałem |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2020-01-30, 14:40
|
|
|
Fockewulf napisał/a: | Rozszyfrowałeś mnie | Czytając twoje teksty , można taką tezę wysnuć
Najpierw ewentualnego klienta przekonać - urobić a później wcisnąć mu swoje usługi |
|
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-01-30, 15:06
|
|
|
Kolega Fockewulf w sumie nie oszukuje, ja w swoim rejonie nie zalegalizuje konwersji nawet dwu etapowej, OSKP nie chcą ryzykować , diagnosta niemal słowo w słowo przytoczył wszystko co pisał kolega, jedyna różnica to jest etap klepnięcia przez PiMOT. Z opisu diagnosty zrozumiałem że to oni robią badania. Problem legalizacji konwersji powróci, jak znikną diagności którzy podpisują się pod tym. A teraz kto może niech buduje i zmienia przeznaczenie . Ja miałem ochotę na kolejną budowę ale odpuściłem |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
jawy88
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Gru 2014 Piwa: 3/9
|
Wysłany: 2020-01-30, 15:21
|
|
|
wg mnie ,, niestety cały dział "Budujemy kampera " należy wziąć i skasować i zrobić ewentualnie jakieś bardzo ograniczone zaufane forum...bo te dyskusje do niczego dobrego nie
doprowadza.. |
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2020-01-30, 15:27
|
|
|
W Poznaniu jest firma która to robi od dawna Pisałem jakie są koszty Sorki jakie były bo byc może teraz wzrosły..
Kolego Fackewulf ja poważnie...bez przytyku
Jeżeli nie jeździłes to nie wiesz Jak pojezdzisz zrozumiesz
Kamper jest dwuosobowy blaszanka tym bardziej.
Co z tego że moje są cztero piecio osobowe zrobione uważam lepiej pod względem bezpieczeństwa niż nie jeden fabryczny
Nie zwiększe kubatury nie powieksze przestrzeni życiowej
Ale cóż takie jest życie....
Osobiście to ten przepis ,jak najbardziej mi pasuje.
Tak że nie myśl za dużo tylko przerabiaj i ciesz się wolnością i swoboda |
_________________ Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
 |
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Piotruś
zaawansowany
Twój sprzęt: ducato L4H2
Nazwa załogi: PiotrAsie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2012 Piwa: 25/47 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 2020-01-30, 15:50
|
|
|
Tak że nie myśl za dużo tylko przerabiaj i ciesz się wolnością i swoboda
Jak to mówią:mądrego warto posłuchać. |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-01-30, 16:46
|
|
|
Jeśli chodzi o cały ten problem ze zwiększeniem ilości miejsc i zmiany ich lokalizacji, to dla mnie najbardziej komfortowa sytuacja była by następująca. Kupuję sobie bazę nową lub z rynku wtórnego, następnie udaję się do firmy która wykonuje miejsca kotwiczenia foteli drugiego rzędu, następnie ustalamy jakie fotele montujemy ( kolor, składanie, regulacja, wymiary) . Otrzymuję gotową papierologię , certyfikaty, opinie, opisy, podpisy takie żeby nikt nigdzie nie mógł się przypierdzielić i niech to nawet kosztuje coś w okolicach 10 tyś pln. Niby drogo ale jak ma się wszystkie problemy z głowy to w sumie może nie tak drogo i żeby to było ujęte w przepisach , klarowne i proste. Następny krok to tylko wykonanie zabudowy i jedna wizyta na OSKP . Taki mój wyidealizowany świat |
|
|
|
 |
Fockewulf
trochę już popisał
Dołączył: 29 Sty 2020 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-01-30, 17:08
|
|
|
Miałem chwilkę i przysiadłem dokładniej do przepisów i muszę posypać głowę popiołem bo trochę sie rozpedziłem co do zmian w 2016 roku jakie wprowadził tekst jednolity.
Teraz wcale sie nie dziwię, ze diagności pogłupieli bo na interesujacy nas temat nic w tej ustawie nie ma
Jezeli chodzi o dokładanie siedzeń to mowa jest tylko w obrębie auta cięzarowego i autobusu. Ten diagnosta od karawanu którego linkowałem poległ własnie na tym - klepnął dodatkowe siedzenia w karawanie/cięzarówce. O konwersji na osobowy nic tam nie ma chyba dlatego taka wolna amerykanka na stacjach była od 2016. Także ci co zdążyli pomiedzy maja sporo farta bo niestety zmiana z 2019 rozpisała nas na drobne i na dzisiaj albo zostajemy z cięzarowa liczbą miejsc albo kosztowna zmiana. Ciekawe jakie wymogi były wczesniej ale nie chce mi sie już grzebać dalej bo to na dzisiaj bezprzedmiotowe.
Darku pimot nawet jak robi badania dodatkowych foteli i je zrobi, to Ci foteli przecież nie zamontuje bo ich laboratoria certyfikujące tylko badają. Stąd trzeba to robić przez pośredników którzy maja uznanie w oczach pimotu czy innych uprawnionych bo przecież jest ich chyba razem 11. |
|
|
|
 |
tolo61
Kombatant DUDI

Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2020-01-30, 18:02
|
|
|
DarekSzczecin
Popieram Ciebie też bym tak chciał, gdyby tylko była taka cena.... niestety cena bedzie wyższa znając nasze Polskie realia / monopol/
Stelaż podstawowy w OKB to koszt rzędu 2500-3000
W Poznaniu gość ma papiery Pimotu ,dozoru oraz pare certyfikatow jakie nie wiem bo nie dociekałem / kwota mnie powaliła /
Pytałem się w listopadzie o koszty . Podstawiasz auto oni robią , dają papiery i kasuja
Cena od 10000 / srednio 15000 netto, było w listopadzie /
Niestety przy tak dużej kwocie / ok 15-20% sredniej wartosci auta / każdy szuka innego rozwiązania .
I w tym wypadku / przy kamperze dwuosobowym / czytaj blaszak / problemu żadnego nie widzę
Przy trzyosobowym już gorzej... trzeba kombinować jeżeli,chce się mieć przejscie z szoferki do tyłu auta .
O kontrolach nie wspomnę bo z tym nigdy powtarzam nigdy nie miałem problemu.
W Polsce mnie nie zatrzymywali a za granicą nikt niczego oprócz zielonej karty nie chciał widzieć ,pomimo że raz nawet jechaliśmy w 5 osób.
Oczywiście inaczej by było, gdyby była kolizja lub wypadek....
Ale czyż ,nie może nas potrącić tramwaj, gdy idziemy polem na zakupy do Biedronki....
Mówimy , piszemy o fotelach , siedzeniach itp...dlaczego nie rozważamy rzeczy bardziej morderczych ...szafki wiszące ,stojące ,lodówki ,piecyki,półki, półeczki, stoły ,stoliki itp.... jakimi śrubami do czego z jaką siłą momentem przykręcane etc
Podczas kolizji czy wypadku Tu jest problem w przypadku kampera ,nie w fotelach
Który kamper ,by był w stanie konkurować z przerobioną / a tym bardziej zapiankowaną /blaszanką....myślę że żaden
|
_________________ Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
 |
|
|
|
|
 |
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-01-30, 19:08
|
|
|
Darek Szczecin napisał/a: | Kolega Fockewulf w sumie nie oszukuje, ja w swoim rejonie nie zalegalizuje konwersji nawet dwu etapowej, OSKP nie chcą ryzykować , |
Darek nie przesadzaj zalegalizujesz są jeszcze i u nas ludzie z otwartą głową.
W mojej opinii cały ten bajzel z przepisami to jak zwykle po to, by by było trudniej nie łatwiej, bo po co łatwiej. Po to, by kogoś móc złapać itd. |
|
|
|
 |
decumanus
weteran

Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 45/24 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2020-01-30, 23:42
|
|
|
Ale co kosztuje 10000-15000? Przecież zarówno stelaż od OKB jak i niemiecki który ja mam, jak i włoskie F.A.S.P. maja homologację do montażu w konkretnym modelu samochodu. Poparta testami zniszczeniowymi. Sa zdjęcia rysunki, protokoły,
Nie na moim przecież samochodzie.
Atesty są przeprowadzone przez certyfikowane jednostki badawcze.
I te stelaze/fotele nie kosztują 10-15 tys. tylko 3 - 5 bo niektóre są dość fikuśne. Kilka lat temu jak się okazało ze tylko w miejscach fabrycznych można mocować, producenci dorobili atesty. I taki fotel "zamontowany przez firmę z papierami" poparty testem na bank musi być zaakceptowany przez diagnoste. W Norwegii zaakceptowali, a na poczatku też odpowiedź była w stylu " paaaanieee teraz to nie wiadomo bo tylko fabryczne mocowania ble ble ble"
To za co pan chciał 15000? Za zrobienie homologacji samorobki?
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
 |
|
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-01-31, 00:21
|
|
|
No i super czyli mamy nowy kierunek i to cenny. Nadal nurtującym pytaniem jest, jak radzą sobie z ty problemem nasi krajowi producenci kampervanów ,
Na mój gust powinno to wyglądać następująco: Firma X tworzy ławkę (siedzenia) montuje sobie to do wzorcowej podłogi, przeprowadza testy statyczne dynamiczne i co tam jeszcze jest potrzebne, następnie otrzymuje na ten produkt homologację i produkuje. Do sprzedaży trafia produkt z instrukcją montażu w miejscach które wskazuje producent przy pomocy śrub podkładek dystansów i wszystkiego co uważają za konieczne. wywiercenie otworów i dociągnięcie śrub to chyba już może zrobić sobie nabywca |
|
|
|
 |
|