 |
|
Kamper na Fiacie Ducato 1, 2.0 benzyna plus gaz |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Iwaszko
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer, Fiat Ducato 1989r, 2,5 d
Dołączył: 03 Lut 2020 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-02-03, 23:29 Kamper na Fiacie Ducato 1, 2.0 benzyna plus gaz
|
|
|
Witam, proszę o waszą opinię na temat silników benzynowych w kamperach. Jakie są wady i zalety względem diesla. Szukam ducato wersja 1 z benzyną 2.0, ( ręczne ssanie jak w maluchu )i w sumie już mam upatrzonego ale mało jest informacji o tych silnikach. Samochód z 1987 roku. Stan kampera bardzo dobry, suchy, twarda podłoga, ściany , podwozie i zawieszenie zdrowe, zero rdzy, silnik bez żadnych wycieków sucharki. Brać benzynę z gazem czy szukać diesla, i np silnik TD czy wolnossący.
Z góry dziękuję za rzeczowe sugestie
Pozdrawiam
Piotr |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-02-03, 23:42
|
|
|
Jak jeszcze nie wypalone gniazda zaworowe po gazie to fajna opcja . |
|
|
|
 |
Piotr Iwaszko
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer, Fiat Ducato 1989r, 2,5 d
Dołączył: 03 Lut 2020 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-02-04, 08:04
|
|
|
LPG założony w 2018 roku. Więc raczej jest ok. |
|
|
|
 |
marcin traker
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012 Piwa: 3/1 Skąd: Piekary Śl
|
Wysłany: 2020-02-04, 08:26
|
|
|
Trzeba rozważyć dostępność części sil. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-02-04, 08:31
|
|
|
marcin traker napisał/a: | Trzeba rozważyć dostępność części sil. |
słabo ale nie niemożliwe |
|
|
|
 |
Piotr Iwaszko
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer, Fiat Ducato 1989r, 2,5 d
Dołączył: 03 Lut 2020 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
prolib
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer b544
Nazwa załogi: Sebiki
Dołączył: 16 Sty 2020 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-02-04, 12:27
|
|
|
Mam trafika z tym silnikiem tj.2.5 D ciapek z niego okrutny, ale motor nie do zajechania. Jak mi się nie chce biegu zmieniać to auto rusza z 3 tak samo jak z 1, ale demon predkosci to to nie jest. Z drugiej strony ekonomia 11 l ropy to wiecej forsy niz 16 lpg , nie wiem jakie przebiegi planujesz ,ale lepiej płn zamienić na obiad niż przypalić w cylindrach. Z 3 strony Hymer to Hymer klasa nawet w tych rocznikach. |
|
|
|
 |
Piotr Iwaszko
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer, Fiat Ducato 1989r, 2,5 d
Dołączył: 03 Lut 2020 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-02-04, 13:50
|
|
|
A co ewentualnie z wymianą silnika diesla na TD? Chyba jest to do zrobienia ?
Przebiegi raczej rodzinne. W tym roku chcemy pojechać do Rumunii na wakacje 2 tygodnie. Po za tym weekendowo |
|
|
|
 |
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 16/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2020-02-04, 14:21
|
|
|
mnie osobiście bardziej podoba się Tabert. Ale to fotki tylko i trzeba obejrzeć autka oba.
Układ wnętrza musi ci odpowiadać, silnik to drugorzędna sprawa.
Co do wymiany silnika to nie baw się w to. To koszty spore i zawsze już przeróbka (nigdy nie będzie to 100% TO).
Tak uważam (już trochę kamperów miałem i remonty główne też robiłem, z praktyki wiem , że przeróbki są fatalne w autach klasycznych) |
|
|
|
 |
Piotr Iwaszko
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer, Fiat Ducato 1989r, 2,5 d
Dołączył: 03 Lut 2020 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-02-04, 14:37
|
|
|
Ok, dzięki za ważną informację |
|
|
|
 |
chris_66
weteran
Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Cze 2007 Piwa: 16/36 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2020-02-04, 22:40
|
|
|
Piotr Iwaszko napisał/a: | Diesel vs benzyna który więcej wytrzyma, i z którym silnikiem nie balibyście się pojechać np do Grecji... ? |
stare klekoty raczej są muliste, nie wyobrażam sobie benzynowego silnika z tamtych lat - to nie ma prawa jechać
LPG to duże ryzyko dla sterego silnika, szczególnie przy starych instalacjach - w tym przypadku diesem o 200% pewniejszy i o 300% żwawszy
biorąc pod uwagę, że stare klekoty jeszcze możesz spotkac we wioskach to masz szanse na jakiegoś kowala co ogarnie awarię, na stare beznyny to chyba tylko na kustoszy w muzeach możesz liczyć
A sam kamper FFB to klasyka i łakomy kąsek |
_________________ Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często, i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu. |
|
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-02-05, 01:02
|
|
|
chris_66 napisał/a: | , na stare beznyny to chyba tylko na kustoszy w muzeach możesz liczyć
|
nie uważam siebie za kustosza w muzeum a 3 tygodnie temu ogarnąłem awarię w benzynie hobby 600 To są bardzo proste silniki i każdy mechanik a nie wymieniacz to ogarnie bez problemu , niektórych części trzeba może poszukać dłużej albo i dalej ale da się .... |
|
|
|
 |
chris_66
weteran
Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Cze 2007 Piwa: 16/36 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2020-02-05, 02:58
|
|
|
CORONAVIRUS napisał/a: | ....każdy mechanik a nie wymieniacz to ogarnie ...... |
tylko ciężko teraz takich znaleźć chyba, że w muzeum
oczywiście nie mówimy i kimś kto ma pojęcie i chęci do samodzielnego dłubania
z pytania raczej wynikało, że kolega chce kupić coś o czym nie ma pojęcia, więc założyłem , że drygu do mechaniki też nie będzie posiadał |
_________________ Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często, i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu. |
|
|
|
 |
Piotr Iwaszko
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer, Fiat Ducato 1989r, 2,5 d
Dołączył: 03 Lut 2020 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-02-05, 08:09
|
|
|
No niestety drygu du mechaniki nie posiadam, całe życie jazda służbowymi samochodami wykręciło mi ręce na lewą stronę :D Ale nie boje się uczyć
Myślę mimo wszystko bardziej w kierunku benzyny, choćby ze względu na normy dla diesli, szczególnie starych. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-02-05, 08:39
|
|
|
Piotr Iwaszko napisał/a: |
Myślę mimo wszystko bardziej w kierunku benzyny, choćby ze względu na normy dla diesli, szczególnie starych. |
sądzisz ,że są normy ograniczające w podziale na diesle i benzynę z dawnych lat ??? |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|