Vitaycie Koledzy.
Chciałbym regulować sobie wysokość tylnego zwisu. Mam poduszki z fabryki ale one mają stałe ciśnienie i tylko trzeba pilnować żeby wskazówki były na zielonym. Ok.
Taka koncepcja mi wpadła do głowy by sobie to regulować, ale nie wiem czy wykonalna i nasuwa się pytanie:
Czy zwiększając ciśnienie uniosę tył kampera np o 5-8cm wyżej niż stoi obecnie ze wskazówkami na zielonym?
Czym grozi przedawkowanie?
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2020-12-05, 21:55, w całości zmieniany 1 raz
Twój sprzęt: Master III Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
Wysłany: 2020-02-17, 21:08
Socale napisał/a:
Czy zwiększając ciśnienie uniosę tył kampera np o 5-8cm
Zależy jakia jest ich nominalna wysokość , obciążenie , ciśnienie ,
8 cm to raczej wyższe zdało by się dać ,
chyba ze obecne siedzą niżej niż powinny , ale to bu znaczyło ze są za słabe do masy , albo manometr źle skalibrowany .
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-02-17, 21:29
Ciśnienie utrzymuję po środku zielonego na obydwu wskaźnikach, tj okolice 2bar.
Pow 3,5 bar, to już zakres przekraczający pole zielone.
Zwis nie przykuca, cały tył jest zadarty do góry ale jest nisko i dosyć długi, stojąc na równym podłoga leci w dół do kabiny i zawsze muszę przodem na +5cm najechać.
Instalacja z fabryki, nie znam możliwości i danych, więc muszę się zastanowić czy poświęcając gwarancję mogę coś zyskać bo cel jest taki, by za pomocą przycisku dopompować i unosić długi zwis na stromych wjazdach/wyjazdach/podjazdach/dziczu.
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-17, 21:44
Poduszki mam po poprzedniku.Przy ciśnieniu 1,5 wyrażenie się unosi,mogę go podnieść dużo wyżej dmuchając więcej,ale wygląda mocno pochylony.
Podobno nie wolno jechać bez ciśnienia, bo poduchy ulegną zniszczeniu.
Twój sprzęt: Master III Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
Wysłany: 2020-02-17, 21:48
Cyt. z instrukcji busa
Ciśnienie maksymalne w układzie z ładunkiem pojazdu: 3-3,5 atm. (0,3 ÷ 0,35 MPa)
Ciśnienie minimalne w układzie jadąc nie załadowanym pojazdem:1-1,5 atm. (0,1 ÷ 0,15 MPa)
Ja mam około 2,5 i to fanie u mnie leci .3 - 3.5 jak jade to skacze ,za twarde u mnie .Przy długim zwisie to jak mało dopompujesz to tył leci do góry to normalka .Wszędzie jesteś mądry w tematach a tu takie pierdoły piszesz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 302/14 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-02-18, 05:33
zawieszenie pneumatyczne w pojazdach dostawczych ma za zadanie odciążyć zawieszenie mechaniczne i poprawić komfort jazdy.
podnoszenie i opuszczanie nadwozia pojazdu jest możliwe, ale ograniczone.
należy również pamiętać, że podczas jazdy z podniesionym zanadto nadwoziem zasięg świateł naszego pojazdu się znacznie skraca.
w samochodach ciężarowych i autobusach regulacja wysokości podnoszenia i opuszczania jest dużo większa.
zawieszenie pneumatyczne ma za zadanie samopoziomować się, oraz w przypadku pojazdów ciężarowych podnosić/opuszczać siodło podczas sprzęgania naczepy, podnoszenia/opuszczania całego pojazdu podczas wyjazdu lub wjazdu pod nadwozie typu BDF (zakres podnoszeni/opuszczania to prawie 20cm w jedną stronę), a w autobusach miejskich mamy tak zwany przyklęk - opuszczenie nadwozia o 5-10cm przy otwarciu drzwi podczas wsiadania i wysiadania pasażerów oraz w turystycznych podniesienie o 10-15cm podczas przejeżdżania przez progi zwalniające czy inne nierówności.
żeby poduszki powietrzne mogły w większym stopniu być regulowane muszą być inaczej zbudowane:
także w kamperach zawieszenie pneumatyczne może podnieść/opuścić nadwozie w ograniczonym stopniu, u mnie jakieś plus/minus 5cm (na poduszkach, bo koniec pojazdu unosi się więcej).
Poduszki pneumatyczne do pojazdu dostawczego.jpg a tak wyglądają poduszki w pojazdach dostawczych
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-02-18, 11:50
Wojtek , mam i miałem w kilku ( kilkunastu ) autach . Wszystko ci powiem jak to wygląda naprawdę w użyciu. Oparte to jest na wieloletnim doświadczeniu w używaniu.
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Ostatnio zmieniony przez MAWI 2020-02-18, 12:10, w całości zmieniany 1 raz
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-02-18, 18:56
MAWI napisał/a:
Wojtek , mam i miałem w kilku ( kilkunastu ) autach . Wszystko ci powiem jak to wygląda naprawdę w użyciu. Oparte to jest na wieloletnim doświadczeniu w używaniu.
A mogę jutro/pojutrze do Ciebie zadzwonić? Chciałbym najpierw zerknąć jakie mam tam poduchy i co pokazują zegary.
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum