opony do ducato |
Autor |
Wiadomość |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1175 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-23, 16:00
|
|
|
czasami robi sie hambrowanie resorow ale to daje drodki efekt ,sprawdz czy nie poluzowal sie nigdzie na trzymaniu i czy przedladki pomiedzy piorami sa na miejscu |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
IAAN
weteran
Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2009-04-24, 01:07
|
|
|
i tu jest problem po wymontowaniu z auta nabrał własciwego kształtu tz.3 górne pióra skierowane w górę 2 dolne proste nie wiem czy to nie jakaś dokładka w dokumentach mam jakąś instrukcje z wymiarami i sposobem montażu takiej doładki więdz rodzi się u mnie podejrzenie że to dokładka a kamper za cięzki sruby mocujące do ramy zawieszenie tylne resoru i przód resoru wyglądają jakby były nowe na zewnątrz skorodowane nie wiele po wykręceniu czyste ocynkowane ale czyste kamper ma 18 lat a nie wyglądają na ten wiek
rodzi się pytanie ile piór powinien miecfiat ducato model 14 na tlnym zawieszeniu 3 a może 5
u mnie przy 3 to raczej wygnie sie w drugą strone 2900kg pusty |
|
|
|
|
IAAN
weteran
Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2009-04-24, 01:09
|
|
|
i jeszcze jedno nie ma on przekładek pomiędzy piórami |
|
|
|
|
wbobowski
Kombatant moder
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Piwa: 353/133 Skąd: Lublin - Dąbrowica
|
Wysłany: 2009-04-24, 01:17
|
|
|
eler1 napisał/a: | Cytat: | # Znak M+S podkreśla wzmocnioną przyczepność, a nie pozycje typowej opony zimowej
# Możliwość zastosowania całorocznie w strefach z umiarkowaną porą zimną |
|
Własnie o tym napisałem w punkcie 1. i 2.
A M+S to opona błotno-śniegowa |
_________________ Włodek i Ela
Nasze kamperki
|
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2009-04-24, 10:17
|
|
|
bo przekładek nie ma, są tylko obrączki gumowe na tych któtszych piórach.
ducato 14 jako skrzynia czy bus ma 3-4 pióra w standardzie.
Twój ma dołożone pióro dodatkowe.
Ja mam u siebie 4 i jak auto stoi puste są wygiete w druga stronę.
można dołożyć poduszki pneumatyczne bądź sprężyny spiralne dodatkowo. potem wrzucę fotkę ze sprężynami. |
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2009-04-24, 10:33
|
|
|
KONSTRUKCJA W J5 DUCATO I C25 wlasnie taka jest...resor ma byc prosty...
jesli go przklepiesz...bedziesz mial zero komfortu..bedziesz jechal jak na wozie drabiniastym...tyl bedzie nie naturalnie podniesiony do gory..co utrudnia rowniez wchodzenie do zabudowy...
dodam..ze, jak kupilem J5 tez myslalem ze mam cos nie w porzadku...pojechalem do firmy od resorow..- trzeba klepac''
pojechalem do serwisu J5/NIE UATORYZOWANY ale tylko j5 sie zajmuja/FALENICA/ - TAK MA BYC...
jezdze 3rok..i wierze im..NIC SIE NIE DZIEJE..
dodam..ze dodatkowo z tylu woze skuter..
przed chwila cyknalem foteczki na dowod..jak u mnie to wyglada..
Zmiana rozmiaruObraz 002.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4102 raz(y) 59,04 KB |
Zmiana rozmiaruObraz 001.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4102 raz(y) 49,03 KB |
|
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2009-04-24, 11:46
|
|
|
mam identycznie, pływa jak gondola
i tył siedzi zdecydowanie niżej. |
|
|
|
|
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2009-04-24, 22:37
|
|
|
Mam podobnie,wierzyć mi sie na początku nie chciało ,że tak powinno być.Mój resor jest lekko wygięty lub prosty jak załaduje campera.Ale patrząc na odbojniki to resor powinien wygiąć sie jeszcze jakieś 7-10 cm żeby oś dotknęła gumy w( minus).Troche dziwnie to wygląda. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
|
|
|
|
|
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2009-04-24, 22:41
|
|
|
Niestety poduszki będą konieczne bo krzywo stoi i trzeba będzie to skorygować.Burstner kolegi też przechyla sie na prawo.Po lewej mam zbiornik na wodę ,ale jak naleje do pełna to dalej bardziej siedzi na prawo.Ciekawe jak wygląda z tymi sprężynami i od czego są te sprężyny? |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
|
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2009-04-24, 23:19
|
|
|
Tolo w swoim kamperku ma sprytnie zrobione usztywnianie resorów z tyłu. Poproście to może zrobi zdjęcie tego ustrojstwa. Chyba dałoby się coś takiego zrobić. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
IAAN
weteran
Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2009-04-25, 06:05
|
|
|
przekonaliscie mnie na tye aby nie kuc resorów a ponieważ je wymontowałem dostaną nowe tuleje gumowe |
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-04-25, 09:40
|
|
|
Irek napisał/a: | przekonaliscie mnie na tye aby nie kuc resorów a ponieważ je wymontowałem dostaną nowe tuleje gumowe | jak troszkę przekujesz nic im nie będzie i jakiś czas będzie dużo lepiej - przecież resory nie są wieczne jakaś regeneracja raz na 20 lat by im się przydała - a co do wzmocnienia ja proponuję dołożyć poduszki |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2009-04-27, 11:24
|
|
|
znajomy ma coś takiego, nie zrobiłem fotki górnego mocowania sprężyny...
sprężyny muszą być odpowiednio długie, mogą być np od mercedesa W124 ale przednie bym wstawił, tylnie mogą byc za miękkie. Kwestia sprawdzenia
kwestia dorobienia kielichów czy kupić gotowe tłoczone czy bawić się w spawanie.
i chyba najprostszy i najtańszy sposób na rozwiązanie tego problemu , poduszki pneumatyczne to 1500zł....
a tak dwie sprężynki max 100zł + gumy pod nie 80zł i do zrobienia pozostają mocowania, które najprościej odciąć od amortyzatora
wszystko w temacie |
|
|
|
|
IAAN
weteran
Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2009-04-27, 22:49
|
|
|
resory zostały w warsztacie odbiór w srode bedą nowe tuleje dodatkowe pióro i lekkie przekucie zobaczymy jaki efekt przyniesie |
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-05-04, 19:37
|
|
|
Wracając do opon założyłem do swojego 195/75R16 FULDA CONVEO TOUR jak na razie jestem zadowolony(pierwszy wyjazd 350 km)są ciche.Starym podziękowałem bieżnik miały jeszcze głęboki, ale były stare (czytaj 16 lat). |
_________________
|
|
|
|
|
|