| energoblok ?? problem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kriscobra   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Knaus TRAVELLER - Fiat Ducat0 '92
 Dołączył: 26 Kwi 2020
 Skąd: Kołobrzeg okolice
 
 | 
            
               |    Wysłany: 2020-04-28, 21:39   energoblok ?? problem |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, sprawa dość pilna a nie wiem nawet jak to szukać...
 posiadam chyba energoblok - CBC-Kn3-V1 firmy Cramer
 
 Sytuacja jest następująca:
 
 kamper podłączony do 230V, ładują się akumulatory ale nie ma prąd 12V w budce...
 Nic nie działa, pompa, światła, trumy itp.
 
 Tylko co jakiś nieokreślony czas, coś pyknie cichutko ze dwa razy w energobloku i jest prąd na budzie przez kilka czasami kilkanaście sekund po czym znowu brak...
 
 W szoferce prąd jest ale to idzie z aku rozruchowego.
 
 Może ktoś podpowie poprowadzi co siadło? Jak kupowałem i wyjeżdżałem po zakupie to wszystko działało, a po dojechaniu do domu już tylko czasowo działa.
 
 Bezpiecznik w energobloku (szklany) jest ok.
 
 Dziękujemy za podpowiedzi
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Gewehr   weteran
 
  
 Pomógł: 39 razy
 Dołączył: 30 Paź 2013
 Piwa: 226/114
 Skąd: AmWarsztat.pl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-28, 22:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak jest nie podłączony do 230V to 12V jest? Jakie jest napięcie na akumulatorze zabudowy? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | kriscobra   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Knaus TRAVELLER - Fiat Ducat0 '92
 Dołączył: 26 Kwi 2020
 Skąd: Kołobrzeg okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-28, 22:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak jest podpięty do 230V to tylko czasowo jest 12V. Jak nie jest podpięty od 230V to podobnie czyli tylko krótko czasowo jest 12V.
 W obu przypadkach bardzo nie regularnie...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | koko   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 19 Sty 2007
 Piwa: 71/31
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-30, 07:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | moim zdaniem padniety jest aku pokładowy |  
				| _________________ KoKo
 Piszę tylko merytorycznie.
 Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Gewehr   weteran
 
  
 Pomógł: 39 razy
 Dołączył: 30 Paź 2013
 Piwa: 226/114
 Skąd: AmWarsztat.pl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-30, 07:44 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | koko napisał/a: |  	  | moim zdaniem padniety jest aku pokładowy | 
 Też jestem tego zdania. Dlatego pytałem o napięcie na akumulatorze.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | kriscobra   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Knaus TRAVELLER - Fiat Ducat0 '92
 Dołączył: 26 Kwi 2020
 Skąd: Kołobrzeg okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-30, 08:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Napięcie raczej prawidłowe np: 12,63V po kilku dniach od ładowania i używaniu kilka razy pompy oraz czasem oświetlenia pokładowego. 
 Test aku pod obciążeniem wykazał jego sprawność na min. wprawdzie (200A dla aku 65Ah)...
 ...ale czemu podczas użytkowania na postoju i podpięciu do 230V, pracy na prostowniku i teoretycznie naładowanym po czasie aku - problem nadal występuje?
 
 Dodam, że sprawdzałem poprawność działania pompy i oświetlenia oraz urządzeń Truma - podałem prąd 12V bezpośrednio na kable pomijając energoblok - wszystko hula aż miło.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Roberto   weteran
 
  
 Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
 Nazwa załogi: techserwis
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 25 Lip 2013
 Piwa: 69/30
 Skąd: Elbląg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-30, 10:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nie wina akumulatora. Energobloki bardzo często sterują podawaniem napięcia za pomocą przekaźników, które często szwankują. Dlatego słyszysz czasem "cykanie". Być może problem nie leży w samym przekaźniku, a w jego wysterowaniu.
 Jeśli masz o tym jakieś pojęcie to na schemacie (widziałem jakieś w necie) prześledź trasę od akumulatora do któregokolwiek urządzenia i sprawdź czy po drodze nie ma przekaźnika sterowanego "głównym" przełącznikiem.
 Może ten główny włącznik niedomaga...
 |  
				| _________________ pozdrawiam
 Robert
 
 PS.
 Używajcie polskich znaków !!  Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
   
  |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | koko   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 19 Sty 2007
 Piwa: 71/31
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-30, 14:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie jak v spada 10,5v odcina napięcie na pokład sprawdż napięcie w aku w momencie braku na pokładzie |  
				| _________________ KoKo
 Piszę tylko merytorycznie.
 Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | kriscobra   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Knaus TRAVELLER - Fiat Ducat0 '92
 Dołączył: 26 Kwi 2020
 Skąd: Kołobrzeg okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-04-30, 20:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za odpowiedzi. 
 Napięcie nie spada aż tak znacznie. Tak sobie myślę jak kolega wyżej pisał, że to przekaźnik.
 Wkrótce to postaram się sprawdzić - energoblok już wymontowany i czeka w domu.
 
 Natomiast zrodziła się taka oto koncepcja:
 Wszystkie urządzenia pokładowe które były zasilane przez energoblok TERAZ są zasilane bezpośrednio za akumulatora podpiętego do kostki która wychodziła z aku.
 Natomiast ładowanie aku realizowane jest na postoju - prostownikiem automatycznym (który trzeba włączyć ręcznie ale energoblok również trzeba było).
 
 Pytanie nr 1 - czy to nie szkodzi czemuś?
 Pytanie nr 2 - czy oryginalny alternator jest przystosowany do ładowania 2 aku? (pokładowego i swojego rozruchowego do silnika?)
 
 
 
 
 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  | 
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Możesz ściągać załączniki na tym forum
 
 | Dodaj temat do ulubionych
 Wersja do druku
 
 
 |