Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Benimar Tessoro 442 NK - dlaczego padło na niego
Autor Wiadomość
orkaaa 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2020-02-11, 16:05   

Fajny petent z wewnętrzna zasłoną. Wróciłem z 10 dniowego wypadu na narty. Zwykła zasłonka / na wyposażeniu / jest krótka. Wiec aby uszczelnić wrzuciłem kurtki na noc aby koło foteli uszczelnić. Widoczna różnica. W planach tak jak u Ciebie uszycie zasłony pełnej. Używam oryginalnej zewnętrzne zasłony na przód i dodatkowo zewnętrznej szytej zasłony na przód i całe drzwi. To ze nie paruje to jedno ale także dużo cieplej. Latem używam tej zrobionej przez siebie zasłony zewnętrznej. Składa się z trzech części 2x drzwi i przednia szyba. Łączą się na rzepy. Na zewnątrz ortalion biały w środku alumata. Zima z alumaty zrobiłem wkładki do wszyskich okien, także dachowych i przedniego wielkiego nad szoferką . Zrobiłem także zaslone drzwi bocznych z koca /w środku koc termiczny -ratunkowy/. Przymocowane wszystko na paski rzepów. Widoczna różnica w temperaturze. Oglądałem takze filmy z pobytu w Norwegii czy Kanadzie. Oni na noc robią to samo. Tylko zamiast alumaty mają profesjonalne jakby poduszki wkłady do okien. I z tego samego zrobiona zasłona pomiędzy kabiną a częścią mieszkalną. A jeszcze dla wątpiących w ogrzewanie z diesla. 10 dni bez prądu. Co trzy dni przejeżdżałem między stokami około 100 km. Prądu z akumulatora wystarcza na 24 godziny. Ogrzewanie na 22 stopnie przy temperaturze zewnętrznej od -1 do -7. Po 24 godzinach silnik pracował z rana pół godziny i wieczorem godzinę. I po tej probie zrezygnowałem z zakupu generatora. Jeśli komputer pisze prawdę to na godzinę pracy silnika wychodzi 0,7 litra. Przy dwóch godzinach 1,5 litra x 5,50 = ok 8 złotych. Jeśli nie potrzebujemy prawdziwej elektrowni to zakup generatora który wazy i tez pali 0,5 na godzinę nie ma sensu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2020-02-11, 16:14   

andi at napisał/a:
że nie wolno tankować na CPN
W Pl jest całkowity zakaz tankowania butli turystycznych-domowych na stacjach paliw (CPN) , i nie istotne jest , jak napisałeś że:
( one są specjalnie dostosowane do tankowania na CPN )
Ale przepisy swoje a życie swoje :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
suzu4x4 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Dethleffs T 7057
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 6/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-02-11, 17:41   

andi at napisał/a:

A skąd takie wnioski że nie wolno tankować na CPN .


z doświadczeń własnych no i takie są przepisy :ok

andi at napisał/a:
One są specjalnie dostosowane do tankowania na CPN https://www.lpgshop.co.uk...tle-difference/


wiem ponieważ sam taką posiadam :bigok

20200204_215046_resized_1.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 167,33 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cario14 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442NK - 2020
Nazwa załogi: Paliki
Dołączył: 19 Paź 2015
Piwa: 2/1
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-05-01, 11:23   

marcincin napisał/a:
Pudełka z ikei są wytrzymałe spokojnie można całkiem ciężkie pudło postawić na drugim (choć oczywiście staram się najcięższe rzeczy pakować jak najniżej) - w jednym pudle trzymam narzędzia, złączki, saperkę, lejek, itp. Pozostałe to w zależności od wyjazdu np. jedzenie, które nie mieści się w lodówce, drobne sprzęty sportowe które dzięki temu nie rozchodzą się po garażu. Ubrania trzymamy w torbach elastycznych z expresami - trochę mniejsze od nebieskich z ikei - są węższe, ale wyższe - dwie takie torby idealnie wchodzą na spód naszej szafy. Zimowe ubrania, których jest dużo pakujemy w przezroczyste torby na pościel/poduszki (także z ikei) i wozimy w garażu. Torby z zimowymi ubraniami przechodzą przez "otwór komunikacyjny" - sięgamy po nie bez wychodzenia.


Marcin prośba o kontakt na PW mam kilka pytan w sprawie Benimara bo chcę kupic identycznego a cos mi moich wiadomosci PW nie puszcza :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 33/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-05-13, 21:48   

Otrzymałem zapytanie na priv dotyczące wysokości garażu i przestrzeni nad łóżkiem w skrajnych pozycjach (w modelu Tessoro 442 wysokość tylnego łóżka jest regulowana). Wrzucam dane do tego wątku - może komuś jeszcze się przydadzą.
Łóżko nad garażem jest regulowane w zakresie ok 30 cm. W skrajnej pozycji (max podniesione) wysokość przestrzeni od materaca do sufitu to ok 85 cm, wysokość garażu to 125 cm, wysokość otworu rewizyjnego (po zdemontowaniu maskownicy) [otwór pozwalający na dostęp do wnętrza garażu z wewnątrz zabudowy] = 30 cm.
W pozycji łóżko max obniżone wysokość garażu wynosi 95 cm, wysokość materac-sufit - 115 cm, wysokość otworu rewizyjnego 0 cm. Łóżko może być używane w dowolnej pozycji - nie trzeba go obniżać idąc spać - u nas łóżko cały czas znajduje się w jednej pośredniej pozycji, w której wysokość otworu rewizyjnego wynosi 24 cm. Taka wysokość pozwala mi na dostęp do pudeł w garażu z wnętrza kampera i przy tej wysokości krzesła turystyczne transportowane są w pozycji pionowej.

lozko_min.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 34,58 KB

rewizja.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 72,46 KB

_________________
Marcincin
Ostatnio zmieniony przez marcincin 2020-05-13, 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
KMW;CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 117/82
Skąd: Gliwice - przelotem
Wysłany: 2020-05-13, 21:56   

marcincin napisał/a:
.....Taka wysokość pozwala mi na dostęp do pudeł w garażu z wnętrza kampera i przy tej wysokości krzesła turystyczne transportowane są w pozycji pionowej.


A jak wyglada możliwość przewozu rowerów ? Wchodzą bez demontażu ? Wejdą trzy ? :-P
Rozważam w przyszłości zmiane mojego ale warunkiem jest duży garaż z możliwościa przewozu rowerów . Czy producent w garażu dodaje uchwyty w wyposażeniu ?
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 33/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-05-13, 22:10   

MILUŚ napisał/a:
marcincin napisał/a:
.....Taka wysokość pozwala mi na dostęp do pudeł w garażu z wnętrza kampera i przy tej wysokości krzesła turystyczne transportowane są w pozycji pionowej.


A jak wyglada możliwość przewozu rowerów ? Wchodzą bez demontażu ? Wejdą trzy ? :-P
Rozważam w przyszłości zmiane mojego ale warunkiem jest duży garaż z możliwościa przewozu rowerów . Czy producent w garażu dodaje uchwyty w wyposażeniu ?


Przy 125 cm wysokości garażu rowery zmieszczą się bez demontażu - dwa na pewno. Z trzecim może być problem na szerokości - podłoga garażu nie jest równa, część nad ramą samochodu jest wyższa o ok 15 cm. Wszystko zależy od typu roweru. Producent dostarczył szynę z regulowanymi uchwytami - szyna jest zamontowana na przełamaniu podłogi przy ramie. Do stabilnego osadzenia rowerów taką samą szyną trzeba zamontować z drugiej strony, lub pobawić się w uchwyty rowerowe dokręcone do podłogi - pamiętam, że Joko coś takiego zrobił dla swoich rowerów.
Ja akurat w transporcie demontuję koła w moich rowerach - więcej przestrzeni zostaje w garażu na inne rzeczy, a montaż kół ze sztywnymi osiami to przysłowiowa chwila.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
MILUŚ 
Kombatant
KMW;CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 117/82
Skąd: Gliwice - przelotem
Wysłany: 2020-05-13, 22:25   

No to po Twoich uwagach Benimar awansował w moim rankingu :bigok
Serdeczne dzięki :piwo:
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bania 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Cze 2020
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-06-22, 18:41   

Witam,
Jestem na etapie oczekiwania na przyjazd 442. Chciałem dobrać akumulator do części mieszkalnej. Mam ogromną prośbę czy mógłbyś zmierzyć skrzynię pod siedzeniem jaki wymiar akumulatora tam wejdzie? Sprzedawca mówi że max 35 długi na 19 wysoki. Ciężko jest dobrać coś o większej pojemności żeby tam pasowało dlatego potrzebny jest mi dokładny wymiar do milimetra żeby klapa się zamknęła. Niestety nie stoi obecnie żaden nowy na salonie ani nie znalazłem info w specyfikacji.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 33/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-22, 21:50   

Bania napisał/a:
Witam,
Jestem na etapie oczekiwania na przyjazd 442. Chciałem dobrać akumulator do części mieszkalnej. Mam ogromną prośbę czy mógłbyś zmierzyć skrzynię pod siedzeniem jaki wymiar akumulatora tam wejdzie? Sprzedawca mówi że max 35 długi na 19 wysoki. Ciężko jest dobrać coś o większej pojemności żeby tam pasowało dlatego potrzebny jest mi dokładny wymiar do milimetra żeby klapa się zamknęła. Niestety nie stoi obecnie żaden nowy na salonie ani nie znalazłem info w specyfikacji.


18.5 x 36.5 x 12 (sz x dl x wys). Mój obecny 90Ah ma wysokość ok 17cm. 19 wejdzie na styk. Zawsze można skrzynkę usunąć i zamiast niej dać coś pod sam akumulator. Bez skrzynki można pokombinować z dłuższym aku, ale bez demontażu siedzenia to nie mogę sprawdzić ile jest zapasu. Nie rozumiem o jakiej klapie napisałeś. Aku nie jest zamykany od góry - ograniczeniem jest wysokość obrotnicy siedzenia.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bania 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Cze 2020
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-06-23, 11:31   

12cm wysokości ? to absurdalnie mało, 19 to jeszcze się zgodzę.
Generalnie jest straszny problem z kupnem akumulatora większego niż 100Ah (a nawet z tymi jest problem).
Postanowiliśmy postawić na LiFePO4 ze względu na wagę po 442 ma dosyć dużą masę a wyposażony w klimę, automat, zawieszenie, solary, bagażniki rowerowe, przetwornice itp, itd... W zasadzie trzeba by jechać w pojedynkę żeby zmieścić się w 3,5T.
Niestety wszystkie aku 100, 120, 140... są albo z wysokie albo za długie. Nie wiem jaki spryciarz przemyślał tą lokalizację na aku ale jest to trochę irytujące, że trzeba demolować kampera żeby założyć podstawowe akcesorium jakim jest akumulator pokładowy. Swoją drogą to jak przyszło do wyboru szczegółów wyposażenia byłem w ciężkim szoku, że producent w najwyżej konfiguracji pojazdu łącznie z fabrycznym solarem na dachu nie daje akumulatora pokładowego. Co w takim razie ma zasilać ten pakietowy solar, akumulator silnikowy ?
Koniec końców dystrybutor Benimara z TG zamówił akumulatory z Chin pod wymiar 120Ah. Cóż to będzie zobaczymy...
Chyba rozmineliśmy się z miejscem montażu :) Ja myślałem o pokładowym w części mieszkalnej pod "5" fotelem pasażera gdzie modyfikuje się kanapę. Myślałem, ze to jest miejsce fabryczne nie pod fotelem pasażera z przodu (tam mniemam, że jest aku silnikowe).
Dziękuję za odpowiedź
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 33/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-23, 21:46   

Trochę rozmijamy się w kwestiach technicznych:
1. Prosiłeś o podanie wymiaru skrzynki na dodatkowy aku. Skrzynka ma taki wymiar jak napisałem. To że ma wysokość 12 cm nie przeszkadza aby włożyć do niej wyższy aku. Ona nie jest zamykana od góry. Mój aku pokładowy z niej wystaje i tak to zostało zaprojektowane.
2. Aku rozruchowe umieszczone jest pod fotelem kierowcy. Aku pokładowe pod fotelem pasażera. Zmieszczą się tam dwa aku 90 Ah o wymiarach 35 x 18.5x 19.
3. Aku pokładowe (jedno) jest standardowym wyposażeniem kampera. Bynajmniej było jak ja kupowałem i nic za to nie płaciłem.
4.No i pytanie po co Ci dwa ciężkie kwasiaki? Jeden z solarem sezon letni ogarnie (przy standardowych odbiornikach). Jak potrzebujesz więcej z jakiś powodów (jesteś doświadczonym kamperowcem i wiesz co potrzebujesz) to LiFePo4. Jeśli Ci się tylko wydaje, że będziesz potrzebował to nie kupuj dwóch. Przekonaj się najpierw co Ci potrzeba.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bania 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Cze 2020
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-06-26, 17:57   

Witam,
Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Jestem jeszcze zielony a też ciężko rozmawia mi się o samochodzie który do mnie nie przyszedł.
Od tego roku benimar postanowił chyba oszczędzić na akumulatorze i w wyposażeniu jest tylko silnikowy. Dzwoniłem do dwóch przedstawicieli bo byłem mocno zdziwiony. Do tego cały czas byłem przekonany, że miejsce na akumulatory jest w części mieszkalnej pod kanapa a nie pod fotelem pasażera.
Postanowiłem postawić na lifepo4 z kilku powodów. Akumulatory mają same zalety do tego ważą połowę tego co żel czy agm, ilość cykli, rozładowanie... Pewnie wszyscy wiedzą o co chodzi.
Problem jest tylko z rozmiarami no lifepo są raczej wysokie i ciężko dobrać a wybór niewielki jeszcze na naszym rynku.
Będę korzystał z kampera w dużej mierze zimą przy okazji skiturów
Stąd chciałem mieć przynajmniej te 150ah żeby na weekend starczyło. W Polsce słońce o tej porze roku jak na lekarstwo.
Planuje również 2x170 solary. Warto ładować w regulator victrona czy to tylko gadżet? Każdy ma obsługuje akumulatory lifepo?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 33/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-28, 00:21   

Co do victrona to nie doradzę - nie używałem. Co do innych - trzeba specyfikację techniczną zabaczyć, większość sterowników MPPT obsługuje lifepo4, ale pewnie nie wszystkie.
Poczytaj wątek Świstaka o lifepo4 - tam jest spora dawka wiedzy na ten temat. W naszym przypadku (nowe fordy) jest pewien problem - alternator w fazie wyrównywania cel podaje napięcie ponad 15V co może doprowadzić do uszkodzenia akumulatora. Bez zabezpieczenia napięciowego i prądowego (jeśli sterownik aku takich nie posiada) używanie lifepo4 może okazać się kosztowne. Warto znać ograniczenia związane z technologią - np aku lifepo4 nie można ładować w ujemnych temperaturach, co przy planowaniu zimowych wyjazdów może generować pewne problemy (ogrzanie aku przed ładowaniem). Lifepo4 jest fajny, ale wymaga prawidłowej obsługi.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***