  | 
               
                  
            
                   
				  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		Przeróbka L4H3 na CamperVana i rozkminy prawno-techniczne | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Tomek84  		  
		 
         zaawansowany
  
                  Twój sprzęt: brak 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2020-08-03, 20:37   Przeróbka L4H3 na CamperVana i rozkminy prawno-techniczne
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Przymierzam się do budowy kampera na bazie Ducato L4H3.
 
Nie mam jeszcze auta i tutaj nurtuje mnie jaka opcja będzie najlepsza.
 
 
Wszystko przez te cudowne regulacje ze stycznia tego roku.
 
Nie byłoby problemem, gdyby nas dwoje było, ale potrzebuję auto którym mogę przewieźć 4 osoby, dwie dorosłe i dwoje dzieci (ale chcę, żeby było zarejestrowane na 5 osób).
 
 
Jazda na przypale (w sensie, że zamontuje sobie fotele bez zmian miejsc w dowodzie i zmiany kategorii pojazdu) nie wchodzi w grę. Pomijając już bezpieczeństwo, temat ubezpieczeń itp, to przy kontroli mandat i problem z dalszą jazdą.
 
 
1. Wymyśliłem sobie, że najlepszą opcją będzie zakup brygadówki (oczywiście idealną opcją byłoby znaleźć auto zarejestrowane na 5 osób) i zmniejszenie liczby siedzeń w dowodzie (i tutaj pojawia się pytanie nr 1 - czy to jest prostsze niż zwiększenie liczby miejsc?? niby wydawałoby się, że powinno być logiczne, że tak, ale w naszym kraju ....).
 
 
A co gdyby tak mieć w DR 7 miejsc, a w aucie tylko 4 siedzenia?
 
Podejrzewam, że przy pierwszym przeglądzie diagnosta będzie się rzucać o to (a dodam, że auto muszę mieć zarejestrowane jako specjalny - kempingowy).
 
 
2. Druga opcja.
 
Niestety brygadówek jest mało i wyboru nie ma wcale.
 
Więc kupuję blaszaka i dokładamy siedzenia.
 
Jak wiadomo, nie jest to proste.
 
Skontaktowałem się z firmą którą robi zabudowy busów, itp.
 
I to co się dowiedziałem odnośnie kosztów:
 
- najtańsze fotele - 1350 zł + 350 zł el. montażowy / sztuka (nie wiem czy netto, czy brutto
 
- 1150 zł netto - opłata do ITS
 
- gość powiedział, że organizacja papierów do powyższego + zmiany na kemping to u nich 5600 (nie pytałem, czy netto, czy brutto) - tutaj przyznam, że nie wiem co wchodzi w pakiet, powiedział tylko, że mają homologacje na każdy model i pomoże z każdym autem
 
wydaje mi się to trochę dużo, jak za samą robotę papierkową, zważywszy na fakt, że wg przepisów przerobienie na kempingowy nie jest problematyczne, a jedynie dodanie siedzeń
 
 
I tutaj pytanie do osób, które mają to już za sobą, albo ogarniają temat na dzień dzisiejszy - jak to naprawdę jest i jak sobie najtaniej z tym poradzić.
 
A może macie jakieś polecane firmy, które zrobią to dobrze i legalnie w małopolsce lub jakichś sensowych okolicach (od Krakowa)
 
 
pozdrawiam i z góry dziekuje za wszelkie odp.
 
będę tutaj pewnie kontynuowac jak się temat rozwija, a tymczasem szukam bazy, więc jakby ktoś miał coś na oku, to piszcie śmiało
 
 
Moje preferencje:
 
- Ducato/Jumper/Boxer L4H3 (must)
 
- Klima (must)
 
- Tempomat (nice to have)
 
- 3.0 (optymalnie)
 
- nie biały (marzenie)
 
- po 2010 roku (must) | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Norbertp83  		  
		 
         zaawansowany TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików
  
                  Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI 
                  Nazwa załogi: Family Team 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2018 Piwa: 12/6 Skąd: Żyrardów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2020-08-03, 21:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Szukaj, bo naprawdę warto, ale przygotuj się na dłuuuugie poszukiwania, jeśli zależy Ci na prostej i bezwypadkowej budzie.
 
Na przebieg patrz z przymrużeniem oka, zaś przebiegi rzędu 300-400 tys. to raczej bus po dobrej rozgrzewce.
 
Oczywiście możesz kupić takiego z przebiegiem 200 tys., ale bierz poprawkę, że to będzie przebieg raczej na 1 koło.
 
 
Ad. 1 - tak będzie prościej (redukcja miejsc).
 
Ad. 2 - na forum nadal jest gównoburza o to jak podejść właściwie do tematu na chwilę obecną. Ja postaram się niebawem rejestrować na kempingowy z próbą dołożenia miejsc. Zobaczymy co z tego będzie.
 
 
Pozdrawiam,
 
Norbert. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Tomek84  		  
		 
         zaawansowany
  
                  Twój sprzęt: brak 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2020-08-04, 08:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Norbertp83 napisał/a: | 	 		  
 
Szukaj, bo naprawdę warto, ale przygotuj się na dłuuuugie poszukiwania, jeśli zależy Ci na prostej i bezwypadkowej budzie.  | 	  
 
 
na prostej tak, z wypadkowością to już różnie
 
auto które ma pół miliona na liczniku bez żadnej przygody to raczej rzadkość i ja mam tego świadomość
 
choć sam zrobiłem w swoim życiu pewnie z pół mln kilometrów i nie miałem większych przygód, poza bardzo drobnymi obcierkami
 
 
Przebiegu się jakoś nie boję, bo zdaje sobie sprawę co kupuję
 
poza tym przebieg to loteria
 
może być auto które ma 600kkm i jest po dwóch generalkach albo wymianie silnika, albo takie co ma 250kkm i jest właśnie przed remontem
 
 
co do długich poszukiwań, to wszystkie auta jak do tej pory (chyba z wyjątkiem jednego) kupiłem na pierwszy lub drugi strzał i nie miałbym nic przeciwko temu, żeby to powtórzyć
 
 
 
Dodam jeszcze, że mam DG i dopisanie kodu, żeby wystawić fakturę sam sobie nie stanowi problemu (to w temacie przerejestrowania na kempingowy).
 
 
Tylko właśnie chciałbym się dowiedzieć coś więcej w tematach formalnych, z życia wzięte, jak wygląda to obecnie.
 
Nie mam teraz czasu, ale za 2-3 tygodnie zrobie sobie tournee po OSKP i pogadam. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Tomek84  		  
		 
         zaawansowany
  
                  Twój sprzęt: brak 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2020-08-04, 10:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przy okazji, może ktoś podrzuci jakieś pomysły jak rozwiązać kwestię spania dla 4 osób.
 
 
Pomysł mam taki, żeby zrobić oczywiście łóżko w poprzek vana na tyle. (pewnie coś około 140 cm) i teraz pytanie co z dziećmi (obecnie 2 i 7 lat, jak skoncze budowe to bedzie juz 3 i 8).
 
Rozważam opcję brania dodatkowego namiotu na dłuższe wypady, ale na krótsze i ogólnie musze mieć spanie dla 4 osób.
 
 
Łóżko zamontuje najwyżej jak się da, żeby zrobić wysoki garaż.
 
 
Opcja na drugie łóżko jest przedstawiona tutaj: https://www.yolovans.com/yoloi.
 
Może się ktoś wypowiedzieć technicznie na ten temat?
 
 
Co ważne - zamierzam wstawić prysznic i WC z kasetą, więc organizacja spania po przeciwnej stronie drzwi nie wchodzi w grę, stąd szukam miejsca. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 necvip  		  
		 
         doświadczony pisarz
  
  
                  Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan 
                  Dołączył: 25 Lip 2018 Piwa: 9/2 Skąd: Starogard Gdański 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2020-08-04, 11:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Poszukaj sobie brygadówkę tak będzie najprościej , jak mojego rejestrowałem to diagnosta mówił mi że zmniejszyć ilość w dowodzie można, ale zwiększyć to za nic w świecie. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Tomek84  		  
		 
         zaawansowany
  
                  Twój sprzęt: brak 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2020-08-04, 11:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | necvip napisał/a: | 	 		  | Poszukaj sobie brygadówkę tak będzie najprościej , jak mojego rejestrowałem to diagnosta mówił mi że zmniejszyć ilość w dowodzie można, ale zwiększyć to za nic w świecie. | 	  
 
 
problem jest właśnie z zakupem brygadówki
 
jest ich mało, są droższe i wszystkie które oglądałem są zaciorane
 
 
 
jestem po rozmowie z inną firmą i pan za 8k netto zrobi mi takie rzeczy:
 
- wstawi 2 fotele
 
- obszyje przednie fotele pod kolor tylnych
 
- załatwi papiery do zwiększenia liczby miejsc i przerobienia na kempingowy (z rozmowy wynika, że to ITS podjeżdża do niego na "przegląd" zmian) | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 necvip  		  
		 
         doświadczony pisarz
  
  
                  Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan 
                  Dołączył: 25 Lip 2018 Piwa: 9/2 Skąd: Starogard Gdański 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2020-08-04, 12:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Brygadówka : kupujemy dwa fotele + rama - jakieś max 700 zł 
 
tapicerowanie przednich + tylnych foteli - w tym samym materiale - około 1600 zł 
 
rzeczoznawca + diagnosta - 500 zł 
 
Mamy 2900 brutto 
 
 
Ty masz do wydania 9840 brutto -  oszczędzasz 7000 brutto 
 
 
Nadal  brygadówka wydaje się ciekawszą opcją. Jeszcze dostaniesz całkiem ładną kasę jak sprzedaż tylną ławkę z tego samochodu oraz przegrodę. 
 
 
Jeszcze jedna istotna sprawa - brygadówka ma okna , blaszak trzeba sobie wstawić - kolejne oszczędności tak na oko sam materiał 800.
 
 
Ja tam widzę korzyści same     [/list] | 
             
									
				|    | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Tomek84  		  
		 
         zaawansowany
  
                  Twój sprzęt: brak 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2020-08-04, 13:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | necvip napisał/a: | 	 		  Brygadówka : kupujemy dwa fotele + rama - jakieś max 700 zł 
 
tapicerowanie przednich + tylnych foteli - w tym samym materiale - około 1600 zł 
 
rzeczoznawca + diagnosta - 500 zł 
 
Mamy 2900 brutto 
 
 
Ty masz do wydania 9840 brutto -  oszczędzasz 7000 brutto 
 
 
Nadal  brygadówka wydaje się ciekawszą opcją. Jeszcze dostaniesz całkiem ładną kasę jak sprzedaż tylną ławkę z tego samochodu oraz przegrodę. 
 
 
Jeszcze jedna istotna sprawa - brygadówka ma okna , blaszak trzeba sobie wstawić - kolejne oszczędności tak na oko sam materiał 800.
 
 
Ja tam widzę korzyści same     [/list] | 	  
 
 
może się nie zrozumieliśmy
 
nie wzbraniam się przed brygadówką, widzę jej zalety, choć jest też kilka problemów
 
 
W ogóle to wyszedłem od brygadówki, jako, że założyłem że zwiększenie liczby miejsc będzie niewykonalne
 
Problem taki, że jeszcze nie widziałem brygadówki, którą bym chciał kupić, a szukam już trochę i oglądałem kilka
 
 
Co do wątpliwości:
 
 
1. samo zmniejszenie liczby miejsc OK, ale nie wiem jak podejdzie do tego diagnosta jak zobaczy nowe fotele zamontowane w innym miejscu, bo to de facto już podpada pod nowe przepisy (nie tylko zwiększenie liczby miejsc w dokumentach, a faktyczny montaż foteli)
 
wiem, że może tragizuję sobie tutaj, ale ja lubię być przygotowany na każdą ewentualność
 
 
2. Okna - tutaj faktycznie widzę zalety brygadówki, choć nie do konca, w tym co by mi się marzyło
 
Okna chciałbym mieć po lewej stronie - jakieś kamperowe (przesuwne czy uchylne), a po prawej najlepiej wcale.
 
Z tego co widzę to brygadówki starsze mają okna po prawej,
 
przykład: https://www.otomoto.pl/of...html#55d7a9ae55
 
 a nowe mają po obu stronach, a po lewej nie jest otwierane.
 
przykład: https://www.otomoto.pl/of...html#4160a4d5f2
 
 
 
Problemem jest głównie L4H3, jest ich mało i wybór żaden.
 
L3H2, L4H2 można przebierać do woli w ofertach, ale te są dla mnie zdecydowanie za małe, na to co chcę do niego zmieścić | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 decumanus  		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Ducato 2007 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 45/24 Skąd: Bielsko Biała :D 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2020-08-04, 13:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tomek84 napisał/a: | 	 		  Przy okazji, może ktoś podrzuci jakieś pomysły jak rozwiązać kwestię spania dla 4 osób.
 
 
Pomysł mam taki, żeby zrobić oczywiście łóżko w poprzek vana na tyle. (pewnie coś około 140 cm) i teraz pytanie co z dziećmi (obecnie 2 i 7 lat, jak skoncze budowe to bedzie juz 3 i 8).
 
Rozważam opcję brania dodatkowego namiotu na dłuższe wypady, ale na krótsze i ogólnie musze mieć spanie dla 4 osób.
 
 
Łóżko zamontuje najwyżej jak się da, żeby zrobić wysoki garaż.
 
 
Opcja na drugie łóżko jest przedstawiona tutaj: https://www.yolovans.com/yoloi.
 
Może się ktoś wypowiedzieć technicznie na ten temat?
 
 
Co ważne - zamierzam wstawić prysznic i WC z kasetą, więc organizacja spania po przeciwnej stronie drzwi nie wchodzi w grę, stąd szukam miejsca. | 	  
 
 
 
w H3 wchodzi łózko opuszczane, spod sufitu w przedniej części dokładnie jak z linku który zamieściłeś... dla dzieci do 150cm może być w poprzek... niestety wiąże się to z brakiem doświetlenia w przedniej części, działającego za dnia, ale coś za coś. wentylacja - myślę - będzie działać tak czy inaczej.
 
Ja tak bede w nastepnym robil na bank... o ile trafi mi sie L4H3 w metanie :D
 
R | 
             
						
				_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
 
 
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
 
"immposible" is not a fact - it is an opinion
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 reaven22  		  
		 
         weteran
  
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 122/14 Skąd: WGM 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2020-08-04, 13:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeżeli H3 to łóżko piętrowe z tyłu. Dolne trzeba zamontować na wysokości szyb bocznych bo jest tam najszerzej, wchodzi łóżko 192-195cm.  60-70cm wyżej drugi poziom. Wchodzi łóżko 165cm długie. 
 
 
 
    
 
 
    | 
             
									
				|    | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
	| Wyświetl szczegóły | 
    
   
	  | 
    
      
         
      
         
		 andi at  		  
		 
         Kombatant
  
                  Twój sprzęt: szukam H1L2 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 reaven22  		  
		 
         weteran
  
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 122/14 Skąd: WGM 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2020-08-04, 16:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | andi at napisał/a: | 	 		  Tu masz świetne plany co gdzie i jak 
 
Prawdopodobnie też rusze z budową i Malibu to jest to     
 
 
 | 	  
 
 
Pierwsze co się rzuca w oczy to w zasadzie brak kuchni i brak jakiegoś blatu roboczego. Dla mnie była by to dyskwalifikacja przy jeździe w głównie na dziko. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 smok_wawelski  		  
		 
         weteran
  
  
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2019 Piwa: 122/77 Skąd: Kraków-przedmieścia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2020-08-04, 17:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | reaven22 napisał/a: | 	 		  | to w zasadzie brak kuchni i brak jakiegoś blatu roboczego. | 	  Dodałbym że rzuca się jeszcze w oczy klaustrofobiczny trochę łazienko-kibel.
 
 
 	  | Tomek84 napisał/a: | 	 		  | gość powiedział, że organizacja papierów do powyższego + zmiany na kemping to u nich 5600 (nie pytałem, czy netto, czy brutto) | 	  Hitbus Kraków ?- jeśli tak to prawda i cena netto. | 
             
						
				_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci. 
 
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.  | 
			 
									
				|    | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Tomek84  		  
		 
         zaawansowany
  
                  Twój sprzęt: brak 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2020-08-05, 10:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | reaven22 napisał/a: | 	 		  Jeżeli H3 to łóżko piętrowe z tyłu. Dolne trzeba zamontować na wysokości szyb bocznych bo jest tam najszerzej, wchodzi łóżko 192-195cm.  60-70cm wyżej drugi poziom. Wchodzi łóżko 165cm długie. 
 
 
 | 	  
 
 
dzięki za fotki
 
bardzo fajnie rozwiązane, masz może więcej fotek tego auta?
 
albo jakiś link do twojego tematu, miałbym pewne pytania o konkretne użyte materiały
 
 
czemu wyżej jest tylko 165 cm? szafki?
 
 
rozważałem 2 łóżka piętrowe z tyłu, ale nie do końca mi to pasuje
 
raz, że chciałbym mieć jak najwiekszą przestrzeń pod łóżkiem i chować tam rowery
 
a dwa, że nie zawszę będę auta używał 2+2, mogą się zdarzyć wyjazdy 2+0
 
i takie łóżko opuszczane z przodu bardziej mi się widzi, | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 necvip  		  
		 
         doświadczony pisarz
  
  
                  Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan 
                  Dołączył: 25 Lip 2018 Piwa: 9/2 Skąd: Starogard Gdański 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2020-08-05, 10:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tomek84 napisał/a: | 	 		  
 
 
czemu wyżej jest tylko 165 cm? szafki?  | 	  
 
 
Auto zwyczajnie zwęża się ku górze. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      | 
         
       | 
    
 
    
      Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
  | 
       Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
 
  | 
    
 
      
 |