Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silnika 2.5d Ducato I 87r.
Autor Wiadomość
PietiaS 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 87r 2.5D LMC Liberty
Dołączył: 01 Cze 2020
Skąd: Jodłówka Wałki
  Wysłany: 2020-08-19, 16:36   Wymiana silnika 2.5d Ducato I 87r.

Witam wszystkich,

Jestem posiadaczem Ducato I 97r. 2,5d. Niestety z uwagi na zaniedbania poprzednich właścicieli okazał się , że silnik jest do wymiany. Przez jeden z wtryskiwaczy cylinder był tak zalewany, że powstały w bloku wżery których nie da się usunąć, składanie silnika w takim stanie jest bez sensu. Niestety jak widać można dać radę takiej legendarnie trwałej jednostce jakim jest 2.5d :/ . Dodatkowo pęknięta głowica dopełniła żywota tegoż silnika.

I tutaj nasuwa się pytanie czy w sytuacji takiej gdzie i tak muszę kupić "nowy silnik" nie pokusić się o 2.5td z Ducato I czy pozostać przy 2.5D .

Mam parę istotnych pytań na które jeśli znał bym odpowiedź pewnie ułatwiło by mi decyzję :

1. Posiadam obecnie silnik 8140.61 72 km , czy osprzęt będzie pasować do silnika 8144.67 lub 8140.07 gdybym chciał pozostać przy 2.5D . ( osprzęt mam w dobrym stanie wiec nie musiał bym uzbrajać dodatkowo słupka nowym osprzętem - nie wiem tylko czy to będzie wszystko kompatybilne )

2. w przypadku silnika 2.5 td czy mogę przełożyć go do obecnej skrzyni z 2.5D ? co należy wziąć po uwagę przy takim "manewrze" ?

3. przy włożeniu 2.5 td jakie wiążą się z tym przeróbki w samochodzie który posiada obecnie 2.5d , czy silnik będzie pasować w miejsce starej jednostki?

Prośba o konsultację ws. z uwagi na to że chciałbym mniej więcej rozważyć wszystkie za i przeciw, ale nie mam niestety kompletnej wiedzy w temacie ....
Ostatnio zmieniony przez PietiaS 2020-08-19, 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 50/17
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2020-08-19, 16:43   

to ducato I z 87 czy ducato II 97r?
Temat był przerabiany i jest opisany na forum

opcja "szukaj" hasło "swap"

https://www.camperteam.pl...hp?mode=results
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
PietiaS 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 87r 2.5D LMC Liberty
Dołączył: 01 Cze 2020
Skąd: Jodłówka Wałki
Wysłany: 2020-08-19, 17:02   

oh tak, już zmęczone oczy dają po sobie znać ( praca od rana na 3 monitorach :) , a Dukacik 87r. oczywiście :) .
Opcja "szukaj" "SWAP" będzie pomocna w momencie, kiedy okaże się, że z mojego silnika osprzęt nie będzie pasował do najbardziej popularnych jednostek których jest na rynku sporo więcej niż ten co ja posiadam ... Więc muszę zacząć od pkt. 1 mojego zapytania
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 50/17
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2020-08-19, 17:03   

3x nie, albo raczej nie
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
PietiaS 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I 87r 2.5D LMC Liberty
Dołączył: 01 Cze 2020
Skąd: Jodłówka Wałki
Wysłany: 2020-08-19, 18:28   

Widzę, że jesteś weteranem na forum i nie obraz się, ale Twoja odpowiedź jest mało precyzyjna inie zrozumiała :) możesz wyjaśnić co oznacza 3x nie albo raczej nie...?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 50/17
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2020-08-20, 07:35   

PietiaS napisał/a:
Widzę, że jesteś weteranem na forum i nie obraz się, ale Twoja odpowiedź jest mało precyzyjna inie zrozumiała :) możesz wyjaśnić co oznacza 3x nie albo raczej nie...?


jestem - fakt :wyszczerzony:
poczytaj watki jest ich dużo - odpowiedz znajdziesz tam :idea:
kombinować z wyminą silnika możną owszem - ale łatwe to nie jest i kosztowne to jest także. Osobiście uważam że to "skórka za wyprawkę" lepiej zmienić kampera na Ducato II, ale niektórzy wymieniają i są zadowoleni. Trzeba mieć "dawcę" na podmianę silnika i podzespołów a znalezienie 30 letniego Ducato w dobrym stanie to cud :mrgreen:

ps. Poszukaj silnika takiego jak masz 2.5D - będzie najprościej najtaniej. Wymienisz praktycznie wszytko (słupek, głowicę i wtryskiwacze)
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ALUMINIUM 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ducato 1990 r. 2,5D Dethleffs A-531
Dołączył: 02 Wrz 2013
Postawił 6 piw(a)
Skąd: Biecz
Wysłany: 2020-09-16, 20:38   

PietiaS - udało się przełożyć, opisz zagadnienie.
Jestem zainteresowany tematem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
stary wyga


Twój sprzęt: Pilote Explorateur 715 FC
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 25/10
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2020-09-17, 06:05   

W poprzednim kamperze 94r. miałem oryginalnie silnik 2,5 bez turba,...wcześniejszy właściciel dołożył do niego turbine (wymiana kolektora) :ok więc jeśli planujesz wymianę lub remont to dołóż turbo :bigok a będziesz zadowolony
_________________
był Ducato I 2,5 Burstner na próbę.. jest Pilote Explorateur715 na zawsze
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***