zawór Duo Control |
Autor |
Wiadomość |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2019-11-21, 15:06
|
|
|
Już piszę...
Masz normalny szlauch , masz wypadek szlauch się przecina i bum...
Masz szlauch z zabezpieczeniem i ta sama sytuacja i gaz odcina pomiędzy butlą a reglerem.
To są żadkie przypadku ale są. Cały obwód gazu jest chroniony tylko przez Duocontrol CS ..
Węże chronią DODATKOWO strefę butla reduktor. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2019-11-21, 15:08
|
|
|
Dlatego w przepisach G607 gazowych w europie jest napisane jasno tylko Duocontrol CS ( lub inne o takim samym działaniu) sa dopuszczone do użytku podczas jazdy. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-11-21, 18:13
|
|
|
nikita55 napisał/a: | Butla musi być zakręcona nawet wtedy gdy węże są z zabezpieczeniem a Duocontrol jest bez CS. Ponieważ przy odkręconej butli gaz jest w wężu i w instalacji i podczas zderzenia nic go nie odcina ( wąż może być caly a instalacja trochę przeciekac i wąż nie rozłączy). Byłem na szkoleniu Truma z gazu i oglądałem te wszystkie aspekty. Dlatego podczas kolizji Duocontrol CS on tylko odcina gaz. Węże są tylko dodatkiem. |
Napisałeś dokładnie to samo co ja post wcześniej.
Jak masz CS + wężyki z zabezpieczeniem to jeździsz bez zakręcania butli. To czy jest DuoControl czy go nie ma jest bez znaczenia, bo on tylko przepina między butlami. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2019-11-21, 23:57
|
|
|
Kolego RAV napisałeś o Duocontrol CS plus węże ale kolega który zadał pytanie ma zwykły Duocontrol bez CS i on nie może używać gazu podczas jazdy a także niezależnie od tego jakie ma węże gaz musi na butli być zakręcony ( według przepisu). Oczywiście każdy na swoją odpowiedzialność może zrobić jak zechce... |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-11-22, 01:08
|
|
|
Kolego nikita przeczytaj prosze jeszcze dokładnie post, który napisałem.
Przecież wyraźnie wskazałem, że CS jest konieczny. Ba, napisałem i podlinkowałem czego brakuje. A Ty dalej o samych wężach.
Jedyne czego mogło zabraknąć to przecinka przed "CS", ale do licha .... |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2019-11-23, 17:47
|
|
|
Sorki nie doczytałem dokładnie. Wszystko ok. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-09-09, 13:26
|
|
|
Chciałbym założyć urządzenie CS by bez stresu jeździć z odkręconą butlą ,jednocześnie zlikwidować połączenie elastyczne,to znaczy wężyk do reduktora.Czy jest coś takiego by było można to przykręcić bezpośrednio do butli ,a wężyk po stronie niskiego ciśnienia? |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2020-09-09, 17:45
|
|
|
darek 61 napisał/a: | Chciałbym założyć urządzenie CS by bez stresu jeździć z odkręconą butlą ,jednocześnie zlikwidować połączenie elastyczne,to znaczy wężyk do reduktora.Czy jest coś takiego by było można to przykręcić bezpośrednio do butli ,a wężyk po stronie niskiego ciśnienia? |
Od butli daje się specjalny wąż wysokociśnieniowy (tu masz na fotkach) https://forum.karawaning.pl/topic/26209-truma-monocontrol-jak-to-zamontowa%C4%87/ |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-09-09, 17:59
|
|
|
Ja wiem ,ale spokojniejszy bym był gdybym miał taki wysokociśnieniowy wąż po stronie niskiego ciśnienia.Czy urządzenie CS może pracować po stronie niskiego ciśnienia?Wtedy reduktor do butli i wężyk do tego CS.To by mi pasowało. |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-09-09, 21:26
|
|
|
Czy ktoś to stosuje
https://www.kena.pl/im/995499311.jpg?ver=33278
Wąż gazowy wysokociśnieniowy z zabezpieczeniem 75cm.
Wąż gazowy wysokociśnieniowy z zabezpieczeniem do G 12, stosowania do butli polskich i niemieckich, austriackich. Długość 750mm. Prosimy pamiętać, że do ogrzewania pojazdu podczas jazdy należy stosować wyłącznie bezpieczne przewody wysokociśnieniowe z zabezpieczeniem węża w przypadku uszkodzenia węża.
Dla maksymalnego bezpieczeństwa w ruchu i podczas stania: spełniają wszystkie wymogi prawne dotyczące obsługi instalacji gazowej podczas jazdy, ale nadają się również do pracy stacjonarnej. Jeśli wąż jest uszkodzony, bezpiecznik zwalnia i zatrzymuje przepływ gazu.
Producent Truma. |
_________________
 |
|
|
|
 |
salut
weteran

Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2010 Piwa: 108/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-09-10, 14:02
|
|
|
Jak wozisz dwie butle to zamontuj Duocontrol CS z takimi przewodami. Czujnik zderzeniowy bedziesz miał w CS a przewody zabezpieczone zaworem zaraz za butlą.
Miałem tak w poprzednim, i teraz też. Rozwiązanie bezpieczne i wygodne. Nie musisz wstawać w nocy zeby przełączyć butle. |
_________________ I don't need Google, my wife knows everything !!!
 |
|
|
|
 |
dulare
weteran

Twój sprzęt: LMC Liberty A 723G
Pomógł: 14 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 94/83 Skąd: Zielonki k. Krakowa
|
Wysłany: 2020-09-10, 17:59
|
|
|
darek 61, byłoby super gdyby CS mogło pracować po stronie niskiego ciśnienia, ale to się nie uda. Przełączanie butli jest realizowane w oparciu o spadek ciśnienia w jednej i pchanie zaworu ciśnieniem z drugiej butli. Do tego potrzeba ciśnienia które jest przed reduktorem.
Za reduktorem masz 30, czasem 50 mbar (zależy od reduktora) a takie ciśnienie już nie poruszy zaworem przełączającym. |
_________________ "Nie należy wierzyć wszystkiemu co się przeczyta w internecie" - Maria Skłodowska-Curie
Konwerter współrzędnych geograficznych i GPS |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-09-10, 20:49
|
|
|
dulare napisał/a: | Przełączanie butli jest realizowane w oparciu o spadek ciśnienia w jednej i pchanie zaworu ciśnieniem z drugiej butli. |
Nie zależy mi na przełączaniu tylko na odcięciu gazu w razie wypadku, dlatego ja mogę mieć mono control byle było urządzenie CS. |
_________________
 |
|
|
|
 |
dulare
weteran

Twój sprzęt: LMC Liberty A 723G
Pomógł: 14 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 94/83 Skąd: Zielonki k. Krakowa
|
Wysłany: 2020-09-10, 21:03
|
|
|
darek 61 napisał/a: | dulare napisał/a: | Przełączanie butli jest realizowane w oparciu o spadek ciśnienia w jednej i pchanie zaworu ciśnieniem z drugiej butli. |
Nie zależy mi na przełączaniu tylko na odcięciu gazu w razie wypadku, dlatego ja mogę mieć mono control byle było urządzenie CS. |
No dobra, teraz rozumiem. CS jest sterowany elektronicznie, w momencie wykrycia uderzenia odcina elektrozawór. Teoretycznie możnaby użyć elektrozaworu zamontowanego na niskim ciśnieniu zmiast na wysokim. Będzie działać tak samo. Czyli - mamy butlę, na niej od razu reduktor na sztywno i za reduktorem elektrozawór. Niestety nie widziałem takich rozwiązań, trzeba by próbować samemu coś skonstruować. Sądzę jednak że nie bez powodu jest to przez producenta rozwiązane tak jak jest - po prostu nie potrafię znaleźć tego powodu |
_________________ "Nie należy wierzyć wszystkiemu co się przeczyta w internecie" - Maria Skłodowska-Curie
Konwerter współrzędnych geograficznych i GPS |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2020-09-11, 12:44
|
|
|
CS jest sterowany mechanicznie. Tam nie ma elektroniki. W skrócie jest tak że CS to zapewne kulka która przy udarze się przemieszcza i wciśnięcie guzika ją naprowadza na miejsce. Kiedy nie jest na miejscu to gaz nie leci.
Węże mają zaworki wykrywające za duży przepływ lub za duży spadek ciśnienia i jak taki wystąpi to blokują przepływ.
Tak mi się wydaje, a czy tak jest to nie wiem.
Używam CS z dedykowanymi wężami już >6 lat i sobie chwalę.
Przy odkręceniu/wymianie butli trzeba pamiętać o wciśnięciu zaworka na wężu żeby go odblokować. |
|
|
|
 |
|