Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
CamperWagen Ducato L4H3 2+2
Autor Wiadomość
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-10-15, 09:57   

Darek Szczecin napisał/a:
Takie małe okienko słabo pasuje w miejsca które planujesz, będzie wyglądało durnowato.
Nad stolik i w drzwi boczne wrzucam Maygood 100x45 otwór wycięty.
Generalnie Maygood jest dobrym produktem, głównym odbiorcą jest USA.
Zobaczymy jak przybędzie pierwsza paleta okien, kolega mocno się zdenerwował na ceny europejskich producentów i bardzo się zaangażował w rozmowy z Maygood. :spoko


wygląd nie jest dla mnie priorytetem w tym akurat przypadku
ale i tak, jak wyżej - za małe to okno i tak

wstępnie przymierzyłem go do "kuchni", czyli za suwanymi drzwiami

Fajne rzeczy mają te chińczyki, ale w przypadku jednostkowego zakupu nie ma to wielkiego sensu $$, czy to na Alibabie, czy to na Aliexpresie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-10-15, 11:26   

Tomek84 napisał/a:
Darek Szczecin napisał/a:
Takie małe okienko słabo pasuje w miejsca które planujesz, będzie wyglądało durnowato.
Nad stolik i w drzwi boczne wrzucam Maygood 100x45 otwór wycięty.
Generalnie Maygood jest dobrym produktem, głównym odbiorcą jest USA.
Zobaczymy jak przybędzie pierwsza paleta okien, kolega mocno się zdenerwował na ceny europejskich producentów i bardzo się zaangażował w rozmowy z Maygood. :spoko


wygląd nie jest dla mnie priorytetem w tym akurat przypadku
ale i tak, jak wyżej - za małe to okno i tak

wstępnie przymierzyłem go do "kuchni", czyli za suwanymi drzwiami

Fajne rzeczy mają te chińczyki, ale w przypadku jednostkowego zakupu nie ma to wielkiego sensu $$, czy to na Alibabie, czy to na Aliexpresie


Jak planujesz za suwanymi drzwiami to pamiętaj o otwieralności tego okienka :szeroki_usmiech .
Może dojść do kolizji.
Z Maygood opłaca się tylko mały hurt i przesyłki paletowe, kolega rozmawiał z handlowcem od nich, ceny dostał jeszcze lepsze niż te co widać allibabie. Jak komuś przypasuje to mam 3 okna giganty otwierane z roletkami 170x50 cm :spoko do stodoły :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-10-15, 14:07   

Darek Szczecin napisał/a:
mam 3 okna giganty otwierane z roletkami 170x50 cm :spoko do stodoły :spoko


trzeba było mówić wczęśniej, to bym na dach wziął, a tak już za późno :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-10-16, 12:21   

Pogoda nie rozpieszcza.
Niemniej jednak wczoraj udało się coś popracować przy aucie.

Przymierzyłem wstępnie zbiornik szarej wody pod autem i mam teraz dylemat.
Pierwotnie planowałem zbiornik z przodu, za tłumikiem i pasuje OK, ale jest on wtedy bardzo blisko rury wydechowej (a szczególnie oryginalne gniazdo do zrzutu wody jest w mało wygodnym miejscu - głęboko za rurą)

więc przeglądnąłem trochę forum i widzę, że większość, albo nawet wszyscy zamontowali zbiornik z tyłu, nad belką
miejsca powinno być dość, nawet z kołem zapasowym, choć widziałem, że były jakiś wątpliwośći, czy na pewno wejdzie i koło i zbiornik

I dylemat jest taki: czy jedno lub drugie rozwiązanie ma jakieś szczególne wady/zalety?
- montaż na tyle to dodatkowe obciążenie na tył
- montaż z przodu - czy tutaj temp. od rury nie zaszkodzi zbiornikowi?



Druga sprawa to fotele przednie.
Chcę zachować oryginalną łąwkę (będzie mi potrzebna na przyszłość, bo chcę mieć w dowodzie 5 miejsc).
dlatego też dokupiłem sobie oryginalny stelaż prawego fotela (pojedynczy) i na tym będę się starał złożyc jakieś fotele obrotowe.
Pytanie z czego podejdą w miarę łatwo i w ogóle jakie auta miały obrotnice.

przychodzą mi do głowy takie auta:
Sharan/Alhambra/Galaxy
C8/807/Ulysse/Phedra
Z osobówek to tyle. Jeszcze jakiś Multivany, Vivaro/Traffici, ale z tego raczej ciężko będzie spasować, choć mogę się mylić.


Potem sprawa drugiego rzędu, tutaj chciałbym zastosować fotele z wbudowanymi pasami. I znów pytanie jakie auta miały takie coś.
I znowu pytanie z czego brać?
Viano
C8/807/Ulysse/Phedra


Tutaj ważna sprawa, żeby te fotele były wygodne do zamontowania 1, albo nawet 2 fotelików, oraz do siedzenia na postoju.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pixi2000 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 17 Sty 2019
Piwa: 1/1
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-16, 13:09   

Tomek84 napisał/a:

Potem sprawa drugiego rzędu, tutaj chciałbym zastosować fotele z wbudowanymi pasami. I znów pytanie jakie auta miały takie coś.
I znowu pytanie z czego brać?
Viano
C8/807/Ulysse/Phedra


Tutaj ważna sprawa, żeby te fotele były wygodne do zamontowania 1, albo nawet 2 fotelików, oraz do siedzenia na postoju.


Ja kupiłem od vito z pasami, isofixami i składanymi oparciami. Super jest.
https://www.camperteam.pl...er=asc&start=15
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-10-16, 14:51   

pixi2000 napisał/a:
Tomek84 napisał/a:

Potem sprawa drugiego rzędu, tutaj chciałbym zastosować fotele z wbudowanymi pasami. I znów pytanie jakie auta miały takie coś.
I znowu pytanie z czego brać?
Viano
C8/807/Ulysse/Phedra


Tutaj ważna sprawa, żeby te fotele były wygodne do zamontowania 1, albo nawet 2 fotelików, oraz do siedzenia na postoju.


Ja kupiłem od vito z pasami, isofixami i składanymi oparciami. Super jest.
https://www.camperteam.pl...er=asc&start=15



widziałem te fotele u Ciebie, faktycznie fajne

takie fotele namierzyłem z Opla:
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDGQzWk.html

ciekawe, bo podrzewane
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojadżer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017
Piwa: 10/5
Skąd: Warszawa Wilanów
Wysłany: 2020-10-17, 17:29   

W zeszłym tygodniu kupiłem od C8 - dwa przednie z obrotnicami i podłokietnikami oraz dwa środkowe drugiego rzędu ze zintegrowanymi pasami. Nie wydają się dużo mniejsze niż przednie jak to bywa w niektórych autach. Co więcej, sprzedający skompletował mi wszystkie w jednej tapicerce, bardzo ładne, więc planuję tylko pranie. Koszt łączny z dostawą 700zł. Siedziałem na sucho w garażu - bardzo wygodnie. Kota też zachwycona :wyszczerzony:

A z obecnych oryginałów iveco spadam na zakrętach :evil:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-10-18, 20:21   

Wojadżer, dzięki za cynk
też właśnie priorytetowo szukamy takich z C8 itp, raz jechałem wiekowym C8 i były bardzo wygodne



Dzisiaj z doskoku walka z montażem zbiornika na szarą wodę.
Montaż nad tylną belką.
Nierówna walka, ale najważniejsze, że krok do przodu.

Niedługo spisze krok po kroku, jak to zamontować, może się komuś przyda w przyszłości.


Ale przy okazji pytanie do tych co mają zamontowany zbiornik nad tylną osią, z zachowaniem koła zapasowego pod autem - udało się wam zapiąć linki ręcznego z powrotem do pióra resoru tymi drucikami?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2020-10-18, 23:40   

Nie.
Ucialem tez oczywiscie mocowania linek.
Wciaz na liscie To Do mam zabezpieczenie linek przed przetarciem. Chyba o zbiornik sie ocieraja o ile dobrze pamiętam
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 121/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2020-10-19, 09:43   

Tomek84 napisał/a:
- udało się wam zapiąć linki ręcznego z powrotem do pióra resoru tymi drucikami?


Uchwyty poszły do kosza, ich montaż byłby bardziej niekorzystny niż brak. Czas pokarze ile trzeba przejechać km aby przetrzeć zbiornik lub linkę :) obstawiam, że szybciej auto się zbiodegraduje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-10-19, 11:08   

decumanus napisał/a:
Ucialem tez oczywiscie mocowania linek.


szczerze mówiąc nie wiem czy to konieczne, ale sprawdę jak to siedzi

reaven22 napisał/a:
Uchwyty poszły do kosza, ich montaż byłby bardziej niekorzystny niż brak.


też tak uważam
leżąc na zbiorniku, jest im dobrze

reaven22 napisał/a:
Czas pokarze ile trzeba przejechać km aby przetrzeć zbiornik lub linkę :) obstawiam, że szybciej auto się zbiodegraduje.


obstawiam, że raczej zbiornik prędzej by się przetarł, ale to musiałby być hamulec, któego używasz kilkaset razy na dzień, a ręcznego nie używa się aż tyle

niemniej jednak przemyślę oklejenie czymś zbiornika, co odizoluje go od linki
i tam miałem okleić powierzchnie przylegające zbiornika przylegające do blachy alufoxem (dla amortyzacji)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 27/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-10-19, 12:33   

A może w tym miejscu położyć/przykleić jakiś płaskownik z blachy aluminiowej by linka się po nim ślizgała, a nie po plastiku zbiornika? (alufox zaraz się przetrze)

Nie wiem czy alufox to tak duży zysk dla zbiornika...on daje sporo dzieki szczelności paro izolacyjnej i łapaniu/odbijaniu promieniowania cieplnego - co w pomieszczeniu gdzie są ludzie daje całkiem sporo, ale taki zbiornik lepiej armaflexem wyklejać...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-10-19, 12:49   

MisioKRAK napisał/a:
A może w tym miejscu położyć/przykleić jakiś płaskownik z blachy aluminiowej by linka się po nim ślizgała, a nie po plastiku zbiornika? (alufox zaraz się przetrze)


trzeba by pewnie wyłożyć spory kawałek zbiornika blachą, bo pieron wie gdzie i jak ta linka się tam układa



MisioKRAK napisał/a:
Nie wiem czy alufox to tak duży zysk dla zbiornika...on daje sporo dzieki szczelności paro izolacyjnej i łapaniu/odbijaniu promieniowania cieplnego - co w pomieszczeniu gdzie są ludzie daje całkiem sporo, ale taki zbiornik lepiej armaflexem wyklejać...


Alufox pójdzie tylko od góry zbiornika celem amortyzowania kontaktu zbiornika z blachą
nie zamierzam ocieplać zbiornika, bo nie będę używał auta w zimie, a na pewno nie wody
a Alufox akurat mam, to go wykorzystam, choć może mam jakieś ścinki mat kauczukowych to je też wykorzystam


tutaj jeszcze fotka z przymiarki nowego brodzika:




Brodzik polecony przez MisioKRAK.
Sam brodzik bardzo spoko, bo głęboki.
Syfon z zestawu polecam jednak od razu wymienić na coś porządniejzego, bo ten który dają w zestawie jest z bardzo kiepskiego plastiku

kibelek wyszedł dosyć wysoko, ale nie da się inaczej niż nadstawić ten kibelek na brodzik, bo jest lekko wypukły dołem
za to drzwiczki rewizyjne wychodzą idealnie nad czarną listwą na zewnątrz

na zdjęciach syf, ale już to posprzątałem i jest czysto w aucie
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-10-19, 13:22   

A teraz szybka instrukcja na montaż zbiornika szarej wody nad tylną osią.

Potrzebne nam będą 1-2 podnośniki, wiertarka i marker.

1. Wyciągamy koło zapasowe (możliwe, że da się to zamontować z kołem, ale zdecydowanie wygodniej wchodzić pod auto jak nie ma tam koła)

2. podnosimy auto z jednej strony (podnoścnik 1 - w moim przypadku oryginalny z auta), w moim przypadku z lewej (z jednej wystarczy), żeby zawieszenie trochę opadło, wtedy zbiornik nam wejdzie nad osią

3. odpinamy linki ręcznego od pióra resoru (po obu stronach to samo)

4. wkładamy zbiornik i podpieramy go jakimś podnośnikiem (podnoścnik 2) do góry (u mnie musiałem kombinować, podnośnik hydrauliczny mam do zwykłego auta, więc nie dostawał do góry, musiałem w międzyczasie opuszczać auto, żeby można było zaprzeć zbiornik porządnie o podwozie)

5. znaczymy jedną dziurę, gdzie chcemy przewiercić mocowanie (można więcej jak się chce) i orientacyjnie mierzymy jak się ta dziura ma względem otworu przez który będzie przechodzić (chodzi o te duże kwadratowe otwory zbiornika)

6. wyciągamy zbiornika spod auta, wkładamy na podłogę kabiny i układamy tak żeby pasowała dziura i kwadratowy otwór (patrz pkt 5.)

7. wyznaczamy kolejne otwory i na szpilki (pręty gwintowane) i jeśli chcemy wlew do zbiornika od góry to także i to

8. wkładamy zbiornik pod auto, podpieramy i wiercimy od góry wlew wody (wtedy mamy idealnie wyznaczone miejsce którym będzie przechodzić rura kanalizacyjna i w podłodze i w zbiorniku

9. wyciągamy zbiornik spod auta i przygotowujemy go dalej do montażu

punkty 5-8 można uprościć z pominięciem wyciągania zbiornika spod auta, ale tak mi było szybciej, mniej mierzenia i myślenia, a więcej roboty


Zbiornik mam tak przygotowany:






Sam wlew wody/wejście rury kanalizacyjnej zrobiłem z takiej redukcji gumowej:




Początkowo planowałem 2 osobne dziury, osobno na prysznic, osobno na zlew z kuchni, ale taki układ nie do końca mi pasował w środku auta


A odpowietrzenia zrobiłem z takich kolanek:



oryginalne zastosowanie to chyba jakieś linie kroplujące
gwint 3/4 idealnie pasuje do oryginalnych otworów na górze zbiornika, ale wtedy trzeba by zbiornik obniżyć o 2 cm, miałem taki plan początkowo, ale zrezygnowałem

Montaż tych kolanek to trochę zabawy.
1. Wiercimy otwor (chyba coś koło 28 - nie wiem dokładnie, bo wierciłem wiertłem stopniowym, tzw. choinką)
2. wkręcamy kolanko, staramy się to robić w miarę równo i prostopadle, co nie jest takie łatwe, ale w miarę wykonalne. Idzie ciężko, a jeszcze ciężej wykręcić kolanko
3. smarujemy sylikonem otwór i gwint i wkręcamy ponownie, teraz już idzie gładko
4. wyrównujemy sylikon

u mnie te odpowietrzenia planuję połączyć parami, ale dopiero jak będzie to na aucie



Zostało jeszcze zrobić odprowadzenie wody, ale czekam aż przyjedzie kilka fantów i wtedy podejmę decyzję co pójdzie gdzie.
Zbiornika i tak póki co nie montuję na stałe pod auto, bo w planach ma iść do blacharza, a nie chcę żeby coś uszkodzili przy robocie.
A z blacharzem jak to z wszystkim w PL, jest obsuwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojadżer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017
Piwa: 10/5
Skąd: Warszawa Wilanów
Wysłany: 2020-10-19, 13:24   

Pytanie mam skoro masz ten kibelek w rękach - mnie się te kibelki podobają nawet bardziej niż obrotowe tylko o ile wiem one mają 68cm a mnie łazienka wychodzi 60cm (wiąże mnie istniejące już okno dachowe) - czy taki jest wymiar rzeczywisty i czy jest jakaś szansa aby część wymiaru ponad 60cm "weszła w ścianę" zewnętrzną, w izolacje znaczy??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***