|
|
Nowicjusz prosi o radę w zakupie kampera o DMC pow. 3.5 tony |
Autor |
Wiadomość |
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 128/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2020-10-26, 16:49
|
|
|
Neno napisał/a: | Szukaj do 7t w kilku krajach na pewno uda Ci się nie płacić, ale to musisz doczytać. W Niemczech płacą ciężarówki pow 7,5t . Nasz Viatool działa tylko w Pl ale są co najmniej dwie skrzynki z opcją multi (jedna dostępna zdaje się od BP) - jednak pewnie wychodzi to drożej za to masz komfort. Pytanie czy nie trzeba mieć całej floty pojazdów itp. itd.
7t to też wszystkie granice, bo niektóre są po prostu tylko do 7,5t.
Kolejna granica w dół to 5t - sporo zakazów wjazdu właśnie dla aut pow 5t jest na ciekawych drogach.
W skrócie - dobrze kombinujesz! 3mam kciuki za udany zakup! |
kamper powyżej 7.5 w Niemczech też nie płaci |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
Oldzbig
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Grand California 4motion 680
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2020 Piwa: 20/6 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2020-10-27, 10:32
|
|
|
Co do ilości wody to przekazuję informację kolegi który sanitarką na gelendzie przejechał więcej niż pół świata i twierdzi że użycie na pustyni do kąpieli więcej niż szklankę wody to rozpusta.
Teraz mam zbiornik 110 litrów, kilka lat miałem 70 i wody nigdy mi nie zabrakło ponieważ kąpiel w kamperze lub spłukanie jest tylko w sytuacji gdy nie ma morza, rzeki, jeziora, tusza na stacji czy natrysku na plaźy. Uważam że opłaty i kłopoty z autem powyżej 3,5 tony są fetyszyzowane zrobiłem ponad 7000 km i dwa razy dopłacaliśmy po 120 zł i nie wiem ile zużyłem ale pika mi jeden raz. |
|
|
|
|
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 15/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2020-10-27, 14:41
|
|
|
[quote="Uważam że opłaty i kłopoty z autem powyżej 3,5 tony są fetyszyzowane zrobiłem ponad 7000 km i dwa razy dopłacaliśmy po 120 zł i nie wiem ile zużyłem ale pika mi jeden raz.[/quote]
To zależy też od normy emisji spalin. Za pojazd z norma euro 3 zapłacisz sporo więcej niż euro 6 (chyba dwukrotnie) - mówię o opłacie viatoll.
Co do zasady opłaty drogowe są pomijalne przy całkowitym koszcie kamperowania, więc sugerowanie się nimi przy podejmowaniu decyzji czy kamper "lekki" czy "ciężki" nie jest właściwe w mojej ocenie. |
|
|
|
|
moskit
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2020-10-27, 16:59
|
|
|
Wieluniak_1 napisał/a: | [quote="Uważam że opłaty i kłopoty z autem powyżej 3,5 tony są fetyszyzowane zrobiłem ponad 7000 km i dwa razy dopłacaliśmy po 120 zł i nie wiem ile zużyłem ale pika mi jeden raz. |
To zależy też od normy emisji spalin. Za pojazd z norma euro 3 zapłacisz sporo więcej niż euro 6 (chyba dwukrotnie) - mówię o opłacie viatoll.
Co do zasady opłaty drogowe są pomijalne przy całkowitym koszcie kamperowania, więc sugerowanie się nimi przy podejmowaniu decyzji czy kamper "lekki" czy "ciężki" nie jest właściwe w mojej ocenie.[/quote]
Masz całkowitą rację w porównaniu do wszystkich kosztów kamperowania jest to koszt minimalny powiedziałbym pomijalny oczywiście nie mówimy o silnikach z euro 4 i niżej |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
|
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2020-10-29, 12:08
|
|
|
Dla mnie powyżej 3,5t sens mają kamper Duże. Kupowanie kampera do powiedzmy 7,5m długości a z rejestracją na więcej niż 3,5t jest mało sensowne. Jakiś amerykan ze slajdami to OK. Ale zwykły na ducato czy transicie.... To że kampery 3,5t są przeważone to wiadomo. Wiadomo to w całej Europie. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2020-10-29, 12:55
|
|
|
Duże amerykańce tak nie do końca, brak infrastruktury, zwłaszcza w PL. |
|
|
|
|
Ahmed
Kombatant Burak
Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2020-10-29, 13:58
|
|
|
Bajaga napisał/a: | zwykły na ducato |
Jeszcze nie widziałem Ducato o DMC powyżej 3,5 t |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 447/331 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-10-29, 15:42
|
|
|
Ahmed napisał/a: | Bajaga napisał/a: | zwykły na ducato |
Jeszcze nie widziałem Ducato o DMC powyżej 3,5 t |
Ducato skrzynia z plandeką może być nawet 4,2 t
Oczywiście to NIE jest kamper.
No cóż, niektórzy wolą integrę na Ducato mieć zarejestrowaną z DMC np.4,5 t by jeździć ze spokojem ducha i ładować ile chcą. Inni mogą mieć to samo auto zarejestrowane z DMC 3,5 t i płacić w Austrii przy kontroli za 200-300kg ponad DMC 70-140€ pokuty . Bo jeden woli tak a inny inaczej. Oczywiście można jeszcze argumentować co będzie jak spowodujesz wypadek mając przeładowanie auto? Nikt nie wie dokładnie co będzie bo zależy to od wielu zmiennych |
|
|
|
|
Edward
zaawansowany
Twój sprzęt: C-line SUPERIOR z gwiazdką
Nazwa załogi: EDIR
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2009 Piwa: 23/6 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 2020-10-29, 16:53
|
|
|
200-300 kg ponad i tylko 70-140 eu? w Austri? to trzeba mieć super farta. Z reguły płaci się trzy mandaty, za to że masz przeładowane, za to że masz winietke a nie viatol i trzeci najczęsciej że nie masz uprawnień do prowadzenia samochodu pow.3,5 tony,i jak masz pecha to Ci jeszcze powie że dalej nie pojedziesz. Spowodowanie wypadku przeładowanym kamperem to dramat.Każda policja w każdym kraju wie że kampery są z reguły przeładowane i jeśli jest to poważne zdażenie to pozbierają wszystko z drogi co zostało z kampera i na wagę. w takim wypadku każda firma ubezpieczeniowa odwróci się tyłem ,nie ma zmiłój. jakie konsekwencje dla potencjalnego sprawcy każdy wie. Niemcy na okrągło w TV pokazują takie zdarzenia i ciągle edukują swoich rodaków. my często nie zdajemy sobie sprawy, wyruszając przeładowanym kamperem w świat na co się narażamy. Sam jeżdze kamperem do 3,5 t i wiem jak trudno jest utrzymać limit wagi,. dlatego następny kamper tylko powyżej 3,5t. I na koniec życzę wszystkim oby nigdy nikt z nas nie miał takiego przypadku.[/fade] |
_________________ Najważniejsza jest dla mnie przyszłość, bo to tam zamierzam spędzić resztę mojego życia... |
|
|
|
|
aviator
zaawansowany
Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 20/101 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2020-10-29, 21:07
|
|
|
Edward napisał/a: | Niemcy na okrągło w TV pokazują takie zdarzenia i ciągle edukują swoich rodaków. my często nie zdajemy sobie sprawy, wyruszając przeładowanym kamperem w świat na co się narażamy. |
Niemcy to cywilizowany kraj i oprocz edukacji dają możliwość podniesienia DMC aby wszystko miało rece i nogi. Dlatego są tak popularne kampery z podniesionym dmc z 3,5 na 3,8 czy z 3,8 na 4,2t a u nas wszystko to nagle nieodwracalnie chudnie do 3,5t ... Zrobienie kat C i wyższe opłaty to nic strasznego a spokój bezcenny. |
|
|
|
|
jarekp
początkujący forumowicz
Dołączył: 25 Paź 2020 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2020-11-01, 13:55
|
|
|
Witam serdecznie, chwilę mnie nie było, w tygodniu to zawsze sporo pracy, trzeba na tą zabawkę zarobić, wiadomo
O ważeniu w Austrii już czytałem - temat na książkę, nawet jak osobówką jeździłem to zauważyłem tam zwiększoną aktywność policji i takie przesiewowe kontrole, jest tego więcej niż w innych krajach. w dodatku odnoszę takie wrażenie, że tam są sami służbiści, jak mi raz karta płatnicza nie zadziałała przed tunelem i poprosiłem o pomoc, potraktowali mnie jak biedaka, który się pcha na płatne drogi a kasy mu brakło, jakoś tak grubiańsko, niemiło. nie mam ochoty świecić oczami za głupie 100kg przeładunku i wysłuchiwać kazań w stylu "tu jest Europa, my tu tak nie jeździmy jak na wschodzie"
Pytanie: czy są kraje które czepiają się w jakość szczególnie ciężkiego kampera? Tzn, trzeba naklejać jakieś Eko-nalepki, jaką mamy normę, zabraniają wjeżdżać w pobliże miast (centra mnie nie obchodzą:)), każą jeździć z tacho albo posiadać dodatkowe kursy?
Czy generalnie zasada w Europie jest taka, że jak se jedziesz, ViaToll pika to se jedź i my ci nie przeszkadzamy? |
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2020-11-01, 18:38
|
|
|
Viatoll chyba 2x pika jak jest ok, przynajmniej u mnie. 0,30zł za 1km euro4,
A jak nie piknie to przyślą karę, i wtedy się trzeba tłumaczyć.
Nie wiem jak w innych krajach Europy jak są liczone kamnery <3,5>7,5
bo jak na każdy kraj osobne urządzonko, to się robi skórka nie warta wyprawki.
Ale niech się wypowie kto ma kampera na ciężarówce 4,5-5ton, a nie na zwykłym dukato zrobionym na 3,7t.
Koszty eksploatacji takiej maszyny są zdecydowanie wyższe niż 3,5. |
|
|
|
|
aviator
zaawansowany
Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 20/101 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2020-11-01, 18:42
|
|
|
Vitaol pika raz jak masz na koncie powyżej 100PLN , 2 razy jak masz poniżej. |
|
|
|
|
Monter
stary wyga www.dem.yt
Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
koko
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 70/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-11-02, 12:06
|
|
|
Ja mam Ducato Carthago 4500kg |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|