Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Banan
2021-03-15, 14:04
Agregat honda eu 2200is w garazu
Autor Wiadomość
hymerek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2021-03-15, 09:29   Agregat honda eu 2200is w garazu

Witam szanowne grono... :)

czy ktos juz ćwiczył umiejscowienie agregstu Honda w garazu?
Chciałem wyprowadzic spaliny rura w dół kampera (na zewnątrz) oraz dołożyc dodatkowa kratke nawiewowa oraz wywiewową z garazu zeby zapewnic lepsza cyrkulacje powietrza w celu chłodzenia agregatu.

Interesuje mnie kozystanie z niego podczas jazdy, glownie klima dachowa w naprawde gorace dni.

z gory dziekuje za wszystkie sugestie... moze juz ktos to ćwiczył?

Pozdrawiam z lubuskiego :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-03-15, 11:17   

hymerek, Jest opisane na forum ale jakoś nie mogę znaleźć ...

Bezpieczniejsza była by skrzynka alu na platformie za kamperem. Przeważnie kamer ma profile wzdłuż zabudowy wiec łatwo cos tam zamontować. Hak czy rama są za ciężkie ale taka platforma może być.

Ja woziłem na bagażniku rowerowym ale teraz zrobię chyba taką skrzynkę :-)
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-03-15, 11:32   

https://www.camperteam.pl...ghlight=agregat
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hymerek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2021-03-15, 12:00   

widzialem ten post (brawo dla tej Pani), ale nie chodzi mi o skrzynke z tylu tylko o garaz...
jest przeogromny a niestety nie mam mozliwosci zamontowania skrzynki. Interesuje mnie glownie czy ten agregat po kilku godzinach pracy sie nie wylaczy z przegrzania?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-03-15, 12:29   

Kiedyś na zlocie stałem obok takiego kampera. NO poza tym że trochę hałasował to nie było widać za bardzo ze ma jakieś kratki czy wentylację. Na szczęście nie musiałem przy takim sąsiedzie spać:-)

Jak widzisz na tej skrzynce z linku - agregat w zabudowie bardzo się nagrzewa. Obowiązkowo dodatkowa wymuszona wentylacja, jakieś termostaty i wg mnie mini gaśnica z czujnikiem do samogaszenia.

Ja mam w garaży awaryjny agregat do zasilania domu. Sam się załącza więc nie muszę szarpać.
Spaliny wiadomo wyprowadzone ale i tak zapaszek czuć. Jak pochodzi dłużej to aż w pomieszczeniu ciepło się robi . Wiec zamknięty w kameprze tym bardziej będzie się nagrzewał.
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-03-15, 13:04   

Może jak to ma być tylko w czasie jazdy to zmienić kierunek myślenia.Przemyślałbym zastosowanie mocniejszego alternatora i przetwornica.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 137/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2021-03-15, 13:51   

Uwaga na spaliny. Kilka lat temu odpaliłem moja Hondę 10 i postawiłem pod kamperem (nie chciało mi się rozwijać długiego przedłużacza) i odpaliłem. Ja łowiłem ryby nieopodal samochodu a żona siedziała w środku i czytała książkę. Nie było wiatru i spaliny zaległy pod kamperem i wnikały do środka. Żona lekko się podtruła zanim się zorientowaliśmy co jest przyczyną.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2021-03-15, 18:41   

Jak pisałem w wątku, który podlinkował Ci Marek, kilka lat temu popełniłem taką konstrukcję.
Była Honda z dorobionym rozrusznikiem, wsadzona do skrzyni z płaszczem wodnym, osadzona na żelowych poduszkach, komin z komorą rozprężną ,cuda na kiju.
Działało automatycznie i zupełnie bezgłośnie. Nikt nigdy nie zorientował się, że u mnie agregat chodzi, nawet w nocy.
Był wypas na tamte czasy nieprzeciętny ...... ale to było dawno, w epoce przed LiFePO4.
Dzisiaj agregat do klimy to używają tylko Ci co mają. To już kłopotliwy przeżytek teraz.
Ja wywaliłem już dawno. Teraz dużo LiFePO4, dużo solarów i duża przetwornica. Cicho,ekologicznie i jedno paliwo mniej do wożenia.

Jak chcesz mimo wszystko robić rzeźbę, to spaliny razem z gorącym powietrzem na dach a nie pod kampera, a powietrze do chłodzenia agregatu bezpośrednio z zewnątrz do wlotów w hondzie, a nie do garażu. Honda ma wentylator napędzany z silnika i przetłacza powietrze wewnątrz obudowy od wlotów do wylotu po przeciwnej stronie.
Trzeba zrobić albo kupić taki kielich pasujący do obudowy, z przejściem na rurę spiro i tak doprowadzić powietrze do chłodzenia i spalania.
Spaliny i gorące powietrze razem, kominkiem na dach. Jak zrobisz kominek przelotowy od dachu aż pod podłogę (dużo węższy dołem ) tak aby nie dawać czapki na górę to będzie ciche (czapka czy daszek na kominku odbija dźwięk )
Sam agregat do jakiejś skrzynki, z izolacją akustyczna i anty wibracyjną.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 64/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2021-03-15, 19:55   

Też się kiedyś zastanawiałem i doszedłem do wniosku że kupować zabawkę za ponad 5 tys tylko po to aby mieć więcej problemów nie ma sensu. Po pierwsze jak w zamkniętym bagażniku odprowadzić spaliny -trzeba robić dodatkowe otwory w ścianach albo suficie. Jeśli nie w bagażniku, to tylko łańcuch gruby ratuje bo ukradną. Po trzecie paliwo. Przecież agregat pali jak smok. Żartuje oczywiście ale jeśli chcemy go używać non stop to kilka kanistrów trzeba wozić. I ostatnie do czego ma służyć ten agregat. Jeśli postawimy obok kampera to w piękny letni dzień zamiast ptaków czy szumu morza będziemy słuchać stukania agregatu. Tak jak pisali przedmówcy dziś są akumulatory i lepiej kasę włożyć w akumulatory niż agregat.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rakro1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Piwa: 264/189
Skąd: Dębica
Wysłany: 2021-03-15, 20:27   

To co zrobił joko jest niepowtarzalne więc nawet nie próbuj szukać - bo opisywał szczegółowo!
Trudno zrozumieć potrzebę używania w trakcie jazdy ale nie nam to oceniać. Nie mogę zgodzić się z kolegą orkaaa.
Jeżdżę z Hondą. Paliwo do agregatu mam takie samo jak do skutera i skuterem podwożę. Zużycie paliwa minimalne. Jest to cicha maszyna i ustawiona za autem, osłonięta czymkolwiek jeszcze aby odbijać hałas jest niemal niesłyszalna. Nie ma potrzeby używania godzinami a jedynie doraźnie, gdy brakuje prądu z paneli. Schłodzenie auta trwa maksymalnie 2-3 godziny. Dawniej wwoziłem i używałem w specjalnym boxie. Później okazało się, że przestałem zapinać linkę zabezpieczającą przed złodziejami i zlikwidowałem w boxie bardzo ciężkie maty izolujące.
Agregat wydaje się być niezbędny w północnych, bezsłonecznych krajach. Na południu Europy dużo paneli i coraz tańsze baterie LiFePO wydają się zdrowszym wyborem, w końcu nie bez powodu joko poszedł tą drogą.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hymerek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2021-03-15, 23:05   

no ok, a jaka byscie polecili przetwornice aby napedzila Dometica Freshjeta 2200 z softstartem? Pozwoli mi to porownac koszty do kupna hondy. Myslalem takze o duzym alternatorze okolo 180A i przetwornicy. Zależy mi glownie na klimatyzacji, mam male dziecko i komfort jazdy z deikatnie wlaczona klima jest o wiele lepszy (zwlaszcza na Sycylii na przykład gdzie jest ponad 40st)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2021-03-16, 01:21   

hymerek napisał/a:
no ok, a jaka byscie polecili przetwornice aby napedzila Dometica Freshjeta 2200 z softstartem? Pozwoli mi to porownac koszty do kupna hondy. Myslalem takze o duzym alternatorze okolo 180A i przetwornicy. Zależy mi glownie na klimatyzacji, mam male dziecko i komfort jazdy z deikatnie wlaczona klima jest o wiele lepszy (zwlaszcza na Sycylii na przykład gdzie jest ponad 40st)


Volt Power Sinus 3000/9000 12V

https://voltpolska.pl/zasilanie-awaryjne/power-sinus-3000-12-230v-3000-9000-zasilacz-awaryjny-duzej-mocy.html

Cena oscyluje 1800-2000PLN

Do tego mocny alternator i z 200-300Ah LiFePO4 i jesteś z kosztami na poziomie Hondy, a poza tym, że masz zasilanie dla Twojej klimy w czasie jazdy, to masz jeszcze spory zapas prądu na inne cele i 230V w gniazdkach niezależnie od tego gdzie jesteś.

Jak dorzucisz jeszcze z 300-400W solarów na dach to pełnia szczęścia i niezależność energetyczna (ale nie jest to niezbędnie konieczne)

W takim zestawie silnik-alternator-przetwornica , masz mega mocny agregat prądotwórczy i nie ma potrzeby wożenia dodatkowego .

Było niedawno o tym samym w innym wątku, poszukaj sobie. Co chwila komuś trzeba powtarzać od nowa to samo, a wszystko na forum jest , wystarczy tylko trochę poszukać :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 538/420
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2021-03-16, 07:29   

To o czym joko pisze jest od dołu tej strony, poczytaj do końca. Mnie przekonał a już chciałem kupować agregat. A kupiłem LiFePO4 oraz przetwornicę Volt Power Sinus.
Dzięki joko :bigok

https://www.camperteam.pl...er=asc&start=75
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hymerek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2021-03-16, 09:08   

a jak kwestia elektrobloku? tj. czy taki duzy alternator nie uszkodzi w jakis sposob starego elektrobloku? To jest Hymer integra z 1995 roku, czy tamta technologia elektroblokow przewidywala zastosowanie tak duzego alternatora ? Czy nie ujaram czegos jak podlacze alternator 200A ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 137/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2021-03-16, 09:53   

rakro1 napisał/a:
...Zużycie paliwa minimalne...


Tak przeciętnie 1 litr na "wyprodukowanie" 1kWh.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***