Przesunięty przez: Banan 2021-03-15, 14:04 |
Agregat honda eu 2200is w garazu |
Autor |
Wiadomość |
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2021-03-15, 09:29 Agregat honda eu 2200is w garazu
|
|
|
Witam szanowne grono...
czy ktos juz ćwiczył umiejscowienie agregstu Honda w garazu?
Chciałem wyprowadzic spaliny rura w dół kampera (na zewnątrz) oraz dołożyc dodatkowa kratke nawiewowa oraz wywiewową z garazu zeby zapewnic lepsza cyrkulacje powietrza w celu chłodzenia agregatu.
Interesuje mnie kozystanie z niego podczas jazdy, glownie klima dachowa w naprawde gorace dni.
z gory dziekuje za wszystkie sugestie... moze juz ktos to ćwiczył?
Pozdrawiam z lubuskiego |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-03-15, 11:17
|
|
|
hymerek, Jest opisane na forum ale jakoś nie mogę znaleźć ...
Bezpieczniejsza była by skrzynka alu na platformie za kamperem. Przeważnie kamer ma profile wzdłuż zabudowy wiec łatwo cos tam zamontować. Hak czy rama są za ciężkie ale taka platforma może być.
Ja woziłem na bagażniku rowerowym ale teraz zrobię chyba taką skrzynkę :-) |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-03-15, 11:32
|
|
|
https://www.camperteam.pl...ghlight=agregat |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2021-03-15, 12:00
|
|
|
widzialem ten post (brawo dla tej Pani), ale nie chodzi mi o skrzynke z tylu tylko o garaz...
jest przeogromny a niestety nie mam mozliwosci zamontowania skrzynki. Interesuje mnie glownie czy ten agregat po kilku godzinach pracy sie nie wylaczy z przegrzania? |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-03-15, 12:29
|
|
|
Kiedyś na zlocie stałem obok takiego kampera. NO poza tym że trochę hałasował to nie było widać za bardzo ze ma jakieś kratki czy wentylację. Na szczęście nie musiałem przy takim sąsiedzie spać:-)
Jak widzisz na tej skrzynce z linku - agregat w zabudowie bardzo się nagrzewa. Obowiązkowo dodatkowa wymuszona wentylacja, jakieś termostaty i wg mnie mini gaśnica z czujnikiem do samogaszenia.
Ja mam w garaży awaryjny agregat do zasilania domu. Sam się załącza więc nie muszę szarpać.
Spaliny wiadomo wyprowadzone ale i tak zapaszek czuć. Jak pochodzi dłużej to aż w pomieszczeniu ciepło się robi . Wiec zamknięty w kameprze tym bardziej będzie się nagrzewał. |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-03-15, 13:04
|
|
|
Może jak to ma być tylko w czasie jazdy to zmienić kierunek myślenia.Przemyślałbym zastosowanie mocniejszego alternatora i przetwornica. |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 137/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2021-03-15, 13:51
|
|
|
Uwaga na spaliny. Kilka lat temu odpaliłem moja Hondę 10 i postawiłem pod kamperem (nie chciało mi się rozwijać długiego przedłużacza) i odpaliłem. Ja łowiłem ryby nieopodal samochodu a żona siedziała w środku i czytała książkę. Nie było wiatru i spaliny zaległy pod kamperem i wnikały do środka. Żona lekko się podtruła zanim się zorientowaliśmy co jest przyczyną. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2021-03-15, 18:41
|
|
|
Jak pisałem w wątku, który podlinkował Ci Marek, kilka lat temu popełniłem taką konstrukcję.
Była Honda z dorobionym rozrusznikiem, wsadzona do skrzyni z płaszczem wodnym, osadzona na żelowych poduszkach, komin z komorą rozprężną ,cuda na kiju.
Działało automatycznie i zupełnie bezgłośnie. Nikt nigdy nie zorientował się, że u mnie agregat chodzi, nawet w nocy.
Był wypas na tamte czasy nieprzeciętny ...... ale to było dawno, w epoce przed LiFePO4.
Dzisiaj agregat do klimy to używają tylko Ci co mają. To już kłopotliwy przeżytek teraz.
Ja wywaliłem już dawno. Teraz dużo LiFePO4, dużo solarów i duża przetwornica. Cicho,ekologicznie i jedno paliwo mniej do wożenia.
Jak chcesz mimo wszystko robić rzeźbę, to spaliny razem z gorącym powietrzem na dach a nie pod kampera, a powietrze do chłodzenia agregatu bezpośrednio z zewnątrz do wlotów w hondzie, a nie do garażu. Honda ma wentylator napędzany z silnika i przetłacza powietrze wewnątrz obudowy od wlotów do wylotu po przeciwnej stronie.
Trzeba zrobić albo kupić taki kielich pasujący do obudowy, z przejściem na rurę spiro i tak doprowadzić powietrze do chłodzenia i spalania.
Spaliny i gorące powietrze razem, kominkiem na dach. Jak zrobisz kominek przelotowy od dachu aż pod podłogę (dużo węższy dołem ) tak aby nie dawać czapki na górę to będzie ciche (czapka czy daszek na kominku odbija dźwięk )
Sam agregat do jakiejś skrzynki, z izolacją akustyczna i anty wibracyjną. |
|
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2021-03-15, 19:55
|
|
|
Też się kiedyś zastanawiałem i doszedłem do wniosku że kupować zabawkę za ponad 5 tys tylko po to aby mieć więcej problemów nie ma sensu. Po pierwsze jak w zamkniętym bagażniku odprowadzić spaliny -trzeba robić dodatkowe otwory w ścianach albo suficie. Jeśli nie w bagażniku, to tylko łańcuch gruby ratuje bo ukradną. Po trzecie paliwo. Przecież agregat pali jak smok. Żartuje oczywiście ale jeśli chcemy go używać non stop to kilka kanistrów trzeba wozić. I ostatnie do czego ma służyć ten agregat. Jeśli postawimy obok kampera to w piękny letni dzień zamiast ptaków czy szumu morza będziemy słuchać stukania agregatu. Tak jak pisali przedmówcy dziś są akumulatory i lepiej kasę włożyć w akumulatory niż agregat. |
|
|
|
 |
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 16 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 264/189 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2021-03-15, 20:27
|
|
|
To co zrobił joko jest niepowtarzalne więc nawet nie próbuj szukać - bo opisywał szczegółowo!
Trudno zrozumieć potrzebę używania w trakcie jazdy ale nie nam to oceniać. Nie mogę zgodzić się z kolegą orkaaa.
Jeżdżę z Hondą. Paliwo do agregatu mam takie samo jak do skutera i skuterem podwożę. Zużycie paliwa minimalne. Jest to cicha maszyna i ustawiona za autem, osłonięta czymkolwiek jeszcze aby odbijać hałas jest niemal niesłyszalna. Nie ma potrzeby używania godzinami a jedynie doraźnie, gdy brakuje prądu z paneli. Schłodzenie auta trwa maksymalnie 2-3 godziny. Dawniej wwoziłem i używałem w specjalnym boxie. Później okazało się, że przestałem zapinać linkę zabezpieczającą przed złodziejami i zlikwidowałem w boxie bardzo ciężkie maty izolujące.
Agregat wydaje się być niezbędny w północnych, bezsłonecznych krajach. Na południu Europy dużo paneli i coraz tańsze baterie LiFePO wydają się zdrowszym wyborem, w końcu nie bez powodu joko poszedł tą drogą. |
|
|
|
 |
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2021-03-15, 23:05
|
|
|
no ok, a jaka byscie polecili przetwornice aby napedzila Dometica Freshjeta 2200 z softstartem? Pozwoli mi to porownac koszty do kupna hondy. Myslalem takze o duzym alternatorze okolo 180A i przetwornicy. Zależy mi glownie na klimatyzacji, mam male dziecko i komfort jazdy z deikatnie wlaczona klima jest o wiele lepszy (zwlaszcza na Sycylii na przykład gdzie jest ponad 40st) |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2021-03-16, 01:21
|
|
|
hymerek napisał/a: | no ok, a jaka byscie polecili przetwornice aby napedzila Dometica Freshjeta 2200 z softstartem? Pozwoli mi to porownac koszty do kupna hondy. Myslalem takze o duzym alternatorze okolo 180A i przetwornicy. Zależy mi glownie na klimatyzacji, mam male dziecko i komfort jazdy z deikatnie wlaczona klima jest o wiele lepszy (zwlaszcza na Sycylii na przykład gdzie jest ponad 40st) |
Volt Power Sinus 3000/9000 12V
https://voltpolska.pl/zasilanie-awaryjne/power-sinus-3000-12-230v-3000-9000-zasilacz-awaryjny-duzej-mocy.html
Cena oscyluje 1800-2000PLN
Do tego mocny alternator i z 200-300Ah LiFePO4 i jesteś z kosztami na poziomie Hondy, a poza tym, że masz zasilanie dla Twojej klimy w czasie jazdy, to masz jeszcze spory zapas prądu na inne cele i 230V w gniazdkach niezależnie od tego gdzie jesteś.
Jak dorzucisz jeszcze z 300-400W solarów na dach to pełnia szczęścia i niezależność energetyczna (ale nie jest to niezbędnie konieczne)
W takim zestawie silnik-alternator-przetwornica , masz mega mocny agregat prądotwórczy i nie ma potrzeby wożenia dodatkowego .
Było niedawno o tym samym w innym wątku, poszukaj sobie. Co chwila komuś trzeba powtarzać od nowa to samo, a wszystko na forum jest , wystarczy tylko trochę poszukać |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 538/420 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-03-16, 07:29
|
|
|
To o czym joko pisze jest od dołu tej strony, poczytaj do końca. Mnie przekonał a już chciałem kupować agregat. A kupiłem LiFePO4 oraz przetwornicę Volt Power Sinus.
Dzięki joko
https://www.camperteam.pl...er=asc&start=75 |
|
|
|
 |
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2021-03-16, 09:08
|
|
|
a jak kwestia elektrobloku? tj. czy taki duzy alternator nie uszkodzi w jakis sposob starego elektrobloku? To jest Hymer integra z 1995 roku, czy tamta technologia elektroblokow przewidywala zastosowanie tak duzego alternatora ? Czy nie ujaram czegos jak podlacze alternator 200A ? |
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 137/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2021-03-16, 09:53
|
|
|
rakro1 napisał/a: | ...Zużycie paliwa minimalne... |
Tak przeciętnie 1 litr na "wyprodukowanie" 1kWh. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
|
|
|
 |
|