 |
|
Elektroblok EBL 200-2 |
Autor |
Wiadomość |
Lukaszmikolaj
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato Eura mobil 96
Dołączył: 02 Kwi 2021 Skąd: Hamburg
|
Wysłany: 2021-04-02, 21:02 Elektroblok EBL 200-2
|
|
|
Witam serdecznie,
Mam pytanie odnośnie elektrobloku EBL200-2. mianowicie po wymontowaniu akumulatora rozruchowego, na panelu do sprawdzania poziomu naładowania widziałem napięcie obu akumulatorów, a także po włączeniu kluczyka świeciły się kontrolki, tak jakby akumulator rozruchowy był na miejscu. Wydaje mi się to dziwne, myślę że te dwa obwody powinny byc odseparowane od siebie do momentu uruchomienia silnika. po wyjęciu elektrobloku i sprawdzeniu wyjśc na akumulator 1 i 2 jest przejście w jedną stronę . to znaczy te akumulatory nie są rozdzielone. Czy ktoś ma możliwość pomierzenia u siebie takiego bloku ? |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2021-04-03, 14:23
|
|
|
Powinny być odseparowane. Nie może być tak, że masz wyjęty rozruchowy i świecą Ci kontrolki na desce rozdzielczej. Na tyle EB masz podłączenie akumulatorów. Odłącz je i zobacz czy nadal będzie połączenie. Jeśli już nie, to skleił przekaźnik w EB. Może też być kros w EB na lini pomiaru napięcia w EB, ale to powinno ustąpić po odłączeniu reszty wtyczek. Jeśli nadal będzie przejście, to ktoś zrobił jakiegoś krosa w instalacji i musisz szukać Pamiętaj aby nie odpalać bez rozruchowego, tak aby zbyt duży amperaż czegoś nie spalił.
Powodzenia |
|
|
|
 |
Lukaszmikolaj
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato Eura mobil 96
Dołączył: 02 Kwi 2021 Skąd: Hamburg
|
Wysłany: 2021-04-04, 13:25
|
|
|
ok. dzięki za podpowiedź. sprawdże to po odłączeniu wtyczek. Dam znać czy coś mi się udało znaleźć. |
|
|
|
 |
Lukaszmikolaj
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato Eura mobil 96
Dołączył: 02 Kwi 2021 Skąd: Hamburg
|
Wysłany: 2021-04-04, 15:28
|
|
|
Witam,
Sprawdziłem. Więc po odłączeniu kostek dalej nic się nie zmienia. Jeżeli zostawię podłączone tylko przewody od akumulatorów do EB i odłączę aku rozruchowy dalej świecą się kontrolki po włączeniu zapłonu. Czyli ewidentnie jest wina EB. Po podłączeniu kostek a odłączeniu przewodu do akumulatora rozruchowego na panelu mogę sprawdzić napięcie obu akumulatorów z tym że różnica we wskazaniu jest ok 0.5 V. Po sprawdzeniu miernikiem samego EB gdzy podłączam czerwony przewód do wejscia na baterię 1 a czarny do wejscia na baterię 2 ( miernik do sprawdzania diody/brzęczyk) nie ma przejscia, gdy podłącze odwrotnie miernik pokazuje ok 518.
Schemat nie wydaję się bardzo skomplikowany, Może ktoś podpowie jak i co sprawdzić ?
911196_19940518_BSB_EBL200-2.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 192 raz(y) 92,88 KB |
|
|
|
|
 |
Kamil Cz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2021-04-05, 13:52
|
|
|
Nic nie rób to normalne.
Obecny kamper jest moim czwartym i w każdym było tak jak opisujesz. Po odłączeniu aku rozruchowego świeciły się kontrolki , grało radio i na odwrót po odłączenie pokładowego w zabudowie też było jakieś napięcie. Nie oznacza to usterki. To nie jest takie proste , kwestia potencjału napięcia itd. |
_________________ Kamil |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|