Przesunięty przez: janusz 2009-10-05, 22:27 |
potrzebny schemat instalacji do Hobby AK 550 na Ducato 88' |
Autor |
Wiadomość |
kubab75
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato hobby AK 550
Dołączył: 28 Maj 2009 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 2009-05-28, 23:32 potrzebny schemat instalacji do Hobby AK 550 na Ducato 88'
|
|
|
Staram sie poskladac instalacje elektryczna w kamperze ktory kupilem.Poprzedni właściciel planowal cos pozmieniac ale skonczylo sie na poprzecinaniu kabli, teraz nie jest juz tak latwo wszystkie odpowiednio zlaczyc, jesli ktos dyzposnuje schematem będe bardzo wdzieczny, pozdrawiam kubab75 |
|
|
|
 |
DarekK
zaawansowany

Twój sprzęt: IVECO SAFARIWAYS Amerigo Wespucci
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Cze 2008 Piwa: 4/9 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2009-06-01, 23:58
|
|
|
Co prawda schematu nie posiadam, ale mam w dyspozycji hobby 620. Ponieważ też było trochę patentów - musiałem się pogrzebać w kabelkach zanim wszystko zadziałało. Ogólnie instalacja wydaje się dość prosta - jeśli napotkasz jakiś problem - postaram się sprawdzić jak to u mnie idzie. |
_________________ Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo do zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
 |
|
|
|
 |
kubab75
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato hobby AK 550
Dołączył: 28 Maj 2009 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 2009-06-02, 23:38
|
|
|
Na dzien dzisiejszy wszystko wyglada tak.Instalacja podlaczona zarowno 220 jak i 12 v.NIe wiem czy do konca dobrze. Pod jednym z siedzen znajduje sie jakas skrzynka z transformatorem , to pewnie elektroblok. Nie wiem czy jest sprawny bo nie wiem jakie napiecia maja znajdowac sie na wyjsciu.Urzadzenie sie wlacza po podlaczeniu sieci zewnetrznej 220v. Wtedy na pulpicie sterowniczym przelaczaja sie kontrolki wskazujace ze ma miejsce zasilanie z zewnatrz i ze niby ładuja sie akumulatory, jednak jak odlaczam akumulator ( ten ktory zaopatruje zabudowe) na klemach nie mam żadnego napiecia. Czyli pewnie nie mam ładowanie z sieci.BEz tego akumulatory przy pierwszym wyjezdzie padna w 5 minut wiec albo ladowanie jest tylko wtedy gdy sa podlaczone akumulatory( tylko niew iem jak to sprawdzic) lub poprostu nie ma łądowania rzy podlaczeniu sieci zewnetrznej. JEsli mozesz zmierzyc miernikiem jak zachowyje sie napiecie na klemach po ich odlaczeniu przy podpieciu do 220 od zewnatrz. |
|
|
|
 |
kubab75
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato hobby AK 550
Dołączył: 28 Maj 2009 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 2009-06-02, 23:41
|
|
|
POza tym nie mam pojecia jak podlaczyc trumatic 3200. Mam tam jakies bardzo cieniutkie kabelki czarny i braz( tu chyba trzeba podpiąc jakas bateryjke??) no i mam jeszcze jeden jakis szary kabelek troszke wiekszego przekroju przy piecyku pojedynczy.Tez nie wiem z czym go polaczyc.NIe mam zadnych schematow....załamka |
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-06-03, 00:17
|
|
|
więcej optymizmu |
|
|
|
 |
DarekK
zaawansowany

Twój sprzęt: IVECO SAFARIWAYS Amerigo Wespucci
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Cze 2008 Piwa: 4/9 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2009-06-03, 00:50
|
|
|
Prawdopodobnie ładowanie masz - nie wiem czemu ale działa to tak - że jak jest dobry akumulator - to działa wszystko - jak odłączysz na samym elektrobloku praktycznie nic nie pracuje. Jeśli chodzi o kabelki do trumy - powinieneś mieć małe pudełeczko do którego wkłada się baterie - tam dochodzą właśnie kabelki od wyłącznika. Ten grubszy podłączyć trzeba do iskrownika i to wszystko. JEśli będą kłopoty napisz - postaram się coś obfotografować. Acha - czy masz ładowanie dowiesz się po pierwsze - świecą się czerwone kontrolki na pulpicie przy narysowanym aku (jeden widać że pokładowy - drugi pod maską - silnikowy), a jak chcesz być pewny - po podłączeniu 220 zmierz napięcie na aku - powinno być między 13 a 14,5v (jeśli aku mocno wyładowany będzie niżej - ale po załączeniu 220 wyraźnie powinno wzrosnąć) Sprawdź również napięcia po włączeniu silnika (bez 220) powinno być na aku pod maską ok 14 V na tym drugim ok. 0,5V mniej. |
_________________ Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo do zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
 |
|
|
|
 |
kubab75
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato hobby AK 550
Dołączył: 28 Maj 2009 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 2009-06-04, 21:07
|
|
|
zaszesłem juz dosc daleko.Jesli chodzi o elektroblok poprpstu jego dzialanie lub nie sprawdzi sie na pierwszym eszta relacji w wyjezdzie. Instalacja wydaje sie prawidlowo funkcjonowac po wymianie akumulatorów.Dzis rozpracowalem elektrozaworu gazu, okazało sie ze przelacznik podlaczony byl pod kabelki z oswietlenia,generalnie dziwny pomysl ale w niczym to nie przeszkadza jesli sie o tym wie.WIec lodowka juz na gaz odpalona:), kuchenka tez, gorzej z truma.Jest to model SL3002. Walke podejme chyba w sobote.Nawet nie wiem jak sie za to zabrac.Stercza jakies gole kabelki to pewnie do bateryjki ale jest jezcze jeden i nie wiem do czego , pewnie zamyka obwod ikrownika. TO sie okaże w niedziele. No i okazało sie ze brakuje termy , wiec ciepla woda pozostaje nieroztrzygnieta. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|