 |
|
Lokalizatory GPS. |
Autor |
Wiadomość |
ZbigStan
Kombatant

Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 1012/306 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2021-05-30, 19:04 Lokalizatory GPS.
|
|
|
Chciałbym mieć w kamperze lokalizator GPS. Podnosi poczucie bezpieczeństwa i umożliwia odtworzenie przejechanej trasy na mapach.
Oferowane są dziesiątki modeli i mam problem co wybrac.
Jeśli ktoś ma sprawdzony model to proszę o opinię.
Pozdrawiam |
_________________ Grecja 2019
Normandia 2019
Czechy 2019
Narty, Włochy 2020 |
|
|
|
 |
Piciu
początkujący forumowicz
Nazwa załogi: Piciu&Kasia
Dołączył: 18 Lip 2010 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-05-30, 21:16 Re: Lokalizatory GPS.
|
|
|
ZbigStan napisał/a: | Chciałbym mieć w kamperze lokalizator GPS. Podnosi poczucie bezpieczeństwa i umożliwia odtworzenie przejechanej trasy na mapach.
Oferowane są dziesiątki modeli i mam problem co wybrac.
Jeśli ktoś ma sprawdzony model to proszę o opinię.
Pozdrawiam |
Witam
polecam Flotis na rok 199zł netto ja korzystam w mojej flocie z 12 lat juz. |
|
|
|
 |
ZbigStan
Kombatant

Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 1012/306 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
smok_wawelski
weteran

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Kwi 2019 Piwa: 122/77 Skąd: Kraków-przedmieścia
|
Wysłany: 2021-05-31, 16:19
|
|
|
Cartrack - https://www.cartrack.pl
Z działania OK - o cenach nie umiem sie wypowiedzieć płaci je pracodawca |
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom. |
|
|
|
 |
Piciu
początkujący forumowicz
Nazwa załogi: Piciu&Kasia
Dołączył: 18 Lip 2010 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-05-31, 16:42
|
|
|
smok_wawelski napisał/a: | Cartrack - https://www.cartrack.pl
Z działania OK - o cenach nie umiem sie wypowiedzieć płaci je pracodawca |
Mamy tez Cartrack ale dla mnie troche zagmatwany no i coś 49zł brutto miesiecznie |
|
|
|
 |
ZbigStan
Kombatant

Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 1012/306 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2021-05-31, 16:49
|
|
|
smok_wawelski, Dziękuję za informację.
Zorientowałem się, że lokalizatory można otrzymać w ramach monitoringu jako usługa oferowana przez firmę świadcząca usługi obsługi floty, lub kupić lokalizator i samemu pobierać informacje z przypisanego serwera. To są różne formuły kosztowe. Interesują mnie doświadczenia z tym drugim przypadkiem.
Pozdrawiam. |
_________________ Grecja 2019
Normandia 2019
Czechy 2019
Narty, Włochy 2020 |
|
|
|
 |
rjas
stary wyga

Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 23/13 Skąd: Przybysławice/Kraków
|
Wysłany: 2021-05-31, 18:21
|
|
|
Troszkę się ostatnio doktoryzowałem w temacie i wyszło mi, że trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy to ma być w celach informacyjnych czy forma zabezpieczenia lub możliwości odnalezienia kampera po ewentualnej kradzieży.
Jeśli celem jest pierwsza opcja to w zasadzie nie ma większego znaczenia co wybierzesz - są urządzenia tańsze lub droższe (lepsze - gorsze) w zasadzie spełniające swoją rolę.
Jeśli w celach bezpieczeństwa to w zasadzie urządzenia GPS są bezużyteczne, bo z tego co się dowiedziałem każde można "zagłuszyć" co złodzieje robią z "urzędu" nawet nie sprawdzając czy pojazd posiada GPS czy nie.
Ale znalazłem jedno rozwiązanie - firma Teltronic z Łodzi i wiem, że mają urządzenia GPS z opcjonalnie podłączonym przekaźnikiem, który w momencie wykrycia zagłuszania momentalnie odcina obwód elektryczny do którego jest podłączony przekaźnik - czytaj samochód jest unieruchomiony. Mają też opcję podłączenia, nie pamiętam jak się to nazywało, żeby sczytywać dane odnośnie parametrów samochodu. I jeszcze jeden istotny (podobno) czynnik - serwer na którym przechowywane są dane - w Chinach czy w Polsce. Oficjalna wersja, że w Polsce bezpieczniej. Dodatkowo masz możliwość dostępu i zablokowania auta z telefonu - odcięcie przekaźnika przez SMS. I teraz tak, w urządzeniu jest karta SIM i o ile poruszamy się w obrębie UE to koszty są minimalne, ale już poza unią to 32 zł/1MB a podobno trochę te urządzenie doją aczkolwiek dokładnie nie wiem ile.
Dzisiaj będąc u dealera w Pszczynie dostałem ulotkę o czymś w rodzaju GPS odpornym na zagłuszanie, ale działające jakoś drogą radiową i to jest stricte w celu odnalezienia samochodu po kradzieży. Tam jest chyba opcja abonamentu rocznego. Nie pamiętam nazwy firmy - jeśli chcesz to sprawdzę nazwę na ulotce i popytasz w naszym imieniu |
_________________ Nasz pierwszy którym cieszy się ktoś inny i już wiem kto
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
ZbigStan
Kombatant

Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 1012/306 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
mrskoku
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019 Piwa: 1/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: 2021-06-02, 09:41
|
|
|
jest jeszcze np Lojack.
chwalą się, że nie da się ich urządzeń zagłuszyć. |
|
|
|
 |
Monter
stary wyga www.dem.yt

Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-06-02, 12:04
|
|
|
rjas, wpomniał o ważnych kwestiach.
Dla mnie cenniejsze byłyby wypowiedzi użytkowników, jak dany egzemplarz się sprawił, wady i zalety. Póki co znajduję same suche opisy sprzedawców.
Niby fajne jest, żeby było odcięcie. Niezłym pomysłem jest aby aktywowało się samo w przypadku zagłuszania. Ale czy to działa jak powinno, czy sam wjeżdżasz w dziurę z brakiem zasięgu i nagle silnik gaśnie...?
Inna cenna opcja to podtrzymanie bateryjne.
Przy niektórych w opisach jest wzmianka, że przy braku połączenia dane są zapisywane w pamięci wewnętrznej i jak tylko zasięg wróci to są wysyłane zaległe dane. Jak to w praktyce wygląda i jak długo pamięta - opisów i opinii brak. Poza tym ta funkcja też chyba rzadko spotykana, albo opisy są niedokładne (to żadna nowość, że handlarze nie do końca wiedzą co sprzedają).
Fajna jest też opcja wysłania komunikatu o słabym zasilaniu (padające podtrzymanie czy też zanik napięcia akumulatora) ale wiele tanich GPSów jest niestety na 5V (USB) i znam osobę, która dostała komunikat, ale jak już akumulator samochodu miał chyba 3,5V także ten...
Coraz więcej krajów rezygnuje z nadajników 2G a większość tego typu tanich urządzeń pracuje tylko na tym paśmie. Rzadko kto informuje o tym, że już teraz jest to w kilku krajach problem (który pewnie będzie się powiększał). Minimum zatem to praca w 3G.
Część urządzeń wykrywając brak ruchu potrafi się jakby hibernować (też dane z opisów) aby wysyłać mniej danych gdy nic się nie dzieje i nie zużywać energii. Jak to w praktyce działa i czy nie wpływa negatywnie na użytkowanie - info brak.
Sam GPS obecnie posiada małą dokładność, więc zaletą byłaby obsługa także nowszych rozwiązań typu GLONASS. Czy te tanie to mają?
I tak dalej, i tak dalej...
Istnieje jakieś sprytne urządzonko "wszystkie zalety i mało wad" w jednym? |
_________________ Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)
 |
|
|
|
 |
mrskoku
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019 Piwa: 1/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: 2021-06-02, 13:40
|
|
|
Monter napisał/a: | rjas, wpomniał o ważnych kwestiach.
Dla mnie cenniejsze byłyby wypowiedzi użytkowników, jak dany egzemplarz się sprawił, wady i zalety. Póki co znajduję same suche opisy sprzedawców.
Niby fajne jest, żeby było odcięcie. Niezłym pomysłem jest aby aktywowało się samo w przypadku zagłuszania. Ale czy to działa jak powinno, czy sam wjeżdżasz w dziurę z brakiem zasięgu i nagle silnik gaśnie...?
Inna cenna opcja to podtrzymanie bateryjne.
Przy niektórych w opisach jest wzmianka, że przy braku połączenia dane są zapisywane w pamięci wewnętrznej i jak tylko zasięg wróci to są wysyłane zaległe dane. Jak to w praktyce wygląda i jak długo pamięta - opisów i opinii brak. Poza tym ta funkcja też chyba rzadko spotykana, albo opisy są niedokładne (to żadna nowość, że handlarze nie do końca wiedzą co sprzedają).
Fajna jest też opcja wysłania komunikatu o słabym zasilaniu (padające podtrzymanie czy też zanik napięcia akumulatora) ale wiele tanich GPSów jest niestety na 5V (USB) i znam osobę, która dostała komunikat, ale jak już akumulator samochodu miał chyba 3,5V także ten...
Coraz więcej krajów rezygnuje z nadajników 2G a większość tego typu tanich urządzeń pracuje tylko na tym paśmie. Rzadko kto informuje o tym, że już teraz jest to w kilku krajach problem (który pewnie będzie się powiększał). Minimum zatem to praca w 3G.
Część urządzeń wykrywając brak ruchu potrafi się jakby hibernować (też dane z opisów) aby wysyłać mniej danych gdy nic się nie dzieje i nie zużywać energii. Jak to w praktyce działa i czy nie wpływa negatywnie na użytkowanie - info brak.
Sam GPS obecnie posiada małą dokładność, więc zaletą byłaby obsługa także nowszych rozwiązań typu GLONASS. Czy te tanie to mają?
I tak dalej, i tak dalej...
Istnieje jakieś sprytne urządzonko "wszystkie zalety i mało wad" w jednym? |
mam teraz jeden lokalizator - sinotrack. zalety - mały. wady (wg mnie) - bardzo ograniczone możliwości powiadamiania sms, jak i konfigurowania urządzenia. możliwości po stronie serwera www również nie za duże. brakuje np ustawień strefy, powiadomień itp.
od ponad roku mam również tk103b
jest większy od poprzedniego - jest to też pewnego rodzaju wada - urządzenie plus wiązka plus anteny zajmują miejsce i trzeba się postarać, żeby to schować.
z zalet - działa zarówno po sms jak i gprs. gprs - wysyła dane do serwera, gdzie mamy całkiem niezłe możliwości konfiguracji.
tryb sms - można ustawić praktycznie wszystko co na serwerze - strefy, ruch, czujnik wstrząsów - wszystko konfigurowalne przez sms
powiadomienie o utracie zasilania, powiadomienie o niskim napięciu wbudowanej baterii
posiada mikrofon - można usłyszeć co się dzieje,
przycisk sos
pilot do uzbrajania/rozbrajania
ACC - pod stacyjkę
odcięcie pompy lub dowolnego innego obwodu (przekaźnik)
obsługa kart microsd - może zapisywać tam ślad.
można ustawić hibernację- ogranicza zużycie danych
urządzenie nie zużywa jakoś dużo transferu - mam tam kartę z pakietem 30 sms i 300mb miesięcznie i w zupełności wystarcza. |
|
|
|
 |
yamah
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 266/109 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2021-06-02, 13:59
|
|
|
ZbigStan napisał/a: | lub kupić lokalizator i samemu pobierać informacje z przypisanego serwera. To są różne formuły kosztowe. Interesują mnie doświadczenia z tym drugim przypadkiem.
Pozdrawiam. |
ZbigStan ..działa u mnie kilka sztuk,polski serwer,kontakt 100% zadowolenia, pogubiłem kiedyś hasło logowania bez problemu pomogli pomimo braku abonamentu..podczas zakupu kilku szt. zaproponowali abym bez zobowiązań przetestował 1 szt.a później podjął decyzję Polecam
; https://bearpoint.pl/produkt/lokalizator-gps-bearpoint/ |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
 |
|
|
|
|
 |
marcincin
zaawansowany

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 50/36 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-06-02, 14:18
|
|
|
Będzie trochę off topic (nie pomogę ZbigStanowi w wyborze), ale może ktoś coś z tego wyciągnie lub rozwinie się ciekawa dysjusja.
Czytają ten wątek (analizując wymagania potencjalnego użytkownika) uzmysłowiłem sobie, że w moim systemie brakuje tylko funkcji odciącia/blokady. Jakiś czas temu poszedłem w rozwiązanie home made - wykorzystałem star smartfon, który rozmawia z pozostałą częścią systemu - opisałem to tutaj
1. Koszt telefonu - 0 PLN - każdy ma jakiegoś starego smartfona, GLONASS obsługiwany
2. Koszt abonamentu 10PLN na rok - w celu utrzymania ważności karty sim
3. Serwer na którym są składowane dane - hosting w PL - konto zarządzane tylko przeze mnie, możliwość szyfrowania danych
4. Logowanie pozycji pojazdu - aktywne cały czas, synchronizacja danych online, praktycznie nie ma limitu na czas pracy urządzenia poza sygnałem sieci - przy ilości danych jakie obecnie są generowane i wielkości zainstalowanej karty pamięci - obecnie w bazie mam ponad 7 milionów wpisów - muszę w końcu dorobić moduł wizualizacji odbytych podróży
5. Podgląd pozycji pojazu - online przez internet lub SMS
6. Funkcjonalność "lockowania pozycji" (pozycja, której kamper nie powinien opuszczać) - jeśli opuści to aktywowany jest alarm
7. I parę innych funkcjonalności, których nie ujawnię.
Dzięki temu postowi zaczynam projekt dorobienia funckjonalności blokady/odcięcia - czasami potrzebny jest tego typu trigger, aby zmienić kolejność na zadań na długiej liście TODO |
_________________ Marcincin
 |
|
|
|
 |
ZbigStan
Kombatant

Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 1012/306 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
ZbigStan
Kombatant

Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 1012/306 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|