Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Banan
2021-12-16, 21:34
KONIEC PRZERab. BLASZAKÓW NA KAMPERY ? +opowieści fantastów
Autor Wiadomość
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2021-08-19, 10:43   

Wydawało mi się że rozmawiamy o przerabianiu/likwidowaniu grodzi.
Tak, jak j ubije w specjalnym campingowym to nieszczęśliwy wypadek. Nie wiem czy jakaś komisja pochyli sie nad sposobem mocowania lodówki w kamperze.

Ja mam przewymiarowane listwy drewniane przymocowane do podłogi i konstrukcji ścian i za pomocą nitonakrętek M6 i M8. I te belki zostaną jak juz wszystko inne odleci.
Ale co z tego skoro potem budując mocowałem się do tej konstrukcji łącznikami kątowym i 3 wkrętami na stronę.
W mojej ocenie nic ciężkiego w moim kamperze nie poleci, ale jak oglądam niektóre dzwony,to wiedzę że przy zderzeniu pow. 80km/h cała ta zabudowa się po prostu urwie i przesunie.
W następnym kamperze wyspawam klatkę z cienkich profili, która ją zatrzyma. bo drewno raczej jest słabe na rozciąganie.
sorry za offtop.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 131/4
Skąd: ZDR
Wysłany: 2021-08-19, 11:07   

i dlatego ktoś kiedyś określił v- max dla pojazdów specjalnych w tym dla kamperów.
Logika jest taka, że najpierw jest to "coś specjalnego" a dopiero potem pojazd dopuszczony do ruchu drogowego.
Skoro zatem najpierw jest specjalny (dźwig/baniak na szambo/karetka/kamper) to ma on na sobie jakieś wyposażenie które odbiega od norm dla pozostałych pojazdów. W przypadku kamperów jest to lekkie bardzo słabe (delikatne) nadwozie a w nim upchnięte mnóstwo ciężkich i kanciatych przedmiotów niekonieczne zamontowanych na stałe a jak zamontowanych to niekoniecznie na fest i do fest punktu mocowania, na dodatek bez grodzi.
Ale przecież skoro podwozie pozwala zapierniczać 160 albo i więcej to... się zapiernicza :mrgreen:

wiara czyni czuba
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2019
Piwa: 122/77
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2021-08-19, 16:49   

hubertg napisał/a:
A jak miał w dowodzie "specjalny kempingowy" to ubiła zgodnie z prawem i wszystko ok.
decumanus napisał/a:
Wydawało mi się że rozmawiamy o przerabianiu/likwidowaniu grodzi.
Tak, jak j ubije w specjalnym campingowym to nieszczęśliwy wypadek. Nie wiem czy jakaś komisja pochyli sie nad sposobem mocowania lodówki w kamperze.

Tak rozmawiamy o grodzi - lodówka w moim poście była po prostu celowo przejaskrawionym przykładem.
Zmiana przeznaczenia nie zwalnia nas przecież od logicznego myślenia a kto nie ma podstaw technicznych i pojęcia o wytrzymałościach materiałów oraz fizyce i kinematyce nie powinien robić zabudowy to chyba oczywiste. I jeśli zabudowę ktoś wykonał ok a lodówka z niej wylatuje przy dzwonie to jest to nieszczęśliwy wypadek spowodowany przyczyną zewnętrzna a nie zaniedbanie.
Myślę że w przypadku tfu tfu wypadku ciężkiego lub śmiertelnego prokurator zainteresuje sie wykonawcą i sposobem wykonania zabudowy w tym mocowania tejże przykładowej lodówki która ubiła pasażera - ale to wszystko g.... bowiem poszkodowanemu zdrowia czy życia nie wróci
Przecież przede wszystkim chodzi o to żeby podróżować max możliwie bezpiecznie a czy to puszka czy alkowa czy integra z założenia nie są bezpiecznymi pojazdami. Zatem nie mając wpływu na zdarzenia losowe i to kogo spotkamy na drodze dla zwiększenia bezpieczeństwa mamy tylko sensowne solidne wykonanie zabudowy oraz umocowania sprzętów, myślenie na etapie budowy oraz podczas jazdy myślenie, przewidywanie na drodze i nogę z gazu
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciej91 
początkujący forumowicz

Dołączył: 15 Sie 2021
Skąd: Radom
Wysłany: 2021-08-22, 21:23   

Witam ponownie .

Mam do kupienia samochód jumpera który na zdjęciach jest bez ściany grodziowej . Gdy zapytałem się sprzedającego jak samochód jest zarejestrowany napisał mi ze jako ciężarowy i dodaje mi ścianę grodziowa na przeglądy wiec w świetle prawa nie można się poruszać takim autem bo jak nie ma ściany to pewnie policja zabiera dowód . Moje pyta je jest takie co mi radzicie zrobić by legalnie jeździć tym samochodem . Sprzedający mówi ze on normalnie jeździł tym samochodem bez ściany ale pewnie policja go nigdy nie złapała . Czekam na wasza podpowiedz dzięki .

P.s. Sprzedajcy sam sobie zdemontował ta ścianę nie ma tez papieru ma to ze robił to warsztat samochodowy .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 483/394
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2021-08-23, 19:46   

Maciej91,

Ja nie rozumiem co chcesz się dowiedzieć od nas?????
Przecież w poprzednich postach masz wszystko napisane.
Sam musisz się najpierw określić do czego jest Tobie potrzebne to auto? Oraz jak chcesz je przerobić/ dostosować do swoich potrzeb?
Kiedy odpowiesz sobie na te pytania to będziesz wiedział jakie dokumenty masz mieć :bigok
Czyli czy chcesz jeździć ciężarowym czy zmieniasz na specjalny kempingowy?

Ps. A może Twój problem polega na tym, że sam nie wiesz czego chcesz?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciej91 
początkujący forumowicz

Dołączył: 15 Sie 2021
Skąd: Radom
Wysłany: 2021-08-24, 08:50   

Może i masz racje bo nie wiem czy kupować kampera czy busa i samemu sobie przerobić ale boje się bym nie wpadł w jakieś przepisy i nie przejdzie przeglądu albo policja zabierze dowód czytam tu i tam każdy mówi co innego dlatego chce się doradzić i zadaje pytania .

Pytanie

Gdy zmienię w dowodzie z ciężarowego na kamper wtedy będę sobie mógł sam przerobić w środku i przejdzie przegląd czy to firma musi zrobić i papier ma być na to ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DarKu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2013
Piwa: 9/10
Skąd: Austria
Wysłany: 2021-08-24, 11:43   

Dla pocieszenia tych nieposcieszonych nowymi przepisami dodam ze w Austrii takie przepisy tez obowiazuja, przerobka dostawczaka na kampera wiaze sie z zaplata tamtejszej akcyzy do podatku doliczana jest rowniez czesciowa zabudowa, nie koniecznie kompletna ale takie rzeczy jak kuchnia lazienka i spanie wliczane jest w calkowity koszt i od tego jest obliczany podatek, przykladowo za samochod po przebudowie wart 12500€ wyliczony zostaje podatek akcyzowy w wysokosci 2000€ na ta kwote ma wplyw rowniez kilka czynnikow jak chocby normy spalin i rok produkcji auta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2019
Piwa: 122/77
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2021-08-24, 11:47   

Maciej91, odpowiedź na pytanie
Maciej91 napisał/a:
.... Pytanie
Gdy zmienię w dowodzie z ciężarowego na kamper wtedy będę sobie mógł sam przerobić w środku i przejdzie przegląd czy to firma musi zrobić i papier ma być na to ?
jest w tym wątku - pisałem o tym a wiadomości mam świeże bo zmieniałem przeznaczenie z ciężarowy na spec-kempingowy 29-06-2021 ale spoko powtórzę jeszcze raz - pozbieram do kupy i uporządkuje bo wiem jak mnie bolało gdy sam nie dawno te zawiłości drążyłem - może te pytania sie skończą
Nie rozumiem jednak braku chęci do czytania i szukania bo było to ostatnio jasno opisywane. To nie tak że nikt tu nie chce pomóc ale chodzi o to że nikt nie będzie podawał na tacy tego co już podano :)

Jest ciężarowy - ma być specjalny kempingowy stan na 24-08-2021
i teraz mamy 2 warianty
1/ ze zmiana ilości lub umiejscowienia miejsc do jazdy
2/ bez zmiany ilości i umiejscowienia miejsc do jazdy

ad 2 - zmiana przeznaczenia na specjalny kempingowy - bez zmiany ilości i umiejscowienia miejsc
Diagnosta OSKP na przeglądzie zażąda od Ciebie
  • faktury/oświadczenia na zdjęcie grodzi i zamocowanie zabudowy przez kogoś kto posiada PKD 45.20Z
    interpretacja u mnie była taka że jeśli ja mam PKD to oświadczenie jeśli nie ja a firma to faktura - wg mnie jest to bezprawne
  • Wydruku z CIDG danych osoby z PKD 45,20Z
  • zabudowa musi posiadać minimum to co rozporządzenie określa - http://isap.sejm.gov.pl/i...=WDU20190002560
    Cytat:
    9. Przestrzeń mieszkalna samochodu kempingowego powinna być wyposażona w trwale zamocowane:
    1) siedzenia;
    2) stolik; może być zbudowany tak, aby łatwo go było można zdemontować;
    3) miejsca do spania, które mogą powstawać z siedzeń;
    4) urządzenia kuchenne;
    5) szafki.";

  • kwitu z legalizowanej wagi celem ustalenia nowej masy własnej
    ja miałem kwit ale nie wydruk - diagnosta zażądał wydruku z wagi lub faktury na ważenie
  • oprócz tego diagnosta wykona przegląd części kempingowej zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie przeglądów pojazdów - np nie możne być ostrych krawędzi, sterczących blach i inne
  • zostanie również wykonany normalny przegląd techniczny jak samochodu ciężarowego

ad 1 - zmiana przeznaczenia na specjalny kempingowy - ze zmianą ilości lub umiejscowienia miejsc w samochodzie nie posiadającym fabrycznych punktów mocowania dodatkowych siedzeń

W obu przypadkach od dn. 01-07-2021 obowiązuje akcyza - https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20210000694 - dla akcyzy specjalny kempingowy = osobowy

Nie nalezy zrażać sie na pierwszej OSKP w niektórych miastach może Cie czekać odwiedzenie kilku OSKP aby znaleźć kumatego diagnostę - najlepiej przed przyjazdem zrobionym autem wcześniej pogadać na OSKP
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
Ostatnio zmieniony przez smok_wawelski 2021-08-24, 12:36, w całości zmieniany 4 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2021-08-24, 12:29   

Powinieneś - jako moderator - powiesić ten post na samym początku działu. I moderować wypowiedzi, wyciągając sedno z wypowiedzi użytkowników, żeby uniknąć kolejnych stu stron czczej dyskusji.
Pozdrawiam
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomeczek 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Trojaczki L4H3 w planach
Dołączył: 12 Sie 2021
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-08-24, 14:16   

Powieszenie postu Smoka jako pierwszego super pomysł, bo jeszcze o strukturze kotwicznej punkcik możesz dodać :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciej91 
początkujący forumowicz

Dołączył: 15 Sie 2021
Skąd: Radom
Wysłany: 2021-08-24, 18:12   

Czyli przerobienie na kamper to naprawdę duży i kosztowny interes . Bo boje się kupić jakoś kampera który jest z lat 1990-2000 .

Popieram podpięcie takiego postu jest tu dużo kart ponad 100 :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2019
Piwa: 122/77
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2021-08-25, 01:25   

Maciej91 napisał/a:
Czyli przerobienie na kamper to naprawdę duży i kosztowny interes
Niekoniecznie - zależy jakie auto, jakie wyposażenie i jaki standard wykończenia i czy zlecane czy DIY. Na pewno każdy też liczy wg swojej kieszeni i co dla jednego mało dla drugiego może być niebotyczną kwotą
Auto - nie ma co gadać sa portale i sa ceny. Natomiast na pakę możesz wrzucić w bieda wersji 10 tyś ale możesz i 100

Jeśli chodzi o mojego posta -dzięki za uznanie i fajnie że pojawiły się tu opinie zarówno weterana jak i nowych forumowiczów - daje to pełniejszy obraz.
Sugestie uważam za jak najbardziej sensowne - sam pamiętam jak błądziłem po tym watko tasiemcu i setce dylematów oraz niejasności a także zawiłości prawnych i myślę że wielu z tych co zaczynają przygodę z budową ma podobnie, dlatego też chciałbym Kolegom motającym się z przepisami ułatwić przebrnięcie przez nie w myśl dobrych forumowych zasad - brałeś z forum to tez daj coś forum i nie zapominania wołu ze też cielęciem był :)
Staram się pisać rzetelnie na podstawie własnych niedawnych doświadczeń ale jednak do moich informacji proszę nie podchodzić tez bezkrytycznie jak do wykładni prawnej - nie jestem ani prawnikiem ani absolutnie żadnym guru
Nie mam technicznej możliwości podwieszenia czy przeniesienia mojego postu na początek tego wątku - posty w wątkach układają sie chronologicznie jedyna możliwość to oddzieleniem posta od tego wątku i utworzenie nowego gdzie post będzie jako pierwszy

Zrobię to tak - niech post sobie chwilę tu powisi żeby ci co uczestniczyli w dyskusji go poczytali a później wyedytuje mojego posta go przenosząc treść do nowego wątku a tutaj w moim poście pozostawię do niego odnośnik -aby następni mogli go łatwiej znaleźć zarówno w nowym jak i w tym wątku.
W nowym wątku zamieszczę też prośbę rzeczowe wypowiedzi i o powstrzymanie się od opowieści fantastów :) oraz postaram się aby prośba była respektowana i wątek był konkretny bez rozmydlania - ale nie mogę też blokować swobody wypowiedzi bo byłoby to niezgodne z regulaminem forum.

Jeśli ktoś ma inne propozycje - dawać śmiało jestem na nie otwarty

Tomeczek napisał/a:
bo jeszcze o strukturze kotwicznej punkcik możesz dodać
Tomku zgoda oczywiście że to dobre i celowe - powstrzymałem się jednak od tego - po prostu nie przerabiałem tego tematu, nie gryzłem przepisów w tym zakresie - nie chciałbym wiec zamieszczać niepewnych lub niepełnych informacji
Jeśli ktoś przerabiał ten temat - po prostu prośba niech to rzetelnie opisze z praktyki z podaniem podstaw prawnych i będzie to bardzo fajnym uzupełnieniem mojego posta który w tym zakresie jest ułomny -- z chęcią mogę nawet wtedy przenieść i podwiesić oba posty :)
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DarKu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2013
Piwa: 9/10
Skąd: Austria
Wysłany: 2021-08-25, 16:00   

Smoku rozwiales prawie moje wszystklie watpliwosci, jednak pozostaje mi jedna niejasnosc.
Problem polega na przekwalifikowaniu busa na conajmniej 4 osobowy, i ta kwestie wyjasniles, koszta sa niemilosierne tylko za dodanie dwoch siedzen, natomiast jak to jest w przypadku zakupu brygadowki ktora ma juz zazwyczaj w dowodzie 6 lub 7 miejsc siedzacych? czy ktos z taka kwestia sie juz uporal?? czy trzeba cos zmieniac itp? czy mozna zamontowac np przednie podwojne siedzenie z tylu a dolozyc pojedyncze z przodu ? trzeba wtedy przekwalifikowac busa na 4 osobowego?? czy moze zostac 6cio czy 7dmio osobowy pomimo ze ma tylko 4 siedzenia?
Bede wdzieczny za rozwianie moich watpliwosci
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciej91 
początkujący forumowicz

Dołączył: 15 Sie 2021
Skąd: Radom
Wysłany: 2021-08-25, 20:11   

Tez się podpinam pod pytanie kolegi bo widziałem busy które są 7 osobowe bez ściany grodziowej . Albo jak wyglada sprawa ze np sprzedają np citroen jumper bez ściany i chciałbym go przerobić na osobowy da się tak czy tez będą wymagane faktury za usunięcie ściany grodziowej ?? Nie rozumiem tez tego jak sprzedają taki samochód i jak to przechodzi przeglad jak w oczach policji to wyglada??
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2019
Piwa: 122/77
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2021-08-25, 23:53   

Darcyk_2005 napisał/a:
ak to jest w przypadku zakupu brygadowki ktora ma juz zazwyczaj w dowodzie 6 lub 7 miejsc siedzacych? czy ktos z taka kwestia sie juz uporal??
Chodził mi ten pomysł po głowie - nie trenowałem jednak w praktyce. Natomiast chciałbym Ci zwrócić uwagę na 2 sprawy.
Doka pewnie ciężarowa - mamy grodź i mało miejsca na zabudowę.
Druga sprawa dotyczy doki na trojaczkach - kiedyś liczyłem że pójdę tą drogą i będą fabryczne punkty mocowania siedzeń 2-go rzędu - miałem niesprawdzone info jakiegoś bajkopisarza twierdzące że do doki szła inna płyta podłogowa - Kol. Maciej S. sprostował tak nie jest - sprawdź ten temat nim kupisz doke aby nie władować się w bulenie ciężkiej kasy - jeśli sie potwierdzi że nie ma punktów fabrycznych masz właśnie drogę przez PIMOT/ITS/TDT
Maciej S. napisał/a:
smok_wawelski napisał/a:
Ze złych wieści - po odkryciu sklejki podłogi i wygarnieciu wiaderka ziemi niestety nie ukazał sie widok mocowań foteli drugiego rzędu - jednak miałem dobre info ze do doki szła inna płyta,

Naiwny jesteś Smoku. Doki np. holenderki też nie miały, tam się wstawiało taką wytłoczkę plastusiową z fotelami, mocowane do ścian, sufitu itp.
zatem nie wiem czy w układzie kampera będzie to u Ciebie wykonalne
Darcyk_2005 napisał/a:
czy mozna zamontować np przednie podwójne siedzenie z tylu a dołożyć pojedyncze z przodu ?
No właśnie to też jest kontrowersyjne - mnie diagnosta powiedział wprost na zmianę ciężarowy na spec-kemp jednak przyjedz z ławką bo jest bardziej fotogeniczna i znacząco się uśmiechnął
Darcyk_2005 napisał/a:
czy moze zostac 6cio czy 7dmio osobowy pomimo ze ma tylko 4 siedzenia?
Moge odpowiedzieć jedynie przez analogie do moich doświadczeń - na codzień jeżdżę Sharanem - jest 7 miejscowy - bywałem na przeglądach z pięcioma a nawet tylko z dwoma siedzeniami jednak był to dalej osobowy. Ale prawnie diagnosta mógł mnie odesłać z negatem jako niekompletny pojazd nie nadajacy sie do przewozu 7 osób jak ma w DR i kazać przyjechać z wszystkimi fotelami a tylko jego dobrą wolą było to że mi uwierzył ze je mam sprawne


Maciej915 napisał/a:
Tez się podpinam pod pytanie kolegi bo widziałem busy które są 7 osobowe bez ściany grodziowej
Pytanie zasadnicze brzmi co te busy miały w DR - jeśli osobowy to wszystko gra - jeśli ciężarowy przeciwnie
Maciej915 napisał/a:
Albo jak wygląda sprawa ze np sprzedają np citroen jumper bez ściany i chciałbym go przerobić na osobowy da się tak czy tez będą wymagane faktury za usunięcie ściany grodziowej ?
Tak to taka sama zmiana rodzaju pojazdu jak ciężarowy na spec-kempingowy - a jeśli również będziesz chciał zwiększyć ilość miejsc będzie to drogawa droga przez PIMOT - nie bardzo rozumiem chcesz z busa zrobić 3 miejscowy osobowy ? jaki to ma sens ?
Maciej915 napisał/a:
Nie rozumiem tez tego jak sprzedają taki samochód i jak to przechodzi przeglad jak w oczach policji to wyglada??
Piszesz o nowym czy używanym ? Nowy na pewno tak nie sprzedają używany ale jaki ? przerobiony na osobowy czy specjalny kempingowy ? Co ma ten sprzedawany w DR ? Policja cóż jak zauważy że ciężarowy bez grodzi to będzie zabrany DR. laweta oraz mandat - jeśli nie zauważy albo nie będzie się chciała zauważyć pojedziesz dalej - możemy rozmawiać o tym co mówi przepis ale trudno nam przecież przewidywać humor policjanta czy diagnosty :) Problem zacznie się naprawdę wtedy gdy w ciężarowym przerobionym na kampera bez grodzi będzie bum i lodówka wyląduje na pasażerze - pan prokurator to posprawdza dokładnie i winnym będzie kierujący który użytkował niekompletny pojazd niezgodnie z jego przeznaczeniem
Zadawaj pytania konkretniej podając pełne dane pojazdu bo tak to mamy trochę gdybanie i trudno Ci jednoznacznie odpowiedzieć
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***