Kampervan vs połintegra vs integra . Różnice nieoczywiste |
Autor |
Wiadomość |
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 115/125 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2021-10-27, 19:39
|
|
|
Banan napisał/a: | ceny w zależności od marki zaczynają się od 6k PLNów |
Szybą się nie przejmuję od tego jest ubezpieczenie, integra chodzi mi po głowie od dawna ale jeszcze nie znalazłem swojej "okazji" |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 302/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-10-27, 20:09
|
|
|
Rosiu napisał/a: | ...najblizej jestem jednak sredniej integry 7-7.5m do 3.5 t... |
może w papierach, ale w rzeczywistości jedno drugie wyklucza. |
_________________
|
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 183/135 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2021-10-27, 21:37
|
|
|
gryz3k napisał/a: | ............
Cieniasy U mnie wchodzi skuter 125 i trzy rowery..... |
Co my cieniasy ?
Poprzednik woził w moim garażu......pełnowymiarowy motor .....a nie jakiegoś "piździka" |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
Rosiu
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Rapido M66 , VW Grand California
Dołączył: 09 Paź 2021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-10-27, 21:38
|
|
|
Prawda ale 90% kamperow jedzie przeładowanych i wszyscy o tym wiedzą. Nie inaczej jest z integrami do 3.5t
Niestety przepisy są jakie są. Albo jesteś przeładowany 200-300 kg ,co jest niezgodne z przepisami albo bierzesz 4.5 t i masz luz pod tym względem ale musisz robić C , jeździć 70kmh poza terenem zabudowanym i 80 km/h na autostradzie. Wiele dróg, miasteczek, parkingów ma zakaz wjazdu powyżej 3.5t.Parkowanie w mieście wg zasad dotyczących ciężarówek. Autostrady są droższe i oparte o różne systemy poboru opłat więc trzeba lepiej przygotować się do trasy. A teraz taki e toll ściąga dane z gpsu w tel z aplikacji więc od razu w systemie jest pomiar odcinkowy . Tak złe i tak jeszcze gorzej. |
|
|
|
|
less11
trochę już popisał
Twój sprzęt: Mobilvetta KEA i67
Dołączył: 24 Sie 2016 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2021-10-27, 22:19
|
|
|
Cyryl napisał/a: | Rosiu napisał/a: | ...najblizej jestem jednak sredniej integry 7-7.5m do 3.5 t... |
może w papierach, ale w rzeczywistości jedno drugie wyklucza. |
Tu się nie zgodzę, Moja integra 7 m mieści się w przypadku wyjazdu mojej 3 osobowej rodziny w 3,5 t. No może z 2 % tolerancji jaką dopuszczają nawet w A. Nie są to dane z dokumentów, lecz realne ważenie po załadowaniu. |
|
|
|
|
Rosiu
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Rapido M66 , VW Grand California
Dołączył: 09 Paź 2021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-10-28, 08:00
|
|
|
To super wynik. Kolega ma grand californie , bez 4motion, klimy postojowej. Stary kamperowiec, ma świadomość wagi, bierze tylko co potrzebne. Na wyjazd 2+2 ważył 3650 kg
Jesteś w tych 10% , którzy się mieszczą w 3.5t |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 302/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-10-28, 10:04
|
|
|
nie chce mi się wierzyć, mam tu dane co prawda nie integry, ale półintegry tej samej firmy o długości poniżej 7m i masie własnej 3078 kg, co daje ładowność 422kg, więc zmieszczenie się w tym nawet w dwie osoby jest praktycznie niemożliwe.
nie znalałem masy własnej integry, ale nie myślę, aby wiele odbiegała od tej wartości.
aby było OK masa własna musiałby być około 2800kg.
https://polskicaravaning.pl/kamper/mobilvetta-kea-p67,1287
znalazłem masę własną tego modelu - 2958kg, też nie za wesoło.
https://www.mobilvetta.it.../514607/Kea-I67 |
_________________
|
|
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 183/135 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2021-10-28, 10:20
|
|
|
Oglądając prospekty Globe-Travellera stwierdziłem ,że Pathfider X na Fiacie ma DMC 3820 |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-10-28, 10:32
|
|
|
mischka napisał/a: | integra chodzi mi po głowie od dawna ale jeszcze nie znalazłem swojej "okazji" |
Jeżeli dobrze pamiętam , miałeś swoją okazję, ale wystraszyly Cię koszty naprawy w Niemczech, które w Polsce wyniosłyby wtedy 10 tys zł. |
|
|
|
|
Rosiu
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Rapido M66 , VW Grand California
Dołączył: 09 Paź 2021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-10-28, 12:16
|
|
|
Byłem na wadze w Kutnie z Rapido m66 dobrze wyposażonym . Suchy ważył ok 3230 kg czyli mass in running order z kierowca, woda 20l i bakiem benzyny na 75% to ok 3400. To oznacza ,ze wyjazd weekendowy z żona to min 3600, wyjazd 2+2 na wakacje to pewnie min 3800kg jak nie lepiej . Jak ktoś ma bogate wyposażenie , pakuje sporo towaru, a niektórzy biorą skuter to podejrzewam, ze pokazuje się czwórka z przodu. Mniejsza połintegrą, w dwójkę, bez full opcji można poniżej 3500kg jeździć |
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/64 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2021-10-28, 13:41
|
|
|
Rosiu napisał/a: | iejJak ktoś ma bogate wyposażenie , pakuje sporo towaru, a niektórzy biorą skuter to podejrzewam, ze pokazuje się czwórka z przodu. Mniejsza połintegrą, w dwójkę, bez full opcji można poniżej 3500kg jeździć |
W moim przypadku półintegra (6,76 mb) w opcji full, czyli: dwa panele, markiza 4 mb., antena automat, paliwo circa 85 l, wodą circa 90 l, agregat 16 kg, skuter 100 kg oraz cały inny "szpej" wyjazdowy oraz załoga 1+1 minimalnie (3540 kg) przekracza DMC🤗...
W dużej mierze jest to zależne od konstrukcji kampera... |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
GruMar
trochę już popisał
Twój sprzęt: Master Possl
Nazwa załogi: MaJaWa
Dołączył: 09 Maj 2019 Piwa: 7/1 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2021-10-28, 17:11
|
|
|
gryz3k napisał/a: | MILUŚ napisał/a: | LukF napisał/a: | ......
Rowery dla 4 osób. Raczej nie realne by zmieścić w garażu. |
Otóż mój wielbłąd w garażu mieści cztery rowery dla dorosłych osób. |
Cieniasy U mnie wchodzi skuter 125 i trzy rowery. Silnik do pontonu też wejdzie ale ponton już muszę upychać pod podłogą. |
To grubo wszystko pewnie do 3,5t |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 447/331 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-10-28, 19:35
|
|
|
GruMar napisał/a: | gryz3k napisał/a: |
Cieniasy U mnie wchodzi skuter 125 i trzy rowery. Silnik do pontonu też wejdzie ale ponton już muszę upychać pod podłogą. |
wszystko pewnie do 3,5t |
A gdzie tam. On jak to wszystko załaduje to waży poniżej 3T. Jeszcze ma sporo zapasu... |
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 48 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2021-10-28, 19:48
|
|
|
To trochę obok tematu głównego ale nie ma siły. Kamper czy integra czy pół czy alkowa tylko teoretycznie zmieści się w 3.5 t. Jeżeli średnia masy własna to jakieś 2.900 to aby w sumie zmieścić się w 3.5 trzeba by jeździć bez wody, dodatkowych zbiorników, butli rowerów, masy narzędzi i tysiąca innych potrzebnych rzeczy o których było w innym wątku. Tylko 4 szczupłe osoby. Matematyka to nauka ścisła. Opowieści że kamper na wadze z pełnym wyposażenie wodą i paliwem , bogatym wyposażeniem plus 4 dorosłe osoby mieści się w 3.5 są mało wiarygodne. Pytanie ile jest ponad te 3.5. 200 kilo czy 700. |
|
|
|
|
yamah
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 262/106 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2021-10-28, 19:50
|
|
|
Cyryl napisał/a: | nie chce mi się wierzyć, mam tu dane co prawda nie integry, ale półintegry tej samej firmy o długości poniżej 7m i masie własnej 3078 kg, co daje ładowność 422kg, więc zmieszczenie się w tym nawet w dwie osoby jest praktycznie niemożliwe.
nie znalałem masy własnej integry, ale nie myślę, aby wiele odbiegała od tej wartości.
aby było OK masa własna musiałby być około 2800kg.
|
Masz rację..wszystkie kampery powyżej 7m mają masę własną powyżej 3t.(może są wyjątki z papierowymi meblami) i nie realne poniżej 3,5t. Ważyłem swojego 7,15m. 2x (w dwóch punktach gdyż nie wierzyłem) przed wyjazdem do Austrii..wynik 3900
paliwo ok.40litrów..woda 50L..2 aku..2 solary..zapas żywności liczę max. 20kg..napoje max.10kg..2 butle gaz (jedna kompozytowa)..grill..stolik+2 krzesła..ładowarki..laptop..aparat foto..odzież.Podstawowe wyposażenie, takie weekendowe |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
|
|
|
|
|
|
|