Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w diagnozie. Czy padły wtryski w Ducato 2????
Autor Wiadomość
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2022-02-02, 14:10   Pomoc w diagnozie. Czy padły wtryski w Ducato 2????

Witam,
Proszę o pomoc w diagnozie czy czasem nie padły mi wtryskiwacze w Ducato 2 ( 230) 2,5 tdi.
Od pewnego czasu wydawało mi się że jak jeżdżę to kamper jest jakby słabszy. Dziś jak nim jechałem to na wysokich obrotach jest słaby,dymi na szaro/niebiesko.
Na niskich obrotach chodzi prawie ok.
Jak dymi to czuć jakby diesla nie spalonego.
Prawdopodobnie wtryski będę musiał oddać do regeneracji ale chciałbym wykluczyć błąd że może to coś innego.
Ewentualnie jak bym mógł dla prwności domowym sposobem sprawdzić czy to to.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2022-02-02, 14:12   

Muszę tak jeszcze z 30 km do domu wrócić,myślę że nic złego się nie stanie silnikowi 🙁
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-02-02, 14:57   

Spokojnie dojedziesz ale delikatnie i nie gazuj.
Wtryskiwacze strasznie stukają jak umierają i raczej nigdy wszystkie na raz.
Podejrzewam że masz nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem dolotowym, dlatego na wolnych obrotach nie dymi, a na wysokich jest paliwo przedawkowane wobec teoretycznej ilości powietrza które ucieka w atmosferę, tym samym moc spada bardzo wyraźnie.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
slawek1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: palcem po mapie
Nazwa załogi: swoboda
Dołączył: 01 Lut 2022
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: lublin
Wysłany: 2022-02-02, 18:36   

Może się myle, ale z tego co pamiętam jak są padnięte wtryski to dym jest czarny a niebieski dym oznacza że w wydechu jest olej a to może znaczyć wiele - zanieczyszczony filtr powietrza, awaria turbiny i co najgorsze pierścienie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2022-02-02, 18:58   

Już zajechałem do domu. Tak na szybko sprawdziłem że jak dodam gazu to węże te grube od i z intercoolera nie są zbyt twarde,da je się trochę uginać. Kiedyś jak to sprawdzałem to wydaje mi się że były twarde jak kamień.
Po odkręceniu tych węży w środku jest trochę oleju.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-02-02, 19:26   

Wystarczy że jakiś wężyk pracujący w nadciśnieniu w dolocie jest urwany.
Olej w dolocie nie jest niczym nowym, ale jego nadmiar jest groźny.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
blue60 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2011
Piwa: 6/9
Skąd: pl
Wysłany: 2022-02-02, 19:52   

Niebieski dym to spalany olej silnikowy.Tym bardziej jeżeli jest specyficzny zapach to potwierdza to.Olej może pochodzić najpewniej przez "puszczające " pierścienie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2022-02-02, 21:39   

Lejące wtryski, to dym szary wpadający w niebieski. Jak uszkodzona turbina i nie pompuje, to dym czarny. Jak uszkodzona turbina i wali olej po stronie gorącej i zimnej, to dym niebieski. Na niebiesko może też walić przez otwarty EGR. Twój nie powinien mieć jeszcze EGRu, ale np na Szwajcarię już był :mrgreen:
Ogólnie te wtryski są bardzo wytrzymałe, a ich naprawa jest prosta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 90/8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-02-02, 23:26   

A czy wtryski to mogą tak sobie znienacka paść? I to wszystkie? Albo pierścienie? Poza tym kolega Nikita pisze o tym, że silnik słaby. Mogę podsunąć również inny pomysł. Kiedyś zdarzyło mi się, że pasek rozrządu przeskoczył o 1 ząbek na pompie. Punkt wtrysku został mocno opóźniony. Ale to była zwykła pompa - nie wiem czy w tym motorze jest klasyczna pompa czy sterowana jakoś inaczej. Objawy były identyczne. Auto jechało, ale waliło szaro niebieskim dymem i było b. słabe. Oczywiście to tylko przypuszczenie.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2022-02-02, 23:44   

U mnie przy wymianie rozrządu pompa była ustawiana na blokadke z wiertła czyli ma znaczenie.
Teoretycznie jest możliwe by sprawdzić rozrząd.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 331/84
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2022-02-03, 08:06   

nikita55 napisał/a:
pompa była ustawiana na blokadke z wiertła czyli ma znaczenie

Jeśli źle założyłeś blokadę na pompie , to wielce prawdopodobne że się przestawił kąt wtrysku.
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
PeterW 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Trafic II XS
Nazwa załogi: PeterW
Dołączył: 27 Paź 2019
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2022-02-03, 10:35   

Witam. Czy nie prościej byłoby podjechać do warsztaty samochodowego i zeskanować błędy?. To dziś nie kosztuje majątku. Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2022-02-03, 12:33   

Co do rozrządu i jego ustawienia to zrobiłem już na nim 35000 km to raczej wątpliwe by teraz się przestawił,ale jak wszystko...możliwe.
Co do warsztatu to nie jest tak prosto bo mieszkam w Niemczech i wszystko tu jest trogie a mechanik najbardziej.
Ten silnik w moim Ducato 230 to 2,5 tdi jeszcze wersja gdzie wszystko jest mechaniczne nie ma żadnego komputera.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
PeterW 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Trafic II XS
Nazwa załogi: PeterW
Dołączył: 27 Paź 2019
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2022-02-03, 15:51   

Niechciał bym wprowadzać błędnych informacji ale , ducato 2 z silnikiem 2,5 tdi od 1994r był wyposażany w sterownik silnika i posiada gniazdo diagnostyczne OBD2. Może dało by się wypożyczyć interfejs i samemu sprawdzić błędy. Jeśli nie masz takiej możliwości a masz za to trochę umiejętności technicznych to zacznij od sprawdzenia filtra paliwa a w drugiej kolejności turbo.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-02-03, 19:36   

Socale napisał/a:
...
Podejrzewam że masz nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem dolotowym, dlatego na wolnych obrotach nie dymi, a na wysokich jest paliwo przedawkowane wobec teoretycznej ilości powietrza które ucieka...

.
nikita55 napisał/a:
...
sprawdziłem że jak dodam gazu to węże te grube od i z intercoolera nie są zbyt twarde,da je się trochę uginać. Kiedyś jak to sprawdzałem to wydaje mi się że były twarde jak kamień.
...

No to już wiesz gdzie i czego szukać.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***