Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulator w czesci kamperowej
Autor Wiadomość
Albert Gumka 
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Lut 2022
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2022-02-28, 21:31   Akumulator w czesci kamperowej

Witam.


Kupiłem vana przerobionego na kampera, który już miał instalacje elektryczną, ale niedługo po zakupie okazało się że solar przestał działać a akumulator (zwykły kwasowy) był tak stary że ledwo działał i się zagotował pewnego dnia. Chcę to doprowadzić do użyteczności, ale na razie chcę zrobić prosty układ bez paneli słonecznych. Czytam fora i artykuły i okazuje się, że powinienem wprowadzić kilka zmian, bo wyglądało to tak że zwykły akumulator kwasowy był w małej drewnianej szafce bez absolutnie żadnego odpowietrzenia, ani zabezpieczenia. Z tego co już się zorientowałem to najlepszy w takiej sytuacji byłby zdaje się akumulator AGM bo jest szczelny, więc brak przewiewu nie powinien tu stanowić problemu.
I teraz pytanie
Jeśli połączę akumulator AGM z akumulatorem rozruchowym (oczywiście przez separator) i chciałbym go ładować w ten sposób, to czy muszę zastosować jakiś regulator napięcia? Jakoś nie mogę doszukać się informacji na ten temat.
Za to przeczytałem że powinien się ładować prądem równym 10% pojemności czyli dla 120Ah byłoby to 12A, ale nieco mniej lub więcej też jest akceptowalne. Czyli jeśli dobrze rozumuję to wybierając dokładnie 120Ah nie powinno być problemu żeby spiąć go z akumulatorem rozruchowym podłączonym do alternatora oczywiście, czy się mylę?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BikerB 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021
Piwa: 6/1
Skąd: UK
Wysłany: 2022-03-01, 09:01   

Jak dasz separator to akumulator distance tyle Ile wezmie czylii pusty bedzie sie ladowania duzo wiekszym pradem
Jak chesz kontrolowac proces ladowania to potrzebny jest b2b charger
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Albert Gumka 
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Lut 2022
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2022-03-01, 13:16   

Sprawdzałem też i to rozwiązanie tylko że b2b kosztuje zwykle ponad tys zł a akumulator agm ok 800- więc to mało opłacalne rozwiązanie.
Czyli nie ma na to budżetowego rozwiązania?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adaml61 
weteran


Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Piwa: 167/132
Skąd: LUBUSKIE- FSD

Wysłany: 2022-03-01, 15:52   

Tylko seperator , regulator alternatora zrobi to co potrzeba . Musisz tylko zabezpieczyć akumulator nadwoziowy przed nadmiernym rozładowaniem . Seperator jakiś automatyczny . Ręczne przełączanie ładowania akumulatorów , jak będziesz miał mało szczęścia spalisz alternator , osobiście tego doświadczyłem .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrskoku 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019
Piwa: 1/2
Skąd: wwa
Wysłany: 2022-03-02, 18:55   

Zobacz na renogy mppt dc dc. Jest wersja 30A i 50A. Ogarnie Ci wszystko. Ja w weekend skończyłem podłączanie. Tylko ceny ostatnio oszalały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***