 |
|
Akumulator w czesci kamperowej |
Autor |
Wiadomość |
Albert Gumka
początkujący forumowicz
Dołączył: 28 Lut 2022 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2022-02-28, 21:31 Akumulator w czesci kamperowej
|
|
|
Witam.
Kupiłem vana przerobionego na kampera, który już miał instalacje elektryczną, ale niedługo po zakupie okazało się że solar przestał działać a akumulator (zwykły kwasowy) był tak stary że ledwo działał i się zagotował pewnego dnia. Chcę to doprowadzić do użyteczności, ale na razie chcę zrobić prosty układ bez paneli słonecznych. Czytam fora i artykuły i okazuje się, że powinienem wprowadzić kilka zmian, bo wyglądało to tak że zwykły akumulator kwasowy był w małej drewnianej szafce bez absolutnie żadnego odpowietrzenia, ani zabezpieczenia. Z tego co już się zorientowałem to najlepszy w takiej sytuacji byłby zdaje się akumulator AGM bo jest szczelny, więc brak przewiewu nie powinien tu stanowić problemu.
I teraz pytanie
Jeśli połączę akumulator AGM z akumulatorem rozruchowym (oczywiście przez separator) i chciałbym go ładować w ten sposób, to czy muszę zastosować jakiś regulator napięcia? Jakoś nie mogę doszukać się informacji na ten temat.
Za to przeczytałem że powinien się ładować prądem równym 10% pojemności czyli dla 120Ah byłoby to 12A, ale nieco mniej lub więcej też jest akceptowalne. Czyli jeśli dobrze rozumuję to wybierając dokładnie 120Ah nie powinno być problemu żeby spiąć go z akumulatorem rozruchowym podłączonym do alternatora oczywiście, czy się mylę? |
|
|
|
 |
BikerB
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK
|
Wysłany: 2022-03-01, 09:01
|
|
|
Jak dasz separator to akumulator distance tyle Ile wezmie czylii pusty bedzie sie ladowania duzo wiekszym pradem
Jak chesz kontrolowac proces ladowania to potrzebny jest b2b charger |
|
|
|
 |
Albert Gumka
początkujący forumowicz
Dołączył: 28 Lut 2022 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2022-03-01, 13:16
|
|
|
Sprawdzałem też i to rozwiązanie tylko że b2b kosztuje zwykle ponad tys zł a akumulator agm ok 800- więc to mało opłacalne rozwiązanie.
Czyli nie ma na to budżetowego rozwiązania? |
|
|
|
 |
adaml61
weteran

Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 167/132 Skąd: LUBUSKIE- FSD

|
Wysłany: 2022-03-01, 15:52
|
|
|
Tylko seperator , regulator alternatora zrobi to co potrzeba . Musisz tylko zabezpieczyć akumulator nadwoziowy przed nadmiernym rozładowaniem . Seperator jakiś automatyczny . Ręczne przełączanie ładowania akumulatorów , jak będziesz miał mało szczęścia spalisz alternator , osobiście tego doświadczyłem . |
|
|
|
 |
mrskoku
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019 Piwa: 1/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: 2022-03-02, 18:55
|
|
|
Zobacz na renogy mppt dc dc. Jest wersja 30A i 50A. Ogarnie Ci wszystko. Ja w weekend skończyłem podłączanie. Tylko ceny ostatnio oszalały. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|