Ranking akumulatorów LiFePo4 |
Autor |
Wiadomość |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2022-03-31, 12:08
|
|
|
A energoblok cbe.
4A87558C-BD1B-458A-AAB2-6DBF9A1D04BD.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 865,24 KB |
|
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2022-03-31, 12:30
|
|
|
Zmiany bms być może rozwiążą problem usmażenia alternatora ale nie rozwiążą problemu niestabilnego ładowania. Jeśli potrzeba nam 30 A bo lodówka podczas jazdy i cała reszta ładowarki , ogrzewanie itd a głupi / znaczy inteligentny alternator / da nam 8 A to co ????
Od prawie roku testuję w boju swoją konstrukcje lifepo4 , rozwiązując różne problemy. Teraz muszę ogarnąć ładowarkę bo głupi alternator pare razy mnie zawiódł. |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2022-03-31, 17:08
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Jeśli potrzeba nam 30 A bo lodówka podczas jazdy i cała reszta ładowarki , ogrzewanie itd a głupi / znaczy inteligentny alternator / da nam 8 A to co ???? |
Jeśli jest taki inteligentny to da 30A
Mam na pokładzie lodówkę na 230V przez przetwornicę.Alternator widać mało inteligentny bo akumulator zawsze doładowany w 100% |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
 |
Voku
zaawansowany
Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 16/8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-03-31, 20:32
|
|
|
To ja się podłączę, bo pytałem już, czy ten boster odpowiada za ładowanie z alternatora i po podpięciu pod 230V? Czy ładowanie z sieci odpowiada inna ładowarka? Tak wyszło z fabryki.
EB
Ładowarka
 |
|
|
|
 |
voice
weteran Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły

Twój sprzęt: Pilote G650 Essentiel
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Piwa: 20/21 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2022-03-31, 20:33
|
|
|
Panowie mam pytanko czy ktoś montował wyłącznik akumulatora z Lifepo4
Możecie mi narysować jakiś szybki schemacik ??
czy ładowanie ze słupka czyli Energobloku macie przez wyłącznik akumulatora czy jest pominięty ??
Odłączenie ma na klemie minusowej czy plusowej ?? |
_________________ Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
 |
|
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2022-03-31, 22:37
|
|
|
Wyłącznik na plusie . Tu nie ma specjalnego schematu na przewodzie dochodzącym do akumulatora na plus ja dołożyłem kawałek linki 6 mm i bezpiecznik automatyczny 50 a który pełni jednocześnie role wyłącznika. Proste i dwa w jednym. Oczywiście jeśli planujesz większe prądy to i bezpiecznik większy. No i oczywiście grube przewody minimum 10 mm. Bezpiecznik w takim miejscu aby łatwo go wyłączyć. |
|
|
|
 |
marcincin
zaawansowany

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 50/36 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-03-31, 22:53
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Zmiany bms być może rozwiążą problem usmażenia alternatora ale nie rozwiążą problemu niestabilnego ładowania. Jeśli potrzeba nam 30 A bo lodówka podczas jazdy i cała reszta ładowarki , ogrzewanie itd a głupi / znaczy inteligentny alternator / da nam 8 A to co ????
Od prawie roku testuję w boju swoją konstrukcje lifepo4 , rozwiązując różne problemy. Teraz muszę ogarnąć ładowarkę bo głupi alternator pare razy mnie zawiódł. |
Orkaaa z tego co zamieściłeś (zdjęcie energobloku) i z innych przesłanek o których napiszę poniżej wnioskuję, że problemem nie jest alternator i temat niedoładowania akumulatora ma inny charakter.
1. Twój energoblok nie pełni roli separatora akumulatorów - na płycie nie ma przekaźnika spinającego wejścia B1 i B2 (aku rozruchowy z aku zabudowy).
2. Jeśli producent zabudowy zdecydował się zastosować taką wersję energobloku to musiał temat separacji akumulatorów załatwić w inny sposób. Najprawdopodobniej masz zamontowany separator akumulatorów przy aku rozruchowym (napisałeś, że jest tam urządzenie, które nie wiesz do czego służy), a wcale bym się nie zdziwił, gdybyś miał fabrycznie zamontowaną ładowarkę DC/DC. Ktoś na forum wrzucał informacje, że w jego zabudowie Chausson taka przetwornica była zamontowana fabrycznie.
3. Mam kampera na tej samej bazie (Transit) z podobnego rocznika i na 95% jestem pewien, że mamy takie same alternatory i taką samą elektronikę nimi sterującą. Inteligencja mojego alternatora polega na tym, że czasami podwyższa napięcie w celu wyrównania potencjału cel. W moim systemie mam stały monitoring parametrów pracy instalacji (prądy, napięcia) i nie zauważyłem, aby alternator zmniejszał prąd.
I tutaj dochodzimy do sedna - na czym wg Ciebie polega niestabilne ładowanie? Na jakiej podstawie twierdzisz, że alternator czasami produkuje mniej prądu?
Jeśli mniejszy prąd obserwujesz na wskazaniach BMS'a (jeśli ma taką funkcjonalność) to wyciąganie wniosków, że winna jest inteligencja alternatora jest błędne (patrz punkt 3)
.
Innym powodem niedoładowania akumulatora może być za niskie napięcie ładowania. Aby to wykluczyć należy przy pracującym silniku sprawdzić napięcie na aku rozruchowym i aku zabudowy. Jeśli występuje duża różnica napięć to należy przejrzeć przewód zasilający - być może jest jakieś słabe połączenie, które wprowadza spadki napięć. Jeśli by tak było to akumulator stale byłby niedoładowany, a z tego co napisałeś tak chyba nie jest.
W jakich sytuacjach zaobserwowałeś problem z ładowaniem i jaki maksymalny prąd ładowania zaobserwowałeś?
Moja teza (oczywiście mogę się mylić) jest taka, że masz wbudowany w układ przetwornicę/ładowarkę DC/DC o max prądzie powiedzmy 30A i np jeśli w trakcie jazdy działają inne odbiorniki takie jak lodówka to one konsumują znaczną cześć tych 30A i do akumulatora dochodzi już niewiele. Ja np w trakcie zimowych wyjazdów jak chcę szybko podładować akumulator w czasie przemieszczania się to wyłączam lodówkę. Jeśli się nie mylę to Twoja instalacja działa poprawnie - trzeba tylko mieć świadomość ograniczeń zastosowanej konfiguracji. Wg mnie błędem producenta Twojej konfiguracji energobloku jest podpięcie lodówki do obwodu ładowarki DC/DC. |
_________________ Marcincin
 |
|
|
|
 |
BikerB
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK
|
Wysłany: 2022-04-01, 01:48
|
|
|
[quote="marcincin"] orkaaa napisał/a: | Zmiany bms być może rozwiążą problem usmażenia alternatora ale nie rozwiążą problemu niestabilnego ładowania. Jeśli potrzeba nam 30 A bo lodówka podczas jazdy i cała reszta ładowarki , ogrzewanie itd a głupi / znaczy inteligentny alternator / da nam 8 A to co ????
Od prawie roku testuję w boju swoją konstrukcje lifepo4 , rozwiązując różne problemy. Teraz muszę ogarnąć ładowarkę bo głupi alternator pare razy mnie zawiódł. |
Orkaaa z tego co zamieściłeś (zdjęcie energobloku) i z innych przesłanek o których napiszę poniżej wnioskuję, że problemem nie jest alternator i temat niedoładowania akumulatora ma inny charakter.
1. Twój energoblok nie pełni roli separatora akumulatorów - na płycie nie ma przekaźnika spinającego wejścia B1 i B2 (aku rozruchowy z aku zabudowy).
/..../na [/yquote]
To co tam robi przekaznik 12v 70A ?? Oczywiscie ze jest tam VSR
BTW victron Orion TR ma wspolna mase w wersji Non Isolated w wersji Isolated tej wspolnej masy nie ma
Orkaa Ile masz tej linking 6mm2 ? Bo te 6mm to co ogranicza prad ladowania akumulatora, ale nie prad oddawany przez alternator |
|
|
|
 |
marcincin
zaawansowany

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 50/36 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-04-01, 09:59
|
|
|
BikerB napisał/a: | marcincin napisał/a: | orkaaa napisał/a: | Zmiany bms być może rozwiążą problem usmażenia alternatora ale nie rozwiążą problemu niestabilnego ładowania. Jeśli potrzeba nam 30 A bo lodówka podczas jazdy i cała reszta ładowarki , ogrzewanie itd a głupi / znaczy inteligentny alternator / da nam 8 A to co ????
Od prawie roku testuję w boju swoją konstrukcje lifepo4 , rozwiązując różne problemy. Teraz muszę ogarnąć ładowarkę bo głupi alternator pare razy mnie zawiódł. |
Orkaaa z tego co zamieściłeś (zdjęcie energobloku) i z innych przesłanek o których napiszę poniżej wnioskuję, że problemem nie jest alternator i temat niedoładowania akumulatora ma inny charakter.
1. Twój energoblok nie pełni roli separatora akumulatorów - na płycie nie ma przekaźnika spinającego wejścia B1 i B2 (aku rozruchowy z aku zabudowy).
/..../na |
To co tam robi przekaznik 12v 70A ?? Oczywiscie ze jest tam VSR
|
Polecam lekturę CBE install strona 22 i wpis
Kod: | in the case of installation of equipment that needs permanent exclusion of the battery parallel relay
(ref. 1), you must remove the R37 resistor (ref. 2). The resistor can be removed using a wire cutter,
being careful not to damage the PCB traces below.
|
- przekaźnik spinający akumulatory to ten duży RL6 (ref. 1) którego kolega Orkaaa nie ma (popatrz na zdjęcie z poprzedniej strony tego wątku). Poza tym w jaki sposób prąc z alternatora/akumulatora rozruchowego jest doprowadzony do energobloku skoro konnektor B1 nie jest wykorzystany? B2 jest podłączony do akumulatora zabudowy. W ciągu dalszym podtrzymuję moją teorię na temat osobnego separatora/ładowarki DC/DC |
_________________ Marcincin
 |
|
|
|
 |
rjas
stary wyga

Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 23/13 Skąd: Przybysławice/Kraków
|
Wysłany: 2022-04-01, 11:04
|
|
|
W naszych Chausson'ach akumulator rozruchowy nie jest podłączony do energobloku - złącze B1 bez podłączenia, czyli ze słupka nie jest ładowany. U mnie pod fotelem pasażera jest 40A ładowarka Redarc, również dedykowana do LiFePO4. Orkaa ma o ile się nie mylę rok starszy model i pisał, że nie ma żadnej ładowarki DC/DC do ładowania akumulatora pokładowego. |
_________________ Nasz pierwszy którym cieszy się ktoś inny i już wiem kto
 |
|
|
|
 |
Simbus
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil Activia 690 VB
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 9/16 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2022-04-01, 12:55
|
|
|
kimtop napisał/a: | Ja również początkowo założyłem linkę ograniczajacą prąd ładowania (mam aku 280Ah).Ale w tym tygodniu ją wywaliłem.Prąd ładowania ograniczyłem do 30A poprzez zmianę ustawień w BMS |
Właśnie zmieniłem ustawienia BMS ograniczając ładowanie do 30 A.
Hmm..no i ogranicza
Wszystko niby działa..za piękne aby to było prawdziwe hehe
Ma ktoś w ten sposób ograniczone ładowanie, mając inteligentny altek ? Jak to się spisuje na dłuższą metę ? |
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 137/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2022-04-01, 14:58
|
|
|
Simbus napisał/a: | ...Właśnie zmieniłem ustawienia BMS ograniczając ładowanie do 30 A... |
Czyli zalety szybkiego ładowania alternatorem już nie ma. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2022-04-01, 18:26
|
|
|
Dzięki za porady i uwagi. Sam szukam odpowiedzi na pytanie związane z ładowaniem z alternatora ale to wymaga doświadczeń i czasu na obserwację. Ładowarki dc dc fabrycznej nie mam. Pod siedzeniem pasażera był tylko kwasowy akumulator. Z kolei pod fotelem kierowcy obok akumulatora uzbrojonego w czujniki jest jakieś urządzenie. Nie jest to ładowarka / chyba/ ponieważ jest zamknięte w plastikowej obudowie z naklejkami Forda. Raczej to nie ładowarka bo nie ma radiatorów. Może to jakaś listwa albo … coś. Jak będę miał więcej czasu to się do tego dobiorę. Przy okazji zrobię kolejne pomiary prądu w różnych miejscach. Co do linki przed lifepo4 to założyłem 2x6 mm o długości 6 metrów.
Gdybym się jednak zdecydował wypróbować ładowarkę dc dc to Minus do minusa na energobloku a plus do B2. |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2022-04-02, 10:10
|
|
|
krzlac napisał/a: | Czyli zalety szybkiego ładowania alternatorem już nie ma. |
Mogę to,w razie potrzeby,zmienić w 30 sekund |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 332/84 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2022-04-02, 10:36
|
|
|
Simbus napisał/a: | Właśnie zmieniłem ustawienia BMS ograniczając ładowanie do 30 A. |
Rafał , możesz napisać jak to zrobiłeś?
Zmieniłeś za pomocą aplikacji? |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
|