 |
|
nowy alternator |
Autor |
Wiadomość |
zela91
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Mercedes sprinter 2015r
Dołączył: 16 Lip 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: TL
|
Wysłany: 2022-04-11, 19:28 nowy alternator
|
|
|
Witam Szanowych,
Wymieniłem w kampervanie alternator na wersje modyfikowana która wyciąga 380-400a, firma która stworzyła akumulator zalecała kable 50mm2, nową moc chciałem przeznaczyć na ładowanie akumulatora hotelowego i zacząłem szukac informacji o grubościach kabli.
Tu moje zdziwienie jak wpisuje dane w kalkulatorach to pokazuje mi informacje, że 50mm2 przeniesie tylko 183A - kalkulator z którego korzystam : https://lumier.pl/kalkulator/
Czy ktos z doświadczeniem jest mi w stanie wyjaśnić ten fenomen, a może powinienem od razu zabierać się za wymianę kabli? |
|
|
|
 |
Gżegżółka
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2020 Piwa: 4/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-04-11, 20:22
|
|
|
380-400A ciągle czy chwilowo? |
|
|
|
 |
zela91
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Mercedes sprinter 2015r
Dołączył: 16 Lip 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: TL
|
Wysłany: 2022-04-11, 21:26
|
|
|
Gżegżółka napisał/a: | 380-400A ciągle czy chwilowo? |
ciągłej |
|
|
|
 |
Gżegżółka
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2020 Piwa: 4/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-04-12, 08:45
|
|
|
zela91, możesz napisać kto jest producentem tego alternatora? Myślę że niezależnie co tutaj się o nim dowiemy, będzie to cenna informacja. |
|
|
|
 |
zela91
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Mercedes sprinter 2015r
Dołączył: 16 Lip 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: TL
|
Wysłany: 2022-04-13, 09:22
|
|
|
ok, uzyskałem więcej informacji, sprzęt kupiłem bezpośrednio na FB więc gdzieś pominięta została informacja że potrzebuję dodać "świętą trójcę" czyli jak poniżej:
"- Dodanie przewodu zasilającego minimum 50mm2, od przyłącza zasilającego alternatora do plusa akumulatora.
- Dodanie przewodu masowego minimum 50mm2, od tylnej części obudowy alternatora (pod mocowniem) do minusa akumulatora.
- Dodanie przewodu masowego minimum 50mm2, od minusa akumulatora do masy karoserii pojazdu."
Alternatory wytwarza polska firma AD alternators.
Jeżdząc bez tych kabli teraz boje się, że mi instalacja padnie, więc szybko zabiorę się za podłączenie zapewne nawet 70mm2.
Tylko szczerze mówiąc wolałbym puścić kable od razu do hotelowych akumulatorów, po drodze bezpiecznik, tylko że jak by to miało wyglądać plus do plus hotelowego a minus do budy auta? czy takie rozwiązanie ma sens? |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|