Prawo Jazdy B (możlie) że pojedziemy do 4,250 lub 4,5 tony |
Autor |
Wiadomość |
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2022-04-29, 20:28 Prawo Jazdy B (możlie) że pojedziemy do 4,250 lub 4,5 tony
|
|
|
https://www.campervans.de...-fuehrerschein/
Camper über 3,5 Tonnen: bald mit B-Führerschein?
Die Überarbeitung der EU-Führerscheinrichtlinie geht in die nächste Runde. Das Gewichtslimit für den B-Führerschein könnte auf 4,25 Tonnen steigen. Bis 20. Mai 2022 können sich alle EU-Bürger mit guten Argumenten zu Wort melden.
tłumaczenie
Kampery powyżej 3,5 tony: wkrótce z prawem jazdy kategorii B? Nowelizacja unijnej dyrektywy w sprawie praw jazdy wchodzi w kolejną rundę. Limit wagowy dla prawa jazdy kategorii B może wzrosnąć do 4,25 tony. Do 20 maja 2022 r. wszyscy obywatele UE mogą przedstawiać dobre argumenty. Maschinelle Übersetzung
Reszta artykułu dla zainteresowanych można sobie przetłumaczyć w Google,
ale jest nadzieją że przepisy jeszcze tego roku się zmienią i nie trzeba bedzie robić kat C |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 313/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-04-29, 21:01
|
|
|
kat. B już wzrosła do 4250kg pod warunkiem, że napędzany jest paliwem alternatywnym: elektryczny lub wodór. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mischka
Kombatant

Twój sprzęt: Knaus
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 141/166 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2022-04-29, 21:07
|
|
|
no to do dzieła, wypełniamy... |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2022-04-29, 23:51
|
|
|
niepotrzebnie sie podpalacie,
sprawa będzie dotyczyła nowych kamperów
wyprodukowanych już z nową homologacją na 4250kg.
To co już jeździ na 3 5t tak pozostanie
Nie wiem czy znajdzie sie choć 1% chętnych do odkopania i przeprowadzenia stosunkowo kosztownych zmian (w autach które były równolegle produkowane z innymi homologacjami niż 3500
-mam na myśli zmiany konstrykcyjne pojazdu w kwesti zawieszeń, hamulców, resorów itp) |
|
|
|
 |
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2022-04-30, 08:18
|
|
|
w artykule jest mowa o Prawo Jazdy kat B z możliwością prowadzenia pojazdów pow.3,5 tony DMC ,
np, 4250 kg lub 4500 kg bo takie są produkowane . Co za różnica prowadząc Dukato o DMC 3500kg które najczęściej jest przeładowane a to samo Dukato które ma DMC 3850 lub więcej oczywiście mowa o kamperach.
Oczywiste że homologacja na już wyprodukowanych autach pozostanie nie zmieniona , przynajmniej w Polsce. |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2022-04-30, 12:35
|
|
|
Cytat: | homologacja na już wyprodukowanych autach pozostanie nie zmieniona |
dokładnie to miałem na myśli |
|
|
|
 |
aviator
stary wyga

Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 45/130 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2022-04-30, 12:38
|
|
|
Ale jeśli na to samo auto były różne homologację a nie mamy jej na stanie, to proponuje już teraz zacząć się o nią starać - oczywiście u producenta zabudowy. Jak wprowadza nowe zasady na kat.B pozostanie tylko podniesienie dmc na dotychczasowe auto i można śmigać ;-) |
|
|
|
|
 |
orys
stary wyga

Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2022-04-30, 22:42
|
|
|
OMEGA napisał/a: |
np, 4250 kg lub 4500 kg bo takie są produkowane . Co za różnica prowadząc Dukato o DMC 3500kg które najczęściej jest przeładowane a to samo Dukato które ma DMC 3850 lub więcej oczywiście mowa o kamperach.
|
Różnica jest taka, że przeładowane auto o DMC 3.5t to nie to samo co w pełni załadowane auto o większej DMC i prawo jazdy nic tu nie zmienia.
Teraz prawko kategorii B uprawnia Cię do jazdy autami do 3.5t ale to nie znaczy, że możesz załadować 2.5 tony do malucha :-) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-04-30, 23:34
|
|
|
papamila napisał/a: | sprawa będzie dotyczyła nowych kamperów
wyprodukowanych już z nową homologacją na 4250kg. |
Albo ja czegoś nie rozumiem, albo postęp zidiocenia ogólnego przyspiesza. Czy to oznacza, że kupując kampera z nową homologacją o DMC 4200 będę mógł go prowadzić z prawkiem "B" ale jeśli trafi mi się kamper z 2020 roku o DMC 4200 to tego już prowadzić z moim prawkiem będzie mi nadal zabronione? Błagam o wyprowadzenie mnie z błędu - bo inaczej tylko szklanka wódki pozwoli mi przejść nad tym do porządku dziennego. |
|
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2022-05-01, 07:37
|
|
|
jeżeli to miałoby przejść,
to oczywiście że będziesz mógł poruszać się kamperem o DMC do 4,250kg
mówimy o rozszerzeniu uprawnień kierowcy
a nie przeładowywać kampera o DMC 3,5T do 4,25T |
|
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-05-01, 12:15
|
|
|
papamila napisał/a: | eżeli to miałoby przejść,
to oczywiście że będziesz mógł poruszać się kamperem o DMC do 4,250kg
mówimy o rozszerzeniu uprawnień kierowcy
|
Nie rozumiem, poprzednio pisałeś, że to uprawnienie do kierowania kamperami z kat B ma dotyczyć tylko pojazdów homologowanych po wejściu w życie nowych przepisów, a nie starszych. |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2022-05-01, 14:32
|
|
|
może nie wyraziłem dokładnie mojej myśli
jeśli by doszło do zmiany przepisów w zakresie uprawnień do prowadzenia pojazdówna kat B pojazdów kampingowych o masie do 4,25T to każdy kto posiada takie PJ bedzie mógł prowadzic taki pojazd (o ile nie będzie innych ograniczeń. np. określonego stażu).
Dopiero po zatwierdzeniu powyższych zmian producenci podwozi i zabudów zaczną na masową skalę produkować takie modele
Jeśli masz/znajdziesz/kupisz taki pojazd kampingowy o DMC do 4,25T to bedziesz mógł go prowadzić.-po zmianie
Natomiast ta zmiana przepisów absolutnie nie spowoduje zmiany dotychczasowego DMC naszych pojadoww i nie będziemy mogli "przeładować" do owych 4,25T
Owszem, będzie można starać sie o uzyskanie od producenta homologacji na zwiększony tonaż o ile na dokładnie ten sam model była taka również wystawiona.
Aby to uzyskać może byc konieczne dokonanie pewnych zmian w pojeździe, np zmian w układzie hamulcowym, felgach itp.. A to kosztuje
dlatego napisałem że zdecydowana większość pozostanie przy swoim dotychczasowym DMC |
|
|
|
 |
Osinskiluk
początkujący forumowicz
Dołączył: 17 Lut 2020 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 2022-05-01, 19:38
|
|
|
Teraz można wypełnić ankiete, przepisy zmiana się pewnie za jakieś 10lat... |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-05-01, 20:52
|
|
|
papamila napisał/a: | Jeśli masz/znajdziesz/kupisz taki pojazd kampingowy o DMC do 4,25T to bedziesz mógł go prowadzić.-po zmianie |
Czy dobrze teraz zrozumiałem - jeśli po zmianie przepisów znajdę kampera starszego, ale o DMC do 4250 w dowodzie rejestracyjnym to będę mógł go prowadzić? |
|
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-05-01, 21:00
|
|
|
A tak w ogóle to naszła mnie refleksja - czy nie lepiej byłoby po prostu ogólnie podnieść uprawnienia dla kat "B" do 4250 kg zamiast cudować że ten wolno tamten nie wolno. Bo to prowadzi ogólnie do pewnych absurdów - kierowca bus powie: niby czemu kamperowiec może prowadzić cięższe auto a ja nie? Samochody się zmieniły a przepisy od dawien dawna nie. Współczesne samochody to zupełnie inna bajka, ich poziom bezpieczeństwa jest nieporównywalny z czasami kiedy tworzono przepisy o 3,5 t dla kat. "B" |
|
|
|
 |
|